表紙
市場調査レポート

インドネシアのセイボリースナック市場の傾向と発展

Market Focus: Trends and Developments in the Savory Snacks Sector in Indonesia to 2018

発行 Canadean 商品コード 300885
出版日 ページ情報 英文 47 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=104.18円で換算しております。
Back to Top
インドネシアのセイボリースナック市場の傾向と発展 Market Focus: Trends and Developments in the Savory Snacks Sector in Indonesia to 2018
出版日: 2014年04月30日 ページ情報: 英文 47 Pages
概要

セイボリースナックはインドネシアの食習慣の中で非常に重要な役割を果たしています。市場の大半をナッツ類や種子類が占めており、加工スナックがそれに続いています。同国のセイボリースナック(krupuk and kripik)には食品補強剤として、また間食としての長い伝統があります。現在ではコンビニエンスストアが最も一般的な流通形態となっています。消費者は近隣の「warung」(よろず屋)や「kaki lima」(屋台)でセイボリースナックを買うのを好むため、ハイパー/スーパーマーケットのシェアはそれらの後塵を拝す形となっています。

当レポートでは、インドネシアにおけるセイボリースナック(塩味スナック、スナック菓子)市場の現状と動向について分析し、全体的な市場構造や背景事情、部門別の市場規模(過去の実績値と今後5年間の予測値)、流通構造・動向、関連産業(包装産業)との関連性、今後の市場機会や発展の方向性などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

将来展望

国の背景事情

  • マクロ経済分析
  • 市場概要:消費習慣

部門分析

  • 全体的な市場規模の分析(金額・数量ベース)
  • カテゴリー別の市場規模の分析
  • 市場シェアの分析

消費者の概要

  • 主な傾向

流通構造に関する考察

  • 主な小売業者
  • カテゴリー別の主な流通形態

パッケージに関する考察

  • 主なパッケージングの素材と種類
  • 代表的なパッケージングのクロージャーとアウター

代表的企業とその市場シェア

データ付表および分析手法概略

目次
Product Code: CS1523MF

This report brings together consumer insight and market data to provide a comprehensive brief of the Indonesia Savory Snacks sector. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across major Savory Snacks categories and their packaging.

Key Findings

  • Offering new product experiences that add value to the product can be a key marketing strategy
  • Marketers can target region specific needs while exploring new ingredients in the Savory Snacks market
  • Potato Chips, Ethnic Snacks, and Popcorn will drive future growth in the Savory Snacks market
  • Convenience Stores account for the largest share in Indonesian Savory Snacks sales
  • Rising consumption of Potato Chips, Ethnic Snacks, and Processed Snacks will drive changes in packaging demand by 2018

Savory Snacks play a very important role in the Indonesian diet. Nuts and Seeds account for the majority of the Savory Snacks market by value, followed by Processed Snacks. Savory Snacks (krupuk and kripik) have a long tradition of being eaten as a meal enhancers and in-between-meals. Convenience Stores are the most successful format of distribution for Savory Snacks in Indonesia. Consumers prefer to buy Savory Snacks from traditional stores called 'warungs', small shops near residential areas, and 'kaki limas', which are street carts. This is followed by sales through modern retail channels such as Hypermarket and Supermarkets.

Reasons To Buy

This overview of the consumer and market dynamics of the Indonesian Savory Snacks sector allows new entrants and established companies to gain rapid and comprehensive insight into the current state of the market and identify the key trends that will drive growth in the coming years.

Table of Contents

Executive Summary

Future Outlook

Country Context

  • Macro economic analysis
  • Overview - consumption habits

Sector Analysis

  • Overall value - volume analysis
  • Value - volume analysis by categories
  • Market share analysis

Consumer Overview

  • Key trends

Distribution insights

  • Leading retailers
  • Key distribution formats by categories

Packaging Insight

  • Key packaging material and type
  • Top packaging closures and outers

Leading players with market share

Data Appendix and Summary Methodology

Back to Top