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市場調査レポート

英国のソフトドリンク部門における動向と発展

Market Focus: Trends and Developments in the Soft Drinks Sector in the UK

発行 Canadean 商品コード 305079
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
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英国のソフトドリンク部門における動向と発展 Market Focus: Trends and Developments in the Soft Drinks Sector in the UK
出版日: 2014年04月30日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

当レポートでは、英国のソフトドリンク市場について調査分析を行い、市場概要を提示するとともに、市場規模、市場の進化を促進するような経済、購買層、行動に関する動向、主要企業の概要などについてまとめています。

第1章 国の状況

  • 英国の人口は高齢化が進んでおり、徐々に健康への関心が高くなってきている
  • 英国では大規模な近代型の小売形式がソフトドリンクの売上を主導している
  • 炭酸飲料が店舗売上を独占、店舗以外のチャネルでは競合が激しくなっている
  • 消費者は外出先でのレジャーを減らし、レストランやパブでの経験を再現できるような新製品を試している

第2章 ソフトドリンク部門のダイナミクス

  • 原料価格の上昇がソフトドリンク部門の成長を抑制し、製品の革新が部門平均を超える成長のカギ
  • 英国のドリンク市場ではエネルギー飲料が急速にシェアを伸ばしている
  • ソフトドリンクカテゴリーのダイナミクスと機会
  • プライベートブランドはソフトドリンク部門の品揃えや高級ラインを充実させている
  • 「安い商品」から「価格の割に価値がある商品」への移行がプライベートブランドの成長を引き続き促進する見込み
  • 主なブランド:カテゴリー別

第3章 パッケージの考察

  • 英国では炭酸飲料やジュースの消費量が多いため、硬質プラスチックと剛性金属の需要が高い
  • パッケージの革新は外出先での消費の際の利便性を提供することを軸に展開

第4章 消費者のプロファイル

  • 英国のソフトドリンク消費は高齢者層が促進
  • 多くの英国消費者がソフトドリンクを飲む頻度は中程度で1日に1回か2回
  • 消費者は値段に対して最も価値が高いソフトドリンクを探している
  • 値段に対して最も価値が高いソフトドリンクの探求と消費者のライフスタイルが英国のソフトドリンク市場を促進している
  • マーケッターがターゲットにすべき新たな消費者の動機は、自分自身の楽しみ、「自分時間」の創造

第5章 今後の見通し:英国のソフトドリンク部門の主な動向

  • 英国のソフトドリンク市場では、現在は大きな影響はないものの、健康や年齢に特有のニーズが徐々に重要になってくるとみられる

付録

目次
Product Code: CS1496MF

This report provides a concise overview of the Soft Drinks market in the UK. After reading this report, you will understand the size of the market, the economic, demographic, and behavioral trends that will drive its evolution and the leading players within the market, allowing you to plan effectively for the future.

Key Findings

  • Large modern retail formats such as Hypermarkets and Supermarkets continue to constitute a major share of the retail space, followed by Convenience stores, Traditional Stores, and Specialist Beverage Retailers.
  • Older consumers, those aged 55 and over, constitute a quarter of the consumption for both men and women, indicating an opportunity for healthy product lines
  • The most important motivation is the search for Better Value for Money, followed by Changing Lifestages as an aging population and altering age group dynamics is changing soft drinks consumption habits
  • Consumers' inclination to buy low calorie, less sugar or no-sugar products continues to impact their choice of Soft Drinks. Furthermore, "natural" claims and products containing anti-oxidants are the other important tags that consumers look for before making a purchase.

This report brings together consumer insight and market data to provide a comprehensive brief of the UK's Soft Drinks sector. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across 12 Soft Drinks categories and their packaging.

In particular, this report includes:

  • Analysis of consumer behavior, economic conditions, and demography reveals emerging opportunities in the Soft Drinks sector.
  • Key growth categories are highlighted by analyzing the market dynamics of three Soft Drinks categories.
  • The report quantifies the degree of influence that the 20 key consumer trends identified by Canadean have on Soft Drink consumption volumes
  • Market shares are provided for the leading brands across Soft Drinks categories
  • An overview of packaging trends in the UK Soft Drinks sector is provided, including primary packaging material and type, packaging closures, and outer packaging.

Reasons To Buy

This report brings together Canadean's market, consumer and packaging research to highlight the best opportunities in the Soft Drinks market in the UK. This overview of the consumer and market dynamics of the UK Soft Drinks sector allows new entrants and established players to gain a rapid and comprehensive insight into the current state of the market, and identify the key trends that will drive growth in the coming years.

Table of Contents

Country Context

  • The UK's population is aging and becoming increasingly health conscious
  • Large Modern retail formats continue to lead Soft Drinks sales in the UK
  • Carbonates dominate on-premise sales, but are facing greater competition in off-premise channels
  • Consumers are trying new products and concepts to replicate the experience of restaurants and pubs, as they cut back on out-of-home leisure

Soft Drinks Sector Dynamics

  • Rising raw material prices will limit growth in the Soft Drinks sector, with product innovation key to growing above the sector average
  • Energy Drinks are rapidly increasing their share of the UK Soft Drinks market
  • Soft Drinks Category Dynamics and Opportunities
  • Private Label brands are exploring new varieties and premium product ranges in the Soft Drinks sector
  • The transition from a “Cheap” to a “Better Value for Money” preposition will continue to drive the growth of Private Labels
  • Key brands by category

Packaging Insights

  • The high volume of Carbonates and Juice consumed in the UK is creating strong demand for Rigid Plastic and Rigid Metal packaging
  • Packaging innovation is centered around providing convenience for on-the-go consumption

Consumer Profile

  • The older population is driving the consumption of Soft Drinks in the UK
  • Most British consumers drink Soft Drinks at a medium frequency, that is one to two times a day
  • Most often, consumers are looking for the Soft Drinks that offer the best value for money
  • The search for value for money and consumer's lifestyles are driving the Soft Drinks market in the UK
  • Treating yourself and creating moments of “me-time” are additional consumer motivations marketers need to target

Future Outlook - Key trends in the UK's Soft Drinks sector

  • Health and age-specific needs will become increasingly important in the UK Soft Drinks market, despite their current limited influence

Data Appendix and Summary Methodology

  • Data Appendix
  • Market Data: methodology, and category and channel definitions
  • Packaging Data: methodology and category definitions
  • Consumer Data: methodology, and consumer group and category definitions
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