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市場調査レポート

消費者動向分析:北米のアイスクリーム市場における消費者動向および行動促進要因の把握

Consumer Trends Analysis: Understanding Consumer Trends and Drivers of Behavior in the US Ice Cream Market

発行 Canadean 商品コード 306228
出版日 ページ情報 英文 56 Pages
即納可能
価格
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消費者動向分析:北米のアイスクリーム市場における消費者動向および行動促進要因の把握 Consumer Trends Analysis: Understanding Consumer Trends and Drivers of Behavior in the US Ice Cream Market
出版日: 2014年06月27日 ページ情報: 英文 56 Pages
概要

当レポートでは、北米のアイスクリーム市場を取り上げ、市場状況を概括し、人口統計グループ消費パターン、消費者動向の分析をまとめるとともに、求められる製品のイノベーション、ならびに戦略的提言を提示するなど、概略以下の構成でお届けいたします。

定義

  • カテゴリー分類と人口動態の定義
  • サマリー手法
  • Canadeanは食品の選択を促す9つのメガトレンドを特定:これらはさらに20のサブトレンドに分割可能

市場状況

  • 消費者は個人的な空間および時間における楽しみや喜びのためにアイスクリームを味わう
  • 米国のアイスクリーム市場は現在124億米ドルの規模であり、今後5年間においてはより高い成長が見込まれる
  • 持ち帰り式アイスクリームが数量ベースで米国アイスクリーム市場の44.1%を占める
  • 2012年の米国におけるアイスクリームの販売機会は397億回であり、その中で最も割合が大きかった対象は年長の消費者と女性
  • 世界中において、米国のアイスクリーム市場が売上量および金額において最大の市場
  • 米国は量的消費の面において世界で最も魅力的な市場

人口統計グループ消費パターン

  • 米国においては、女性が男性よりもアイスクリームの消費がやや多い
  • 年長の消費者が消費機会の数が最も多い
  • 米国の男性はアイスクリーム製品の「高頻度」消費者
  • 中年層が中頻度のアイスクリーム消費の割合が最も大きい

消費者動向分析

  • 米国においては欲望の満足がアイスクリームを選択する主な動機
  • 主要市場におけるアイスクリームの消費に対する消費者動向の影響を比較
  • ライフスタイル変化のメガトレンド:消費者は徐々に自分のライフステージのニーズに適合したアイスクリームを求めることを動機付けられる
  • 接続性のメガトレンド:メディアはアイスクリームの消費に関してはあまり影響力を持たない
  • 利便性のメガトレンド:消費者の多忙な生活が簡単に持ち運べるアイスクリーム製品の需要を促進
  • 倫理のメガトレンド:倫理・環境上の問題が米国におけるアイスクリームの消費に対する影響を制約してきた
  • 体験と楽しみのメガトレンド:欲望の満足が米国におけるアイスクリーム消費の主たるニーズ
  • 健康・ウェルネスのメガトレンド:米国の消費者の大半はより健康的なアイスクリームを求める動機付けがない
  • 個性のメガトレンド:アイスクリームの消費の3分の1以上が安らぎとくつろぎのためのニーズに促されている
  • 信用のメガトレンド:製品の安全性は、差別化要因というよりは基本的な消費者のニーズである
  • 価値のメガトレンド:米国の消費者は価値の優れた製品を求めるが、さらなる欲望の満足のために買い換える方向で説得され得る

イノベーションの例

  • 製造業者は拡大する米国消費者のニーズに対応するために様々なカテゴリーにおいて革新を進める
  • 定式化および包装の世界的な革新は、米国のメーカーにとってのインスピレーションの源となり得る

推奨されるアクション

  • メーカーは価値の優れた製品および罪悪感に悩まされない欲望の満足に向けられた、米国の消費者の要求に対応すべき
  • メーカーは高級かつ欲望を満足するアイスクリームに対する需要の拡大に注目すべき

付録

  • 下位トレンドの説明
  • 詳細な調査手法
  • Canadeanについて
目次
Product Code: FD0050IS

Understanding Consumer Trends and Drivers of Behavior in the US Ice Cream Market provides an overview of the market, analyzing market data, demographic consumption patterns within the category, and the key consumer trends driving consumption. The report highlights innovative new product development that effectively targets the most pertinent consumer need states, and offers strategic recommendations to capitalize on evolving consumer landscapes.

Key Findings

  • Consumers are indulging in Ice Cream for Fun & Enjoyment in their personal space and time
  • The US is the most attractive Ice Cream market in the world in terms of volume consumption
  • Women marginally over-consume Ice Cream compared to US men
  • Older Consumers enjoy the highest number of Ice Cream occasions
  • US consumers seek good value products; however, they can be persuaded to trade up for added indulgence

Understanding Consumer Trends and Drivers of Behavior in the US Ice Cream market identifies the key demographic groups driving consumption, and what motivates their consumption. The report uses a unique method of quantifying consumer trends to highlight the degree of influence they have on consumption within the category. The report also identifies the most important trends within the market and shows whether beliefs over what influences consumer behavior within the category are accurate.

Get access to:

  • Key consumer demographic groups driving consumption within the US market. The figures showcase the number of times consumers of specific ages and gender consume Ice Cream, as well as identifying whether these demographic groups "over" consume in the category (i.e. they account for a higher proportion of occasions than the proportion of society they represent overall)
  • Market value and volumes over 2008-2018 for the US and nine other countries to give a global context
  • The degree of influence that the 20 key consumer trends identified by Canadean have on Ice Cream consumption volumes, with granular analysis on the extent that degree of influences varies between gender and age group
  • Insight into the implications behind the data, and analysis of how the needs will evolve in the short-to-medium term future
  • Examples of international and US-specific product innovation targeting key consumer needs

Reasons To Buy

This report brings together consumer analysis and market data to provide actionable insight into the behavior of US consumers. This is based on Canadean's unique consumer data, developed from extensive consumption surveys and consumer group tracking, which quantifies the influence of 20 consumption motivations in the Ice Cream sector. This allows product and marketing strategies to be better aligned with the leading trends in the market.

Table of Contents

Definitions

  • Category classification and demographic definitions
  • Summary methodology
  • Canadean has identified nine mega-trends that drive food choice: these can be broken down into 20 sub-trends

Market context

  • Consumers are indulging in Ice Cream for Fun and Enjoyment in their personal space and time
  • The US Ice Cream market, currently valued at US$12.4 billion, will witness relatively higher growth in the next five years
  • Take-Home Ice Cream dominates the US Ice Cream market with 44.1% of volume share
  • There were 39.7 billion Ice Cream occasions in the US in 2012, with the highest occasions witnessed among Older Consumers and Females
  • Across the globe, US Ice Cream is the largest market in terms of value and volume sales
  • The US is the most attractive Ice Cream market in the world in terms of volume consumption

Demographic cohort consumption patterns

  • Women marginally over-consume Ice Cream in the US compared to men
  • Older Consumers enjoy the highest number of consumption occasions
  • US men are 'heavy frequency' consumers of Ice Cream products
  • Mid-Lifers have the largest proportion of medium frequency Ice Cream consumption

Consumer trend analysis

  • Indulgence is the key motivation for choosing Ice Creams in the US
  • Comparing consumer trends' influence on consumption of Ice Creams across major markets
  • The Changing Lifestyle mega-trend: Consumers are moderately motivated to seek Ice Cream that suits their lifestage needs
  • The Connectivity mega-trend: The Media has little influence over the consumption of Ice Cream
  • The Convenience mega-trend: The Busy Lives of consumers will drive demand for on-the-go Ice Cream products
  • The Ethics mega-trend: Ethical and Environmental issues have limited influence on consumption of Ice Creams in the US
  • The Experience and Enjoyment mega-trend: Indulgence is the primary need in Ice Cream consumption in the US
  • The Health and Wellness mega-trend: The majority of US consumers aren't motivated to seek healthier Ice Creams
  • The Individuality mega-trend: Over a third of Ice Cream consumption is driven by the need for relaxation and comfort
  • The Trust mega-trend: Product safety is a basic consumer need rather than a differentiator
  • The Value mega-trend: US consumers seek good value products; however, they can be persuaded to trade up for added indulgence

Innovation examples

  • Manufacturers are innovating across categories to target the growing needs of US consumers
  • Global innovations on formulation and packaging can be a source of inspiration for US manufacturers

Recommended actions

  • Manufacturers should address US consumers' desire for the best value products and guilt-free indulgence
  • Manufacturers should focus on the rise in demand for premium and indulgent Ice Cream

Appendix

  • An explanation of the sub-trends
  • Detailed methodology
  • About Canadean
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