表紙
市場調査レポート

消費者・市場動向の考察:日本の調理済み食品市場の将来動向

Consumer and Market Insights: Prepared Meals Market in Japan to 2018

発行 Canadean 商品コード 321610
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
Back to Top
消費者・市場動向の考察:日本の調理済み食品市場の将来動向 Consumer and Market Insights: Prepared Meals Market in Japan to 2018
出版日: 2014年12月23日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

日本は生活の利便性の高い国として知られ、またアジア最大の調理済み食品市場となっています。部門別に見ると、レディミールが最大のシェアを占め、今後も更なる増加が見込まれています。一方、出生率の低下や高齢者層の消費者の増加に伴い、高齢者のニーズを満たすような商品を開発・販売する必要があります。また、健康志向の広がりと共に、消費者は低脂肪・天然食材入りの商品を求めるようになっています。

当レポートでは、日本の調理済み食品市場について分析し、市場の全体的状況やパッケージングの動向、小売販売環境、プライベートブランドの動向、今後5年間の変化の方向性と影響要因(消費者の志向の変化、新商品開発の事例など)、関連企業への戦略的提言といった内容を取りまとめてお届けいたします。

目次

  • 国の背景事情
  • 市場概要
  • 小売環境および主な流通チャネル
  • パッケージング
  • 各企業およびプライベートブランドのシェア
  • 消費者の動向
  • 新製品発展の事例
  • 付録
目次
Product Code: CS1597MF

Summary

This report brings together market data to provide a comprehensive brief of the Prepared Meals sector in Japan. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across major Prepared Meals categories and their packaging.

Key Findings

  • Japan is one of the largest markets for Prepared Meals in Asia and will register moderate sales growth during 2013-2018.
  • Ready Meals is the largest category by value and volume, and dominates the market sales of Prepared Meals.
  • Busy Lives and Indulgence are the leading trends that drive sales in the Prepared Meals market in Japan.
  • Rigid Plastics is the most commonly used packaging material in Japan's Prepared Meals market.
  • Rising health concerns will influence consumers to purchase low calorie products.

Japan, known for its convenience living, is one of the largest markets for Prepared Meals in Asia. Ready Meals is the largest category by value and volume sales and is forecast to register the fastest growth during 2013-2018. Declining birth rates and rising numbers of elderly consumers means manufacturers will have to launch products that cater to the needs of the older population. Rising health concerns will lead consumers to seek out products that are low in fat and made with natural ingredients.

Reasons To Buy

This overview of the consumer and market dynamics of the Japanese Prepared Meals sector allows new entrants and established companies to gain rapid and comprehensive insight into the current state of the market and identify the key trends that will drive growth in the coming years.

Table of Contents

  • Country Context
  • Market Overview
  • Retail Landscape and Key Distribution Channels
  • Packaging
  • Company and Private Label Share
  • Consumer Trends
  • Examples of New Product Development
  • Appendix
Back to Top