表紙
市場調査レポート

インドの油脂市場における消費者動向

Consumer Trends in the Oils & Fats Market in India

発行 Canadean 商品コード 235151
出版日 ページ情報 英文 41 Pages
即納可能
価格
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インドの油脂市場における消費者動向 Consumer Trends in the Oils & Fats Market in India
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 41 Pages
概要

当レポートでは、インドにおける油脂の消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団および油脂の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団およびカテゴリー別市場価値
    • 2.2.1 液体油
    • 2.2.2 固形油脂
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 液体油
    • 2.3.2 固形油脂

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 液体油
    • 3.1.2 固形油脂
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 液体油
    • 3.2.2 固形油脂

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 油脂 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 液体油
    • 4.2.2 固形油脂

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 油脂全般
    • 5.1.2 液体油
    • 5.1.3 固形油脂

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 油脂市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値 カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量 カテゴリー別
  • 6.2 油脂の市場価値分析 カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額 カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額 カテゴリー別
  • 6.3 油脂の市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量 カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量 カテゴリー別

7. 付録

  • 7.1 Canadeanについて
  • 7.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 油脂市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- INR Vs. US$
  • 表 3: インド 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: インド 油脂 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: インド 油脂 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: インド 油脂 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: インド 油脂 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: インド 油脂 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: インド 油脂 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: インド 液体油 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: インド 固形油脂 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: インド 液体油全般 販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 13: インド 固形油脂全般 販売額 (100万インドルピー) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 14: インド 液体油 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 15: インド 液体油 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 16: インド 固形油脂 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 17: インド 固形油脂 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 18: インド 液体油 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 19: インド 固形油脂 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 20: インド 油脂 本調査におけるPB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 表 21: インド 液体油 本調査によるブランドシェア (販売量、%)
  • 表 22: インド 固形油脂 本調査によるブランドシェア (販売量、%)
  • 表 23: インド 油脂全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 24: インド 液体油: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 25: インド 固形油脂: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 26: インド 油脂の市場価値 (100万インドルピー), カテゴリー別
  • 表 27: インド 油脂の市場価値 (100万US$), カテゴリー別
  • 表 28: インド 油脂の市場販売量 (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 29: インド 油脂の市場シェア (100万US$), カテゴリー別
  • 表 30: インド 油脂 1人あたり消費額 (インドルピー), カテゴリー別
  • 表 31: インド 油脂 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 32: インド 油脂 1世帯あたり消費額 (インドルピー), カテゴリー別
  • 表 33: インド 油脂 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 34: インド 油脂の市場販売量 (100万Kg) シェア カテゴリー別
  • 表 35: インド 油脂 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人),カテゴリー別
  • 表 36: インド 油脂 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯), カテゴリー別

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: インド 油脂 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: インド 油脂 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: インド 油脂 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: インド 油脂 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: インド 油脂 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: インド 油脂 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: インド 液体油 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 9: インド 液体油 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: インド 固形油脂 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 11: インド 固形油脂 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: インド 油脂 本調査におけるPB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 図 13: インド 油脂の市場シェア (100万US$), カテゴリー別
  • 図 14: インド 油脂 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 15: インド 油脂 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別

目次
Product Code: CS0041IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Oils & Fats market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Oils & Fats market they account for and which consumer trends drive their behaviour.

What is the current market landscape and what is changing?

Oils & Fats are already well established in India. While population growth grow the size of the market, younger consumers consume less than their parents, something which will limit the market size unless innovations can find areas of latent demand. Instead the Oils & Fats industry should seek to find ways of offering greater value to Indian consumers in order to drive value growth.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behaviour through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviours.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: Oils and Solid Fats.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • Private labels have a low penetration in the market, of around 10% by volume in the Solid Fats market and only 3% in the Oils market. However, private labels are expected to grow their market share as the Indian retail environment develops and becomes increasingly concentrated.
  • Oils account for 83% of the Oils & Fats market by value. However, relatively low consumption by younger consumers means that this market share may decline in the future.
  • There is a partial attitude-behavior gap in the Oils product category in India. While over 40% of consumers claim to be influenced by the Changing Age Structures and Changing Lifestages trends, these only impact less than 30% of the value of the market. Despite the gap, consumers are acting on these trends enough to ensure that targeting them is essential to success.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Definitions
    • 1.2.1. Consumer Trends
    • 1.2.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3. End Consumers
    • 1.2.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5. Exchange Rates
    • 1.2.6. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1. Cohort Groups and Oils & Fats Market Value
    • 2.1.1. Age Groups
    • 2.1.2. Gender Groups
    • 2.1.3. Location Groups
    • 2.1.4. Education Achieved Groups
    • 2.1.5. Wealth Groups
    • 2.1.6. Busy Lives Groups
  • 2.2. Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1. Oils
    • 2.2.2. Solid Fats
  • 2.3. Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1. Oils
    • 2.3.2. Solid Fats

3. Consumption Analysis

  • 3.1. Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1. Oils
    • 3.1.2. Solid Fats
  • 3.2. Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1. Oils
    • 3.2.2. Solid Fats

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1. Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1. By Category
  • 4.2. Oils & Fats Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1. Oils
    • 4.2.2. Solid Fats

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1. Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1. Overall Oils & Fats
    • 5.1.2. Oils
    • 5.1.3. Solid Fats

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1. Oils & Fats Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1. Market Value by Category
    • 6.1.2. Market Volume by Category
  • 6.2. Oils & Fats Value Analysis by Category
    • 6.2.1. Share by Category
    • 6.2.2. Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3. Expenditure per Household by Category
  • 6.3. Oils & Fats Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1. Share by Category
    • 6.3.2. Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3. Consumption per Household by Category

7. Appendix

  • 7.1. About Canadean
  • 7.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Oils & Fats Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - INR Vs. US$, 2011
  • Table 3: India Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: India Oils & Fats Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: India Oils & Fats Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: India Oils & Fats Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: India Oils & Fats Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: India Oils & Fats Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: India Oils & Fats Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: India Oils Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: India Solid Fats Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: India Total Oils Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 13: India Total Solid Fats Value (Indian Rupee millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 14: India Oils Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 15: India Oils Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 16: India Solid Fats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 17: India Solid Fats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 18: India Oils Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 19: India Solid Fats Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 20: India Oils & Fats Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 21: India Oils Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 22: India Solid Fats Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 23: India, Overall Oils & Fats: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 24: India, Oils: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 25: India, Solid Fats: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 26: India Oils & Fats Market Value (Indian Rupee million), by Category, 2011
  • Table 27: India Oils & Fats Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 28: India Oils & Fats Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 29: India Oils & Fats Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 30: India Oils & Fats Expenditure Per Capita (Indian Rupee), by Category, 2011
  • Table 31: India Oils & Fats Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 32: India Oils & Fats Expenditure Per Household (Indian Rupee), by Category
  • Table 33: India Oils & Fats Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 34: India Oils & Fats Market Volume (Kg m) Share by Category, 2011
  • Table 35: India Oils & Fats Consumption Per Capita (Kg m / Population m),by Category, 2011
  • Table 36: India Oils & Fats Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: India Oils & Fats Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: India Oils & Fats Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: India Oils & Fats Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: India Oils & Fats Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: India Oils & Fats Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: India Oils & Fats Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: India Oils Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: India Oils Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: India Solid Fats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: India Solid Fats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: India Oils & Fats Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 13: India Oils & Fats Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 14: India Oils & Fats Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 15: India Oils & Fats Expenditure Per Household (US$), by Category
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