表紙
市場調査レポート

インドにおけるシロップ/スプレッド市場の消費者動向

Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in India

発行 Canadean 商品コード 235156
出版日 ページ情報 英文 53 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.12円で換算しております。
Back to Top
インドにおけるシロップ/スプレッド市場の消費者動向 Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in India
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 53 Pages
概要

スイートスプレッドの消費は、男性よりも女性の方が多い傾向にあります。スイートスプレッド製品を使用しない女性の割合は、わずか36%ですが、男性の割合は46%です。さらに、11%の女性がヘビーユーザーであるのに対して男性は9%であり、20%の女性がミディアムユーザーであるのに対して男性は18%となっています。このことは、インドにおいて特に女性にターゲットを絞ってシロップ/スプレッド製品を提供することの可能性を明らかにしています。 売上高ではセイボリースプレッドの大手ブランドが市場の3分の1を占めていますが、残りの市場は極めて分裂しています。大手以外のブランドは、新規参入ブランドのリスクにさらされており、またプライベートブランドも非常に脆弱です。 キッズ&ベビーセグメントは、インドにおけるシロップ/スプレッド市場売上高の4分の1を占めています。これまでのところ、同セグメントは市場で最大のシェアを占めていますが、その他の年齢層セグメントも大規模な消費量を記録していることは無視できません。

当レポートでは、インドにおけるシロップ/スプレッドの消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびシロップ/スプレッドの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.2.2 セイボリースプレッド
    • 2.2.3 スイートスプレッド
    • 2.2.4 シロップ
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.3.2 セイボリースプレッド
    • 2.3.3 スイートスプレッド
    • 2.3.4 シロップ

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.1.2 セイボリースプレッド
    • 3.1.3 スイートスプレッド
    • 3.1.4 シロップ
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.2.2 セイボリースプレッド
    • 3.2.3 スイートスプレッド
    • 3.2.4 シロップ

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 シロップ/スプレッド ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.1.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 4.1.2 セイボリースプレッド
    • 4.1.3 スイートスプレッド
    • 4.1.4 シロップ

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 シロップ/スプレッド全般
    • 5.1.2 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 5.1.3 セイボリースプレッド
    • 5.1.4 スイートスプレッド
    • 5.1.5 シロップ

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 シロップ/スプレッドの市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7. 付録

  • 7.1 Canadeanについて
  • 7.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: シロップ/スプレッド市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- INR Vs. US$
  • 表 3: インド 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: インド ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: インド セイボリースプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: インド スイートスプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: インド シロップ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: インド ジャム, ジェリーおよびプリザーブの総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 15: インド セイボリースプレッド 総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: インド スイートスプレッド 総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 17: インド シロップ 総販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: インド ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 19: インド ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 20: インド セイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 21: インド セイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: インド スイートスプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 23: インド スイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 24: インド シロップ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 25: インド シロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: インド ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 27: インド セイボリースプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 28: インド スイートスプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 29: インド シロップ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 30: インド ジャム, ジェリーおよびプリザーブ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 31: インド セイボリースプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 32: インド スイートスプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 33: インド シロップ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 34: インド シロップ/スプレッド全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 35: インド ジャム, ジェリーおよびプリザーブ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 36: インド セイボリースプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 37: インド スイートスプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 38: インド シロップ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 39: インド シロップ/スプレッドの市場価値 (100万インドルピー)、カテゴリー別
  • 表 40: インド シロップ/スプレッドの市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 41: インド シロップ/スプレッド 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 42: インド シロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 43: インド シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (インドルピー)、カテゴリー別
  • 表 44: インド シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 45: インド シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (インドルピー)、カテゴリー別
  • 表 46: インド シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 47: インド シロップ/スプレッド 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 48: インド シロップ/スプレッド 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 49: インド シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: インド シロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: インド ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: インド ジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: インド セイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: インド セイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: インド スイートスプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: インド スイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: インド シロップ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: インド シロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: インド シロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 17: インド シロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 18: インド シロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別

目次
Product Code: CS0049IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Syrups & Spreads market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the syrups & spreads market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As India's population booms and consumers become increasingly affluent, being able to capitalize early on the new emerging consumer behaviors will be fundamental to future growth. This makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential, particularly given the habitual consumption patterns of Syrups & Spreads.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: the Jams, Jellies & Preserves, Savory Spreads, Sweet Spreads, and Syrups markets.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.
  • Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • More females consume Sweet Spreads than males and they tend to do so more often. Only 36% of females are Non-users of these products, compared to 46% of males. Further, 11% of females are Heavy frequency consumers as against 9% of males, and 20% of females are Medium frequency users as against 18% of males. This highlights the potential to offer more specifically targeted Syrups & Spreads products to females in India.
  • While the leading brand of Savory Spreads accounts for other a third of the market by volume, the rest of the market is highly fragmented. As such these others brands may be at risk from new brands entering the market, and may also be extremely vulnerable to private labels.
  • Kids & Babies account for a quarter of the Indian Syrups & Spreads market by value. While this is by far the largest share of the market, other age groups also record significant consumption and as such should not be ignored.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Definitions
    • 1.2.1. Consumer Trends
    • 1.2.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3. End Consumers
    • 1.2.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5. Exchange Rates
    • 1.2.6. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1. Cohort Groups and Syrups & Spreads Market Value
    • 2.1.1. Age Groups
    • 2.1.2. Gender Groups
    • 2.1.3. Location Groups
    • 2.1.4. Education Achieved Groups
    • 2.1.5. Wealth Groups
    • 2.1.6. Busy Lives Groups
  • 2.2. Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.2.2. Savory Spreads
    • 2.2.3. Sweet Spreads
    • 2.2.4. Syrups
  • 2.3. Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.3.2. Savory Spreads
    • 2.3.3. Sweet Spreads
    • 2.3.4. Syrups

3. Consumption Analysis

  • 3.1. Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.1.2. Savory Spreads
    • 3.1.3. Sweet Spreads
    • 3.1.4. Syrups
  • 3.2. Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.2.2. Savory Spreads
    • 3.2.3. Sweet Spreads
    • 3.2.4. Syrups

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1. Syrups & Spreads Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.1.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 4.1.2. Savory Spreads
    • 4.1.3. Sweet Spreads
    • 4.1.4. Syrups

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1. Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1. Overall Syrups & Spreads
    • 5.1.2. Jams, Jellies & Preserves
    • 5.1.3. Savory Spreads
    • 5.1.4. Sweet Spreads
    • 5.1.5. Syrups

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1. Syrups & Spreads Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1. Market Value by Category
    • 6.1.2. Market Volume by Category
  • 6.2. Syrups & Spreads Value Analysis by Category
    • 6.2.1. Share by Category
    • 6.2.2. Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3. Expenditure per Household by Category
  • 6.3. Syrups & Spreads Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1. Share by Category
    • 6.3.2. Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3. Consumption per Household by Category

7. Appendix

  • 7.1. About Canadean
  • 7.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Syrups & Spreads Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - INR Vs. US$, 2011
  • Table 3: India Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: India Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: India Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: India Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: India Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: India Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: India Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: India Jams, Jellies & Preserves Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: India Savory Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: India Sweet Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: India Syrups Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: India Total Jams, Jellies & Preserves Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 15: India Total Savory Spreads Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: India Total Sweet Spreads Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 17: India Total Syrups Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: India Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 19: India Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 20: India Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: India Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: India Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 23: India Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 24: India Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: India Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: India Jams, Jellies & Preserves Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 27: India Savory Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 28: India Sweet Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 29: India Syrups Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 30: India Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 31: India Savory Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 32: India Sweet Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 33: India Syrups Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 34: India, Overall Syrups & Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 35: India, Jams, Jellies & Preserves: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 36: India, Savory Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 37: India, Sweet Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 38: India, Syrups: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 39: India Syrups & Spreads Market Value (Indian Rupee million), by Category, 2011
  • Table 40: India Syrups & Spreads Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 41: India Syrups & Spreads Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 42: India Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 43: India Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (Indian Rupee), by Category, 2011
  • Table 44: India Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 45: India Syrups & Spreads Expenditure Per Household (Indian Rupee), by Category
  • Table 46: India Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 47: India Syrups & Spreads Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 48: India Syrups & Spreads Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 49: India Syrups & Spreads Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: India Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: India Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: India Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: India Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: India Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: India Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: India Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: India Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: India Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: India Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: India Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: India Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: India Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: India Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: India Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 17: India Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 18: India Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
Back to Top