表紙
市場調査レポート

消費者動向分析: 中国のアイスクリーム市場における消費者動向と消費行動促進要因

Consumer Trends Analysis: Understanding Consumer Trends and Drivers of Behavior in the Chinese Ice Cream Market

発行 Canadean 商品コード 309532
出版日 ページ情報 英文 56 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.39円で換算しております。
Back to Top
消費者動向分析: 中国のアイスクリーム市場における消費者動向と消費行動促進要因 Consumer Trends Analysis: Understanding Consumer Trends and Drivers of Behavior in the Chinese Ice Cream Market
出版日: 2014年07月31日 ページ情報: 英文 56 Pages
概要

当レポートは中国のアイスクリーム市場を精査しており、各種市場データ、人口構成層毎の当カテゴリー内商品の消費パターン、また消費行動を促す主な消費動向について詳細に分析を行っています。さらに当レポートは消費者ニーズに対して適切に狙いを定めた革新的な新製品開発に焦点を当てて分析し、また常に変化を続けている消費者状況の中から利益を生み出して行くための戦略的提言を行っています。

第1章 定義

  • カテゴリー分類および人口構成層の定義
  • 調査手法
  • 食品選定を促す9つのメガトレンド: 20個の細目動向に分類可能

第2章 市場状況

  • 積極的なマーケティングとアイスクリーム・パーラーの浸透とが中国のアイスクリーム需要増を促進
  • 現在353億人民元の市場規模を持つ中国のアイスクリーム市場は今後5年間にわたり高成長を遂げる見込み
  • 中国のアイスクリーム市場では店頭消費タイプのアイスクリーム消費量が最大のシェアを占める
  • 中国では172億個のアイスクリーム消費機会があり、その内訳としては女性と中年前世代の消費が多い
  • 中国のアイスクリーム市場は、売上高にて主要国市場全体の中で最も高い成長率を示す見込み
  • 中国のアイスクリーム市場は世界的に見ても最速で成長している市場のひとつ

第3章 人口構成層毎の消費パターン

  • 中国人女性は男性よりも多くアイスクリームを消費する
  • 中国では高齢者層のアイスクリーム消費は極めて少ない
  • 男女双方ともアイスクリームの「高頻度」消費者に分類できる

第4章 消費動向分析

  • 高品質の商品を求めることが中国でアイスクリームを選ぶときの最重要動機となっている
  • 主要国におけるアイスクリーム消費に対する消費者動向を比較する
  • ライフスタイルの変化に関わるメガトレンド: 中国の消費者は変化を続ける自分の人生の段階のニーズに合わせて商品を求める
  • ネット接続に関わるメガトレンド: ブランド認識と消費者のロイヤルティを生み出すのにメディアが強い影響を持っている
  • 利便性のメガトレンド: 忙しい生活のため中国の消費者は簡単に購入・消費できるタイプのアイスクリームをますます求める傾向を持つ
  • 道徳的メガトレンド: 中国では道徳的な懸念はアイスクリーム消費に対してごくわずかな影響しか持たない
  • 体験と楽しみのメガトレンド: 高品質を求める心が中国のアイスクリーム市場に対する最大の動機付けとなっている
  • 健康のメガトレンド: 健康上の懸念はアイスクリーム消費に対してはごく限られた影響しか持たない
  • 個人に関わるメガトレンド: 中国の消費者はアイスクリームを心地よさとリラクセーションのひとときを与えるものとしてますます多くを求める
  • 信頼度に関わるメガトレンド: 最近のスキャンダルが消費者意識に影響を与えており、商品の安全性が商品を選び消費する際の主要な要素となっている
  • 価値のメガトレンド: 低価格で高品質を謳うアイスクリーム商品の価値観が消費者にアピールする

第5章 技術革新の例

  • アイスクリームメーカーは中国の消費者の高まるニーズに狙いを定めて全てのカテゴリーにわたって技術革新を進めている
  • 製法やパッケージングに関する世界の技術革新は中国のメーカーにもインスピレーションの源となり得る

第6章 提言

  • メーカーは最高級の商品を提供することに焦点を合わせ、魅力的な広告を通じてそのブランドを売り込むべき
  • メーカーは機能性を持たせたアイスクリームによって高齢の消費者層を狙うべきであり、またコールドチェーンの輸送と貯蔵とを改善すべき

第7章 付録

目次
Product Code: FD0044IS

Summary

Understanding Consumer Trends and Drivers of Behavior in the Chinese Ice Cream Market provides an overview of the market, analyzing market data, demographic consumption patterns within the category, and the key consumer trends driving consumption. The report highlights innovative new product developments that effectively target the most pertinent consumer need states, and offers strategic recommendations to capitalize on evolving consumer landscapes.

Key Findings

  • Ice Cream consumption in China is driven by the pursuit of quality
  • Chinese consumers are not driven to seek healthier Ice Cream offerings
  • Consumers look to Ice Cream to help them meet their life stage needs across an aging Chinese population
  • Chinese consumers seek Ice Cream with a trustworthy reputation
  • Consumers in China are not motivated to buy products for ethical attributes alone

Understanding Consumer Trends and Drivers of Behavior in the Chinese Ice Cream Market identifies the key demographic groups driving consumption, and what motivates their consumption. The report uses a unique method of quantifying consumer trends to highlight the degree of influence they have on consumption within the category. The report also identifies the most important trends within the market and shows whether beliefs over what influences consumer behavior within the category are accurate.

Get access to:

  • Key consumer demographic groups driving consumption within the Chinese market. The figures showcase the number of times consumers of specific ages and genders consume Ice Cream, as well as identifying whether these demographic groups "over" consume in the category (i.e. they account for a higher proportion of occasions than the proportion of society they represent overall)
  • Market value and volumes over 2008-2018 for France and nine other countries, to give a global context
  • The degree of influence that the 20 key consumer trends identified by Canadean have on Ice Cream consumption volumes, with granular analysis on the extent that the degree of influences varies between gender and age group
  • Insight into the implications behind the data, and analysis of how the needs of consumers will evolve in the short-to-medium term future
  • Examples of international and China-specific product innovation targeting key consumer needs

Reasons To Buy

This report brings together consumer analysis and market data to provide actionable insight into the behavior of Chinese Ice Cream consumers. This is based on Canadean's unique consumer data, developed from extensive consumption surveys and consumer group tracking, which quantifies the influence of 20 consumption motivations in the Ice Cream sector. This allows product and marketing strategies to be better aligned with the leading trends in the market.

Table of Contents

Definitions

  • Category classification and demographic definitions
  • Summary methodology
  • Canadean has identified nine mega-trends that drive food choice: these can be broken down into 20 sub-trends

Market context

  • Aggressive marketing and increased penetration of Ice Cream parlors is driving Ice Cream demand in China
  • The Chinese Ice Cream market, currently valued at CNY 35.3 billion, is forecast to register high growth over the next five years
  • Impulse Ice Cream accounts for the highest share of volume consumption in the Chinese Ice Cream market
  • There were 17.2 billion Ice Cream occasions in China with consumption higher among women and Pre-Mid-Lifers
  • The Chinese Ice Cream market is forecast to register highest growth across major markets, in value terms
  • The Chinese Ice Cream market is one of the fastest growing markets globally

Demographic cohort consumption patterns

  • Chinese females are over-consuming Ice Creams compared to the male consumers
  • Older consumers are significantly under-consuming Ice Creams in China
  • Both Males and Females can be classified as 'heavy frequency' consumers of Ice Creams
  • Chinese consumers are 'heavy frequency' consumers of Ice Cream

Consumer trend analysis

  • Search for quality products is the key motivation for choosing Ice Creams in China
  • Comparing consumer trends influence on consumption of Ice Cream products across major markets
  • The Changing Lifestyle mega-trend: Chinese consumers seek products to meet the needs of their changing lifestages
  • The Connectivity mega-trend: Media has a strong influence in creating brand awareness and consumer loyalty
  • The Convenience mega-trend: Busy lives mean Chinese consumers are increasingly seeking convenient Ice Cream offerings
  • The Ethics mega-trend: Ethical concerns have a very low influence on Ice Cream consumption in China
  • The Experience and Enjoyment mega-trend: A desire for Quality is the leading motivator in the Chinese Ice Cream market
  • The Health and Wellness mega-trend: Health concerns will have limited influence on the consumption of Ice Cream
  • The Individuality mega-trend: Consumers will increasingly seek Ice Cream to provide moments of relaxation and escapism
  • The Trust mega-trend: Product safety is a major motivator of consumption as recent scandals have affected consumers confidence
  • The Value mega-trend: Ice Cream offering Value in terms of lower-price and quality will appeal to consumers

Innovation examples

  • Manufacturers are innovating across categories to target the growing needs of Chinese consumers
  • Global innovations on formulation and packaging can be a source of inspiration for the Chinese manufacturers

Recommended actions

  • Manufacturers should focus on providing premium offerings and promoting these brands through engaging advertising
  • Manufacturers should target older consumers with functional Ice Cream, and improve cold-chain transportation and storage

Appendix

  • An explanation of the sub-trends
  • Detailed methodology
  • About Canadean
Back to Top