表紙
市場調査レポート

米国におけるシロップ/スプレッド市場の消費者動向

Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in the US

発行 Canadean 商品コード 235864
出版日 ページ情報 英文 80 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
米国におけるシロップ/スプレッド市場の消費者動向 Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in the US
出版日: 2012年04月05日 ページ情報: 英文 80 Pages
概要

米国のシロップ/スプレッド市場では、ブランド品が高いシェアを占めています。プライベートブランド製品のシェアは最大でも20%となっています。米国ではプライベートブランド製品は他の西側諸国ほど一般的ではなく、結果として大きな成長の余地があります。ナショナルブランドのマーケット担当者は、自社の製品を差別化して、その市場価値・シェアを維持し、市場での地位を守る必要があります。米国の人口の男女比はほぼ均等となっています。しかし、シロップ/スプレッド市場における男女比は男性側に偏っています。男性の消費比率が最も高かったカテゴリーはジャム・ゼリーおよびプリザーブで、男性側の市場規模比率が女性側よりも10%以上大きくなっています。流行の影響を受けていると答えた消費者の割合と、流行の影響を受ける商品の実際のシェアとの間には、大きな「態度・行動」ギャップが存在します。なぜなら、消費者は必ずしもその流行の通りに行動するとは限らないからです。結果として、全体的な影響度は限られているため、マーケティング担当者は、その流行の広がりが特定の目標の達成に十分なだけの大きさとなっているか、慎重に評価する必要があります。

当レポートでは、米国におけるシロップ/スプレッドの消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびシロップ/スプレッドの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.2.2 糖蜜
    • 2.2.3 セイボリースプレッド
    • 2.2.4 スイートスプレッド
    • 2.2.5 シロップ
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.3.2 糖蜜
    • 2.3.3 セイボリースプレッド
    • 2.3.4 スイートスプレッド
    • 2.3.5 シロップ

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.1.2 糖蜜
    • 3.1.3 セイボリースプレッド
    • 3.1.4 スイートスプレッド
    • 3.1.5 シロップ
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.2.2 糖蜜
    • 3.2.3 セイボリースプレッド
    • 3.2.4 スイートスプレッド
    • 3.2.5 シロップ

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 シロップ/スプレッド ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 4.2.2 糖蜜
    • 4.2.3 セイボリースプレッド
    • 4.2.4 スイートスプレッド
    • 4.2.5 シロップ

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 シロップ/スプレッド全般
    • 5.1.2 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 5.1.3 糖蜜
    • 5.1.4 セイボリースプレッド
    • 5.1.5 スイートスプレッド
    • 5.1.6 シロップ

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 シロップ/スプレッドの市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7. 小売業者の選択、切替およびカテゴリーシェア

  • 7.1 小売業者の販売量シェア
    • 7.1.1 シロップ/スプレッドにおける小売業者の販売量シェア
  • 7.2 小売業者の販売量シェア、カテゴリー別
    • 7.2.1 小売販売量シェア - ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 7.2.2 小売販売量シェア - 糖蜜
    • 7.2.3 小売販売量シェア - セイボリースプレッド
    • 7.2.4 小売販売量シェア - スイートスプレッド
    • 7.2.5 小売販売量シェア - シロップ
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 Costco 切り替え分析
    • 7.3.3 Safeway 切り替え分析
    • 7.3.4 Wal-Mart 切り替え分析
    • 7.3.5 その他の切り替え分析
  • 7.4 シロップ/スプレッドの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Costco
    • 7.4.2 Kroger
    • 7.4.3 Publix
    • 7.4.4 Safeway
    • 7.4.5 Wal-Mart
    • 7.4.6 その他

8. 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: シロップ/スプレッド市場の容積単位
  • 表 2: 米国 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 3: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 4: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 表 5: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 6: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 7: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 8: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 9: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 10: 米国 糖蜜 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: 米国 セイボリースプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: 米国 スイートスプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: 米国 シロップ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブの総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 15: 米国 糖蜜 総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: 米国 セイボリースプレッド 総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 17: 米国 スイートスプレッド 総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: 米国 シロップ 総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 20: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 21: 米国 糖蜜 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 22: 米国 糖蜜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 23: 米国 セイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 24: 米国 セイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 25: 米国 スイートスプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 26: 米国 スイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 27: 米国 シロップ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 28: 米国 シロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 29: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 30: 米国 糖蜜 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 31: 米国 セイボリースプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 32: 米国 スイートスプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 33: 米国 シロップ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 34: 米国 シロップ/スプレッド PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 35: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 36: 米国 糖蜜 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 37: 米国 セイボリースプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 38: 米国 スイートスプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 39: 米国 シロップ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 40: 米国 シロップ/スプレッド全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 41: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 42: 米国 糖蜜: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 43: 米国 セイボリースプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 44: 米国 スイートスプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 45: 米国 シロップ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 46: 米国 シロップ/スプレッドの市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 47: 米国 シロップ/スプレッド 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 48: 米国 シロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 49: 米国 シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 50: 米国 シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 51: 米国 シロップ/スプレッド 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 52: 米国 シロップ/スプレッド 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 53: 米国 シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別
  • 表 54: 米国 シロップ/スプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg、%)
  • 表 55: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 56: 米国 糖蜜 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 57: 米国 セイボリースプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 58: 米国 スイートスプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 59: 米国 シロップ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 60-67: 米国のシロップ/スプレッド :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)
  • 表 68-73: 米国のシロップ/スプレッド :購入者のプロファイル (小売業者別、サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: 米国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 米国 糖蜜 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: 米国 糖蜜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 米国 セイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: 米国 セイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 米国 スイートスプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: 米国 スイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: 米国 シロップ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 17: 米国 シロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: 米国 シロップ/スプレッド PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 19: 米国 シロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 20: 米国 シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 21: 米国 シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 22: 米国 シロップ/スプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg、%)
  • 図 23: 米国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 24: 米国 糖蜜 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 25: 米国 セイボリースプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 26: 米国 スイートスプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 27: 米国 シロップ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 28: 米国 シロップ/スプレッド :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0281IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Syrups & Spreads market in the US face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting are to know just how valuable specific consumer groups are, and to be able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Syrups & Spreads market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

Varying consumption patterns by age and the continued focus on health issues present a challenging market. Marketers need to be aware of which consumers are driving sales and which consumer trends are most important in the overall market in order to maximize future growth potential..

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: Jams, Jellies & Preserves, Molasses, Savory Spreads, Sweet Spreads and Syrups.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.
  • Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • Branded products represent a significant proportion of the Syrups & Spreads market in the US. The maximum share for Private label is about 20%. Private Label products are not as common in the US as some other Western economies and have further room to grow as a result. Marketers of national brands need to differentiate themselves in order to maintain their market value shares and defend their positions as a result.
  • The population of the US is split fairly evenly between Males and Females; however the ratio of Male to Female Syrups & Spreads consumers is skewed towards Males. The category with the largest Male consumption proportion is Jams, Jellies and Preserves where the value proportion of the market for Males is more than 10% larger than it is for Females.
  • A significant "attitude-behavior" gap exists between the share of consumers citing that a trend affects their consumption and the actual share of the market value these trends influence. This is because consumers don't always act on these trends - the result is that overall trend influence is limited, making it essential that marketers assess carefully whether the trends are large enough to warrant specific targeting.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Definitions
    • 1.2.1. Consumer Trends
    • 1.2.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3. End Consumers
    • 1.2.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1. Cohort Groups and Syrups & Spreads Market Value
    • 2.1.1. Age Groups
    • 2.1.2. Gender Groups
    • 2.1.3. Location Groups
    • 2.1.4. Education Achieved Groups
    • 2.1.5. Wealth Groups
    • 2.1.6. Busy Lives Groups
  • 2.2. Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.2.2. Molasses
    • 2.2.3. Savory Spreads
    • 2.2.4. Sweet Spreads
    • 2.2.5. Syrups
  • 2.3. Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.3.2. Molasses
    • 2.3.3. Savory Spreads
    • 2.3.4. Sweet Spreads
    • 2.3.5. Syrups

3. Consumption Analysis

  • 3.1. Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.1.2. Molasses
    • 3.1.3. Savory Spreads
    • 3.1.4. Sweet Spreads
    • 3.1.5. Syrups
  • 3.2. Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.2.2. Molasses
    • 3.2.3. Savory Spreads
    • 3.2.4. Sweet Spreads
    • 3.2.5. Syrups

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1. Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1. By Category
  • 4.2. Syrups & Spreads Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 4.2.2. Molasses
    • 4.2.3. Savory Spreads
    • 4.2.4. Sweet Spreads
    • 4.2.5. Syrups

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1. Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1. Overall Syrups & Spreads
    • 5.1.2. Jams, Jellies & Preserves
    • 5.1.3. Molasses
    • 5.1.4. Savory Spreads
    • 5.1.5. Sweet Spreads
    • 5.1.6. Syrups

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1. Syrups & Spreads Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1. Market Value by Category
    • 6.1.2. Market Volume by Category
  • 6.2. Syrups & Spreads Value Analysis by Category
    • 6.2.1. Share by Category
    • 6.2.2. Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3. Expenditure per Household by Category
  • 6.3. Syrups & Spreads Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1. Share by Category
    • 6.3.2. Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3. Consumption per Household by Category

7. Retailer Choice, Switching and Category Share

  • 7.1. Retailer Volume Share
    • 7.1.1. Retailer Volume Share in Syrups & Spreads
  • 7.2. Retailer Volume Share by Category
    • 7.2.1. Retail Share by Volume - Jams, Jellies & Preserves
    • 7.2.2. Retail Share by Volume - Molasses
    • 7.2.3. Retail Share by Volume - Savory Spreads
    • 7.2.4. Retail Share by Volume - Sweet Spreads
    • 7.2.5. Retail Share by Volume - Syrups
  • 7.3. Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1. Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2. Costco Switching Analysis
    • 7.3.3. Safeway Switching Analysis
    • 7.3.4. Wal-Mart Switching Analysis
    • 7.3.5. Other Switching Analysis
  • 7.4. Profiles of End-Consumers of Syrups & Spreads, by Retailer Used
    • 7.4.1. Costco
    • 7.4.2. Kroger
    • 7.4.3. Publix
    • 7.4.4. Safeway
    • 7.4.5. Wal-Mart
    • 7.4.6. Other

8. Appendix

  • 8.1. About Canadean
  • 8.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Syrups & Spreads Market
  • Table 2: United States Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 3: United States Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 4: United States Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 5: United States Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 6: United States Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 7: United States Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 8: United States Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 9: United States Jams, Jellies & Preserves Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 10: United States Molasses Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: United States Savory Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: United States Sweet Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: United States Syrups Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: United States Total Jams, Jellies & Preserves Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 15: United States Total Molasses Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: United States Total Savory Spreads Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 17: United States Total Sweet Spreads Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: United States Total Syrups Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: United States Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 20: United States Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 21: United States Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 22: United States Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 23: United States Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 24: United States Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 25: United States Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 26: United States Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 27: United States Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 28: United States Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 29: United States Jams, Jellies & Preserves Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 30: United States Molasses Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 31: United States Savory Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 32: United States Sweet Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 33: United States Syrups Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 34: United States Syrups & Spreads Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 35: United States Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 36: United States Molasses Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 37: United States Savory Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 38: United States Sweet Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 39: United States Syrups Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 40: United States, Overall Syrups & Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 41: United States, Jams, Jellies & Preserves: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 42: United States, Molasses: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 43: United States, Savory Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 44: United States, Sweet Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 45: United States, Syrups: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 46: United States Syrups & Spreads Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 47: United States Syrups & Spreads Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 48: United States Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 49: United States Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 50: United States Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 51: United States Syrups & Spreads Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 52: United States Syrups & Spreads Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 53: United States Syrups & Spreads Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 54: United States Syrups & Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Table 55: United States Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 56: United States Molasses Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 57: United States Savory Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 58: United States Sweet Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 59: United States Syrups Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 60: United States: Switchers to Costco for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 61: United States: Switchers From Costco for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 62: United States: Switchers to Safeway for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 63: United States: Switchers From Safeway for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 64: United States: Switchers to Wal-Mart for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 65: United States: Switchers From Wal-Mart for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 66: United States: Switchers to Other for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 67: United States: Switchers From Other for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 68: United States: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Costco (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 69: United States: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Kroger (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 70: United States: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Publix (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 71: United States: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Safeway (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 72: United States: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 73: United States: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: United States Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: United States Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: United States Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: United States Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: United States Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: United States Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: United States Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: United States Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: United States Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: United States Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: United States Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: United States Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: United States Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: United States Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: United States Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: United States Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: United States Syrups & Spreads Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 19: United States Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 20: United States Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 21: United States Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 22: United States Syrups & Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Figure 23: United States Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 24: United States Molasses Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 25: United States Savory Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 26: United States Sweet Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 27: United States Syrups Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 28: United States: People Who Have Switched Retailer for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
Back to Top