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市場調査レポート

中国におけるシロップ/スプレッド市場の消費者動向

Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in China

発行 Canadean 商品コード 235173
出版日 ページ情報 英文 89 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
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中国におけるシロップ/スプレッド市場の消費者動向 Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in China
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 89 Pages
概要

中国では、シロップ&スプレッド市場における男性のシェアが58%を占めています。このことから、男性向けに特化したシロップ&スプレッド商品の提供が、中国での市場機会につながることがわかります。 シロップ&スプレッド商品の中では、ジャム・ゼリー・プリザーブ(砂糖煮)が、金額ベースで、中国の消費における最大のシェアを占めています。数量ベースでは、スイーツスプレッドカテゴリーが、ジャム・ゼリー・プリザーブ(砂糖煮)の2倍以上の流通量となっています。 シロップ&スプレッド市場の大半は、単一ブランドがトップの座に着くこともなく、非常に断片的です。そのため、新規ブランドは参入の余地があり、市場シェアを獲得することは容易ですが、こういった市場はまた、極端に自社ブランドに対して弱い傾向にあります。

当レポートでは、中国におけるシロップ/スプレッドの消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびシロップ/スプレッドの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.2.2 糖蜜
    • 2.2.3 セイボリースプレッド
    • 2.2.4 スイートスプレッド
    • 2.2.5 シロップ
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.3.2 糖蜜
    • 2.3.3 セイボリースプレッド
    • 2.3.4 スイートスプレッド
    • 2.3.5 シロップ

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.1.2 糖蜜
    • 3.1.3 セイボリースプレッド
    • 3.1.4 スイートスプレッド
    • 3.1.5 シロップ
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.2.2 糖蜜
    • 3.2.3 セイボリースプレッド
    • 3.2.4 スイートスプレッド
    • 3.2.5 シロップ

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 シロップ/スプレッド ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 4.2.2 糖蜜
    • 4.2.3 セイボリースプレッド
    • 4.2.4 スイートスプレッド
    • 4.2.5 シロップ

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 シロップ/スプレッド全般
    • 5.1.2 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 5.1.3 糖蜜
    • 5.1.4 セイボリースプレッド
    • 5.1.5 スイートスプレッド
    • 5.1.6 シロップ

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 シロップ/スプレッドの市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7. 小売業者の選択、切替および組織小売のカテゴリーシェア

  • 7.1 組織小売における小売業者の販売量シェア
    • 7.1.1 シロップ/スプレッドの組織小売における小売販売量シェア
  • 7.2 組織小売における小売業者の販売量シェア、カテゴリー別
    • 7.2.1 組織小売の販売量シェア- ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 7.2.2 組織小売の販売量シェア- 糖蜜
    • 7.2.3 組織小売の販売量シェア- セイボリースプレッド
    • 7.2.4 組織小売の販売量シェア- スイートスプレッド
    • 7.2.5 組織小売の販売量シェア- シロップ
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 A-Best Supermarket Co., Ltd 切り替え分析
    • 7.3.3 Carrefour China 切り替え分析
    • 7.3.4 Dashang Group 切り替え分析
    • 7.3.5 Metro Cash & Carry 切り替え分析
    • 7.3.6 New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. 切り替え分析
    • 7.3.7 Tesco China 切り替え分析
    • 7.3.8 Trust Mart 切り替え分析
    • 7.3.9 Wal-Mart Super center,China 切り替え分析
    • 7.3.10 Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. 切り替え分析
    • 7.3.11 Wumart Stores. Group 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 シロップ/スプレッドの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Carrefour China
    • 7.4.2 Dashang Group
    • 7.4.3 Tesco China
    • 7.4.4 Trust Mart
    • 7.4.5 Wal-Mart Super center,China
    • 7.4.6 Wumart Stores. Group
    • 7.4.7 その他

8. 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: シロップ/スプレッド市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- CNY Vs. US$
  • 表 3: 中国 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: 中国 糖蜜 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: 中国 セイボリースプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: 中国 スイートスプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: 中国 シロップ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 15: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブの総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: 中国 糖蜜 総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 17: 中国 セイボリースプレッド 総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: 中国 スイートスプレッド 総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: 中国 シロップ 総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 21: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: 中国 糖蜜 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 23: 中国 糖蜜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 24: 中国 セイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 25: 中国 セイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: 中国 スイートスプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 27: 中国 スイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 28: 中国 シロップ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 29: 中国 シロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 30: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 31: 中国 糖蜜 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 32: 中国 セイボリースプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 33: 中国 スイートスプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 34: 中国 シロップ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 35: 中国 シロップ/スプレッド PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 36: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 37: 中国 糖蜜 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 38: 中国 セイボリースプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 39: 中国 スイートスプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 40: 中国 シロップ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 41: 中国 シロップ/スプレッド全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 42: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 43: 中国 糖蜜: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 44: 中国 セイボリースプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 45: 中国 スイートスプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 46: 中国 シロップ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 47: 中国 シロップ/スプレッドの市場価値 (100万人民元)、カテゴリー別
  • 表 48: 中国 シロップ/スプレッドの市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 49: 中国 シロップ/スプレッド 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 50: 中国 シロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 51: 中国 シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (人民元)、カテゴリー別
  • 表 52: 中国 シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 53: 中国 シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (人民元)、カテゴリー別
  • 表 54: 中国 シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 55: 中国 シロップ/スプレッド 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 56: 中国 シロップ/スプレッド 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 57: 中国 シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別
  • 表 58: 中国 シロップ/スプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量、%)
  • 表 59: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 表 60: 中国 糖蜜 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 表 61: 中国 セイボリースプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 表 62: 中国 スイートスプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 表 63: 中国 シロップ 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 表 64-85: 中国のシロップ/スプレッド :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)
  • 表 86-92: 中国のシロップ/スプレッド :購入者のプロファイル (小売業者別、サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: 中国 シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 中国 糖蜜 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: 中国 糖蜜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 中国 セイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: 中国 セイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 中国 スイートスプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: 中国 スイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: 中国 シロップ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 17: 中国 シロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: 中国 シロップ/スプレッド PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 19: 中国 シロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 20: 中国 シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 21: 中国 シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 22: 中国 シロップ/スプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量、%)
  • 図 23: 中国 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 図 24: 中国 糖蜜 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 図 25: 中国 セイボリースプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 図 26: 中国 スイートスプレッド 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 図 27: 中国 シロップ 組織小売における小売業者シェア(販売量、100万Kg)
  • 図 28: 中国 シロップ/スプレッド :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0223IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Syrups & Spreads market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Syrups & Spreads market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As the country undergoes rapid development and population dynamics start to take effect, being able to capitalize early on the new consumer behaviors emerging in China will be fundamental to future growth. This is especially important in markets such as Syrups & Spreads where consumption tends to be habitual and makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: the Jams, Jellies & Preserves, Molasses, Savory Spreads, Sweet Spreads and Syrups markets.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.
  • Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • Males account for 58% of the Syrups and Spreads market in China. This highlights the potential to offer more specifically targeted Syrups & Spreads products to men in China.
  • Among Syrups & Spreads products, Jams, Jellies & Preserves account for the largest share of consumption in China, in value terms. In terms of volume, over twice as many James, Jellies & Preserves are distributed than the second-largest category, Sweet Spreads.
  • Most Syrups & Spreads markets are heavily fragmented, without a single Brand establishing a leadership position. As such new brands may be able to enter the market and quickly gain market share, though these markets may also be extremely vulnerable to private labels.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Definitions
    • 1.2.1. Consumer Trends
    • 1.2.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3. End Consumers
    • 1.2.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5. Exchange Rates
    • 1.2.6. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1. Cohort Groups and Syrups & Spreads Market Value
    • 2.1.1. Age Groups
    • 2.1.2. Gender Groups
    • 2.1.3. Location Groups
    • 2.1.4. Education Achieved Groups
    • 2.1.5. Wealth Groups
    • 2.1.6. Busy Lives Groups
  • 2.2. Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.2.2. Molasses
    • 2.2.3. Savory Spreads
    • 2.2.4. Sweet Spreads
    • 2.2.5. Syrups
  • 2.3. Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.3.2. Molasses
    • 2.3.3. Savory Spreads
    • 2.3.4. Sweet Spreads
    • 2.3.5. Syrups

3. Consumption Analysis

  • 3.1. Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.1.2. Molasses
    • 3.1.3. Savory Spreads
    • 3.1.4. Sweet Spreads
    • 3.1.5. Syrups
  • 3.2. Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.2.2. Molasses
    • 3.2.3. Savory Spreads
    • 3.2.4. Sweet Spreads
    • 3.2.5. Syrups

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1. Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1. By Category
  • 4.2. Syrups & Spreads Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 4.2.2. Molasses
    • 4.2.3. Savory Spreads
    • 4.2.4. Sweet Spreads
    • 4.2.5. Syrups

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1. Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1. Overall Syrups & Spreads
    • 5.1.2. Jams, Jellies & Preserves
    • 5.1.3. Molasses
    • 5.1.4. Savory Spreads
    • 5.1.5. Sweet Spreads
    • 5.1.6. Syrups

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1. Syrups & Spreads Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1. Market Value by Category
    • 6.1.2. Market Volume by Category
  • 6.2. Syrups & Spreads Value Analysis by Category
    • 6.2.1. Share by Category
    • 6.2.2. Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3. Expenditure per Household by Category
  • 6.3. Syrups & Spreads Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1. Share by Category
    • 6.3.2. Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3. Consumption per Household by Category

7. Retailer Choice, Switching and Category Share of Organized Retail

  • 7.1. Retailer Volume Share of Organized Retail
    • 7.1.1. Retailer Share by Volume of Organized Retail in Syrups & Spreads
  • 7.2. Retailer Volume Share of Organized Retail by Category
    • 7.2.1. Retail Share by Volume of Organized Retail - Jams, Jellies & Preserves
    • 7.2.2. Retail Share by Volume of Organized Retail - Molasses
    • 7.2.3. Retail Share by Volume of Organized Retail - Savory Spreads
    • 7.2.4. Retail Share by Volume of Organized Retail - Sweet Spreads
    • 7.2.5. Retail Share by Volume of Organized Retail - Syrups
  • 7.3. Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1. Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2. A-Best Supermarket Co., Ltd Switching Analysis
    • 7.3.3. Carrefour China Switching Analysis
    • 7.3.4. Dashang Group Switching Analysis
    • 7.3.5. Metro Cash & Carry Switching Analysis
    • 7.3.6. New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. Switching Analysis
    • 7.3.7. Tesco China Switching Analysis
    • 7.3.8. Trust Mart Switching Analysis
    • 7.3.9. Wal-Mart Super center, China Switching Analysis
    • 7.3.10. Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. Switching Analysis
    • 7.3.11. Wumart Stores. Group Switching Analysis
    • 7.3.12. Other Switching Analysis
  • 7.4. Profiles of End-Consumers of Syrups & Spreads, by Retailer Used
    • 7.4.1. Carrefour China
    • 7.4.2. Dashang Group
    • 7.4.3. Tesco China
    • 7.4.4. Trust Mart
    • 7.4.5. Wal-Mart Super center, China
    • 7.4.6. Wumart Stores. Group
    • 7.4.7. Other

8. Appendix

  • 8.1. About Canadean
  • 8.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Syrups & Spreads Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - CNY Vs. US$, 2011
  • Table 3: China Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: China Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: China Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: China Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: China Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: China Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: China Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: China Jams, Jellies & Preserves Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: China Molasses Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: China Savory Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: China Sweet Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: China Syrups Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: China Total Jams, Jellies & Preserves Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: China Total Molasses Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 17: China Total Savory Spreads Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: China Total Sweet Spreads Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: China Total Syrups Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: China Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: China Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: China Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 23: China Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 24: China Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: China Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: China Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 27: China Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 28: China Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 29: China Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 30: China Jams, Jellies & Preserves Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 31: China Molasses Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 32: China Savory Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 33: China Sweet Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 34: China Syrups Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 35: China Syrups & Spreads Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 36: China Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 37: China Molasses Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 38: China Savory Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 39: China Sweet Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 40: China Syrups Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 41: China, Overall Syrups & Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 42: China, Jams, Jellies & Preserves: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 43: China, Molasses: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 44: China, Savory Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 45: China, Sweet Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 46: China, Syrups: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 47: China Syrups & Spreads Market Value (Yuan Renminbi million), by Category, 2011
  • Table 48: China Syrups & Spreads Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 49: China Syrups & Spreads Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 50: China Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 51: China Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (Yuan Renminbi), by Category, 2011
  • Table 52: China Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 53: China Syrups & Spreads Expenditure Per Household (Yuan Renminbi), by Category
  • Table 54: China Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 55: China Syrups & Spreads Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 56: China Syrups & Spreads Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 57: China Syrups & Spreads Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 58: China Syrups & Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Table 59: China Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 60: China Molasses Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 61: China Savory Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 62: China Sweet Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 63: China Syrups Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 64: China: Switchers to A-Best Supermarket Co., Ltd for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 65: China: Switchers From A-Best Supermarket Co., Ltd for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 66: China: Switchers to Carrefour China for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 67: China: Switchers From Carrefour China for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 68: China: Switchers to Dashang Group for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 69: China: Switchers From Dashang Group for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 70: China: Switchers to Metro Cash & Carry for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 71: China: Switchers From Metro Cash & Carry for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 72: China: Switchers to New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 73: China: Switchers From New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 74: China: Switchers to Tesco China for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 75: China: Switchers From Tesco China for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 76: China: Switchers to Trust Mart for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 77: China: Switchers From Trust Mart for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 78: China: Switchers to Wal-Mart Super center, China for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 79: China: Switchers From Wal-Mart Super center, China for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 80: China: Switchers to Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 81: China: Switchers From Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 82: China: Switchers to Wumart Stores. Group for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 83: China: Switchers From Wumart Stores. Group for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 84: China: Switchers to Other for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 85: China: Switchers From Other for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 86: China: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Carrefour China (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 87: China: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Dashang Group (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 88: China: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Tesco China (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 89: China: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Trust Mart (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 90: China: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart Super center, China (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 91: China: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Wumart Stores. Group (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 92: China: Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: China Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: China Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: China Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: China Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: China Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: China Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: China Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: China Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: China Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: China Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: China Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: China Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: China Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: China Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: China Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: China Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: China Syrups & Spreads Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 19: China Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 20: China Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 21: China Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 22: China Syrups & Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Figure 23: China Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 24: China Molasses Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 25: China Savory Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 26: China Sweet Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 27: China Syrups Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 28: China: People Who Have Switched Retailer for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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