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表紙
市場調査レポート

インドの大豆製品市場における消費者動向

Consumer Trends in the Soy Products Market in India

発行 Canadean 商品コード 235636
出版日 ページ情報 英文 47 Pages
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インドの大豆製品市場における消費者動向 Consumer Trends in the Soy Products Market in India
出版日: 2012年04月02日 ページ情報: 英文 47 Pages
概要

当レポートでは、インドにおける大豆製品の消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団および 大豆製品の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 大豆デザート
    • 2.2.2 大豆飲料
    • 2.2.3 豆乳
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 大豆デザート
    • 2.3.2 大豆飲料
    • 2.3.3 豆乳

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 大豆デザート
    • 3.1.2 大豆飲料
    • 3.1.3 豆乳
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 大豆デザート
    • 3.2.2 大豆飲料
    • 3.2.3 豆乳

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 大豆製品 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 大豆デザート
    • 4.2.2 大豆飲料
    • 4.2.3 豆乳

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 大豆製品全般
    • 5.1.2 大豆デザート
    • 5.1.3 大豆飲料
    • 5.1.4 豆乳

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 大豆製品の市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 大豆製品の市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 大豆製品の市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7. 付録

  • 7.1 Canadeanについて
  • 7.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 大豆製品市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- INR Vs. US$
  • 表 3: インド 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: インド 大豆デザート 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: インド 大豆飲料 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: インド 豆乳 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: インド 大豆デザートの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア,2
  • 表 14: インド 大豆飲料の総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 15: インド 豆乳の総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: インド 大豆デザート 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 17: インド 大豆デザート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 18: インド 大豆飲料 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 19: インド 大豆飲料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 20: インド 豆乳 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 21: インド 豆乳 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: インド 大豆デザート 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 23: インド 大豆飲料 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 24: インド 豆乳 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 25: インド 大豆製品 PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 26: インド 大豆デザート ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 27: インド 大豆飲料 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 28: インド 豆乳 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 29: インド 大豆製品全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 30: インド 大豆デザート: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 31: インド 大豆飲料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 32: インド 豆乳: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 33: インド 大豆製品の市場価値 (100万インドルピー)、カテゴリー別
  • 表 34: インド 大豆製品の市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 35: インド 大豆製品 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 36: インド 大豆製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 37: インド 大豆製品 1人あたり消費額 (インドルピー)、カテゴリー別
  • 表 38: インド 大豆製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 39: インド 大豆製品 1世帯あたり消費額 (インドルピー)、カテゴリー別
  • 表 40: インド 大豆製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 41: インド 大豆製品 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 42: インド 大豆製品 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 43: インド 大豆製品 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: インド 大豆製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: インド 大豆デザート 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: インド 大豆デザート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: インド 大豆飲料 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: インド 大豆飲料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: インド 豆乳 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: インド 豆乳 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: インド 大豆製品 PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 15: インド 大豆製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 16: インド 大豆製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 17: インド 大豆製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別

目次
Product Code: CS0047IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Soy Products market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Soy Products market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As India undergoes rapid development and population dynamics start to take effect, being able to capitalize early on the new emerging consumer behaviors will be fundamental to future growth. This makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential, particularly in relatively new product categories such as Soy products.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: the Soy Desserts, Soy Drinks and Soy Milk markets.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • More females consume Soy Desserts than males, though males tend to eat them slightly more often: 17% of males record Heavy or Medium consumption frequency compared with only 15% of females. The difference between the two genders is in the number of Light frequency users: 19% of females compared with 14% of males. Marketers should target this large number of female occasional consumers with marketing messages encouraging them to eat Soy Desserts more often.
  • A significant "attitude-behavior" gap exists between the share of consumers citing that a trend affects their consumption and the actual share of the market value these trends influence. This is because consumers don't always act on these trends - the result is that overall trend influence is limited, but has the potential to grow. The limited impact of trends suggests that the market is largely functional, based on a core group of consumers who are lactose intolerant.
  • Soy Milk is the most valuable category in the Soy Products market, with a 76% share of the market. The second-largest category, Soy Drinks, is almost twice the size of the third-largest category, Soy Desserts.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Definitions
    • 1.2.1. Consumer Trends
    • 1.2.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3. End Consumers
    • 1.2.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5. Exchange Rates
    • 1.2.6. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1. Cohort Groups and Soy Products Market Value
    • 2.1.1. Age Groups
    • 2.1.2. Gender Groups
    • 2.1.3. Location Groups
    • 2.1.4. Education Achieved Groups
    • 2.1.5. Wealth Groups
    • 2.1.6. Busy Lives Groups
  • 2.2. Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1. Soy Desserts
    • 2.2.2. Soy Drinks
    • 2.2.3. Soy Milk
  • 2.3. Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1. Soy Desserts
    • 2.3.2. Soy Drinks
    • 2.3.3. Soy Milk

3. Consumption Analysis

  • 3.1. Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1. Soy Desserts
    • 3.1.2. Soy Drinks
    • 3.1.3. Soy Milk
  • 3.2. Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1. Soy Desserts
    • 3.2.2. Soy Drinks
    • 3.2.3. Soy Milk

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1. Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1. By Category
  • 4.2. Soy Products Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1. Soy Desserts
    • 4.2.2. Soy Drinks
    • 4.2.3. Soy Milk

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1. Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1. Overall Soy Products
    • 5.1.2. Soy Desserts
    • 5.1.3. Soy Drinks
    • 5.1.4. Soy Milk

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1. Soy Products Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1. Market Value by Category
    • 6.1.2. Market Volume by Category
  • 6.2. Soy Products Value Analysis by Category
    • 6.2.1. Share by Category
    • 6.2.2. Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3. Expenditure per Household by Category
  • 6.3. Soy Products Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1. Share by Category
    • 6.3.2. Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3. Consumption per Household by Category

7. Appendix

  • 7.1. About Canadean
  • 7.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Soy Products Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - INR Vs. US$, 2011
  • Table 3: India Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: India Soy Products Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: India Soy Products Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: India Soy Products Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: India Soy Products Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: India Soy Products Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: India Soy Products Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: India Soy Desserts Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: India Soy Drinks Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: India Soy Milk Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13:  India Total Soy Desserts Value (Indian Rupee million) and Value share Influenced by Behavioral Trends,2011
  • Table 14: India Total Soy Drinks Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 15: India Total Soy Milk Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: India Soy Desserts Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 17: India Soy Desserts Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 18: India Soy Drinks Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 19: India Soy Drinks Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 20: India Soy Milk Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: India Soy Milk Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: India Soy Desserts Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 23: India Soy Drinks Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 24: India Soy Milk Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 25: India Soy Products Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 26: India Soy Desserts Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 27: India Soy Drinks Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 28: India Soy Milk Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 29: India, Overall Soy Products: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 30: India, Soy Desserts: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 31: India, Soy Drinks: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 32: India, Soy Milk: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 33: India Soy Products Market Value (Indian Rupee million), by Category, 2011
  • Table 34: India Soy Products Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 35: India Soy Products Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 36: India Soy Products Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 37: India Soy Products Expenditure Per Capita (Indian Rupee), by Category, 2011
  • Table 38: India Soy Products Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 39: India Soy Products Expenditure Per Household (Indian Rupee), by Category
  • Table 40: India Soy Products Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 41: India Soy Products Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 42: India Soy Products Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 43: India Soy Products Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: India Soy Products Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: India Soy Products Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: India Soy Products Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: India Soy Products Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: India Soy Products Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: India Soy Products Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: India Soy Desserts Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: India Soy Desserts Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: India Soy Drinks Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: India Soy Drinks Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: India Soy Milk Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: India Soy Milk Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: India Soy Products Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 15: India Soy Products Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 16: India Soy Products Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 17: India Soy Products Expenditure Per Household (US$), by Category
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