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市場調査レポート

インドネシアの乳製品市場の傾向と発展

Market Focus: Trends and Developments in the Dairy Food Sector in Indonesia

発行 Canadean 商品コード 298788
出版日 ページ情報 英文 45 Pages
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インドネシアの乳製品市場の傾向と発展 Market Focus: Trends and Developments in the Dairy Food Sector in Indonesia
出版日: 2014年03月31日 ページ情報: 英文 45 Pages
概要

インドネシア国民1人当たりの乳製品(特に牛乳)消費量は、他のASEAN諸国と比べて非常に低い状態にあります。同国政府は消費促進キャンペーンを展開し、国内の牛乳消費量の拡大を図ろうとしています。一方、食習慣の変化や可処分所得の増大に伴い、乳製品の消費量は着実に増加しており、それが国内生産量の拡大や、国外からの輸入品の市場機会につながっています。カテゴリー別では、年少人口の多さから牛乳の消費量が伸びている一方、食習慣の変化・所得拡大に伴って、都市部を中心にバター・チーズ・ヨーグルトの消費量も増えています。また、まだ低所得者層が多いことから、「お値打ち感」のある製品に対する需要が高くなっています。

当レポートでは、インドネシアにおける乳製品市場の現状と動向について分析し、全体的な市場構造や背景事情、部門別の市場規模(過去の実績値と今後5年間の予測値)、消費者行動の傾向、プライベートブランドおよびナショナルブランドの動向、流通構造、関連産業(包装産業)との関連性、今後の市場発展の方向性などを調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

将来展望

国の背景事情

  • マクロ経済分析
  • 市場概要:消費習慣

部門分析

  • 全体的な市場規模の分析(数量・金額)
  • カテゴリー別の市場規模の分析(数量・金額)
  • 市場シェア分析

消費者の概要

  • 主な傾向

プライベートブランド

  • プライベートブランドとナショナルブランドの普及率
  • 成長分析

流通に関する考察

  • 代表的な小売業者
  • 主な流通形態:カテゴリー別

パッケージに関する考察

  • 主なパッケージング素材・種類
  • 代表的なパッキング用クロージャー・アウター(外装)

主要企業と市場シェア

データ付表および分析手法概略

目次
Product Code: CS1503MF

This report brings together consumer insight and market data to provide a comprehensive brief of the Indonesian Dairy Food sector. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across major Dairy Food categories and their packaging.

Key Findings

  • Consumers are looking for better value for money products as the majority of the population belongs to the low income category
  • The Food Retail market in Indonesia is dominated by local companies such as Hero, Alfamart, and PT Matahari Putra Prima. Convenience Stores account for the largest share of Indonesia's Dairy food sales
  • Due to the change in Food habits and increasing disposable incomes, mainly in urban areas, value added Dairy products such as Butter, Cheese, and Yogurt are being included in daily diets resulting in their increased demand
  • The increasing gap in demand and supply will result in growth in Dairy imports. Low domestic production and growing consumption of Dairy products offers growth opportunities to foreign Dairy companies to expand their operations in Indonesia, and also for new entrants
  • Milk, the dominant category in the Dairy market, will further gain market share driven by the growing need of Indonesia's large share of young population, children, and babies

The per capita consumption of Dairy products, especially Milk, in Indonesia is quite low when compared to other ASEAN countries. The Indonesian government is taking steps such as the "Campaign to drink fresh Milk" to encourage Milk consumption in the country. Changing Food habits and rising disposable income have driven Dairy Food consumption in Indonesia and foreign companies are expanding their existing operations.

Reasons to buy

This report brings together consumer insight and market data to provide a comprehensive brief of the Indonesian Dairy Food sector. This allows for the rapid identification of key growth opportunities across major Dairy Food categories and their packaging.

Table of Contents

Executive Summary

Future Outlook

Country Context

  • Macro economic analysis
  • Overview - Consumption habits

Sector Analysis

  • Overall value- volume analysis
  • Value- volume analysis by categories
  • Market share analysis

Consumer Overview

  • Key trends

Private Labels

  • Private label vs. national brand penetration
  • Growth analysis

Distribution insights

  • Leading retailers
  • Key distribution formats by categories

Packaging Insight

  • Key packaging material and type
  • Top packing closures and outers

Leading players with market share

Data Appendix and Summary Methodology

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