表紙
市場調査レポート

英国におけるシロップ/スプレッド市場の消費者動向

Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in the UK

発行 Canadean 商品コード 235146
出版日 ページ情報 英文 90 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
英国におけるシロップ/スプレッド市場の消費者動向 Consumer Trends in the Syrups & Spreads Market in the UK
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 90 Pages
概要

英国のシロップ/スプレッド市場では、セイボリースプレッドが金額ベースでは45%、数量ベースでは39%のシェアを占めています。このことは、セイボリースプレッドが英国のシロップ/スプレッド市場で最も人気の高い品目である、ということを意味しています。 流行の影響を受けていると答えた消費者の割合と、流行の影響を受ける商品の実際のシェアとの間には、大きな「態度・行動」ギャップが存在します。なぜなら、消費者は必ずしもその流行の通りに行動するとは限らないからです。結果として、全体的な影響度は現時点では限られていますが、後で大きくなっていく可能性はあります。 英国市場は、小売業者の数の上では細分化されていますが、上位3社で市場の3/4を占めています(数量ベース)。このことから、上位の小売企業は、製品メーカーに対して中程度から高い交渉力を持っていることが分かります。市場が細分化された状態が続く限り、流通戦略やサプライチェーン選定はこうした考えに沿って構築・実施する必要があります。

当レポートでは、英国におけるシロップ/スプレッドの消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1. イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2. 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびシロップ/スプレッドの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.2.2 糖蜜
    • 2.2.3 セイボリースプレッド
    • 2.2.4 スイートスプレッド
    • 2.2.5 シロップ
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 2.3.2 糖蜜
    • 2.3.3 セイボリースプレッド
    • 2.3.4 スイートスプレッド
    • 2.3.5 シロップ

3. 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.1.2 糖蜜
    • 3.1.3 セイボリースプレッド
    • 3.1.4 スイートスプレッド
    • 3.1.5 シロップ
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 3.2.2 糖蜜
    • 3.2.3 セイボリースプレッド
    • 3.2.4 スイートスプレッド
    • 3.2.5 シロップ

4. ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 シロップ/スプレッド ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 4.2.2 糖蜜
    • 4.2.3 セイボリースプレッド
    • 4.2.4 スイートスプレッド
    • 4.2.5 シロップ

5. 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 シロップ/スプレッド全般
    • 5.1.2 ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 5.1.3 糖蜜
    • 5.1.4 セイボリースプレッド
    • 5.1.5 スイートスプレッド
    • 5.1.6 シロップ

6. 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 シロップ/スプレッドの市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 シロップ/スプレッドの市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7. 小売業者の選択、切替およびカテゴリーシェア

  • 7.1 小売業者の販売量シェア
    • 7.1.1 シロップ/スプレッドにおける小売業者の販売量シェア
  • 7.2 小売業者の販売量シェア、カテゴリー別
    • 7.2.1 小売販売量シェア - ジャム, ジェリーおよびプリザーブ
    • 7.2.2 小売販売量シェア - 糖蜜
    • 7.2.3 小売販売量シェア - セイボリースプレッド
    • 7.2.4 小売販売量シェア - スイートスプレッド
    • 7.2.5 小売販売量シェア - シロップ
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 Aldi 切り替え分析
    • 7.3.3 Asda 切り替え分析
    • 7.3.4 Co-Op/Somerfield 切り替え分析
    • 7.3.5 Iceland 切り替え分析
    • 7.3.6 Lidl 切り替え分析
    • 7.3.7 M&S 切り替え分析
    • 7.3.8 Morrisons 切り替え分析
    • 7.3.9 Sainsbury's 切り替え分析
    • 7.3.10 Tesco 切り替え分析
    • 7.3.11 Waitrose 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 シロップ/スプレッドの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Asda
    • 7.4.2 Co-Op/Somerfield
    • 7.4.3 Iceland
    • 7.4.4 Lidl
    • 7.4.5 Morrisons
    • 7.4.6 Sainsbury's
    • 7.4.7 Tesco
    • 7.4.8 Waitrose
    • 7.4.9 その他

8. 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: シロップ/スプレッド市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- GBP Vs. US$
  • 表 3: 英国の調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: 英国の糖蜜 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: 英国のセイボリースプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: 英国のスイートスプレッド 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: 英国のシロップ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 15: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: 英国の糖蜜 総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 17: 英国のセイボリースプレッド 総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: 英国のスイートスプレッド 総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: 英国のシロップ 総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 21: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: 英国の糖蜜 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 23: 英国の糖蜜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 24: 英国のセイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 25: 英国のセイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: 英国のスイートスプレッド 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 27: 英国のスイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 28: 英国のシロップ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 29: 英国のシロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 30: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 31: 英国の糖蜜 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 32: 英国のセイボリースプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 33: 英国のスイートスプレッド 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 34: 英国のシロップ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 35: 英国のシロップ/スプレッド PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 36: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 37: 英国の糖蜜 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 38: 英国のセイボリースプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 39: 英国のスイートスプレッド ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 40: 英国のシロップ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 41: 英国のシロップ/スプレッド全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 42: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 43: 英国の糖蜜: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 44: 英国のセイボリースプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 45: 英国のスイートスプレッド: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 46: 英国のシロップ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 47: 英国のシロップ/スプレッドの市場価値 (100万ポンド)、カテゴリー別
  • 表 48: 英国のシロップ/スプレッドの市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 49: 英国のシロップ/スプレッド 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 50: 英国のシロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 51: 英国のシロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (ポンド)、カテゴリー別
  • 表 52: 英国のシロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 53: 英国のシロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (ポンド)、カテゴリー別
  • 表 54: 英国のシロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 55: 英国のシロップ/スプレッド 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 56: 英国のシロップ/スプレッド 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 57: 英国のシロップ/スプレッド 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別
  • 表 58: 英国のシロップ/スプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg、%)
  • 表 59: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 60: 英国の糖蜜 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 61: 英国のセイボリースプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 62: 英国のスイートスプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 63: 英国のシロップ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 64-83: 英国のシロップ/スプレッド :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)
  • 表 84-92: 英国のシロップ/スプレッド :購入者のプロファイル (小売業者別、サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: 英国のシロップ/スプレッド 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 英国の糖蜜 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: 英国の糖蜜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 英国のセイボリースプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: 英国のセイボリースプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 英国のスイートスプレッド 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: 英国のスイートスプレッド 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: 英国のシロップ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 17: 英国のシロップ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: 英国のシロップ/スプレッド PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 19: 英国のシロップ/スプレッド 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 20: 英国のシロップ/スプレッド 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 21: 英国のシロップ/スプレッド 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 22: 英国のシロップ/スプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg、%)
  • 図 23: 英国のジャム, ジェリーおよびプリザーブ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 24: 英国の糖蜜 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 25: 英国のセイボリースプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 26: 英国のスイートスプレッド 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 27: 英国のシロップ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 28: 英国のシロップ/スプレッド :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0020IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Syrups & Spreads market in the UK face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the syrups & spreads market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As consumer confidence increases proportionally to economic recovery, consumer trends will be directly affected. Since the global financial crisis of 2008-2009 the retail market has been characterized by an increased amount of discount and own-brand products. Jams, Jellies & Preserves, Molasses, Savory Spreads, Sweet Spreads, and Syrups are not considered essential items and therefore consumption patterns have been comparatively affected. As economic and market recovery continues over 2012, consumption patterns will record a positive trend in both the Medium and Heavy frequency bands and the amount of Non-users should decrease.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

  • Consumer survey data for the following specific categories: Jams, Jellies & Preserves, Molasses, Savory Spreads, Sweet Spreads and Syrups.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.
  • Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

  • Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets
  • Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

  • The largest value share of the Syrups & Spreads market in the UK is Savory Spreads with 45%, this also equates to a 39% volume share. This indicates that Savory Spreads are the most popular form of Syrups & Spreads in the UK.
  • A significant "attitude-behavior" gap exists between the share of consumers citing that a trend affects their consumption and the actual share of the market value these trends influence. This is because consumers don't always act on these trends - the result is that overall trend influence is limited, but has the potential to grow.
  • Although the UK market is fragmented in terms of number of retailers operating in the country, the top three retailers account for almost three-quarters of the syrups & spreads market by volume. This indicates medium-to-high bargaining power for these retailers with the product manufacturers. Distribution strategies and supply chain decisions need to be centered on these key insights as the market remains fragmented.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this Report About?
  • 1.2. Definitions
    • 1.2.1. Consumer Trends
    • 1.2.2. Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3. End Consumers
    • 1.2.4. Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5. Exchange Rates
    • 1.2.6. Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3. Methodology
    • 1.3.1. Introduction
    • 1.3.2. Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3. Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4. Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5. Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6. Integrated with industry calling and secondary research

2. Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1. Cohort Groups and Syrups & Spreads Market Value
    • 2.1.1. Age Groups
    • 2.1.2. Gender Groups
    • 2.1.3. Location Groups
    • 2.1.4. Education Achieved Groups
    • 2.1.5. Wealth Groups
    • 2.1.6. Busy Lives Groups
  • 2.2. Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.2.2. Molasses
    • 2.2.3. Savory Spreads
    • 2.2.4. Sweet Spreads
    • 2.2.5. Syrups
  • 2.3. Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 2.3.2. Molasses
    • 2.3.3. Savory Spreads
    • 2.3.4. Sweet Spreads
    • 2.3.5. Syrups

3. Consumption Analysis

  • 3.1. Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.1.2. Molasses
    • 3.1.3. Savory Spreads
    • 3.1.4. Sweet Spreads
    • 3.1.5. Syrups
  • 3.2. Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 3.2.2. Molasses
    • 3.2.3. Savory Spreads
    • 3.2.4. Sweet Spreads
    • 3.2.5. Syrups

4. Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1. Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1. By Category
  • 4.2. Syrups & Spreads Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1. Jams, Jellies & Preserves
    • 4.2.2. Molasses
    • 4.2.3. Savory Spreads
    • 4.2.4. Sweet Spreads
    • 4.2.5. Syrups

5. The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1. Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1. Overall Syrups & Spreads
    • 5.1.2. Jams, Jellies & Preserves
    • 5.1.3. Molasses
    • 5.1.4. Savory Spreads
    • 5.1.5. Sweet Spreads
    • 5.1.6. Syrups

6. Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1. Syrups & Spreads Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1. Market Value by Category
    • 6.1.2. Market Volume by Category
  • 6.2. Syrups & Spreads Value Analysis by Category
    • 6.2.1. Share by Category
    • 6.2.2. Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3. Expenditure per Household by Category
  • 6.3. Syrups & Spreads Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1. Share by Category
    • 6.3.2. Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3. Consumption per Household by Category

7. Retailer Choice, Switching and Category Share

  • 7.1. Retailer Volume Share
    • 7.1.1. Retailer Volume Share in Syrups & Spreads
  • 7.2. Retailer Volume Share by Category
    • 7.2.1. Retail Share by Volume - Jams, Jellies & Preserves
    • 7.2.2. Retail Share by Volume - Molasses
    • 7.2.3. Retail Share by Volume - Savory Spreads
    • 7.2.4. Retail Share by Volume - Sweet Spreads
    • 7.2.5. Retail Share by Volume - Syrups
  • 7.3. Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1. Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2. Aldi Switching Analysis
    • 7.3.3. Asda Switching Analysis
    • 7.3.4. Co-Op/Somerfield Switching Analysis
    • 7.3.5. Iceland Switching Analysis
    • 7.3.6. Lidl Switching Analysis
    • 7.3.7. M&S Switching Analysis
    • 7.3.8. Morrisons Switching Analysis
    • 7.3.9. Sainsbury's Switching Analysis
    • 7.3.10. Tesco Switching Analysis
    • 7.3.11. Waitrose Switching Analysis
    • 7.3.12. Other Switching Analysis
  • 7.4. Profiles of End-Consumers of Syrups & Spreads, by Retailer Used
    • 7.4.1. Asda
    • 7.4.2. Co-Op/Somerfield
    • 7.4.3. Iceland
    • 7.4.4. Lidl
    • 7.4.5. Morrisons
    • 7.4.6. Sainsbury's
    • 7.4.7. Tesco
    • 7.4.8. Waitrose
    • 7.4.9. Other

8. Appendix

  • 8.1. About Canadean
  • 8.2. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Syrups & Spreads Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - GBP Vs. US$, 2011
  • Table 3: United Kingdom Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: United Kingdom Jams, Jellies & Preserves Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: United Kingdom Molasses Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: United Kingdom Savory Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: United Kingdom Sweet Spreads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: United Kingdom Syrups Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: United Kingdom Total Jams, Jellies & Preserves Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: United Kingdom Total Molasses Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 17: United Kingdom Total Savory Spreads Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: United Kingdom Total Sweet Spreads Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: United Kingdom Total Syrups Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: United Kingdom Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: United Kingdom Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: United Kingdom Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 23: United Kingdom Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 24: United Kingdom Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: United Kingdom Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: United Kingdom Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 27: United Kingdom Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 28: United Kingdom Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 29: United Kingdom Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 30: United Kingdom Jams, Jellies & Preserves Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 31: United Kingdom Molasses Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 32: United Kingdom Savory Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 33: United Kingdom Sweet Spreads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 34: United Kingdom Syrups Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 35: United Kingdom Syrups & Spreads Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 36: United Kingdom Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 37: United Kingdom Molasses Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 38: United Kingdom Savory Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 39: United Kingdom Sweet Spreads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 40: United Kingdom Syrups Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 41: United Kingdom, Overall Syrups & Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 42: United Kingdom, Jams, Jellies & Preserves: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 43: United Kingdom, Molasses: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 44: United Kingdom, Savory Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 45: United Kingdom, Sweet Spreads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 46: United Kingdom, Syrups: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 47: United Kingdom Syrups & Spreads Market Value (Pound Sterling million), by Category, 2011
  • Table 48: United Kingdom Syrups & Spreads Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 49: United Kingdom Syrups & Spreads Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 50: United Kingdom Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 51: United Kingdom Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (Pound Sterling), by Category, 2011
  • Table 52: United Kingdom Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 53: United Kingdom Syrups & Spreads Expenditure Per Household (Pound Sterling), by Category
  • Table 54: United Kingdom Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 55: United Kingdom Syrups & Spreads Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 56: United Kingdom Syrups & Spreads Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 57: United Kingdom Syrups & Spreads Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 58: United Kingdom Syrups & Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Table 59: United Kingdom Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 60: United Kingdom Molasses Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 61: United Kingdom Savory Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 62: United Kingdom Sweet Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 63: United Kingdom Syrups Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 64: United Kingdom Switchers to Aldi for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 65: United Kingdom Switchers to Asda for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 66: United Kingdom Switchers From Asda for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 67: United Kingdom Switchers to Co-Op/Somerfield for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 68: United Kingdom Switchers From Co-Op/Somerfield for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 69: United Kingdom Switchers to Iceland for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 70: United Kingdom Switchers From Iceland for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 71: United Kingdom Switchers to Lidl for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 72: United Kingdom Switchers From Lidl for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 73: United Kingdom Switchers to M&S for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 74: United Kingdom Switchers From M&S for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 75: United Kingdom Switchers to Morrisons for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 76: United Kingdom Switchers From Morrisons for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 77: United Kingdom Switchers to Sainsbury's for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 78: United Kingdom Switchers From Sainsbury's for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 79: United Kingdom Switchers to Tesco for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 80: United Kingdom Switchers From Tesco for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 81: United Kingdom Switchers to Waitrose for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 82: United Kingdom Switchers to Other for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 83: United Kingdom Switchers From Other for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 84: United Kingdom Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Asda (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 85: United Kingdom Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Co-Op/Somerfield (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 86: United Kingdom Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Iceland (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 87: United Kingdom Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Lidl (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 88: United Kingdom Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Morrisons (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 89: United Kingdom Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Sainsbury's (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 90: United Kingdom Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Tesco (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 91: United Kingdom Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Waitrose (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 92: United Kingdom Profile of Syrups & Spreads Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: United Kingdom Syrups & Spreads Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: United Kingdom Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: United Kingdom Jams, Jellies & Preserves Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: United Kingdom Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: United Kingdom Molasses Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: United Kingdom Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: United Kingdom Savory Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: United Kingdom Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: United Kingdom Sweet Spreads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: United Kingdom Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: United Kingdom Syrups Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: United Kingdom Syrups & Spreads Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 19: United Kingdom Syrups & Spreads Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 20: United Kingdom Syrups & Spreads Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 21: United Kingdom Syrups & Spreads Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 22: United Kingdom Syrups & Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Figure 23: United Kingdom Jams, Jellies & Preserves Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 24: United Kingdom Molasses Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 25: United Kingdom Savory Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 26: United Kingdom Sweet Spreads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 27: United Kingdom Syrups Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 28: United Kingdom People Who Have Switched Retailer for their Syrups & Spreads Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
Back to Top