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市場調査レポート

消費者・市場動向の考察:アイスクリームのインドネシア市場

Consumer and Market Insights: Ice Cream in Indonesia

発行 GlobalData 商品コード 332082
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
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消費者・市場動向の考察:アイスクリームのインドネシア市場 Consumer and Market Insights: Ice Cream in Indonesia
出版日: 2016年11月30日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

インドネシアのアイスクリーム市場の成長率は今後、若年者人口の増加や1人当たりGDPの成長といった要因を受けて、数量・金額ベースとも急速な成長を遂げると予想されています。現時点では、持ち帰り用/バルク型のアイスクリームの方が市場規模が大きくなっていますが、今後はシングルサーブ型のインパルス(簡便ですぐ食べられる)アイスクリームや、アルチザン (手作り型) アイスクリームも今後急速に成長する見通しです。原材料別では、乳製品ベースのアイスクリームがどのカテゴリーでも最大のシェアを占めています。パッケージングに関しては、フレキシブル包装やバッグ/サッシュが最も一般的な包装材・容器となっています。

当レポートでは、インドネシアのアイスクリームの市場について包括的に分析し、同国の全体的な経済・社会構造や、アイスクリーム市場全体の規模動向 (数量・金額ベース、過去4年間・今後6年間分)、カテゴリー別・ブランド別の詳細動向、小売・流通チャネル構造、プライベートブランドの普及状況、パッケージング (包装形態) の傾向、今後の市場機会などについて調査しております。

目次

  • イントロダクション
  • 分析概略と定義
  • 市場概要
  • マクロ経済指標:人口・年齢構造、国内総生産 (GDP)、消費者価格指数 (CPI)
  • インドネシア全国の小売業・フードサービス産業の指標:主要ポイント
  • インドネシアの市場の市場規模 (金額・数量ベース)
  • インドネシア市場の消費額の推移と予測
  • インドネシア市場における消費水準引き上げ/引き下げの程度
  • インドネシアの市場規模 (数量ベース):カテゴリー別
  • インドネシアの市場規模の推移と予測 (金額ベース):カテゴリー別
  • インドネシア市場における勝者と敗者
  • インドネシア市場における各カテゴリーの市場シェアとその変動
  • インドネシア市場におけるカテゴリーレベルでの価格動向
  • 小売業者とパッケージング
  • インドネシアの食品市場の代表的な小売業者
  • インドネシア市場の代表的な流通チャネル
  • インドネシア市場の代表的な流通チャネル:カテゴリー別
  • インドネシア市場のパッケージング手法別の内訳
  • インドネシア市場のパッケージング用クロージャー/アウター別の内訳
  • インドネシア市場のパッケージング手法別の内訳:将来予測
  • インドネシア市場における、プライベートブランドとナショナルブランドの業績比較
  • インドネシア市場の代表的な企業:カテゴリー別
  • インドネシア市場の代表的なブランド:カテゴリー別
  • 消費者動向の分析
  • Canadeanによる消費者動向分析のフレームワークとサブトレンドの説明
  • インドネシア市場の主要動向について
  • インドネシア市場の動向が消費水準にもたらす影響
  • インドネシアの市場動向に関する目標設定の方法
  • インドネシア市場の動向・波及の見通し
  • 人口構造の目標設定値と今後の動向見通し
  • 消費水準に対する主な促進要因
  • イノベーションの事例
  • インドネシア市場で発売された新製品の事例
  • 付録
  • 国の背景事情
  • 産業概要
  • カテゴリー別データ
  • 部門別データ
  • パッケージング関連データ
  • カテゴリーの定義
  • 部門の定義
  • チャネルの定義
  • 分析手法
  • Canadeanについて

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CS3390MF

Summary

Growing GDP and a large base of young population is driving the Ice Cream market in Indonesia. The market is led by the 'Impulse Ice Cream - Single Serve' category in Off-trade volume consumption, while the 'Take-Home and Bulk Ice Cream' category is forecast to register fastest growth in both Off-trade sales and On-trade sales during 2015-2020. Convenience Stores account for the highest distribution share of Ice Cream in the country. Unilever Plc and Royal Friesland Campina are the leading players in the Indonesian Ice Cream market.

Key Findings

  • The Ice Cream market in Indonesia is forecast to grow at a higher CAGR of 10.6% in US$ terms during 2015-2020
  • The 'Impulse Ice Cream - Single Serve' category accounts for the highest Off-trade volume consumption in Indonesia
  • Convenience Stores is the leading distribution channel in the Indonesian Food market
  • Wall`s is the leading brand in the 'Take-Home and Bulk Ice Cream' category
  • Flexible Packaging is the most commonly used packaging material in the Indonesian Ice Cream market

Canadean's Consumer and Market Insights report on the Ice Cream market in Indonesia provides insights on high growth categories to target, trends in the usage of packaging materials, types and closures category level distribution data and brands market shares.

What else is contained?

  • Market data: Overall market value and volume data with growth analysis for 2010-2020
  • Category coverage: Value and growth analysis for Artisanal Ice Cream, Impulse Ice Cream - Single Serve, and Take-Home and Bulk Ice Cream with inputs on individual segment share within each category and the change in their market share forecast for 2015-2020
  • Leading players: Market share of brands and private labels, private label growth analysis during 2012-2015
  • Distribution data: Percentage of sales within each category through distribution channels such as Hypermarkets and Supermarkets, Convenience Stores, Food and Drinks Specialists, On-trade and others in 2015
  • Packaging data: consumption breakdown for packaging materials and containers in each category, in terms of percentage share of number of units sold. Packaging material data for Flexible Packaging, Rigid Plastics and Paper and Board; container data for: Bag/Sachet,Tub, Wrapper, Cup and others

Reasons To Buy

  • Identify high potential categories and explore further market opportunities based on detailed value and volume analysis
  • Existing and new players can analyze key distribution channels to identify and evaluate trends and opportunities
  • Gain an understanding of the total competitive landscape based on detailed brand share analysis to plan effective market positioning

Table of Contents

Introduction

  • Report Scope

Country Context

  • Macroeconomic indicators - GDP Per Capita, Population, Consumer Price Index and Age Profile
  • Retail and foodservice analysis - Key Takeaways

Market Overview

  • Value and volume analysis for the Indonesian Ice Cream market
  • Impact of exchange rate fluctuations on the Indonesian Ice Cream market
  • Volume analysis by category (On-trade and Off-trade analysis)
  • Market value and growth rates, by category (On-trade and Off-trade analysis)
  • Historic and forecast value analysis by category
  • Winners and losers by categories with change in market share
  • Segment share (Off-trade / On-trade) in a category (value terms) and change in market share
  • Average category level pricing

Retail Landscape and Key Distribution Channels

  • Leading retailers in the Indonesian Food market
  • Leading distribution channels (value terms) in the Indonesian Ice Cream market
  • Leading distribution channels (value terms) by category

Competitive Landscape

  • Market share of leading brands (in value) by category
  • Penetration of private label by category in the Indonesian Ice Cream market
  • Private label growth (in value terms) compared to brands

Packaging

  • Ice Cream market by type of packaging material/container (in volume terms)
  • Ice Cream market by type of packaging closure (in volume terms)
  • Ice Cream market by type of packaging, forecast (in volume terms)

Appendix

  • Country context
  • Category value and volume data
  • Sector Overview
  • Segment data
  • Packaging data
  • Category definitions
  • Segment definitions
  • Channel definitions
  • Methodology
  • About Canadean
  • Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Country Indicators - overall food value and volume, 2015
  • Table 2: Market value analysis in US$, 2010-2020
  • Table 3: Market volume growth analysis, 2010-2020
  • Table 4: Exchange rate fluctuations: US$ to IDR
  • Table 5: Market volume growth, by category, 2015-2020
  • Table 6: Market volume growth, by category (Off-trade), 2015-2020
  • Table 7: Market volume growth, by category (On-trade), 2015-2020
  • Table 8: Segment level analysis by category, 2015
  • Table 9: Average prices (IDR and US$) by category, 2015
  • Table 10: Leading retailers
  • Table 11: Leading brands by category, 2015

List of Figures

  • Figure 1: Macro economic analysis: GDP per capita, Population, CPI (2010-2015), Age Profile (2015)
  • Figure 2: Foodservice transactions by sectors, profit and cost, 2015
  • Figure 3: Market volume analysis, 2010-2020
  • Figure 4: Market volume share analysis by category, 2015
  • Figure 5: Market value growth analysis by category (Off-trade), 2010-2020
  • Figure 6: Market value growth analysis by category (On-trade), 2010-2020
  • Figure 7: Historic and forecast value analysis by category, 2010-2020
  • Figure 8: Change in market share by category, 2015-2020
  • Figure 9: Leading distribution channels, overall Food, 2011-2014
  • Figure 10: Leading distribution channels, overall Ice Cream market, 2015
  • Figure 11: Leading distribution channels by category, 2015
  • Figure 12: Brand share analysis by category (by value), 2015
  • Figure 13: Private label penetration by category, 2015
  • Figure 14: Private label and brand share growth, 2012-2015
  • Figure 15: Packaging analysis - key packaging material, container and closure type, 2015
  • Figure 16: Growth in key packaging material, container and closure type, 2015-2020
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