株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

中国における食品雑貨小売業および消費者動向

Grocery Retailing and Consumer Trends in China, 2011

発行 Canadean 商品コード 243632
出版日 ページ情報 英文 155 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.77円で換算しております。

2016年12月31日まで 年末キャンペーン割引: Canadean社発行レポート
ご注意: ショッピングカートでは適用されませんので、割引価格についてはお問い合わせください

Back to Top
中国における食品雑貨小売業および消費者動向 Grocery Retailing and Consumer Trends in China, 2011
出版日: 2012年06月05日 ページ情報: 英文 155 Pages
概要

当レポートでは、中国の食料雑貨市場について調査分析し、製品カテゴリー別の市場規模、消費者動向と市場への影響、ブランドおよびプライベートブランドの固定客プロファイルや選択促進要因、市場シェア等をまとめ、概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 調査範囲
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査
  • 1.4 定義
    • 1.4.1 小売業者の選択における消費者動向と選択理由
    • 1.4.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.4.3 最終消費者
    • 1.4.4 容積単位および集約単位
    • 1.4.5 為替相場
    • 1.4.6 集団プロファイル (図表解釈用)

2 CPG 小売販売額 分析

  • 2.1 概要
    • 2.1.1 CPGの市場別総販売額
  • 2.2 市場価値分析
    • 2.2.1 アルコール飲料
    • 2.2.2 飲料
    • 2.2.3 食品
    • 2.2.4 健康および美容
  • 2.3 販売量分析
    • 2.3.1 アルコール飲料
    • 2.3.2 飲料
    • 2.3.3 食品
    • 2.3.4 健康および美容

3 CPG小売におけるブランド対プライベートブランドのダイナミクス

  • 3.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア 分析
    • 3.1.1 アルコール飲料の総販売量
    • 3.1.2 食品の総販売量
  • 3.2 ブランドおよびプライベートブランドの選択の促進要因
    • 3.2.1 プライベートブランドの固定客および非固定客- 消費者による商品選択の促進動向
    • 3.2.2 プライベートブランドの固定客 - セクタ別・消費者による商品選択の促進動向
    • 3.2.3 プライベートブランド全般の固定客プロファイル
    • 3.2.4 プライベートブランドの固定客プロファイル:アルコール飲料
    • 3.2.5 プライベートブランドの固定客プロファイル:飲料
    • 3.2.6 プライベートブランドの固定客プロファイル:食品
    • 3.2.7 プライベートブランドの固定客プロファイル:健康および美容
  • 3.3 ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア カテゴリー別
    • 3.3.1 アルコール飲料
    • 3.3.2 飲料
    • 3.3.3 食品
    • 3.3.4 健康および美容

4 小売業者のシェア

  • 4.1 小売業者の市場別販売量シェア
    • 4.1.1 アルコール飲料の総販売量, 主なアルコール飲料小売業者
    • 4.1.2 食品の総販売量, 主な食品小売業者
  • 4.2 主な小売業者の販売量シェア カテゴリー別
    • 4.2.1 アルコール飲料
    • 4.2.2 飲料
    • 4.2.3 食品
    • 4.2.4 健康および美容

5 食品雑貨市場における消費者動向の影響

  • 5.1 食料雑貨 消費者分析: ターゲット層別シェア
    • 5.1.1 販売額シェア 年齢集団別
    • 5.1.2 販売額シェア 性別
    • 5.1.3 販売額シェア 居住地域別(都市部/非都市部)
    • 5.1.4 販売額シェア 学歴別
    • 5.1.5 販売額シェア 富裕度別
    • 5.1.6 販売額シェア 生活パターン別
  • 5.2 食料雑貨 市場販売額 & 行動傾向
    • 5.2.1 消費者行動の影響:食料雑貨
    • 5.2.2 消費者行動の影響:アルコール飲料
    • 5.2.3 消費者行動の影響:飲料
    • 5.2.4 消費者行動の影響:食品
    • 5.2.5 消費者行動の影響:健康および美容

6 付録

  • 6.1 Canadeanについて
  • 6.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 食品 容積単位
  • 表 2: アルコール飲料 容積単位
  • 表 3: ノンアルコール飲料 容積単位
  • 表 4: パーソナルケア用品 容積単位
  • 表 5: 外国為替レート- CNY Vs. US$
  • 表 6: 中国 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整)
  • 表 7: 中国: 消費財 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 8: 中国: 消費財 市場販売額 (100万US$)
  • 表 9: 中国: ビール、サイダーおよびプレミックス・スピリッツ 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 10: 中国: ビール、サイダーおよびプレミックス・スピリッツ 市場販売額 (100万US$)
  • 表 11: 中国: スピリッツ 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 12: 中国: スピリッツ 市場販売額 (100万US$)
  • 表 13: 中国: ワイン 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 14: 中国: ワイン 市場販売額 (100万US$)
  • 表 15: 中国: ホットドリンク 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 16: 中国: ホットドリンク 市場販売額 (100万US$)
  • 表 17: 中国: ソフトドリンク 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 18: 中国: ソフトドリンク 市場販売額 (100万US$)
  • 表 19: 中国: ベーカリー/シリアル 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 20: 中国: ベーカリー/シリアル 市場販売額 (100万US$)
  • 表 21: 中国: チルド/デリ食品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 22: 中国: チルド/デリ食品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 23: 中国: 菓子 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 24: 中国: 菓子 市場販売額 (100万US$)
  • 表 25: 中国: 乳製品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 26: 中国: 乳製品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 27: 中国: 魚介類 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 28: 中国: 魚介類 市場販売額 (100万US$)
  • 表 29: 中国: アイスクリーム 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 30: 中国: アイスクリーム 市場販売額 (100万US$)
  • 表 31: 中国: 食肉 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 32: 中国: 食肉 市場販売額 (100万US$)
  • 表 33: 中国: 油脂 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 34: 中国: 油脂 市場販売額 (100万US$)
  • 表 35: 中国: パスタ・麺類 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 36: 中国: パスタ・麺類 市場販売額 (100万US$)
  • 表 37: 中国: 調理済み食品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 38: 中国: 調理済み食品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 39: 中国: セイボリースナック 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 40: 中国: セイボリースナック 市場販売額 (100万US$)
  • 表 41: 中国: 調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 42: アルコール飲料 容積単位
  • 表 43: 中国: 大豆製品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 44: 中国: 大豆製品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 45: 中国: シロップ&スプレッド 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 46: 中国: シロップ&スプレッド 市場販売額 (100万US$)
  • 表 47: 中国: 女性用ケア製品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 48: 中国: 女性用ケア製品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 49: 中国: フレグランス 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 50: 中国: フレグランス 市場販売額 (100万US$)
  • 表 51: 中国: ヘアケア用品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 52: 中国: ヘアケア用品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 53: 中国: メイク用品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 54: 中国: メイク用品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 55: 中国: 男性用トイレタリー用品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 56: 中国: 男性用トイレタリー用品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 57: 中国: 口腔衛生用品市場販売額 (100万人民元)
  • 表 58: 中国: 口腔衛生用品市場販売額 (100万US$)
  • 表 59: 中国: 個人衛生用品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 60: 中国: 個人衛生用品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 61: 中国: スキンケア用品 市場販売額 (100万人民元)
  • 表 62: 中国: スキンケア用品 市場販売額 (100万US$)
  • 表 63: 中国: ビール、サイダーおよびプレミックス・スピリッツ 市場販売量 (100万リットル)
  • 表 64: 中国: スピリッツ 市場販売量 (100万リットル)
  • 表 65: 中国: ワイン 市場販売量 (100万リットル)
  • 表 66: 中国: ホットドリンク 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 67: 中国: ソフトドリンク 市場販売量 (100万リットル)
  • 表 68: 中国: ベーカリー/シリアル 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 69: 中国: チルド/デリ食品 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 70: 中国: 菓子 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 71: 中国: 乳製品 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 72: 中国: 魚介類 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 73: 中国: アイスクリーム 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 74: 中国: 食肉 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 75: 中国: 油脂 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 76: 中国: パスタ・麺類 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 77: 中国: 調理済み食品 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 78: 中国: セイボリースナック 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 79: 中国: 調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 80: 中国: 大豆製品 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 81: 中国: シロップ&スプレッド 市場販売量 (100万Kg)
  • 表 82: 中国: 女性用ケア製品 市場販売量 (100万リットル & 100万ユニット)
  • 表 83: 中国: フレグランス 市場販売量 (100万リットル)
  • 表 84: 中国: ヘアケア用品 市場販売量 (100万リットル & 100万ユニット)
  • 表 85: 中国: メイク用品 市場販売量 (100万Kg & 100万リットル)
  • 表 86: 中国: 男性用トイレタリー用品 市場販売量 (100万リットル & 100万ユニット)
  • 表 87: 中国: 口腔衛生用品市場販売量 (100万リットル & 100万ユニット)
  • 表 88: 中国: 個人衛生用品 市場販売量 (100万Kg & 100万リットル)
  • 表 89: 中国: スキンケア用品 市場販売量 (100万リットル)
  • 表 90: 追跡調査:中国のアルコール飲料販売量におけるブランド vs. プライベートブランドのシェア
  • 表 91: 追跡調査:中国の食品販売量におけるブランド vs. プライベートブランドのシェア
  • 表 92: 中国 調査結果: プライベートブランド固定客の商品選択促進動向 (%)
  • 表 93: 中国 調査結果: プライベートブランド固定客の商品選択促進動向 (%)
  • 表 94: 中国 調査結果: プライベートブランド固定客の商品選択促進における最新動向 (%)
  • 表 95: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 年齢集団別 (%):消費財
  • 表 96: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 性別 (%):消費財
  • 表 97: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):消費財
  • 表 98: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 学歴別 (%):消費財
  • 表 99: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 富裕度別 (%):消費財
  • 表 100: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 生活パターン別 (%):消費財
  • 表 101: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 年齢集団別 (%):アルコール飲料
  • 表 102: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 性別 (%):アルコール飲料
  • 表 103: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):アルコール飲料
  • 表 104: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 学歴別 (%):アルコール飲料
  • 表 105: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 富裕度別 (%):アルコール飲料
  • 表 106: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 生活パターン別 (%):アルコール飲料
  • 表 107: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 年齢集団別 (%):飲料
  • 表 108: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 性別 (%):飲料
  • 表 109: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):飲料
  • 表 110: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 学歴別 (%):飲料
  • 表 111: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 富裕度別 (%):飲料
  • 表 112: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 生活パターン別 (%):飲料
  • 表 113: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 年齢集団別 (%):食品
  • 表 114: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 性別 (%):食品
  • 表 115: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):食品
  • 表 116: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 学歴別 (%):食品
  • 表 117: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 富裕度別 (%):食品
  • 表 118: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 生活パターン別 (%):食品
  • 表 119: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 年齢集団別 (%):健康および美容
  • 表 120: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 性別 (%):健康および美容
  • 表 121: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):健康および美容
  • 表 122: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 学歴別 (%):健康および美容
  • 表 123: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 富裕度別 (%):健康および美容
  • 表 124: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 生活パターン別 (%):健康および美容
  • 表 125: 中国: 追跡調査: ビール、サイダーおよびプレミックス・スピリッツ, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットル)
  • 表 126: 中国: 追跡調査: スピリッツ, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットル)
  • 表 127: 中国: 追跡調査: ワイン, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットル)
  • 表 128: 中国: 追跡調査: ホットドリンク, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 129: 中国: 追跡調査: ソフトドリンク, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットル)
  • 表 130: 中国: 追跡調査: ベーカリー/シリアル, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 131: 中国: 追跡調査: チルド/デリ食品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 132: 中国: 追跡調査: 菓子, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 133: 中国: 追跡調査: 乳製品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 134: 中国: 追跡調査: 魚介類, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 135: 中国: 追跡調査: アイスクリーム, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 136: 中国: 追跡調査: 食肉, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 137: 中国: 追跡調査: 油脂, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 138: 中国: 追跡調査: パスタ・麺類, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 139: 中国: 追跡調査: 調理済み食品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 140: 中国: 追跡調査: セイボリースナック, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 141: 中国: 追跡調査: 調味料、ドレッシングおよびソース, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 142: 中国: 追跡調査: 大豆製品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 143: 中国: 追跡調査: シロップ&スプレッド, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg)
  • 表 144: 中国: 追跡調査: 女性用ケア製品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットルまたは100万ユニット)
  • 表 145: 中国: 追跡調査: フレグランス, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットル)
  • 表 146: 中国: 追跡調査: ヘアケア用品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットルまたは100万ユニット)
  • 表 147: 中国: 追跡調査: メイク用品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg または 100万リットル)
  • 表 148: 中国: 追跡調査: 男性用トイレタリー用品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットルまたは100万ユニット)
  • 表 149: 中国: 追跡調査: 口腔衛生用品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットルまたは100万ユニット)
  • 表 150: 中国: 追跡調査: 個人衛生用品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万Kg または 100万リットル)
  • 表 151: 中国: 追跡調査: スキンケア用品, ブランド vs プライベートブランドの販売量シェア (% & 100万リットル)
  • 表 152: 中国: 追跡調査: アルコール飲料 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 153: 中国: 追跡調査: 食品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 154: 中国: 追跡調査: ビール、サイダーおよびプレミックス・スピリッツ 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 155: 中国: 追跡調査: スピリッツ 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 156: 中国: 追跡調査: ワイン 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 157: 中国: 追跡調査: ホットドリンク 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 158: 中国: 追跡調査: ソフトドリンク 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 159: 中国: 追跡調査: ベーカリー/シリアル 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 160: 中国: 追跡調査: チルド/デリ食品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 161: 中国: 追跡調査: 菓子 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 162: 中国: 追跡調査: 乳製品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 163: 中国: 追跡調査: 魚介類 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 164: 中国: 追跡調査: アイスクリーム 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 165: 中国: 追跡調査: 食肉 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 166: 中国: 追跡調査: 油脂 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 167: 中国: 追跡調査: パスタ・麺類 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 168: 中国: 追跡調査: 調理済み食品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 169: 中国: 追跡調査: セイボリースナック 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 170: 中国: 追跡調査: 調味料、ドレッシングおよびソース 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 171: 中国: 追跡調査: 大豆製品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 172: 中国: 追跡調査: シロップ&スプレッド 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 173: 中国: 追跡調査: 女性用ケア製品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 174: 中国: 追跡調査: フレグランス 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 175: 中国: 追跡調査: ヘアケア用品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 176: 中国: 追跡調査: メイク用品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 177: 中国: 追跡調査: 男性用トイレタリー用品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 178: 中国: 追跡調査: 口腔衛生用品販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 179: 中国: 追跡調査: 個人衛生用品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 180: 中国: 追跡調査: スキンケア用品 販売量 % シェア, 小売業者別
  • 表 181: 中国: 販売額 (100万人民元) , 年齢集団別
  • 表 182: 中国: 販売額 (100万US$) , 年齢集団別
  • 表 183: 中国: 販売額 (100万人民元) , 性別
  • 表 184: 中国: 販売額 (100万US$) , 性別
  • 表 185: 中国: 販売額 (100万人民元) , 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 186: 中国: 販売額 (100万US$) , 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 187: 中国: 販売額 (100万人民元) , 学歴別
  • 表 188: 中国: 販売額 (100万US$) , 学歴別
  • 表 189: 中国: 販売額 (100万人民元) , 富裕度別
  • 表 190: 中国: 販売額 (100万US$) , 富裕度別
  • 表 191: 中国: 販売額 (100万人民元) , 生活パターン別
  • 表 192: 中国: 販売額 (100万US$) , 生活パターン別
  • 表 193: 中国: 消費者動向が与える影響:食料雑貨市場 (100万人民元)
  • 表 194: 中国: 消費者動向が与える影響:食料雑貨市場 (100万US$)
  • 表 195: 中国: 消費者動向が与える影響:アルコール飲料市場 (100万人民元)
  • 表 196: 中国: 消費者動向が与える影響:アルコール飲料市場 (100万US$)
  • 表 197: 中国: 消費者動向が与える影響:飲料市場 (100万人民元)
  • 表 198: 中国: 消費者動向が与える影響:飲料市場 (100万US$)
  • 表 199: 中国: 消費者動向が与える影響:食品市場 (100万人民元)
  • 表 200: 中国: 消費者動向が与える影響:食品市場 (100万US$)
  • 表 201: 中国: 消費者動向が与える影響:健康および美容市場 (100万人民元)
  • 表 202: 中国: 消費者動向が与える影響:健康および美容市場 (100万US$)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 中国: 消費財 市場販売額 (100万US$)
  • 図 3: 中国: ビール、サイダーおよびプレミックス・スピリッツ 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 4: 中国: スピリッツ 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 5: 中国: ワイン 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 6: 中国: ホットドリンク 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 7: 中国: ソフトドリンク 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 8: 中国: ベーカリー/シリアル 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 9: 中国: チルド/デリ食品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 10: 中国: 菓子 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 11: 中国: 乳製品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 12: 中国: 魚介類 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 13: 中国: アイスクリーム 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 14: 中国: 食肉 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 15: 中国: 油脂 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 16: 中国: パスタ・麺類 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 17: 中国: 調理済み食品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 18: 中国: セイボリースナック 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 19: 中国: 調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 20: 中国: 大豆製品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 21: 中国: シロップ&スプレッド 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 22: 中国: 女性用ケア製品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 23: 中国: フレグランス 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 24: 中国: ヘアケア用品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 25: 中国: メイク用品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 26: 中国: 男性用トイレタリー用品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 27: 中国: 口腔衛生用品市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 28: 中国: 個人衛生用品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 29: 中国: スキンケア用品 市場販売額シェア (% 100万US$)
  • 図 30: 中国: ビール、サイダーおよびプレミックス・スピリッツ 市場販売量 シェア
  • 図 31: 中国: スピリッツ 市場販売量 シェア
  • 図 32: 中国: ワイン 市場販売量 シェア
  • 図 33: 中国: ホットドリンク 市場販売量 シェア
  • 図 34: 中国: ソフトドリンク 市場販売量 シェア
  • 図 35: 中国: ベーカリー/シリアル 市場販売量 シェア
  • 図 36: 中国: チルド/デリ食品 市場販売量 シェア
  • 図 37: 中国: 菓子 市場販売量 シェア
  • 図 38: 中国: 乳製品 市場販売量 シェア
  • 図 39: 中国: 魚介類 市場販売量 シェア
  • 図 40: 中国: アイスクリーム 市場販売量 シェア
  • 図 41: 中国: 食肉 市場販売量 シェア
  • 図 42: 中国: 油脂 市場販売量 シェア
  • 図 43: 中国: パスタ・麺類 市場販売量 シェア
  • 図 44: 中国: 調理済み食品 市場販売量 シェア
  • 図 45: 中国: セイボリースナック 市場販売量 シェア
  • 図 46: 中国: 調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売量 シェア
  • 図 47: 中国: 大豆製品 市場販売量 シェア
  • 図 48: 中国: シロップ&スプレッド 市場販売量 シェア
  • 図 49: 追跡調査:中国のアルコール飲料販売量における ブランド vs. プライベートブランド のシェア
  • 図 50: 追跡調査:中国の食品販売量におけるブランド vs. プライベートブランド のシェア
  • 図 51: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 年齢集団別 (%):消費財
  • 図 52: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 性別 (%):消費財
  • 図 53: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):消費財
  • 図 54: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 学歴別 (%):消費財
  • 図 55: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 富裕度別 (%):消費財
  • 図 56: 中国: プライベートブランド 消費者プロファイル 生活パターン別 (%):消費財
  • 図 57: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 年齢集団別 (%):アルコール飲料
  • 図 58: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 性別 (%):アルコール飲料
  • 図 59: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):アルコール飲料
  • 図 60: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 学歴別 (%):アルコール飲料
  • 図 61: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 富裕度別 (%):アルコール飲料
  • 図 62: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 生活パターン別 (%):アルコール飲料
  • 図 63: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 年齢集団別 (%):飲料
  • 図 64: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 性別 (%):飲料
  • 図 65: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):飲料
  • 図 66: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 学歴別 (%):飲料
  • 図 67: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 富裕度別 (%):飲料
  • 図 68: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 生活パターン別 (%):飲料
  • 図 69: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 年齢集団別 (%):食品
  • 図 70: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 性別 (%):食品
  • 図 71: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):食品
  • 図 72: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 学歴別 (%):食品
  • 図 73: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 富裕度別 (%):食品
  • 図 74: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 生活パターン別 (%):食品
  • 図 75: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 年齢集団別 (%):健康および美容
  • 図 76: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 性別 (%):健康および美容
  • 図 77: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 居住地域別(都市部/非都市部) (%):健康および美容
  • 図 78: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 学歴別 (%):健康および美容
  • 図 79: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 富裕度別 (%):健康および美容
  • 図 80: 中国: プライベートブランドの固定客プロファイル 生活パターン別 (%):健康および美容

目次
Product Code: RT0010GP

Product Synopsis

Grocery Retailing and Consumer Trends in China is the result of Canadean's extensive online consumer survey and industry research program. The report is data-driven and provides a uniquely deep and rich array of data analysis on the China grocery market. The unique benefits of this integrated consumer survey and market data methodology mean that the report not only provides detailed value and volume data, but also private label coverage and data on the key consumer trends affecting the market. NB: retailer data refers to off-trade drinks only, but total market, and drinks market, sizes include on-trade drinks sales.

Introduction and Landscape

Why was the report written?

Marketers in the Chinese grocery market face changing consumption patterns as a result of demographic changes, uncertain economic conditions and evolving technology. This makes it essential to not only understand the current state of the market, but to also quantify the impact of consumer trends, providing a spotlight on what consumption decisions are being made and why.This report solves these problems by providing integrated survey-based data for Alcoholic Drinks, Beverages, Food, and Health & Beauty products which show value and volume retail sales data, relative brand and private label shares, retailer shares by product category (volume data), the value of different consumer groups, and quantifies the amount of the total market directly influenced consumer trends.

What are the key drivers behind recent market changes?

The effects of a weak global economy and the following recovery have led consumers to closely examine their choice of retailer and products purchased. While country by country the effects have varied, no grocery retail market has been left totally untouched, creating a need to understand exactly who the end consumer audience is and what their main motivations are.

What makes this report unique and essential to read?

The report provides valuable, hard to get, consumer-survey based data (integrated with industry research) on the grocery market in China. It provides value and volume data for 146 product categories, Private Label penetration rates by category, and the value of the market directly influenced by Consumer Trends (which affects consumption choices).For two types of Private Label purchasers, trends affecting the reasons to purchase private labels are also shown. As the report focuses on end-consumers and not in-store shoppers, it provides a different perspective compared to other types of data, helping retailers to identify which consumer groups they want to compete for in the future.

Key Features and Benefits

The report profiles 146 product categories across Alcoholic Drinks, Beverages, Food, and Health & Beauty in China, with value and volume data.

Data highlights Private Label penetration rates in 146 categories tracked by the survey and drivers of consumption choices.

Leading total grocery retailer volume shares for all 146 categories.

The value of the total market each trend accounts for, showing the size of the prize for products able to hit specific consumer needs and desires. Strategically this helps to know what the main consumer trends are and therefore to update stocking policies accordingly.

Key Market Issues

The Alcoholic Drinks sector in the China is dominated by the top 3 retailers who hold more than 50% share. The Soft Drinks markets have the highest level of consolidation among retailers, while the Alcoholic drinks markets have the lowest.

Private labels have a reasonably decent share in the total Food markets accounting for more than 18% of the volume share. Conversely, in the Alcoholic drinks markets branded products leave very little scope for private labels. Therefore, in various Food categories like soy products, baking goods, Private label is squeezing the weaker brands in the market.

According to survey results, Regular Private label consumers quoted that the most important driving factors influencing their consumption patterns are 'Changing Lifestages' and 'Changing Age Structures'. This implies that price is not the only factor driving sales of private labels.

Key Highlights

The total size of the Grocery Retail market in the China exceeded USD 630 billion in 2011, with the Food and Alcoholic drinks markets dominating.

Consumers in the 'Better Off' wealth category contribute 39% share by value to retailers' sales. An age-wise analysis reveals that Pre-Mid-Lifers have more than 20% share by value of total Grocery Retail sales.

The most important factors affecting Grocery Retail sales are 'Changing Lifestages', 'Changing Age Structures', 'Health' and 'Quality Seeking', each of which influence more than 15% of the total sales.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Scope
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research
  • 1.4. Definitions
    • 1.4.1. Consumer Trends and Reasons for Retailer Choice
    • 1.4.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.4.3. End Consumers
    • 1.4.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.4.5. Exchange Rates
    • 1.4.6. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)

2. CPG Retail Sales Analysis

  • 2.1. Overview
    • 2.1.1. Total CPG Value Sales by Market
  • 2.2. Value Analysis
    • 2.2.1. Alcoholic Drinks
    • 2.2.2. Beverages
    • 2.2.3. Food
    • 2.2.4. Health & Beauty
  • 2.3. Volume Analysis
    • 2.3.1. Alcoholic Drinks
    • 2.3.2. Beverages
    • 2.3.3. Food
    • 2.3.4. Health & Beauty

3. Brand vs. Private Label Dynamics in CPG Retailing

  • 3.1. Brand vs. Private Label Volume Share Analysis
    • 3.1.1. Total Volumes for Alcoholic Drinks
    • 3.1.2. Total Volumes for Food
  • 3.2. Drivers of Brand & Private Label Choices
    • 3.2.1. Regular and Occasional Private Label Consumers - Trends Driving Consumption Choices
    • 3.2.2. Regular Private Label Consumers - Trends Driving Consumption Choices by Sector
    • 3.2.3. Overall Regular Private Label Consumer Profiles
    • 3.2.4. Regular Private Label Consumer Profiles for Alcoholic Drinks
    • 3.2.5. Regular Private Label Consumer Profiles for Beverages
    • 3.2.6. Regular Private Label Consumer Profiles for Food
    • 3.2.7. Regular Private Label Consumer Profiles for Health & Beauty
  • 3.3. Brand vs Private Label Volume Share by Category
    • 3.3.1. Alcoholic Drinks
    • 3.3.2. Beverages
    • 3.3.3. Food
    • 3.3.4. Health & Beauty

4. Retailer Share

  • 4.1. Retailer Volume Share by Market
    • 4.1.1. Total Volumes for Alcoholic Drinks, Top Alcoholic Drinks Retailers, 2011
    • 4.1.2. Total Volumes for Food, Top Food Retailers, 2011
  • 4.2. Leading Retailers Volume Share by Category
    • 4.2.1. Alcoholic Drinks
    • 4.2.2. Beverages
    • 4.2.3. Food
    • 4.2.4. Health & Beauty

5. The Impact Of Consumer Trends In Grocery Markets

  • 5.1. Grocery Consumer Analysis: Share by Target Group
    • 5.1.1. Value Share by Age
    • 5.1.2. Value Share by Gender
    • 5.1.3. Value Share by Urban and Rural Dwellers
    • 5.1.4. Value Share by Education Level
    • 5.1.5. Value Share by Wealth Group
    • 5.1.6. Value Share by Busy Lives
  • 5.2. Grocery Market Value & Behavioral Trends
    • 5.2.1. Impact of Behavioral Trends in Grocery
    • 5.2.2. Impact of Behavioral Trends in Alcoholic Drinks
    • 5.2.3. Impact of Behavioral Trends in Beverages
    • 5.2.4. Impact of Behavioral Trends in Food
    • 5.2.5. Impact of Behavioral Trends in Health & Beauty

6. Appendix

  • 6.1. About Canadean
  • 6.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Food Volume Units
  • Table 2: Alcoholic Drinks Volume Units
  • Table 3: Non-Alcoholic Drinks Volume Units
  • Table 4: Personal Care Volume Units
  • Table 5: Foreign Exchange Rate - CNY Vs. US$, 2011
  • Table 6: China Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 7: China: Consumer Packaged Goods Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 8: China: Consumer Packaged Goods Market Value (US$ million), 2011
  • Table 9: China: Beer, Cider & Pre-mixed Spirits Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 10: China: Beer, Cider & Pre-mixed Spirits Market Value (US$ million), 2011
  • Table 11: China: Spirits Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 12: China: Spirits Market Value (US$ million), 2011
  • Table 13: China: Wine Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 14: China: Wine Market Value (US$ million), 2011
  • Table 15: China: Hot Drinks Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 16: China: Hot Drinks Market Value (US$ million), 2011
  • Table 17: China: Soft Drinks Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 18: China: Soft Drinks Market Value (US$ million), 2011
  • Table 19: China: Bakery & Cereals Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 20: China: Bakery & Cereals Market Value (US$ million), 2011
  • Table 21: China: Chilled & Deli Foods Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 22: China: Chilled & Deli Foods Market Value (US$ million), 2011
  • Table 23: China: Confectionery Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 24: China: Confectionery Market Value (US$ million), 2011
  • Table 25: China: Dairy Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 26: China: Dairy Market Value (US$ million), 2011
  • Table 27: China: Fish & Seafood Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 28: China: Fish & Seafood Market Value (US$ million), 2011
  • Table 29: China: Ice Cream Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 30: China: Ice Cream Market Value (US$ million), 2011
  • Table 31: China: Meat Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 32: China: Meat Market Value (US$ million), 2011
  • Table 33: China: Oils & Fats Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 34: China: Oils & Fats Market Value (US$ million), 2011
  • Table 35: China: Pasta & Noodles Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 36: China: Pasta & Noodles Market Value (US$ million), 2011
  • Table 37: China: Prepared Meals Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 38: China: Prepared Meals Market Value (US$ million), 2011
  • Table 39: China: Savory Snacks Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 40: China: Savory Snacks Market Value (US$ million), 2011
  • Table 41: China: Seasonings, Dressings & Sauces Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 42: Alcoholic Drinks Volume Units
  • Table 43: China: Soy Products Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 44: China: Soy Products Market Value (US$ million), 2011
  • Table 45: China: Syrups & Spreads Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 46: China: Syrups & Spreads Market Value (US$ million), 2011
  • Table 47: China: Feminine Care Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 48: China: Feminine Care Market Value (US$ million), 2011
  • Table 49: China: Fragrances Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 50: China: Fragrances Market Value (US$ million), 2011
  • Table 51: China: Haircare Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 52: China: Haircare Market Value (US$ million), 2011
  • Table 53: China: Make-up Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 54: China: Make-up Market Value (US$ million), 2011
  • Table 55: China: Men's Toiletries Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 56: China: Men's Toiletries Market Value (US$ million), 2011
  • Table 57: China: Oral Hygiene Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 58: China: Oral Hygiene Market Value (US$ million), 2011
  • Table 59: China: Personal Hygiene Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 60: China: Personal Hygiene Market Value (US$ million), 2011
  • Table 61: China: Skincare Market Value (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 62: China: Skincare Market Value (US$ million), 2011
  • Table 63: China: Beer, Cider & Pre-mixed Spirits Market Volume (Ltrs m), 2011
  • Table 64: China: Spirits Market Volume (Ltrs m), 2011
  • Table 65: China: Wine Market Volume (Ltrs m), 2011
  • Table 66: China: Hot Drinks Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 67: China: Soft Drinks Market Volume (Ltrs m), 2011
  • Table 68: China: Bakery & Cereals Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 69: China: Chilled & Deli Foods Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 70: China: Confectionery Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 71: China: Dairy Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 72: China: Fish & Seafood Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 73: China: Ice Cream Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 74: China: Meat Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 75: China: Oils & Fats Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 76: China: Pasta & Noodles Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 77: China: Prepared Meals Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 78: China: Savory Snacks Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 79: China: Seasonings, Dressings & Sauces Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 80: China: Soy Products Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 81: China: Syrups & Spreads Market Volume (Kg m), 2011
  • Table 82: China: Feminine Care Market Volume (Ltrs m & Units m), 2011
  • Table 83: China: Fragrances Market Volume (Ltrs m), 2011
  • Table 84: China: Haircare Market Volume (Ltrs m & Units m), 2011
  • Table 85: China: Make-up Market Volume (Kg m & Ltrs m), 2011
  • Table 86: China: Men's Toiletries Market Volume (Ltrs m & Units m), 2011
  • Table 87: China: Oral Hygiene Market Volume (Ltrs m & Units m), 2011
  • Table 88: China: Personal Hygiene Market Volume (Kg m & Ltrs m), 2011
  • Table 89: China: Skincare Market Volume (Ltrs m), 2011
  • Table 90: Survey-tracked Brand vs. Private Label Share of China Alcoholic Drinks Volume , 2011
  • Table 91: Survey-tracked Brand vs. Private Label Share of China Food Volume , 2011
  • Table 92: China Survey Results: Trends which Drove the Consumption Choices of Regular Private Label Consumers (% citing trend), 2011
  • Table 93: China Survey Results: Trends which Drove the Consumption Choices of Occasional Private Label Consumers (% citing trend), 2011
  • Table 94: China Survey Results: Trends Driving Consumption Choices of Regular Private Label Consumers (% citing trend), 2011
  • Table 95: China: Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Table 96: China: Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Table 97: China: Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Table 98: China: Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Table 99: China: Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Table 100: China: Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Table 101: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Table 102: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Table 103: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Table 104: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Table 105: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Table 106: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Table 107: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Beverages, 2011
  • Table 108: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Beverages, 2011
  • Table 109: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Beverages, 2011
  • Table 110: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Beverages, 2011
  • Table 111: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Beverages, 2011
  • Table 112: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Beverages, 2011
  • Table 113: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Food, 2011
  • Table 114: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Food, 2011
  • Table 115: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Food, 2011
  • Table 116: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Food, 2011
  • Table 117: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Food, 2011
  • Table 118: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Food, 2011
  • Table 119: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Health & Beauty, 2011
  • Table 120: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Health & Beauty, 2011
  • Table 121: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Health & Beauty, 2011
  • Table 122: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Health & Beauty, 2011
  • Table 123: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Health & Beauty, 2011
  • Table 124: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Health & Beauty, 2011
  • Table 125: China: Survey-tracked Beer, Cider & Pre-mixed Spirits, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m), 2011
  • Table 126: China: Survey-tracked Spirits, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m), 2011
  • Table 127: China: Survey-tracked Wine, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m), 2011
  • Table 128: China: Survey-tracked Hot Drinks, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 129: China: Survey-tracked Soft Drinks, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m), 2011
  • Table 130: China: Survey-tracked Bakery & Cereals, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 131: China: Survey-tracked Chilled & Deli Foods, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 132: China: Survey-tracked Confectionery, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 133: China: Survey-tracked Dairy, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 134: China: Survey-tracked Fish & Seafood, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 135: China: Survey-tracked Ice Cream, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 136: China: Survey-tracked Meat, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 137: China: Survey-tracked Oils & Fats, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 138: China: Survey-tracked Pasta & Noodles, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 139: China: Survey-tracked Prepared Meals, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 140: China: Survey-tracked Savory Snacks, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 141: China: Survey-tracked Seasonings, Dressings & Sauces, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 142: China: Survey-tracked Soy Products, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 143: China: Survey-tracked Syrups & Spreads, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m), 2011
  • Table 144: China: Survey-tracked Feminine Care, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m or Units m), 2011
  • Table 145: China: Survey-tracked Fragrances, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m), 2011
  • Table 146: China: Survey-tracked Haircare, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m or Units m), 2011
  • Table 147: China: Survey-tracked Make-up, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m or Ltrs m), 2011
  • Table 148: China: Survey-tracked Men's Toiletries, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m or Units m), 2011
  • Table 149: China: Survey-tracked Oral Hygiene, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m or Units m), 2011
  • Table 150: China: Survey-tracked Personal Hygiene, Brand vs Private Label Volume Share (% & Kg m or Ltrs m), 2011
  • Table 151: China: Survey-tracked Skincare, Brand vs Private Label Volume Share (% & Ltrs m), 2011
  • Table 152: China: Survey-tracked Total Alcoholic Drinks Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 153: China: Survey-tracked Total Food Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 154: China: Survey-tracked Total Beer, Cider & Pre-mixed Spirits Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 155: China: Survey-tracked Total Spirits Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 156: China: Survey-tracked Total Wine Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 157: China: Survey-tracked Total Hot Drinks Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 158: China: Survey-tracked Total Soft Drinks Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 159: China: Survey-tracked Total Bakery & Cereals Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 160: China: Survey-tracked Total Chilled & Deli Foods Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 161: China: Survey-tracked Total Confectionery Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 162: China: Survey-tracked Total Dairy Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 163: China: Survey-tracked Total Fish & Seafood Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 164: China: Survey-tracked Total Ice Cream Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 165: China: Survey-tracked Total Meat Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 166: China: Survey-tracked Total Oils & Fats Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 167: China: Survey-tracked Total Pasta & Noodles Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 168: China: Survey-tracked Total Prepared Meals Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 169: China: Survey-tracked Total Savory Snacks Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 170: China: Survey-tracked Total Seasonings, Dressings & Sauces Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 171: China: Survey-tracked Total Soy Products Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 172: China: Survey-tracked Total Syrups & Spreads Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 173: China: Survey-tracked Total Feminine Care Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 174: China: Survey-tracked Total Fragrances Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 175: China: Survey-tracked Total Haircare Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 176: China: Survey-tracked Total Make-up Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 177: China: Survey-tracked Total Men's Toiletries Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 178: China: Survey-tracked Total Oral Hygiene Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 179: China: Survey-tracked Total Personal Hygiene Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 180: China: Survey-tracked Total Skincare Volume % Share, by Retailer, 2011
  • Table 181: China: Value (Yuan Renminbi million) of the Grocery Market, by Age, 2011
  • Table 182: China: Value (US$ million) of the Grocery Market, by Age, 2011
  • Table 183: China: Value (Yuan Renminbi million) of the Grocery Market, by Gender, 2011
  • Table 184: China: Value (US$ million) of the Grocery Market, by Gender, 2011
  • Table 185: China: Value (Yuan Renminbi million) of the Grocery Market, by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 186: China: Value (US$ million) of the Grocery Market, by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 187: China: Value (Yuan Renminbi million) of the Grocery Market, by Education Level, 2011
  • Table 188: China: Value (US$ million) of the Grocery Market, by Education Level, 2011
  • Table 189: China: Value (Yuan Renminbi million) of the Grocery Market, by Wealth Group, 2011
  • Table 190: China: Value (US$ million) of the Grocery Market, by Wealth Group, 2011
  • Table 191: China: Value (Yuan Renminbi million) of the Grocery Market, by Busy Lives, 2011
  • Table 192: China: Value (US$ million) of the Grocery Market, by Busy Lives, 2011
  • Table 193: China: Total Influence by Trend on the Grocery Market (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 194: China: Total Influence by Trend on the Grocery Market (US$ million), 2011
  • Table 195: China: Total Influence by Trend on the Alcoholic Drinks Market (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 196: China: Total Influence by Trend on the Alcoholic Drinks Market (US$ million), 2011
  • Table 197: China: Total Influence by Trend on the Beverages Market (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 198: China: Total Influence by Trend on the Beverages Market (US$ million), 2011
  • Table 199: China: Total Influence by Trend on the Food Market (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 200: China: Total Influence by Trend on the Food Market (US$ million), 2011
  • Table 201: China: Total Influence by Trend on the Health & Beauty Market (Yuan Renminbi million), 2011
  • Table 202: China: Total Influence by Trend on the Health & Beauty Market (US$ million), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: China: Consumer Packaged Goods Market Value (US$ million), 2011
  • Figure 3: China: Beer, Cider & Pre-mixed Spirits Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 4: China: Spirits Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 5: China: Wine Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 6: China: Hot Drinks Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 7: China: Soft Drinks Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 8: China: Bakery & Cereals Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 9: China: Chilled & Deli Foods Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 10: China: Confectionery Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 11: China: Dairy Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 12: China: Fish & Seafood Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 13: China: Ice Cream Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 14: China: Meat Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 15: China: Oils & Fats Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 16: China: Pasta & Noodles Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 17: China: Prepared Meals Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 18: China: Savory Snacks Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 19: China: Seasonings, Dressings & Sauces Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 20: China: Soy Products Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 21: China: Syrups & Spreads Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 22: China: Feminine Care Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 23: China: Fragrances Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 24: China: Haircare Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 25: China: Make-up Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 26: China: Men's Toiletries Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 27: China: Oral Hygiene Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 28: China: Personal Hygiene Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 29: China: Skincare Market Value Share (% US$ million), 2011
  • Figure 30: China: Beer, Cider & Pre-mixed Spirits Market Volume Share, 2011
  • Figure 31: China: Spirits Market Volume Share, 2011
  • Figure 32: China: Wine Market Volume Share, 2011
  • Figure 33: China: Hot Drinks Market Volume Share, 2011
  • Figure 34: China: Soft Drinks Market Volume Share, 2011
  • Figure 35: China: Bakery & Cereals Market Volume Share, 2011
  • Figure 36: China: Chilled & Deli Foods Market Volume Share, 2011
  • Figure 37: China: Confectionery Market Volume Share, 2011
  • Figure 38: China: Dairy Market Volume Share, 2011
  • Figure 39: China: Fish & Seafood Market Volume Share, 2011
  • Figure 40: China: Ice Cream Market Volume Share, 2011
  • Figure 41: China: Meat Market Volume Share, 2011
  • Figure 42: China: Oils & Fats Market Volume Share, 2011
  • Figure 43: China: Pasta & Noodles Market Volume Share, 2011
  • Figure 44: China: Prepared Meals Market Volume Share, 2011
  • Figure 45: China: Savory Snacks Market Volume Share, 2011
  • Figure 46: China: Seasonings, Dressings & Sauces Market Volume Share, 2011
  • Figure 47: China: Soy Products Market Volume Share, 2011
  • Figure 48: China: Syrups & Spreads Market Volume Share, 2011
  • Figure 49: Survey-tracked Brand vs. Private Label Share of China Alcoholic Drinks Volume , 2011
  • Figure 50: Survey-tracked Brand vs. Private Label Share of China Food Volume , 2011
  • Figure 51: China: Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Figure 52: China: Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Figure 53: China: Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Figure 54: China: Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Figure 55: China: Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Figure 56: China: Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Consumer Packaged Goods, 2011
  • Figure 57: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Figure 58: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Figure 59: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Figure 60: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Figure 61: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Figure 62: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Alcoholic Drinks, 2011
  • Figure 63: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Beverages, 2011
  • Figure 64: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Beverages, 2011
  • Figure 65: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Beverages, 2011
  • Figure 66: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Beverages, 2011
  • Figure 67: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Beverages, 2011
  • Figure 68: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Beverages, 2011
  • Figure 69: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Food, 2011
  • Figure 70: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Food, 2011
  • Figure 71: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Food, 2011
  • Figure 72: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Food, 2011
  • Figure 73: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Food, 2011
  • Figure 74: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Food, 2011
  • Figure 75: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Age (%), for Health & Beauty, 2011
  • Figure 76: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Gender (%), for Health & Beauty, 2011
  • Figure 77: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Urban and Rural Dwellers (%), for Health & Beauty, 2011
  • Figure 78: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Education Level (%), for Health & Beauty, 2011
  • Figure 79: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Wealth Group (%), for Health & Beauty, 2011
  • Figure 80: China: Regular Private Label Consumer Profiles by Busy Lives (%), for Health & Beauty, 2011
Back to Top