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市場調査レポート

英国の調味料、ドレッシングおよびソース市場における消費者動向

Consumer Trends in the Seasonings, Dressings & Sauces Market in the UK

発行 Canadean 商品コード 235634
出版日 ページ情報 英文 117 Pages
即納可能
価格
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英国の調味料、ドレッシングおよびソース市場における消費者動向 Consumer Trends in the Seasonings, Dressings & Sauces Market in the UK
出版日: 2012年04月02日 ページ情報: 英文 117 Pages
概要

英国の調味料、ドレッシングおよびソース市場において、液状クッキングソースは39%のシェアを占めており、残りのカテゴリーのシェアはそれぞれ3%から15%です。言うまでもなく、液状クッキングソースは広く食卓で利用されており、手をかけておいしいソースを作る時間のない消費者に好まれています。この種の製品の選択にあたっては。「多忙な生活」が引き合いに出されます。製品のさらなる普及と利用促進のためには、このことに重点をおいて販売キャンペーンを行う必要があります。 英国の調味料、ドレッシングおよびソース市場におけるプライベートブランドのシェアは、ブイヨンおよびストックを除いて高くなっています。この市場には大手のナショナルブランドがいくつかあり、それぞれが高い市場シェアを得ています。しかし、他のナショナルブランドは細分化されており、プライベートブランドとの競争という脅威にさらされています。 英国の、すくなくとも特定のカテゴリーにおいては、消費者動向が自らの消費活動に影響を与えていると考える消費者は多く、実際の販売量もそれを反映して、多くの部分が消費者動向の直接的影響を受けています。このことから確実なのは、適切なカテゴリーにおいて、消費者動向をターゲットに置くことは成功に不可欠だということです。

当レポートでは、英国における調味料、ドレッシングおよびソースの消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団と調味料、ドレッシングおよびソースの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 ブイヨン/ストック
    • 2.2.2 チャツネ/レリッシュ
    • 2.2.3 香辛料
    • 2.2.4 ディップ
    • 2.2.5 ドレッシング
    • 2.2.6 乾燥クッキングソース
    • 2.2.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 2.2.8 液状クッキングソース
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 ブイヨン/ストック
    • 2.3.2 チャツネ/レリッシュ
    • 2.3.3 香辛料
    • 2.3.4 ディップ
    • 2.3.5 ドレッシング
    • 2.3.6 乾燥クッキングソース
    • 2.3.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 2.3.8 液状クッキングソース

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 ブイヨン/ストック
    • 3.1.2 チャツネ/レリッシュ
    • 3.1.3 香辛料
    • 3.1.4 ディップ
    • 3.1.5 ドレッシング
    • 3.1.6 乾燥クッキングソース
    • 3.1.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 3.1.8 液状クッキングソース
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 ブイヨン/ストック
    • 3.2.2 チャツネ/レリッシュ
    • 3.2.3 香辛料
    • 3.2.4 ディップ
    • 3.2.5 ドレッシング
    • 3.2.6 乾燥クッキングソース
    • 3.2.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 3.2.8 液状クッキングソース

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 調味料、ドレッシングおよびソース ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 ブイヨン/ストック
    • 4.2.2 チャツネ/レリッシュ
    • 4.2.3 香辛料
    • 4.2.4 ディップ
    • 4.2.5 ドレッシング
    • 4.2.6 乾燥クッキングソース
    • 4.2.7 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 4.2.8 液状クッキングソース

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 調味料、ドレッシングおよびソース全般
    • 5.1.2 ブイヨン/ストック
    • 5.1.3 チャツネ/レリッシュ
    • 5.1.4 香辛料
    • 5.1.5 ディップ
    • 5.1.6 ドレッシング
    • 5.1.7 乾燥クッキングソース
    • 5.1.8 ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 5.1.9 液状クッキングソース

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 調味料、ドレッシングおよびソース市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 調味料、ドレッシングおよびソース 市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 調味料、ドレッシングおよびソース 市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7. 小売業者の選択、切替およびカテゴリーシェア

  • 7.1 小売業者の販売量シェア
    • 7.1.1 調味料、ドレッシングおよびソースにおける小売業者の販売量シェア
  • 7.2 小売業者の販売量シェア、カテゴリー別
    • 7.2.1 小売販売量シェア - ブイヨン/ストック
    • 7.2.2 小売販売量シェア - チャツネ/レリッシュ
    • 7.2.3 小売販売量シェア - 香辛料
    • 7.2.4 小売販売量シェア - ディップ
    • 7.2.5 小売販売量シェア - ドレッシング
    • 7.2.6 小売販売量シェア - 乾燥クッキングソース
    • 7.2.7 小売販売量シェア - ハーブ, スパイスおよび調味料
    • 7.2.8 小売販売量シェア - 液状クッキングソース
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 Aldi 切り替え分析
    • 7.3.3 Asda 切り替え分析
    • 7.3.4 Co-Op/Somerfield 切り替え分析
    • 7.3.5 Iceland 切り替え分析
    • 7.3.6 Lidl 切り替え分析
    • 7.3.7 M&S 切り替え分析
    • 7.3.8 Morrisons 切り替え分析
    • 7.3.9 Sainsbury's 切り替え分析
    • 7.3.10 Tesco 切り替え分析
    • 7.3.11 Waitrose 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 調味料、ドレッシングおよびソースの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Asda
    • 7.4.2 Co-Op/Somerfield
    • 7.4.3 Lidl
    • 7.4.4 Morrisons
    • 7.4.5 Sainsbury's
    • 7.4.6 Tesco
    • 7.4.7 Waitrose
    • 7.4.8 その他

8. 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 調味料、ドレッシングおよびソースの容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- GBP Vs. US$
  • 表 3: 英国の調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: 英国のブイヨン/ストック 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: 英国のチャツネ/レリッシュ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: 英国の香辛料 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: 英国のディップ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: 英国のドレッシング 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 15: 英国の乾燥クッキングソース 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 16: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 17: 英国の液状クッキングソース 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 18: 英国のブイヨン/ストックの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: 英国のチャツネ/レリッシュの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: 英国の香辛料の総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 21: 英国のディップの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 22: 英国のドレッシングの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 23: 英国の乾燥クッキングソースの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 24: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料の総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 25: 英国の液状クッキングソースの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 26: 英国のブイヨン/ストック 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 27: 英国のブイヨン/ストック 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 28: 英国のチャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 29: 英国のチャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 30: 英国の香辛料 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 31: 英国の香辛料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 32: 英国のディップ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 33: 英国のディップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 34: 英国のドレッシング 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 35: 英国のドレッシング 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 36: 英国の乾燥クッキングソース 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 37: 英国の乾燥クッキングソース 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 38: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 39: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 40: 英国の液状クッキングソース 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 41: 英国の液状クッキングソース 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 42: 英国のブイヨン/ストック 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 43: 英国のチャツネ/レリッシュ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 44: 英国の香辛料 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 45: 英国のディップ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 46: 英国のドレッシング 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 47: 英国の乾燥クッキングソース 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 48: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 49: 英国の液状クッキングソース 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 50: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 51: 英国のブイヨン/ストック ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 52: 英国のチャツネ/レリッシュ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 53: 英国の香辛料 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 54: 英国のディップ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 55: 英国のドレッシング ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 56: 英国の乾燥クッキングソース ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 57: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 58: 英国の液状クッキングソース ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 59: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 60: 英国のブイヨン/ストック: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 61: 英国のチャツネ/レリッシュ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 62: 英国の香辛料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 63: 英国のディップ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 64: 英国のドレッシング: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 65: 英国の乾燥クッキングソース: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 66: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 67: 英国の液状クッキングソース: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 68: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 市場価値 (100万ポンド)、カテゴリー別
  • 表 69: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 70: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 71: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 72: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費額 (ポンド)、カテゴリー別
  • 表 73: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 74: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費額 (ポンド)、カテゴリー別
  • 表 75: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 76: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 77: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 78: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別
  • 表 79: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg、%)
  • 表 80: 英国のブイヨン/ストック 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 81: 英国のチャツネ/レリッシュ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 82: 英国の香辛料 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 83: 英国のディップ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 84: 英国のドレッシング 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 85: 英国の乾燥クッキングソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 86: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 87: 英国の液状クッキングソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 88-109: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)
  • 表 110-117: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース :購入者のプロファイル (小売業者別、サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 英国のブイヨン/ストック 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: 英国のブイヨン/ストック 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 英国のチャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: 英国のチャツネ/レリッシュ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 英国の香辛料 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: 英国の香辛料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 英国のディップ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: 英国のディップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: 英国のドレッシング 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 17: 英国のドレッシング 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: 英国の乾燥クッキングソース 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 19: 英国の乾燥クッキングソース 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 21: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 22: 英国の液状クッキングソース 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 23: 英国の液状クッキングソース 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 24: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 25: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 26: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 27: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 28: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg、%)
  • 図 29: 英国のブイヨン/ストック 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 30: 英国のチャツネ/レリッシュ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 31: 英国の香辛料 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 32: 英国のディップ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 33: 英国のドレッシング 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 34: 英国の乾燥クッキングソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 35: 英国のハーブ, スパイスおよび調味料 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 36: 英国の液状クッキングソース 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 37: 英国の調味料、ドレッシングおよびソース :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0016IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Seasonings, Dressings & Sauces market in the UK face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Seasonings, Dressings & Sauces market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As consumer confidence increases proportionally to economic recovery, consumer trends will be directly affected. Since the global financial crisis of 2008-2009 the retail market has been characterized by an increased amount of discount and own-brand products. Seasonings, dressings & sauces are not considered essential foods and therefore consumption patterns have been comparatively affected. Market volumes of Seasonings, Dressings & Sauces market in the UK is expected to maintain present growth trend as consumption pattern in medium and heavy frequency bands is unlikely to record any major changes.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: Bouillons & Stocks, Chutneys & Relishes, Condiments, Dips, Dressings, Dry Cooking Sauces, Herbs, Spices & Seasonings and Wet Cooking Sauces.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.
  • Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • The Wet Cooking Sauces market accounts for 39% of the Seasonings, Dressings & Sauces market in the UK; the remaining markets account for between 3% and 15% each. This is obviously a popular form of accompaniment to a meal and is linked with consumers having little time to spend preparing tasty sauces from scratch - Busy Lives is quoted as the top trend influencing the choice of this product. Marketers should focus on this in their marketing campaigns in order to encourage even higher use and deeper market penetration.
  • Private Label products have a significant share of all Seasonings, Dressings & Sauces markets in the UK, with the exception of Bouillons & Stocks. In this market there are some large national brands that each hold significant shares of the market, however the remainder is fragmented so these brands are under threat from Private Label competition.
  • Not only do a large proportion of UK consumers, in certain categories at least, highlight that specific consumer trends have an influence on their consumption, this translates into a significant proportion of actual value being directly influenced as well. Consumers are therefore acting on these trends enough to ensure that targeting them, in the right categories, is essential to success.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Definitions
    • 1.2.1. Consumer Trends
    • 1.2.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3. End Consumers
    • 1.2.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5. Exchange Rates
    • 1.2.6. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1. Cohort Groups and Seasonings, Dressings & Sauces Market Value
    • 2.1.1. Age Groups
    • 2.1.2. Gender Groups
    • 2.1.3. Location Groups
    • 2.1.4. Education Achieved Groups
    • 2.1.5. Wealth Groups
    • 2.1.6. Busy Lives Groups
  • 2.2. Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1. Bouillons & Stocks
    • 2.2.2. Chutneys & Relishes
    • 2.2.3. Condiments
    • 2.2.4. Dips
    • 2.2.5. Dressings
    • 2.2.6. Dry Cooking Sauces
    • 2.2.7. Herbs, Spices & Seasonings
    • 2.2.8. Wet Cooking Sauces
  • 2.3. Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1. Bouillons & Stocks
    • 2.3.2. Chutneys & Relishes
    • 2.3.3. Condiments
    • 2.3.4. Dips
    • 2.3.5. Dressings
    • 2.3.6. Dry Cooking Sauces
    • 2.3.7. Herbs, Spices & Seasonings
    • 2.3.8. Wet Cooking Sauces

3. Consumption Analysis

  • 3.1. Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1. Bouillons & Stocks
    • 3.1.2. Chutneys & Relishes
    • 3.1.3. Condiments
    • 3.1.4. Dips
    • 3.1.5. Dressings
    • 3.1.6. Dry Cooking Sauces
    • 3.1.7. Herbs, Spices & Seasonings
    • 3.1.8. Wet Cooking Sauces
  • 3.2. Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1. Bouillons & Stocks
    • 3.2.2. Chutneys & Relishes
    • 3.2.3. Condiments
    • 3.2.4. Dips
    • 3.2.5. Dressings
    • 3.2.6. Dry Cooking Sauces
    • 3.2.7. Herbs, Spices & Seasonings
    • 3.2.8. Wet Cooking Sauces

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1. Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1. By Category
  • 4.2. Seasonings, Dressings & Sauces Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1. Bouillons & Stocks
    • 4.2.2. Chutneys & Relishes
    • 4.2.3. Condiments
    • 4.2.4. Dips
    • 4.2.5. Dressings
    • 4.2.6. Dry Cooking Sauces
    • 4.2.7. Herbs, Spices & Seasonings
    • 4.2.8. Wet Cooking Sauces

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1. Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1. Overall Seasonings, Dressings & Sauces
    • 5.1.2. Bouillons & Stocks
    • 5.1.3. Chutneys & Relishes
    • 5.1.4. Condiments
    • 5.1.5. Dips
    • 5.1.6. Dressings
    • 5.1.7. Dry Cooking Sauces
    • 5.1.8. Herbs, Spices & Seasonings
    • 5.1.9. Wet Cooking Sauces

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1. Seasonings, Dressings & Sauces Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1. Market Value by Category
    • 6.1.2. Market Volume by Category
  • 6.2. Seasonings, Dressings & Sauces Value Analysis by Category
    • 6.2.1. Share by Category
    • 6.2.2. Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3. Expenditure per Household by Category
  • 6.3. Seasonings, Dressings & Sauces Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1. Share by Category
    • 6.3.2. Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3. Consumption per Household by Category

7. Retailer Choice, Switching and Category Share

  • 7.1. Retailer Volume Share
    • 7.1.1. Retailer Volume Share in Seasonings, Dressings & Sauces
  • 7.2. Retailer Volume Share by Category
    • 7.2.1. Retail Share by Volume - Bouillons & Stocks
    • 7.2.2. Retail Share by Volume - Chutneys & Relishes
    • 7.2.3. Retail Share by Volume - Condiments
    • 7.2.4. Retail Share by Volume - Dips
    • 7.2.5. Retail Share by Volume - Dressings
    • 7.2.6. Retail Share by Volume - Dry Cooking Sauces
    • 7.2.7. Retail Share by Volume - Herbs, Spices & Seasonings
    • 7.2.8. Retail Share by Volume - Wet Cooking Sauces
  • 7.3. Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1. Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2. Aldi Switching Analysis
    • 7.3.3. Asda Switching Analysis
    • 7.3.4. Co-Op/Somerfield Switching Analysis
    • 7.3.5. Iceland Switching Analysis
    • 7.3.6. Lidl Switching Analysis
    • 7.3.7. M&S Switching Analysis
    • 7.3.8. Morrisons Switching Analysis
    • 7.3.9. Sainsbury's Switching Analysis
    • 7.3.10. Tesco Switching Analysis
    • 7.3.11. Waitrose Switching Analysis
    • 7.3.12. Other Switching Analysis
  • 7.4. Profiles of End-Consumers of Seasonings, Dressings & Sauces, by Retailer Used
    • 7.4.1. Asda
    • 7.4.2. Co-Op/Somerfield
    • 7.4.3. Lidl
    • 7.4.4. Morrisons
    • 7.4.5. Sainsbury's
    • 7.4.6. Tesco
    • 7.4.7. Waitrose
    • 7.4.8. Other

8. Appendix

  • 8.1. About Canadean
  • 8.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Seasonings, Dressings & Sauces Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - GBP Vs. US$, 2011
  • Table 3: United Kingdom Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: United Kingdom Bouillons & Stocks Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: United Kingdom Chutneys & Relishes Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: United Kingdom Condiments Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: United Kingdom Dips Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: United Kingdom Dressings Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: United Kingdom Dry Cooking Sauces Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 16: United Kingdom Herbs, Spices & Seasonings Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 17: United Kingdom Wet Cooking Sauces Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 18: United Kingdom Total Bouillons & Stocks Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: United Kingdom Total Chutneys & Relishes Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: United Kingdom Total Condiments Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 21: United Kingdom Total Dips Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 22: United Kingdom Total Dressings Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 23: United Kingdom Total Dry Cooking Sauces Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 24: United Kingdom Total Herbs, Spices & Seasonings Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 25: United Kingdom Total Wet Cooking Sauces Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 26: United Kingdom Bouillons & Stocks Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 27: United Kingdom Bouillons & Stocks Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 28: United Kingdom Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 29: United Kingdom Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 30: United Kingdom Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 31: United Kingdom Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 32: United Kingdom Dips Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 33: United Kingdom Dips Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 34: United Kingdom Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 35: United Kingdom Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 36: United Kingdom Dry Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 37: United Kingdom Dry Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 38: United Kingdom Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 39: United Kingdom Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 40: United Kingdom Wet Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 41: United Kingdom Wet Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 42: United Kingdom Bouillons & Stocks Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 43: United Kingdom Chutneys & Relishes Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 44: United Kingdom Condiments Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 45: United Kingdom Dips Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 46: United Kingdom Dressings Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 47: United Kingdom Dry Cooking Sauces Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 48: United Kingdom Herbs, Spices & Seasonings Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 49: United Kingdom Wet Cooking Sauces Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 50: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 51: United Kingdom Bouillons & Stocks Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 52: United Kingdom Chutneys & Relishes Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 53: United Kingdom Condiments Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 54: United Kingdom Dips Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 55: United Kingdom Dressings Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 56: United Kingdom Dry Cooking Sauces Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 57: United Kingdom Herbs, Spices & Seasonings Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 58: United Kingdom Wet Cooking Sauces Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 59: United Kingdom, Overall Seasonings, Dressings & Sauces: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 60: United Kingdom, Bouillons & Stocks: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 61: United Kingdom, Chutneys & Relishes: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 62: United Kingdom, Condiments: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 63: United Kingdom, Dips: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 64: United Kingdom, Dressings: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 65: United Kingdom, Dry Cooking Sauces: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 66: United Kingdom, Herbs, Spices & Seasonings: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 67: United Kingdom, Wet Cooking Sauces: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 68: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Market Value (Pound Sterling million), by Category, 2011
  • Table 69: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 70: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 71: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 72: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Capita (Pound Sterling), by Category, 2011
  • Table 73: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 74: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Household (Pound Sterling), by Category
  • Table 75: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 76: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 77: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 78: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 79: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Table 80: United Kingdom Bouillons & Stocks Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 81: United Kingdom Chutneys & Relishes Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 82: United Kingdom Condiments Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 83: United Kingdom Dips Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 84: United Kingdom Dressings Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 85: United Kingdom Dry Cooking Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 86: United Kingdom Herbs, Spices & Seasonings Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 87: United Kingdom Wet Cooking Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 88: United Kingdom: Switchers to Aldi for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 89: United Kingdom: Switchers From Aldi for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 90: United Kingdom: Switchers to Asda for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 91: United Kingdom: Switchers From Asda for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 92: United Kingdom: Switchers to Co-Op/Somerfield for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 93: United Kingdom: Switchers From Co-Op/Somerfield for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 94: United Kingdom: Switchers to Iceland for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 95: United Kingdom: Switchers From Iceland for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 96: United Kingdom: Switchers to Lidl for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 97: United Kingdom: Switchers From Lidl for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 98: United Kingdom: Switchers to M&S for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 99: United Kingdom: Switchers From M&S for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 100: United Kingdom: Switchers to Morrisons for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 101: United Kingdom: Switchers From Morrisons for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 102: United Kingdom: Switchers to Sainsbury's for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 103: United Kingdom: Switchers From Sainsbury's for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 104: United Kingdom: Switchers to Tesco for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 105: United Kingdom: Switchers From Tesco for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 106: United Kingdom: Switchers to Waitrose for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 107: United Kingdom: Switchers From Waitrose for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 108: United Kingdom: Switchers to Other for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 109: United Kingdom: Switchers From Other for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 110: United Kingdom: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Asda (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 111: United Kingdom: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Co-Op/Somerfield (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 112: United Kingdom: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Lidl (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 113: United Kingdom: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Morrisons (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 114: United Kingdom: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Sainsbury's (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 115: United Kingdom: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Tesco (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 116: United Kingdom: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Waitrose (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 117: United Kingdom: Profile of Seasonings, Dressings & Sauces Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: United Kingdom Bouillons & Stocks Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: United Kingdom Bouillons & Stocks Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: United Kingdom Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: United Kingdom Chutneys & Relishes Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: United Kingdom Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: United Kingdom Condiments Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: United Kingdom Dips Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: United Kingdom Dips Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: United Kingdom Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: United Kingdom Dressings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: United Kingdom Dry Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: United Kingdom Dry Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: United Kingdom Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 21: United Kingdom Herbs, Spices & Seasonings Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 22: United Kingdom Wet Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 23: United Kingdom Wet Cooking Sauces Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 24: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 25: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 26: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 27: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 28: United Kingdom Seasonings, Dressings & Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Figure 29: United Kingdom Bouillons & Stocks Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 30: United Kingdom Chutneys & Relishes Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 31: United Kingdom Condiments Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 32: United Kingdom Dips Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 33: United Kingdom Dressings Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 34: United Kingdom Dry Cooking Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 35: United Kingdom Herbs, Spices & Seasonings Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 36: United Kingdom Wet Cooking Sauces Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 37: United Kingdom: People Who Have Switched Retailer for their Seasonings, Dressings & Sauces Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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