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市場調査レポート

ブラジルのシロップ/スプレッド市場における消費者動向

Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in Brazil

発行 Canadean 商品コード 235646
出版日 ページ情報 英文 91 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
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ブラジルのシロップ/スプレッド市場における消費者動向 Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in Brazil
出版日: 2012年04月02日 ページ情報: 英文 91 Pages
概要

ブラジルのシロップ&スプレッド市場は、様々なシェアの自社ブランドで構成されています。セイボリー市場はごくわずかなシェアですが、モラセス(糖蜜)は過半数を占めています。ただし、その他の市場はすべてのカテゴリーにおいて断片的なので、どの分野であっても自社ブランドの成長の可能性はあります。国内ブランドのマーケティング担当者は、競合を避けるために、自社の商品を差別化する必要があります。 消費の傾向を示す消費者のシェアと、実際のシロップ&スプレッド市場額のシェアとの間には、「態度と行動」の大きなギャップが存在します。その理由は、消費者はそのような傾向に常に振り回されているわけではないからです。全体として傾向の影響は限定的ですが、成長の可能性を秘めています。 ブラジルのシロップ&スプレッド市場では、ジャム・ゼリー・プリザーブ(砂糖煮)カテゴリーが最大の市場額のシェアを占めています。メーカーとマーケティング担当者は、この成熟したカテゴリーで消費者をつなぎ留めておくために、革新的なアイデアや製品、コンセプトを考え出す必要があります。ただし、消費者数/消費率の増加によっては、シロップ&スプレッド市場全体が大きな影響を受ける可能性があります。

当レポートでは、ブラジルにおけるシロップ/スプレッドの消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびシロップ/スプレッドの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.2.2 糖蜜
    • 2.2.3 セイボリースプレッド
    • 2.2.4 スイートスプレッド
    • 2.2.5 シロップ
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.3.2 糖蜜
    • 2.3.3 セイボリースプレッド
    • 2.3.4 スイートスプレッド
    • 2.3.5 シロップ

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.1.2 糖蜜
    • 3.1.3 セイボリースプレッド
    • 3.1.4 スイートスプレッド
    • 3.1.5 シロップ
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.2.2 糖蜜
    • 3.2.3 セイボリースプレッド
    • 3.2.4 スイートスプレッド
    • 3.2.5 シロップ

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 シロップ/スプレッド ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 4.2.2 糖蜜
    • 4.2.3 セイボリースプレッド
    • 4.2.4 スイートスプレッド
    • 4.2.5 シロップ

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 シロップ/スプレッド全般
    • 5.1.2 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 5.1.3 糖蜜
    • 5.1.4 セイボリースプレッド
    • 5.1.5 スイートスプレッド
    • 5.1.6 シロップ

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 シロップ/スプレッドの市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7. 小売業者の選択、切替および組織小売のカテゴリーシェア

  • 7.1 組織小売シェアの小売販売量
    • 7.1.1 シロップ/スプレッドの組織小売における小売業者の販売量シェア
  • 7.2 組織小売シェアの小売販売量、カテゴリー別
    • 7.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブの組織小売における販売量シェア
    • 7.2.2 組織小売の販売量シェア- 糖蜜
    • 7.2.3 組織小売の販売量シェア- セイボリースプレッド
    • 7.2.4 組織小売の販売量シェア- スイートスプレッド
    • 7.2.5 組織小売の販売量シェア- シロップ
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 Carrefour 切り替え分析
    • 7.3.3 Cencosud 切り替え分析
    • 7.3.4 Cia Zaffari 切り替え分析
    • 7.3.5 Companhia Brasileira de Distribuicao 切り替え分析
    • 7.3.6 Coop Cooperativa de Consumo 切り替え分析
    • 7.3.7 Drogasil S.A. 切り替え分析
    • 7.3.8 Irmaos Bretas 切り替え分析
    • 7.3.9 Irmaos Muffato 切り替え分析
    • 7.3.10 Lojas Americanas 切り替え分析
    • 7.3.11 Wal-Mart 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 シロップ/スプレッドの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Carrefour
    • 7.4.2 Companhia Brasileira de Distribuicao
    • 7.4.3 Irmaos Bretas
    • 7.4.4 Irmaos Muffato
    • 7.4.5 Lojas Americanas
    • 7.4.6 Prezunic
    • 7.4.7 Wal-Mart
    • 7.4.8 その他

8. 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: シロップ/スプレッド市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- BRL Vs. US$
  • 表 3: ブラジル 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: ブラジル 糖蜜 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: ブラジル セイボリースプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: ブラジル スイートスプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: ブラジル シロップ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 15: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブの総販売額 (100万ブラジルレアルs) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: ブラジル 糖蜜 総販売額 (100万ブラジルレアルs) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 17: ブラジル セイボリースプレッド 総販売額 (100万ブラジルレアルs) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: ブラジル スイートスプレッド 総販売額 (100万ブラジルレアルs) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: ブラジル シロップ 総販売額 (100万ブラジルレアルs) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 21: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: ブラジル 糖蜜 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 23: ブラジル 糖蜜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 24: ブラジル セイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 25: ブラジル セイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: ブラジル スイートスプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 27: ブラジル スイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 28: ブラジル シロップ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 29: ブラジル シロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 30: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 31: ブラジル 糖蜜 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 32: ブラジル セイボリースプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 33: ブラジル スイートスプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 34: ブラジル シロップ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 35: ブラジル シロップ/スプレッド PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 36: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 37: ブラジル 糖蜜 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 38: ブラジル セイボリースプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 39: ブラジル スイートスプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 40: ブラジル シロップ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 41: ブラジル, シロップ/スプレッド全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 42: ブラジル, ジャム, ジェリーおよびプリザーブ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 43: ブラジル, 糖蜜: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 44: ブラジル, セイボリースプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 45: ブラジル, スイートスプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 46: ブラジル, シロップ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 47: ブラジル シロップ/スプレッドの市場価値 (100万ブラジルレアル)、カテゴリー別
  • 表 48: ブラジル シロップ/スプレッドの市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 49: ブラジル シロップ/スプレッド 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 50: ブラジル シロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 51: ブラジル シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (ブラジルレアル)、カテゴリー別
  • 表 52: ブラジル シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 53: ブラジル シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (ブラジルレアル)、カテゴリー別
  • 表 54: ブラジル シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 55: ブラジル シロップ/スプレッド 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 56: ブラジル シロップ/スプレッド 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 57: ブラジル シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別
  • 表 58: ブラジル シロップ/スプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg、%)
  • 表 59: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg)
  • 表 60: ブラジル 糖蜜 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg)
  • 表 61: ブラジル セイボリースプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg)
  • 表 62: ブラジル スイートスプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg)
  • 表 63: ブラジル シロップ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg)
  • 表 64-83: ブラジルのシロップ/スプレッド :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)
  • 表 84-91: ブラジルのシロップ/スプレッド :購入者のプロファイル (小売業者別、サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: ブラジル シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: ブラジル 糖蜜 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: ブラジル 糖蜜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: ブラジル セイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: ブラジル セイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: ブラジル スイートスプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: ブラジル スイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: ブラジル シロップ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 17: ブラジル シロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: ブラジル シロップ/スプレッド PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 19: ブラジル シロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 20: ブラジル シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 21: ブラジル シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 22: ブラジル シロップ/スプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg、%)
  • 図 23: ブラジル ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg)
  • 図 24: ブラジル 糖蜜 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 25: ブラジル セイボリースプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg)
  • 図 26: ブラジル スイートスプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg)
  • 図 27: ブラジル シロップ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万Kg)
  • 図 28: ブラジル シロップ/スプレッド :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0194IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Syrups & Spreads market in Brazil face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is to know just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Syrups & Spreads market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As Brazil undergoes rapid development and population dynamics start to take effect, being able to capitalize early on new emerging consumer behaviors will be fundamental to future growth. This makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: Jams, Jellies & Preserves, Molasses, Savory Spreads, Sweet Spreads and Syrups.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.
  • Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • Private Label brands account for varying shares of the Syrups & Spreads market in Brazil, from a very small share of the Savory Spreads market to a majority share of Molasses. However, in all categories the remaining market is fragmented indicating that there is potential for Private Label growth in all these areas. Marketers of national brands need to differentiate their products in order to prevent them from becoming a target for this competition.
  • A significant "attitude-behavior" gap exists between the share of consumers citing that a trend affects their consumption and the actual share of the Syrups & Spreads market value these trends influence. This is because consumers don't always act on these trends - the result is that overall trend influence is limited, but has the potential to grow.
  • The Jams, Jellies & Preserves category accounts for the largest value share of the Syrups & Spreads market in Brazil. Manufacturers and marketers need to come up with innovative ideas, products and concepts in order to retain consumers in this mature category, however, any increases in number of consumers or consumption rates will have a large effect on the overall Syrups & Spreads market.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Definitions
    • 1.2.1. Consumer Trends
    • 1.2.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3. End Consumers
    • 1.2.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5. Exchange Rates
    • 1.2.6. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1. Cohort Groups and Syrups & Spreads Market Value
    • 2.1.1. Age Groups
    • 2.1.2. Gender Groups
    • 2.1.3. Location Groups
    • 2.1.4. Education Achieved Groups
    • 2.1.5. Wealth Groups
    • 2.1.6. Busy Lives Groups
  • 2.2. Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.2.2. Molasses
    • 2.2.3. Savory Spreads
    • 2.2.4. Sweet Spreads
    • 2.2.5. Syrups
  • 2.3. Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.3.2. Molasses
    • 2.3.3. Savory Spreads
    • 2.3.4. Sweet Spreads
    • 2.3.5. Syrups

3. Consumption Analysis

  • 3.1. Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.1.2. Molasses
    • 3.1.3. Savory Spreads
    • 3.1.4. Sweet Spreads
    • 3.1.5. Syrups
  • 3.2. Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.2.2. Molasses
    • 3.2.3. Savory Spreads
    • 3.2.4. Sweet Spreads
    • 3.2.5. Syrups

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1. Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1. By Category
  • 4.2. Syrups & Spreads Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 4.2.2. Molasses
    • 4.2.3. Savory Spreads
    • 4.2.4. Sweet Spreads
    • 4.2.5. Syrups

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1. Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1. Overall Syrups & Spreads
    • 5.1.2. Jams, Jellies & Preserves
    • 5.1.3. Molasses
    • 5.1.4. Savory Spreads
    • 5.1.5. Sweet Spreads
    • 5.1.6. Syrups

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1. Syrups & Spreads Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1. Market Value by Category
    • 6.1.2. Market Volume by Category
  • 6.2. Syrups & Spreads Value Analysis by Category
    • 6.2.1. Share by Category
    • 6.2.2. Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3. Expenditure per Household by Category
  • 6.3. Syrups & Spreads Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1. Share by Category
    • 6.3.2. Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3. Consumption per Household by Category

7. Retailer Choice, Switching and Category Share of Organized Retail

  • 7.1. Retailer Volume of Organized Retail Share
    • 7.1.1. Retailer Volume Share in Syrups & Spreads of Organized Retail
  • 7.2. Retailer Volume of Organized Retail Share by Category
    • 7.2.1. Retail Share by Volume - of Organized Retail Jams, Jellies & Preserves
    • 7.2.2. Retail Share by Volume of Organized Retail - Molasses
    • 7.2.3. Retail Share by Volume of Organized Retail - Savory Spreads
    • 7.2.4. Retail Share by Volume of Organized Retail - Sweet Spreads
    • 7.2.5. Retail Share by Volume of Organized Retail - Syrups
  • 7.3. Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1. Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2. Carrefour Switching Analysis
    • 7.3.3. Cencosud Switching Analysis
    • 7.3.4. Cia Zaffari Switching Analysis
    • 7.3.5. Companhia Brasileira de Distribuicao Switching Analysis
    • 7.3.6. Coop Cooperativa de Consumo Switching Analysis
    • 7.3.7. Drogasil S.A. Switching Analysis
    • 7.3.8. Irmaos Bretas Switching Analysis
    • 7.3.9. Irmaos Muffato Switching Analysis
    • 7.3.10. Lojas Americanas Switching Analysis
    • 7.3.11. Wal-Mart Switching Analysis
    • 7.3.12. Other Switching Analysis
  • 7.4. Profiles of End-Consumers of Syrups & Spreads, by Retailer Used
    • 7.4.1. Carrefour
    • 7.4.2. Companhia Brasileira de Distribuicao
    • 7.4.3. Irmaos Bretas
    • 7.4.4. Irmaos Muffato
    • 7.4.5. Lojas Americanas
    • 7.4.6. Prezunic
    • 7.4.7. Wal-Mart
    • 7.4.8. Other

8. Appendix

  • 8.1. About Canadean
  • 8.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Syrups & Spreads Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - BRL Vs. US$, 2011
  • Table 3: Brazil Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: Brazil Jams, Jellies & Preserves Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: Brazil Molasses Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: Brazil Savory Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: Brazil Sweet Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: Brazil Syrups Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: Brazil Total Jams, Jellies & Preserves Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: Brazil Total Molasses Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 17: Brazil Total Savory Spreads Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: Brazil Total Sweet Spreads Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: Brazil Total Syrups Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: Brazil Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: Brazil Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: Brazil Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 23: Brazil Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 24: Brazil Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: Brazil Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: Brazil Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 27: Brazil Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 28: Brazil Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 29: Brazil Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 30: Brazil Jams, Jellies & Preserves Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 31: Brazil Molasses Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 32: Brazil Savory Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 33: Brazil Sweet Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 34: Brazil Syrups Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 35: Brazil Syrups & Spreads Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 36: Brazil Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 37: Brazil Molasses Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 38: Brazil Savory Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 39: Brazil Sweet Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 40: Brazil Syrups Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 41: Brazil, Overall Syrups & Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 42: Brazil, Jams, Jellies & Preserves: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 43: Brazil, Molasses: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 44: Brazil, Savory Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 45: Brazil, Sweet Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 46: Brazil, Syrups: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 47: Brazil Syrups & Spreads Market Value (Brazilian Real million), by Category, 2011
  • Table 48: Brazil Syrups & Spreads Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 49: Brazil Syrups & Spreads Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 50: Brazil Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 51: Brazil Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (Brazilian Real), by Category, 2011
  • Table 52: Brazil Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 53: Brazil Syrups & Spreads Expenditure Per Household (Brazilian Real), by Category
  • Table 54: Brazil Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 55: Brazil Syrups & Spreads Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 56: Brazil Syrups & Spreads Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 57: Brazil Syrups & Spreads Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 58: Brazil Syrups & Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Table 59: Brazil Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 60: Brazil Molasses Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 61: Brazil Savory Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 62: Brazil Sweet Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 63: Brazil Syrups Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 64: Brazil: Switchers to Carrefour for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 65: Brazil: Switchers From Carrefour for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 66: Brazil: Switchers to Cencosud for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 67: Brazil: Switchers to Cia Zaffari for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 68: Brazil: Switchers From Cia Zaffari for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 69: Brazil: Switchers to Companhia Brasileira de Distribuicao for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 70: Brazil: Switchers From Companhia Brasileira de Distribuicao for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 71: Brazil: Switchers to Coop Cooperativa de Consumo for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 72: Brazil: Switchers From Coop Cooperativa de Consumo for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 73: Brazil: Switchers to Drogasil S.A. for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 74: Brazil: Switchers From Drogasil S.A. for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 75: Brazil: Switchers to Irmaos Bretas for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 76: Brazil: Switchers From Irmaos Bretas for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 77: Brazil: Switchers to Irmaos Muffato for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 78: Brazil: Switchers to Lojas Americanas for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 79: Brazil: Switchers From Lojas Americanas for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 80: Brazil: Switchers to Wal-Mart for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 81: Brazil: Switchers From Wal-Mart for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 82: Brazil: Switchers to Other for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 83: Brazil: Switchers From Other for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 84: Brazil: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Carrefour (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 85: Brazil: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Companhia Brasileira de Distribuicao (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 86: Brazil: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Irmaos Bretas (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 87: Brazil: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Irmaos Muffato (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 88: Brazil: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Lojas Americanas (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 89: Brazil: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Prezunic (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 90: Brazil: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 91: Brazil: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: Brazil Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: Brazil Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: Brazil Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: Brazil Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: Brazil Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: Brazil Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: Brazil Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: Brazil Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: Brazil Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: Brazil Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: Brazil Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: Brazil Syrups & Spreads Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 19: Brazil Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 20: Brazil Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 21: Brazil Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 22: Brazil Syrups & Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Figure 23: Brazil Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 24: Brazil Molasses Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 25: Brazil Savory Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 26: Brazil Sweet Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 27: Brazil Syrups Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 28: Brazil: People Who Have Switched Retailer for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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