表紙
市場調査レポート

消費者・市場動向の考察:アイスクリームのインドネシア市場

Consumer and Market Insights: Ice Cream Market in Indonesia

発行 Canadean 商品コード 332082
出版日 ページ情報 英文 45 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
消費者・市場動向の考察:アイスクリームのインドネシア市場 Consumer and Market Insights: Ice Cream Market in Indonesia
出版日: 2015年05月31日 ページ情報: 英文 45 Pages
概要

インドネシアのアイスクリーム市場の成長率は今後、若年者人口の増加や1人当たりGDPの成長といった要因を受けて、数量・金額ベースとも急速な成長を遂げると予想されています。現時点では、持ち帰り用/バルク型のアイスクリームの方が市場規模が大きくなっていますが、今後はシングルサーブ型のインパルス(簡便ですぐ食べられる)アイスクリームや、アルチザン (手作り型) アイスクリームも今後急速に成長する見通しです。原材料別では、乳製品ベースのアイスクリームがどのカテゴリーでも最大のシェアを占めています。パッケージングに関しては、フレキシブル包装やバッグ/サッシュが最も一般的な包装材・容器となっています。

当レポートでは、インドネシアのアイスクリームの市場について包括的に分析し、同国の全体的な経済・社会構造や、アイスクリーム市場全体の規模動向 (数量・金額ベース、過去4年間・今後6年間分)、カテゴリー別・ブランド別の詳細動向、小売・流通チャネル構造、プライベートブランドの普及状況、パッケージング (包装形態) の傾向、今後の市場機会などについて調査しております。

目次

  • イントロダクション
  • 分析概略と定義
  • 市場概要
  • マクロ経済指標:人口・年齢構造、国内総生産 (GDP)、消費者価格指数 (CPI)
  • インドネシア全国の小売業・フードサービス産業の指標:主要ポイント
  • インドネシアの市場の市場規模 (金額・数量ベース)
  • インドネシア市場の消費額の推移と予測
  • インドネシア市場における消費水準引き上げ/引き下げの程度
  • インドネシアの市場規模 (数量ベース):カテゴリー別
  • インドネシアの市場規模の推移と予測 (金額ベース):カテゴリー別
  • インドネシア市場における勝者と敗者
  • インドネシア市場における各カテゴリーの市場シェアとその変動
  • インドネシア市場におけるカテゴリーレベルでの価格動向
  • 小売業者とパッケージング
  • インドネシアの食品市場の代表的な小売業者
  • インドネシア市場の代表的な流通チャネル
  • インドネシア市場の代表的な流通チャネル:カテゴリー別
  • インドネシア市場のパッケージング手法別の内訳
  • インドネシア市場のパッケージング用クロージャー/アウター別の内訳
  • インドネシア市場のパッケージング手法別の内訳:将来予測
  • インドネシア市場における、プライベートブランドとナショナルブランドの業績比較
  • インドネシア市場の代表的な企業:カテゴリー別
  • インドネシア市場の代表的なブランド:カテゴリー別
  • 消費者動向の分析
  • Canadeanによる消費者動向分析のフレームワークとサブトレンドの説明
  • インドネシア市場の主要動向について
  • インドネシア市場の動向が消費水準にもたらす影響
  • インドネシアの市場動向に関する目標設定の方法
  • インドネシア市場の動向・波及の見通し
  • 人口構造の目標設定値と今後の動向見通し
  • 消費水準に対する主な促進要因
  • イノベーションの事例
  • インドネシア市場で発売された新製品の事例
  • 付録
  • 国の背景事情
  • 産業概要
  • カテゴリー別データ
  • 部門別データ
  • パッケージング関連データ
  • カテゴリーの定義
  • 部門の定義
  • チャネルの定義
  • 分析手法
  • Canadeanについて

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CS1940MF

Summary

This report brings together consumer insight and market data to provide a comprehensive brief of Indonesia's Ice Cream market. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across major Ice Cream categories and their packaging.

Key Findings

  • Indonesia's Ice Cream market will register high growth in value and volume terms during 2014-2019. Large young population with rising GDP per capita will drive packaged goods sales in Indonesia.
  • The Impulse Ice Cream- Single Serve is the largest category in value and volume terms in the Ice Cream market.
  • The Impulse Ice Cream- Single Serve and Artisanal Ice Cream category is forecast to be the fastest growing category in terms of off-trade and on-trade market value respectively during 2014-2019.
  • Wall's , Magnum, Campina are the some of the leading brands in the Ice Cream market in Indonesia
  • Flexible Packaging and Bag/Sachet will be the most used packing material and container type during 2014-2019.

Off-trade sales of Ice Cream will grow at a higher rate compared to On-trade sales in Indonesia during 2014-2019 Take-home and Bulk Ice Cream is the largest category in both value and volume, Artisanal Ice Cream will register fastest growth. Dairy-based Ice Cream is the most popular Ice Cream in both Impulse Ice Cream - Single Serve and Take-home and Bulk Ice Cream categories.

Reasons To Buy

This overview of the Ice Cream Market in Indonesia allows new entrants and established companies to gain rapid and comprehensive insight into market value and volume, category analysis, brand shares, distribution channel data, and packaging.

Table of Contents

  • Introduction
  • Report introduction and definitions
  • Market Overview
  • Macroeconomic indicators - Population and age structure, GDP and Consumer Price Index
  • National retail and foodservice figures - Key Takeouts
  • Market value and volume for the Indonesia market
  • Historical and projected consumption in the Indonesia market
  • Degree of trade up/down-trade in the Indonesia market
  • Market volume of Indonesia by category
  • Historical and project market value of Indonesia by category
  • Winners and losers in the Indonesia market
  • Segment share of the category and change in market share in the Indonesia market
  • Category level pricing in the Indonesia market
  • Retailer and packaging
  • Leading retailers in the Indonesia food market
  • Leading distribution channels in the Indonesia market
  • Leading distribution channels by category in the Indonesia market
  • Indonesia market by type of packaging
  • Indonesia market by type of packaging closure/outer
  • Indonesia market by type of packaging, forecasted
  • Private label performance compared to national brands in the Indonesia market
  • Leading companies in the Indonesia market by category
  • Leading brands in the Indonesia market by category
  • Consumer trend analysis
  • Canadean's consumer trend framework and explanation of the sub-trends
  • For key trends in the Indonesia market
  • How the trend is influencing consumption in the Indonesia market
  • How to target the trend in the Indonesia market
  • How the trend will evolve in the Indonesia market
  • Key target demographic and the rate and which the trend will evolve
  • Key drivers in the market that will increasingly influence consumption
  • Innovation examples
  • New product examples launched in the Indonesia market
  • Appendix
  • Country context
  • Sector overview
  • Category data
  • Segment data
  • Packaging data
  • Category definitions
  • Segment definitions
  • Channel definitions
  • Methodology
  • About Canadean
Back to Top