表紙
市場調査レポート

タイのセイボリースナック市場の傾向と発展

Market Focus: Trends and Developments in the Savory Snacks Sector in Thailand

発行 Canadean 商品コード 300886
出版日 ページ情報 英文 47 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
タイのセイボリースナック市場の傾向と発展 Market Focus: Trends and Developments in the Savory Snacks Sector in Thailand
出版日: 2014年04月30日 ページ情報: 英文 47 Pages
概要

タイのセイボリースナック市場は、1人当たり所得水準の低さのために、現在は抑制された状態となっています。今後は、労働力人口の比率上昇や急速な都市化、可処分所得の拡大といった社会的・経済的なプラス要因により、セイボリースナック市場も成長軌道に移行するものと思われます。市場の年平均成長率(CAGR)は、2008〜2013年には3.6%を記録し、また2013〜2018年には4.0%に達すると推計されています。新しいフレーバー(風味)や機能性のある商品の開発が、市場成長の要因の一つとして挙げられています。カテゴリー別に見ると、加工スナックが最大の市場シェアを占める一方、今後(2013〜2018年)の年平均成長率(CAGR)はナッツ・種子類が5.9%と最高となっています。

当レポートでは、タイにおけるセイボリースナック(塩味スナック、スナック菓子)市場の現状と動向について分析し、全体的な市場構造や背景事情、部門別の市場規模(過去の実績値と今後5年間の予測値)、流通構造・動向、プライベート/ナショナルブランドの動向、関連産業(包装産業)との関連性、今後の市場機会や発展の方向性などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

将来展望

国の背景事情

  • マクロ経済分析
  • 市場概要:消費習慣

部門分析

  • 全体的な市場規模の分析(金額・数量ベース)
  • カテゴリー別の市場規模の分析
  • 市場シェアの分析

消費者の概要

  • 主な傾向

プライベートブランド

  • プライベートブランドとナショナルブランドの競合
  • 成長分析

流通構造に関する考察

  • 主な小売業者
  • カテゴリー別の主な流通形態

パッケージに関する考察

  • 主なパッケージングの素材と種類
  • 代表的なパッケージングのクロージャーとアウター

代表的企業とその市場シェア

データ付表および分析手法概略

目次
Product Code: CS1538MF

This report brings together consumer insight and market data to provide a comprehensive brief of the Thai Savory Snacks sector. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across major Savory Snacks categories and their packaging.

Key Findings

  • Product innovation and demand for healthy snacks are the key driving factors in Thailand's Savory Snacks market.
  • Higher disposable income and rapid urbanization to drive Savory Snacks market in Thailand.
  • Busy lives, western lifestyle, and greater participation of women in the workforce are factors driving the eating out trend in Thailand.
  • Processed Snacks and Potato Chips account for the majority share in the Savory Snacks market.
  • Consumers are paying more for the volume consumed owing to rising food inflation.
  • Health concerns still remain the key in Savory Snacks decisions by Thai consumers.

The Savory Snacks market in Thailand is currently constrained by low per capita consumption. Positive socio-economic factors such as a high share of the working population, rapid urbanization, and rising disposable income will boost growth in the Savory Snacks market in the country. The market grew at a CAGR of 3.6% in local currency terms during 2008-2013 and is forecast to grow at a CAGR of 4.0% during 2013-2018 driven by innovation in flavors, and new products with functional attributes. While Processed Snacks is the largest category by value, Nuts and Seeds is forecast to register highest growth at a CAGR of 5.9% during 2013-2018.

Reasons To Buy

This overview of the consumer and market dynamics of the Thai Savory Snacks sector allows new entrants and established companies to gain rapid and comprehensive insight into the current state of the market and identify the key trends that will drive growth in the coming years.

Table of Contents

Executive Summary

Future Outlook

Country Context

  • Macro economic analysis
  • Overview -consumption habits

Sector Analysis

  • Overall value -volume analysis
  • Value -volume analysis by categories
  • Market share analysis

Consumer Overview

  • Key trends

Private Labels

  • Private label vs. national brand penetration
  • Growth analysis

Distribution insights

  • Leading retailers
  • Key distribution formats by categories

Packaging Insight

  • Key packaging material and type
  • Top packaging closures and outers

Leading players with market share

Data Appendix and Summary Methodology

Back to Top