表紙
市場調査レポート

インドの調味料、ドレッシングおよびソース市場における消費者動向

Consumer Trends in the Seasonings, Dressings & Sauces Market in India

発行 Canadean 商品コード 235842
出版日 ページ情報 英文 54 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
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インドの調味料、ドレッシングおよびソース市場における消費者動向 Consumer Trends in the Seasonings, Dressings & Sauces Market in India
出版日: 2012年04月05日 ページ情報: 英文 54 Pages
概要

当レポートでは、インドにおける調味料、ドレッシングおよびソースの消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団と調味料、ドレッシングおよびソースの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 チャツネ/レリッシュ
    • 2.2.2 香辛料
    • 2.2.3 ドレッシング
    • 2.2.4 ハーブ, スパイスおよび調味料
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 チャツネ/レリッシュ
    • 2.3.2 香辛料
    • 2.3.3 ドレッシング
    • 2.3.4 ハーブ, スパイスおよび調味料

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 チャツネ/レリッシュ
    • 3.1.2 香辛料
    • 3.1.3 ドレッシング
    • 3.1.4 ハーブ, スパイスおよび調味料
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 チャツネ/レリッシュ
    • 3.2.2 香辛料
    • 3.2.3 ドレッシング
    • 3.2.4 ハーブ, スパイスおよび調味料

4 ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 調味料、ドレッシングおよびソース ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 チャツネ/レリッシュ
    • 4.2.2 香辛料
    • 4.2.3 ドレッシング
    • 4.2.4 ハーブ, スパイスおよび調味料

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 調味料、ドレッシングおよびソース全般
    • 5.1.2 チャツネ/レリッシュ
    • 5.1.3 香辛料
    • 5.1.4 ドレッシング
    • 5.1.5 ハーブ, スパイスおよび調味料

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 調味料、ドレッシングおよびソース市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 調味料、ドレッシングおよびソース 市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 調味料、ドレッシングおよびソース 市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7 付録

  • 7.1 Canadeanについて
  • 7.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 調味料、ドレッシングおよびソースの容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- INR Vs. US$
  • 表 3: インド 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: インド チャツネ/レリッシュ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: インド 香辛料 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: インド ドレッシング 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: インド ハーブ, スパイスおよび調味料 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: インド チャツネ/レリッシュの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 15: インド 香辛料の総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: インド ドレッシングの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 17: インド ハーブ, スパイスおよび調味料の総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: インド チャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 19: インド チャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 20: インド 香辛料 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 21: インド 香辛料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: インド ドレッシング 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 23: インド ドレッシング 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 24: インド ハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 25: インド ハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: インド チャツネ/レリッシュ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 27: インド 香辛料 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 28: インド ドレッシング 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 29: インド ハーブ, スパイスおよび調味料 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 30: インド 調味料、ドレッシングおよびソース PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 31: インド チャツネ/レリッシュ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 32: インド 香辛料 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 33: インド ドレッシング ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 34: インド ハーブ, スパイスおよび調味料 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 35: インド, 調味料、ドレッシングおよびソース全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 36: インド, チャツネ/レリッシュ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 37: インド, 香辛料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 38: インド, ドレッシング: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 39: インド, ハーブ, スパイスおよび調味料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 40: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 市場価値 (インドn Rupee million)、カテゴリー別
  • 表 41: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 42: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 43: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 44: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費額 (インドn Rupee)、カテゴリー別
  • 表 45: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 46: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費額 (インドn Rupee)、カテゴリー別
  • 表 47: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 48: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 49: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 50: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: インド チャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: インド チャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: インド 香辛料 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: インド 香辛料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: インド ドレッシング 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: インド ドレッシング 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: インド ハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: インド ハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: インド 調味料、ドレッシングおよびソース PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 17: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 18: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 19: インド 調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別

目次
Product Code: CS0045IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Seasonings, Dressings & Sauces market in India face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting are to know just how valuable specific consumer groups are, and to be able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Seasonings, Dressings & Sauces market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As India undergoes rapid development and population dynamics start to take effect, being able to capitalize early on the new emerging consumer behaviors will be fundamental to future growth. This makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: Chutneys & Relishes, Condiments, Dressings and Herbs, Spices & Seasonings.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

All age groups in India represent a proportion of the Seasonings, Dressings & Sauces market that relates to their share of the population. This indicates that all age groups are important for marketers to consider. However, the largest group, due to its share of the population, is the Kids & Babies group.

Not only do a large proportion of Indian consumers highlight that specific consumer trends have an influence on their consumption, this translates into a significant proportion of actual value being directly influenced as well. Consumers are therefore acting on these trends enough to ensure that targeting them, in the right categories, is essential to success.

Private Label products have only small shares of all Seasonings, Dressings & Sauces categories in India. However, the concept of Private Label branding is relatively new and there is room for growth as there national brands with small shares in these categories also. Marketers of these national brands need to ensure that they differentiate their products enough to prevent becoming targets for this potential Private Label competition.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Seasonings, Dressings & Sauces Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Chutneys & Relishes
    • 2.2.2 Condiments
    • 2.2.3 Dressings
    • 2.2.4 Herbs, Spices & Seasonings
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Chutneys & Relishes
    • 2.3.2 Condiments
    • 2.3.3 Dressings
    • 2.3.4 Herbs, Spices & Seasonings

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Chutneys & Relishes
    • 3.1.2 Condiments
    • 3.1.3 Dressings
    • 3.1.4 Herbs, Spices & Seasonings
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Chutneys & Relishes
    • 3.2.2 Condiments
    • 3.2.3 Dressings
    • 3.2.4 Herbs, Spices & Seasonings

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Seasonings, Dressings & Sauces Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Chutneys & Relishes
    • 4.2.2 Condiments
    • 4.2.3 Dressings
    • 4.2.4 Herbs, Spices & Seasonings

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Seasonings, Dressings & Sauces
    • 5.1.2 Chutneys & Relishes
    • 5.1.3 Condiments
    • 5.1.4 Dressings
    • 5.1.5 Herbs, Spices & Seasonings

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Seasonings, Dressings & Sauces Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Seasonings, Dressings & Sauces Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Seasonings, Dressings & Sauces Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Appendix

  • 7.1 About Canadean
  • 7.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Seasonings, Dressings & Sauces Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - INR Vs. US$, 2011
  • Table 3: India Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: India Chutneys & Relishes Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: India Condiments Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: India Dressings Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: India Herbs, Spices & Seasonings Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: India Total Chutneys & Relishes Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 15: India Total Condiments Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: India Total Dressings Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 17: India Total Herbs, Spices & Seasonings Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: India Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 19: India Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 20: India Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: India Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: India Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 23: India Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 24: India Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: India Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: India Chutneys & Relishes Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 27: India Condiments Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 28: India Dressings Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 29: India Herbs, Spices & Seasonings Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 30: India Seasonings, Dressings & Sauces Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 31: India Chutneys & Relishes Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 32: India Condiments Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 33: India Dressings Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 34: India Herbs, Spices & Seasonings Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 35: India, Overall Seasonings, Dressings & Sauces: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 36: India, Chutneys & Relishes: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 37: India, Condiments: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 38: India, Dressings: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 39: India, Herbs, Spices & Seasonings: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 40: India Seasonings, Dressings & Sauces Market Value (Indian Rupee million), by Category, 2011
  • Table 41: India Seasonings, Dressings & Sauces Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 42: India Seasonings, Dressings & Sauces Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 43: India Seasonings, Dressings & Sauces Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 44: India Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Capita (Indian Rupee), by Category, 2011
  • Table 45: India Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 46: India Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Household (Indian Rupee), by Category
  • Table 47: India Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 48: India Seasonings, Dressings & Sauces Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 49: India Seasonings, Dressings & Sauces Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 50: India Seasonings, Dressings & Sauces Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: India Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: India Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: India Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: India Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: India Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: India Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: India Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: India Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: India Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: India Seasonings, Dressings & Sauces Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 17: India Seasonings, Dressings & Sauces Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 18: India Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 19: India Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Household (US$), by Category
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