株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

東欧の飲料市場の予測

East Europe Beverage Forecasts September 2015

発行 Canadean 商品コード 233952
出版日 ページ情報 英文 122 Pages (PDF) & Excel Datasheet
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。

2016年12月31日まで 年末キャンペーン割引: Canadean社発行レポート
ご注意: ショッピングカートでは適用されませんので、割引価格についてはお問い合わせください

Back to Top
東欧の飲料市場の予測 East Europe Beverage Forecasts September 2015
出版日: 2015年09月30日 ページ情報: 英文 122 Pages (PDF) & Excel Datasheet
概要

当レポートでは、東欧全体およびおよび各国の飲料市場の動向について分析し、製品ごとに消費量などの実績値・予測値を調査・推計しています。

Excelデータシート

  • 東欧の飲料消費データ表
    • 東欧全体
    • ベラルーシ
    • ボスニア・ヘルツェゴビナ
    • ブルガリア
    • クロアチア
    • チェコ共和国
    • エストニア
    • ハンガリー
    • ラトビア
    • リトアニア
    • マケドニア
    • ポーランド
    • ルーマニア
    • ロシア
    • セルビア
    • スロバキア
    • スロベニア
    • トルコ
    • ウクライナ
    • その他
  • 調査対象製品
    • ボトルウォーター
    • バルクウォーター/宅配飲料水
    • 炭酸飲料
    • ジュース
    • ネクター
    • 非炭酸飲料
    • スカッシュ/シロップ
    • フルーツパウダー
    • アイス/RTDティー
    • アイス/RTDコーヒー
    • スポーツドリンク
    • エナジードリンク
    • 乳飲料
    • ホットティー
    • ホットコーヒー
    • ビール
    • シードル
    • ワイン
    • スピリッツ
    • 強化ワイン
    • フレーバー入りアルコール飲料 (FAB)
    • 日本酒
    • ライスワイン、など

※調査対象製品は、国によって異なります。

市場動向調査 (PDF)

  • 調査対象国
    • ベラルーシ
    • ボスニア・ヘルツェゴビナ
    • ブルガリア
    • クロアチア
    • チェコ共和国
    • エストニア
    • ハンガリー
    • ラトビア
    • リトアニア
    • マケドニア
    • ポーランド
    • ルーマニア
    • ロシア
    • セルビア
    • スロバキア
    • スロベニア
    • トルコ
    • ウクライナ
  • 調査対象製品
    • ボトルウォーター
    • バルクウォーター/宅配飲料水
    • 炭酸飲料
    • ジュース
    • ネクター
    • 非炭酸飲料
    • スカッシュ/シロップ
    • フルーツパウダー
    • アイス/RTDティー
    • アイス/RTDコーヒー
    • スポーツドリンク
    • エナジードリンク
    • 乳飲料
    • ホットティー
    • ホットコーヒー
    • ビール
    • シードル
    • ワイン
    • スピリッツ
    • 強化ワイン
    • フレーバー入りアルコール飲料 (FAB)
    • 日本酒
    • ライスワイン、など

※調査対象製品は、国によって異なります。

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: GFRE0915

Summary

The beverage market is on the increase in the region bouncing back from economic downturn in some countries. Consumer spending however could be limited throughout the forecast period due to the economic difficulties that still plague the region. Excise tax rises in much of the region have seen alcohol volumes fall as the prices have increased.

Key Findings

  • Iced/rtd coffee drinks are seeing a rise in the region as it is newly introduced and is present in petrol stations
  • Consumers are starting to switch to healthier beverages as they have become wary of sugary drinks
  • Lactose free UHT milk is affecting the growth of both soymilk and GNRS due to its lower cost
  • Flavoured water is on the rise as consumers see it as the healthier alternative to regular carbonates

Canadean's East Europe Beverage Forecasts covering soft drinks, dairy drinks, hot drinks and alcoholic drinks provides a comprehensive analysis of consumption trends in East Europe, covering:

  • 2000-2014 topline consumption data for 31 beverage categories, with forecasts to 2020 measured in both million litres and litres per capita
  • Insightful and valuable analysis of the drivers behind the beverage trends and forecast assumptions for 18 markets

Reasons To Buy

  • Evaluate the very latest beverage category forecast projections to 2020 to enhance your understanding of consumption patterns and evolving trends in the East Europe beverage industry
  • Identify the current and emerging trends and future growth opportunities in the East Europe beverage market to assess the likely impact on your company's performance
  • Interrogate the data to understand both the historic and likely future performance of the beverage industry by country and category to support your long-term strategic planning

Table of Contents

1. Belarus

  • 1.1. Market Commentary
    • 1.1.1. Packaged Water
    • 1.1.2. Bulk/HOD Water
    • 1.1.3. Carbonates
    • 1.1.4. Juice
    • 1.1.5. Nectars
    • 1.1.6. Still Drinks
    • 1.1.7. Squash/Syrups
    • 1.1.8. Fruit Powders
    • 1.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 1.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 1.1.11. Sports Drinks
    • 1.1.12. Energy Drinks
    • 1.1.13. Dairy Drinks
    • 1.1.14. Hot Tea
    • 1.1.15. Hot Coffee
    • 1.1.16. Beer
    • 1.1.17. Cider
    • 1.1.18. Wines
    • 1.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 1.1.20. Fortified Wine
    • 1.1.21. Flavored Alcoholic Beverages

2. Bosnia-Herzegovina

  • 2.1. Market Commentary
    • 2.1.1. Packaged Water
    • 2.1.2. Bulk/HOD Water
    • 2.1.3. Carbonates
    • 2.1.4. Juice
    • 2.1.5. Nectars
    • 2.1.6. Still Drinks
    • 2.1.7. Squash/Syrups
    • 2.1.8. Fruit Powders
    • 2.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 2.1.10. Sports Drinks
    • 2.1.11. Energy Drinks
    • 2.1.12. Dairy Drinks
    • 2.1.13. Hot Tea
    • 2.1.14. Hot Coffee
    • 2.1.15. Beer
    • 2.1.16. Cider
    • 2.1.17. Wines
    • 2.1.18. Spirits excluding FABs and Fort Wine

3. Bulgaria

  • 3.1. Market Commentary
    • 3.1.1. Packaged Water
    • 3.1.2. Bulk/HOD Water
    • 3.1.3. Carbonates
    • 3.1.4. Juice
    • 3.1.5. Nectars
    • 3.1.6. Still Drinks
    • 3.1.7. Squash/Syrups
    • 3.1.8. Fruit Powders
    • 3.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 3.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 3.1.11. Sports Drinks
    • 3.1.12. Energy Drinks
    • 3.1.13. Dairy Drinks
    • 3.1.14. Hot Tea
    • 3.1.15. Hot Coffee
    • 3.1.16. Beer
    • 3.1.17. Cider
    • 3.1.18. Wines
    • 3.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 3.1.20. Fortified Wine
    • 3.1.21. Flavored Alcoholic Beverages

4. Croatia

  • 4.1. Market Commentary
    • 4.1.1. Packaged Water
    • 4.1.2. Bulk/HOD Water
    • 4.1.3. Carbonates
    • 4.1.4. Juice
    • 4.1.5. Nectars
    • 4.1.6. Still Drinks
    • 4.1.7. Squash/Syrups
    • 4.1.8. Fruit Powders
    • 4.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 4.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 4.1.11. Sports Drinks
    • 4.1.12. Energy Drinks
    • 4.1.13. Dairy Drinks
    • 4.1.14. Hot Tea
    • 4.1.15. Hot Coffee
    • 4.1.16. Beer
    • 4.1.17. Cider
    • 4.1.18. Wines
    • 4.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 4.1.20. Flavored Alcoholic Beverages

5. Czech Republic

  • 5.1. Market Commentary
    • 5.1.1. Packaged Water
    • 5.1.2. Bulk/HOD Water
    • 5.1.3. Carbonates
    • 5.1.4. Juice
    • 5.1.5. Nectars
    • 5.1.6. Still Drinks
    • 5.1.7. Squash/Syrups
    • 5.1.8. Fruit Powders
    • 5.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 5.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 5.1.11. Sports Drinks
    • 5.1.12. Energy Drinks
    • 5.1.13. Dairy Drinks
    • 5.1.14. Hot Tea
    • 5.1.15. Hot Coffee
    • 5.1.16. Beer
    • 5.1.17. Cider
    • 5.1.18. Wines
    • 5.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 5.1.20. Fortified Wine
    • 5.1.21. Flavored Alcoholic Beverages

6. Estonia

  • 6.1. Market Commentary
    • 6.1.1. Packaged Water
    • 6.1.2. Bulk/HOD Water
    • 6.1.3. Carbonates
    • 6.1.4. Juice
    • 6.1.5. Nectars
    • 6.1.6. Still Drinks
    • 6.1.7. Squash/Syrups
    • 6.1.8. Iced/RTD Tea Drinks
    • 6.1.9. Sports Drinks
    • 6.1.10. Energy Drinks
    • 6.1.11. Dairy Drinks
    • 6.1.12. Hot Tea
    • 6.1.13. Hot Coffee
    • 6.1.14. Beer
    • 6.1.15. Cider
    • 6.1.16. Wines
    • 6.1.17. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 6.1.18. Fortified Wine
    • 6.1.19. Flavored Alcoholic Beverages

7. Hungary

  • 7.1. Market Commentary
    • 7.1.1. Packaged Water
    • 7.1.2. Bulk/HOD Water
    • 7.1.3. Carbonates
    • 7.1.4. Juice
    • 7.1.5. Nectars
    • 7.1.6. Still Drinks
    • 7.1.7. Squash/Syrups
    • 7.1.8. Fruit Powders
    • 7.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 7.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 7.1.11. Sports Drinks
    • 7.1.12. Energy Drinks
    • 7.1.13. Dairy Drinks
    • 7.1.14. Hot Tea
    • 7.1.15. Hot Coffee
    • 7.1.16. Beer
    • 7.1.17. Cider
    • 7.1.18. Wines
    • 7.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 7.1.20. Fortified Wine
    • 7.1.21. Flavored Alcoholic Beverages

8. Latvia

  • 8.1. Market Commentary
    • 8.1.1. Packaged Water
    • 8.1.2. Bulk/HOD Water
    • 8.1.3. Carbonates
    • 8.1.4. Juice
    • 8.1.5. Nectars
    • 8.1.6. Still Drinks
    • 8.1.7. Squash/Syrups
    • 8.1.8. Iced/RTD Tea Drinks
    • 8.1.9. Sports Drinks
    • 8.1.10. Energy Drinks
    • 8.1.11. Dairy Drinks
    • 8.1.12. Hot Tea
    • 8.1.13. Hot Coffee
    • 8.1.14. Beer
    • 8.1.15. Cider
    • 8.1.16. Wines
    • 8.1.17. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 8.1.18. Flavored Alcoholic Beverages

9. Lithuania

  • 9.1. Market Commentary
    • 9.1.1. Packaged Water
    • 9.1.2. Bulk/HOD Water
    • 9.1.3. Carbonates
    • 9.1.4. Juice
    • 9.1.5. Nectars
    • 9.1.6. Still Drinks
    • 9.1.7. Squash/Syrups
    • 9.1.8. Fruit Powders
    • 9.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 9.1.10. Sports Drinks
    • 9.1.11. Energy Drinks
    • 9.1.12. Dairy Drinks
    • 9.1.13. Hot Tea
    • 9.1.14. Hot Coffee
    • 9.1.15. Beer
    • 9.1.16. Cider
    • 9.1.17. Wines
    • 9.1.18. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 9.1.19. Flavored Alcoholic Beverages

10. Macedonia

  • 10.1. Market Commentary
    • 10.1.1. Packaged Water
    • 10.1.2. Bulk/HOD Water
    • 10.1.3. Carbonates
    • 10.1.4. Juice
    • 10.1.5. Nectars
    • 10.1.6. Still Drinks
    • 10.1.7. Squash/Syrups
    • 10.1.8. Fruit Powders
    • 10.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 10.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 10.1.11. Sports Drinks
    • 10.1.12. Energy Drinks
    • 10.1.13. Dairy Drinks
    • 10.1.14. Hot Tea
    • 10.1.15. Hot Coffee
    • 10.1.16. Beer
    • 10.1.17. Wines
    • 10.1.18. Spirits excluding FABs and Fort Wine

11. Poland

  • 11.1. Market Commentary
    • 11.1.1. Packaged Water
    • 11.1.2. Bulk/HOD Water
    • 11.1.3. Carbonates
    • 11.1.4. Juice
    • 11.1.5. Nectars
    • 11.1.6. Still Drinks
    • 11.1.7. Squash/Syrups
    • 11.1.8. Fruit Powders
    • 11.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 11.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 11.1.11. Sports Drinks
    • 11.1.12. Energy Drinks
    • 11.1.13. Dairy Drinks
    • 11.1.14. Hot Tea
    • 11.1.15. Hot Coffee
    • 11.1.16. Beer
    • 11.1.17. Cider
    • 11.1.18. Wines
    • 11.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 11.1.20. Flavored Alcoholic Beverages

12. Romania

  • 12.1. Market Commentary
    • 12.1.1. Packaged Water
    • 12.1.2. Bulk/HOD Water
    • 12.1.3. Carbonates
    • 12.1.4. Juice
    • 12.1.5. Nectars
    • 12.1.6. Still Drinks
    • 12.1.7. Squash/Syrups
    • 12.1.8. Iced/RTD Tea Drinks
    • 12.1.9. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 12.1.10. Sports Drinks
    • 12.1.11. Energy Drinks
    • 12.1.12. Dairy Drinks
    • 12.1.13. Hot Tea
    • 12.1.14. Hot Coffee
    • 12.1.15. Beer
    • 12.1.16. Cider
    • 12.1.17. Wines
    • 12.1.18. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 12.1.19. Fortified Wine

13. Russia

  • 13.1. Market Commentary
    • 13.1.1. Packaged Water
    • 13.1.2. Bulk/HOD Water
    • 13.1.3. Carbonates
    • 13.1.4. Juice
    • 13.1.5. Nectars
    • 13.1.6. Still Drinks
    • 13.1.7. Squash/Syrups
    • 13.1.8. Fruit Powders
    • 13.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 13.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 13.1.11. Sports Drinks
    • 13.1.12. Energy Drinks
    • 13.1.13. Dairy Drinks
    • 13.1.14. Hot Tea
    • 13.1.15. Hot Coffee
    • 13.1.16. Beer
    • 13.1.17. Cider
    • 13.1.18. Wines
    • 13.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 13.1.20. Fortified Wine
    • 13.1.21. Flavored Alcoholic Beverages

14. Serbia

  • 14.1. Market Commentary
    • 14.1.1. Packaged Water
    • 14.1.2. Bulk/HOD Water
    • 14.1.3. Carbonates
    • 14.1.4. Juice
    • 14.1.5. Nectars
    • 14.1.6. Still Drinks
    • 14.1.7. Squash/Syrups
    • 14.1.8. Fruit Powders
    • 14.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 14.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 14.1.11. Sports Drinks
    • 14.1.12. Energy Drinks
    • 14.1.13. Dairy Drinks
    • 14.1.14. Hot Tea
    • 14.1.15. Hot Coffee
    • 14.1.16. Beer
    • 14.1.17. Cider
    • 14.1.18. Wines
    • 14.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 14.1.20. Fortified Wine

15. Slovak Republic

  • 15.1. Market Commentary
    • 15.1.1. Packaged Water
    • 15.1.2. Bulk/HOD Water
    • 15.1.3. Carbonates
    • 15.1.4. Juice
    • 15.1.5. Nectars
    • 15.1.6. Still Drinks
    • 15.1.7. Squash/Syrups
    • 15.1.8. Fruit Powders
    • 15.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 15.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 15.1.11. Sports Drinks
    • 15.1.12. Energy Drinks
    • 15.1.13. Dairy Drinks
    • 15.1.14. Hot Tea
    • 15.1.15. Hot Coffee
    • 15.1.16. Beer
    • 15.1.17. Wines
    • 15.1.18. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 15.1.19. Fortified Wine
    • 15.1.20. Flavored Alcoholic Beverages

16. Slovenia

  • 16.1. Market Commentary
    • 16.1.1. Packaged Water
    • 16.1.2. Bulk/HOD Water
    • 16.1.3. Carbonates
    • 16.1.4. Juice
    • 16.1.5. Nectars
    • 16.1.6. Still Drinks
    • 16.1.7. Squash/Syrups
    • 16.1.8. Fruit Powders
    • 16.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 16.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 16.1.11. Sports Drinks
    • 16.1.12. Energy Drinks
    • 16.1.13. Dairy Drinks
    • 16.1.14. Hot Tea
    • 16.1.15. Hot Coffee
    • 16.1.16. Beer
    • 16.1.17. Cider
    • 16.1.18. Wines
    • 16.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 16.1.20. Fortified Wine
    • 16.1.21. Flavored Alcoholic Beverages

17. Turkey

  • 17.1. Market Commentary
    • 17.1.1. Packaged Water
    • 17.1.2. Bulk/HOD Water
    • 17.1.3. Carbonates
    • 17.1.4. Juice
    • 17.1.5. Nectars
    • 17.1.6. Still Drinks
    • 17.1.7. Squash/Syrups
    • 17.1.8. Fruit Powders
    • 17.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 17.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 17.1.11. Sports Drinks
    • 17.1.12. Energy Drinks
    • 17.1.13. Dairy Drinks
    • 17.1.14. Hot Tea
    • 17.1.15. Hot Coffee
    • 17.1.16. Beer
    • 17.1.17. Cider
    • 17.1.18. Wines
    • 17.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 17.1.20. Fortified Wine
    • 17.1.21. Flavored Alcoholic Beverages

18. Ukraine

  • 18.1. Market Commentary
    • 18.1.1. Packaged Water
    • 18.1.2. Bulk/HOD Water
    • 18.1.3. Carbonates
    • 18.1.4. Juice
    • 18.1.5. Nectars
    • 18.1.6. Still Drinks
    • 18.1.7. Squash/Syrups
    • 18.1.8. Fruit Powders
    • 18.1.9. Iced/RTD Tea Drinks
    • 18.1.10. Iced/RTD Coffee Drinks
    • 18.1.11. Sports Drinks
    • 18.1.12. Energy Drinks
    • 18.1.13. Dairy Drinks
    • 18.1.14. Hot Tea
    • 18.1.15. Hot Coffee
    • 18.1.16. Beer
    • 18.1.17. Cider
    • 18.1.18. Wines
    • 18.1.19. Spirits excluding FABs and Fort Wine
    • 18.1.20. Fortified Wine
    • 18.1.21. Flavored Alcoholic Beverages

19. Global Beverage Forecasts - Methodology

Back to Top