表紙
市場調査レポート

タイの乳製品市場の傾向と発展

Market Focus: Trends and Developments in the Dairy Food Sector in Thailand

発行 Canadean 商品コード 298790
出版日 ページ情報 英文 41 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
タイの乳製品市場の傾向と発展 Market Focus: Trends and Developments in the Dairy Food Sector in Thailand
出版日: 2014年03月31日 ページ情報: 英文 41 Pages
概要

タイの乳製品市場は、労働者人口の増加や急速な都市化、可処分所得の上昇、さらには政府の支援策をうけて、今後大きく成長する可能性を秘めています。カテゴリー別では、牛乳が最大の市場シェアを占め、チーズがそれに続いていますが、市場成長率はヨーグルトが最大となっています。「お値打ち感」と「健康面での利点」の二つが、タイにおける乳製品の主な消費促進要因となっています。流通形態別では、スーパー/ハイパーマーケットが最大の販売チャネルとなっています。

当レポートでは、タイにおける乳製品市場の現状と動向について分析し、全体的な市場構造や背景事情、部門別の市場規模(過去の実績値と今後5年間の予測値)、消費者行動の傾向、プライベートブランドおよびナショナルブランドの動向、流通構造、関連産業(包装産業)との関連性、今後の市場発展の方向性などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

将来展望

国の背景事情

  • マクロ経済分析
  • 市場概要:消費習慣

部門分析

  • 全体的な市場規模の分析(数量・金額)
  • カテゴリー別の市場規模の分析(数量・金額)
  • 市場シェア分析

消費者の概要

  • 主な傾向

プライベートブランド

  • プライベートブランドとナショナルブランドの普及率
  • 成長分析

流通に関する考察

  • 代表的な小売業者
  • 主な流通形態:カテゴリー別

パッケージに関する考察

  • 主なパッケージング素材・種類
  • 代表的なパッキング用クロージャー・アウター(外装)

主要企業と市場シェア

データ付表および分析手法概略

目次
Product Code: CS1508MF

This report brings together consumer insight and market data to provide a comprehensive brief of the Thai Dairy Food sector. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across major Dairy Food categories and their packaging.

Key Findings

  • Higher disposable income and rapid urbanization to drive Dairy food market in Thailand
  • Economically well-off urban consumers driving demand in the Cheese category, while Yogurt is the fastest-growing category in the Dairy sector in Thailand, driven by consumers' focus on 'Better For You' Dairy food
  • Dairy products consumption in sales value and volume remains unchanged compared to the previous year
  • Value for Money and Health are two important consumption motivators of Dairy products in Thailand
  • Hypermarkets and Supermarkets dominate the distribution of Dairy products in Thailand

Thailand's Dairy market is a high growth potential market supported by government initiatives. Arise in the working population and increasing disposable income makes the country a lucrative market for marketers of Dairy products. Milk leads in market share, followed by Cheese. Yogurt is the fastest-growing category.

Reasons to buy

This report brings together consumer insight and market data to provide a comprehensive brief of the Thai Dairy Food sector. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across major Dairy Food categories and their packaging.

Table of Contents

Executive Summary

Future Outlook

Country Context

  • Macro economic analysis
  • Overview - consumption habits

Sector Analysis

  • Overall value - volume analysis
  • Value - volume analysis by categories
  • Market share analysis

Consumer Overview

  • Key trends

Distribution insights

  • Leading retailers
  • Key distribution formats by categories

Packaging Insight

  • Key packaging material and type
  • Top packaging closures and outers

Leading players with market share

Data Appendix and Summary Methodology

Back to Top