表紙
市場調査レポート

インドの女性用ケア用品市場における消費者動向

Consumer Trends in the Feminine Care Market in India

発行 Canadean 商品コード 235865
出版日 ページ情報 英文 90 Pages
即納可能
価格
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インドの女性用ケア用品市場における消費者動向 Consumer Trends in the Feminine Care Market in India
出版日: 2012年04月05日 ページ情報: 英文 90 Pages
概要

インドの女性用ケア用品市場において、サニタリーパッドは、市場額で最大のシェアを占めています。市場評価によって、サニタリーパッドはインドにおける女性用ケア製品の売上げ全体の、およそ半分を占めていることが明らかとなりました。女性用使い捨てカミソリ/カミソリ刃は、2番目に大きな売上カテゴリーであり、次に体内浄化サプリメント、パンティーライナー/シールドが続いています。インドの女性用ケア製品市場への進出に前向きな新規企業は、それに応じて製品ミックスを計画する可能性が高いでしょう。 プライベートブランド製品の普及率は、インドのほとんどの女性用ケア製品で非常に低くなっています。ブランドデータの分析によると、プライベートブランド製品のシェアはサニタリーパッド、パンティライナー/シールドおよび女性用使い捨てカミソリ/カミソリ刃の分類で5%以下となっています。プライベートブランド製品のプレゼンスは内部浄化サプリメントで最も高く、20%のシェアを占めています。 ライフスタイルの変化と年齢構成の変化は、インドのサニタリーパッド市場における主要な市場促進因子です。行動パターンの分析によると、年齢構成と現代のインド人女性のライフスタイルの変化は、サニタリーパッド売上の主要な促進因子です。ますます多くのインド人女性が仕事に就いており、女性用ケア製品の需要は増加しています。

当レポートでは、インドにおける女性用ケア用品の消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団および女性用ケア製品の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 パンティライナー/シールド
    • 2.2.2 サニタリーパッド
    • 2.2.3 タンポン
    • 2.2.4 女性用使い捨てカミソリ
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 パンティライナー/シールド
    • 2.3.2 サニタリーパッド
    • 2.3.3 タンポン
    • 2.3.4 女性用使い捨てカミソリ

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 パンティライナー/シールド
    • 3.1.2 サニタリーパッド
    • 3.1.3 タンポン
    • 3.1.4 女性用使い捨てカミソリ
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 パンティライナー/シールド
    • 3.2.2 サニタリーパッド
    • 3.2.3 タンポン
    • 3.2.4 女性用使い捨てカミソリ

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 女性用ケア製品 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.1.1 パンティライナー/シールド
    • 4.1.2 サニタリーパッド
    • 4.1.3 タンポン
    • 4.1.4 女性用使い捨てカミソリ

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 女性用ケア製品全般
    • 5.1.2 パンティライナー/シールド
    • 5.1.3 サニタリーパッド
    • 5.1.4 タンポン
    • 5.1.5 女性用使い捨てカミソリ

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 女性用ケア製品市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 女性用ケア製品 市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 女性用ケア製品 市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7. 付録

  • 7.1 Canadeanについて
  • 7.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 女性用ケア製品市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- INR Vs. US$
  • 表 3: インド 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: インド パンティライナー/シールド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: インド サニタリーパッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: インド タンポン 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: インド 女性用使い捨てカミソリ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: インド パンティライナー/シールドの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 15: インド サニタリーパッドの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: インド タンポンの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 17: インド 女性用使い捨てカミソリの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: インド パンティライナー/シールド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 19: インド パンティライナー/シールド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 20: インド サニタリーパッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 21: インド サニタリーパッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: インド タンポン 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 23: インド タンポン 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 24: インド 女性用使い捨てカミソリ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 25: インド 女性用使い捨てカミソリ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: インド パンティライナー/シールド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 27: インド サニタリーパッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 28: インド タンポン 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 29: インド 女性用使い捨てカミソリ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 30: インド パンティライナー/シールド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 31: インド サニタリーパッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 32: インド タンポン ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 33: インド 女性用使い捨てカミソリ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 34: インド 女性用ケア製品全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 35: インド パンティライナー/シールド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 36: インド サニタリーパッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 37: インド タンポン: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 38: インド 女性用使い捨てカミソリ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 39: インド 女性用ケア製品 市場価値 (100万インドルピー)、カテゴリー別
  • 表 40: インド 女性用ケア製品 市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 41: インド 女性用ケア製品 市場販売量 (100万リットル or ユニットs m)、カテゴリー別
  • 表 42: インド 女性用ケア製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 43: インド 女性用ケア製品 1人あたり消費額 (インドルピー)、カテゴリー別
  • 表 44: インド 女性用ケア製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 45: インド 女性用ケア製品 1世帯あたり消費額 (インドルピー)、カテゴリー別
  • 表 46: インド 女性用ケア製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 47: インド 女性用ケア製品 市場販売量 シェア 、カテゴリー別
  • 表 48: インド 女性用ケア製品 1人あたり消費量、カテゴリー別
  • 表 49: インド 女性用ケア製品 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: インド 女性用ケア製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: インド パンティライナー/シールド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: インド パンティライナー/シールド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: インド サニタリーパッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: インド サニタリーパッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: インド タンポン 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: インド タンポン 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: インド 女性用使い捨てカミソリ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: インド 女性用使い捨てカミソリ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: インド 女性用ケア製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 17: インド 女性用ケア製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 18: インド 女性用ケア製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別

目次
Product Code: CS0050IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Feminine Care market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends. This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the feminine care market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As consumer confidence increases proportionally to economic recovery, consumer trends will be directly affected. Since the global financial crisis of 2008-2009 the retail market has been characterized by an increased amount of discount and own-brand products. Most Feminine Care products such as Sanitary Pads, Internal Cleansers, Pantiliners and Shields, Tampons and Disposable Razors and Blades are considered essential items and therefore consumption patterns have not been comparatively affected. As economic and market recovery continues over 2012, consumption patterns will record a positive trend in both the Medium and Heavy frequency bands and the amount of Non-users should decrease.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial. The data in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examine the share of sales across over 26 consumer groups - providing a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Detailed category coverage is provided, covering the Sanitary Pads, Internal Cleansers, Pantiliners and Shields, Tampons and Disposable Razors and Blades markets.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • Sanitary Pads have the largest value share. Market valuation reveals that sanitary pads account for approximately half of the total sales of Feminine Products in India. Women's Disposable Razors and Blades is the second-largest sales category followed by Internal Cleansers and Pantiliners and Shields. New companies willing to venture into the Indian Feminine Care market are likely to plan a product mix accordingly.
  • Private label penetration is insignificant for majority of feminine care products in India. Brand data analysis reveals that private labels have less than a 5% share in the Sanitary Pads, Pantiliners and Shields and Women's Disposable Razors and Blades categories. Private label's presence is highest among Internal Cleansers, with a 20% share.
  • Changing lifestyles and Changing age structures are the key market drivers in the sanitary pads market in India. Behavioral trend analysis reveals that age structures and the changing lifestyles of modern day Indian women are the key drivers of sanitary pad sales. As an increasing number of Indian women pursue work, the demand for feminine care products is on the rise.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Definitions
    • 1.2.1. Consumer Trends
    • 1.2.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3. End Consumers
    • 1.2.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5. Exchange Rates
    • 1.2.6. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1. Cohort Groups and Feminine Care Market Value
    • 2.1.1. Age Groups
    • 2.1.2. Gender Groups
    • 2.1.3. Location Groups
    • 2.1.4. Education Achieved Groups
    • 2.1.5. Wealth Groups
    • 2.1.6. Busy Lives Groups
  • 2.2. Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1. Pantiliners & Shields
    • 2.2.2. Sanitary Pads
    • 2.2.3. Tampons
    • 2.2.4. Women's Disposable Razors & Blades
  • 2.3. Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1. Pantiliners & Shields
    • 2.3.2. Sanitary Pads
    • 2.3.3. Tampons
    • 2.3.4. Women's Disposable Razors & Blades

3. Consumption Analysis

  • 3.1. Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1. Pantiliners & Shields
    • 3.1.2. Sanitary Pads
    • 3.1.3. Tampons
    • 3.1.4. Women's Disposable Razors & Blades
  • 3.2. Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1. Pantiliners & Shields
    • 3.2.2. Sanitary Pads
    • 3.2.3. Tampons
    • 3.2.4. Women's Disposable Razors & Blades

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1. Feminine Care Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.1.1. Pantiliners & Shields
    • 4.1.2. Sanitary Pads
    • 4.1.3. Tampons
    • 4.1.4. Women's Disposable Razors & Blades

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1. Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1. Overall Feminine Care
    • 5.1.2. Pantiliners & Shields
    • 5.1.3. Sanitary Pads
    • 5.1.4. Tampons
    • 5.1.5. Women's Disposable Razors & Blades

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1. Feminine Care Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1. Market Value by Category
    • 6.1.2. Market Volume by Category
  • 6.2. Feminine Care Value Analysis by Category
    • 6.2.1. Share by Category
    • 6.2.2. Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3. Expenditure per Household by Category
  • 6.3. Feminine Care Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1. Share by Category
    • 6.3.2. Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3. Consumption per Household by Category

7. Appendix

  • 7.1. About Canadean
  • 7.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Feminine Care Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - INR Vs. US$, 2011
  • Table 3: India Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: India Feminine Care Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: India Feminine Care Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: India Feminine Care Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: India Feminine Care Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: India Feminine Care Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: India Feminine Care Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: India Pantiliners & Shields Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: India Sanitary Pads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: India Tampons Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: India Women's Disposable Razors & Blades Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: India Total Pantiliners & Shields Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 15: India Total Sanitary Pads Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: India Total Tampons Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 17: India Total Women's Disposable Razors & Blades Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: India Pantiliners & Shields Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 19: India Pantiliners & Shields Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 20: India Sanitary Pads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: India Sanitary Pads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: India Tampons Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 23: India Tampons Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 24: India Women's Disposable Razors & Blades Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: India Women's Disposable Razors & Blades Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: India Pantiliners & Shields Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 27: India Sanitary Pads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 28: India Tampons Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 29: India Women's Disposable Razors & Blades Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 30: India Pantiliners & Shields Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 31: India Sanitary Pads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 32: India Tampons Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 33: India Women's Disposable Razors & Blades Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 34: India, Overall Feminine Care: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 35: India, Pantiliners & Shields: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 36: India, Sanitary Pads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 37: India, Tampons: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 38: India, Women's Disposable Razors & Blades: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 39: India Feminine Care Market Value (Indian Rupee million), by Category, 2011
  • Table 40: India Feminine Care Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 41: India Feminine Care Market Volume (Ltrs m or Units m), by Category, 2011
  • Table 42: India Feminine Care Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 43: India Feminine Care Expenditure Per Capita (Indian Rupee), by Category, 2011
  • Table 44: India Feminine Care Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 45: India Feminine Care Expenditure Per Household (Indian Rupee), by Category
  • Table 46: India Feminine Care Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 47: India Feminine Care Market Volume Share , by Category, 2011
  • Table 48: India Feminine Care Consumption Per Capita by Category, 2011
  • Table 49: India Feminine Care Consumption Per Household by Category, 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: India Feminine Care Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: India Feminine Care Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: India Feminine Care Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: India Feminine Care Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: India Feminine Care Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: India Feminine Care Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: India Pantiliners & Shields Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: India Pantiliners & Shields Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: India Sanitary Pads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: India Sanitary Pads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: India Tampons Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: India Tampons Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: India Women's Disposable Razors & Blades Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: India Women's Disposable Razors & Blades Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: India Feminine Care Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 17: India Feminine Care Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 18: India Feminine Care Expenditure Per Household (US$), by Category
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