株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

タイの菓子市場の傾向と発展

Market Focus: Trends and Developments in the Confectionery Sector in Thailand

発行 Canadean 商品コード 309853
出版日 ページ情報 英文 37 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。

2016年12月31日まで 年末キャンペーン割引: Canadean社発行レポート
ご注意: ショッピングカートでは適用されませんので、割引価格についてはお問い合わせください

Back to Top
タイの菓子市場の傾向と発展 Market Focus: Trends and Developments in the Confectionery Sector in Thailand
出版日: 2014年07月31日 ページ情報: 英文 37 Pages
概要

就労者比率の高さや急速な都市化、可処分所得の上昇といった前向きな社会経済的傾向を受けて、タイの菓子市場は急成長を遂げています。砂糖菓子が最大の市場シェアを占めていますが、今後の予想成長率はガムが最高となっています。菓子市場では目下、製品の高級化や商品開発が進行中です。消費者調査の結果によれば、「嗜好性の追求」や「楽しみ」が、菓子消費の最大の動機となっています。包装手段に関しては、フレキシブル包装がどのカテゴリーでも最も使用されています。

当レポートでは、タイにおける菓子市場の現状と動向について分析し、全体的な市場構造や背景事情、部門別の市場規模、消費者の嗜好の傾向、プライベートブランドの動向、流通構造、関連産業(包装産業)との関連性、今後の市場発展の方向性などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

将来展望

国の背景事情

  • マクロ経済分析

部門別分析

  • 全体的な市場規模の分析(金額/数量ベース)
  • カテゴリー別の分析(金額/数量ベース)
  • 市場シェアの分析

消費者の概要

  • 主な傾向

プライベートブランド

  • プライベートブランド/ナショナルブランドの普及率
  • 成長分析

流通に関する考察

  • 代表的な小売業者
  • 主な流通形態:カテゴリー別

パッケージングに関する考察

  • 主なパッケージング素材・種類
  • 主なパッケージング用クロージャー/アウター(外装)

主要企業とその市場シェア

データ付表および分析手法概要

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CS1574MF

Summary

This report brings together consumer insight and market data to provide a comprehensive brief of the Thai Confectionery sector. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across major Confectionery categories and their packaging.

Key Findings

  • Exchange rate fluctuations to impact dollar revenue growth of multinational companies in Thailand
  • Product innovation coupled with premiumization driving growth in the Thai Confectionery market
  • Desire to Indulge and Fun and enjoyment are the leading motivational factors influencing Confectionery consumption in Thailand
  • The desire to seek out new culinary chocolate experiences is driving the launch of premium quality and gourmet ranges of indulgent chocolate flavors
  • Flexible Packaging is the leading packaging material, driven by demand across all categories

Positive socio-economic factors such as a high share of the working population, rapid urbanization, and a rise in disposable income will boost growth in the Confectionery market in Thailand. Sugar Confectionery is the largest category by value while Gum is forecast to register the highest growth during 2013-2018. Mondelez International is the leading player in the Thai Confectionery market and holds the majority share in categories such as Gum and Sugar Confectionery, while Nestle is the market leader in the Chocolate category.

Reasons To Buy

This overview of the consumer and market dynamics of the Thai Confectionery sector allows new entrants and established companies to gain rapid and comprehensive insight into the current state of the market and identify the key trends that will drive growth in the coming years.

Table of Contents

Executive Summary

Future Outlook

Country Context

  • Macro economic analysis

Sector Analysis

  • Overall value -volume analysis
  • Value -volume analysis by categories
  • Market share analysis

Consumer Overview

  • Key trends

Private Labels

  • Private label vs. national brand penetration
  • Growth analysis

Distribution insights

  • Leading retailers
  • Key distribution formats by categories

Packaging Insight

  • Key packaging material and type
  • Top packaging closures and outers

Leading players with market share

Data Appendix and Summary Methodology

Back to Top