表紙
市場調査レポート

ブラジルのスピリッツ市場における消費者動向

Consumer Trends in the Spirits Market in Brazil

発行 Canadean 商品コード 228607
出版日 ページ情報 英文 127 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
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ブラジルのスピリッツ市場における消費者動向 Consumer Trends in the Spirits Market in Brazil
出版日: 2012年03月13日 ページ情報: 英文 127 Pages
概要

当レポートでは、ブラジルにおけるスピリッツの消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびスピリッツの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 ブランデー
    • 2.2.2 ジン/ジェネバ
    • 2.2.3 リキュール
    • 2.2.4 ラム
    • 2.2.5 特殊系スピリッツ
    • 2.2.6 テキーラ/メスカル
    • 2.2.7 ウォッカ
    • 2.2.8 ウィスキー
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 ブランデー
    • 2.3.2 ジン/ジェネバ
    • 2.3.3 リキュール
    • 2.3.4 ラム
    • 2.3.5 特殊系スピリッツ
    • 2.3.6 テキーラ/メスカル
    • 2.3.7 ウォッカ
    • 2.3.8 ウィスキー

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 ブランデー
    • 3.1.2 ジン/ジェネバ
    • 3.1.3 リキュール
    • 3.1.4 ラム
    • 3.1.5 特殊系スピリッツ
    • 3.1.6 テキーラ/メスカル
    • 3.1.7 ウォッカ
    • 3.1.8 ウィスキー
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 ブランデー
    • 3.2.2 ジン/ジェネバ
    • 3.2.3 リキュール
    • 3.2.4 ラム
    • 3.2.5 特殊系スピリッツ
    • 3.2.6 テキーラ/メスカル
    • 3.2.7 ウォッカ
    • 3.2.8 ウィスキー

4 ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 スピリッツ ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 ブランデー
    • 4.2.2 ジン/ジェネバ
    • 4.2.3 リキュール
    • 4.2.4 ラム
    • 4.2.5 特殊系スピリッツ
    • 4.2.6 テキーラ/メスカル
    • 4.2.7 ウォッカ
    • 4.2.8 ウィスキー

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 スピリッツ全般
    • 5.1.2 ブランデー
    • 5.1.3 ジン/ジェネバ
    • 5.1.4 リキュール
    • 5.1.5 ラム
    • 5.1.6 特殊系スピリッツ
    • 5.1.7 テキーラ/メスカル
    • 5.1.8 ウォッカ
    • 5.1.9 ウィスキー

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 スピリッツ市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 スピリッツ 市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 スピリッツ 市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア 市場成長率、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7 小売業者の選択、切替および組織小売のカテゴリーシェア

  • 7.1 組織小売における小売業者シェア(販売量)
    • 7.1.1 ブラジル スピリッツ 組織小売における小売業者シェア(販売量)
  • 7.2 組織小売におけるカテゴリー別の小売業者シェア(販売量)
    • 7.2.1 ブラジル ブランデー 組織小売における小売業者シェア(販売量)
    • 7.2.2 ブラジル ジン/ジェネバ 組織小売における小売業者シェア(販売量)
    • 7.2.3 ブラジル リキュール 組織小売における小売業者シェア(販売量)
    • 7.2.4 ブラジル ラム 組織小売における小売業者シェア(販売量)
    • 7.2.5 ブラジル 特殊系スピリッツ 組織小売における小売業者シェア(販売量)
    • 7.2.6 ブラジル テキーラ/メスカル 組織小売における小売業者シェア(販売量)
    • 7.2.7 ブラジル ウォッカ 組織小売における小売業者シェア(販売量)
    • 7.2.8 ブラジル ウィスキー 組織小売における小売業者シェア(販売量)
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 Carrefour 切り替え分析
    • 7.3.3 Casino 切り替え分析
    • 7.3.4 Cia Zaffari 切り替え分析
    • 7.3.5 Companhia Brasileira de Distribuicao 切り替え分析
    • 7.3.6 DMA Distribuidora 切り替え分析
    • 7.3.7 G.Barbosa 切り替え分析
    • 7.3.8 Irmaos Bretas 切り替え分析
    • 7.3.9 Prezunic 切り替え分析
    • 7.3.10 SHV Makro 切り替え分析
    • 7.3.11 Wal-Mart 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 スピリッツの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 A. Angeloni
    • 7.4.2 Carrefour
    • 7.4.3 Casino
    • 7.4.4 Cencosud
    • 7.4.5 Cia Zaffari
    • 7.4.6 Companhia Brasileira de Distribuicao
    • 7.4.7 Coop Cooperativa de Consumo
    • 7.4.8 DMA Distribuidora
    • 7.4.9 Drogasil S.A.
    • 7.4.10 G.Barbosa
    • 7.4.11 Irmaos Bretas
    • 7.4.12 Irmaos Muffato
    • 7.4.13 Lojas Americanas
    • 7.4.14 Prezunic
    • 7.4.15 SHV Makro
    • 7.4.16 Wal-Mart
    • 7.4.17 その他

8 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: スピリッツ市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- BRL Vs. US$
  • 表 3: ブラジル 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: ブラジル ブランデー 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: ブラジル ジン/ジェネバ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: ブラジル リキュール 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: ブラジル ラム 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 14: ブラジル 特殊系スピリッツ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 15: ブラジル テキーラ/メスカル 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 16: ブラジル ウォッカ 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 17: ブラジル ウィスキー 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 18: ブラジル ブランデーの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: ブラジル ジン/ジェネバの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: ブラジル リキュールの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 21: ブラジル ラムの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 22: ブラジル 特殊系スピリッツの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 23: ブラジル テキーラ/メスカルの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 24: ブラジル ウォッカの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 25: ブラジル ウィスキーの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 26: ブラジル ブランデー 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 27: ブラジル ブランデー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 28: ブラジル ジン/ジェネバ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 29: ブラジル ジン/ジェネバ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 30: ブラジル リキュール 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 31: ブラジル リキュール 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 32: ブラジル ラム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 33: ブラジル ラム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 34: ブラジル 特殊系スピリッツ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 35: ブラジル 特殊系スピリッツ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 36: ブラジル テキーラ/メスカル 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 37: ブラジル テキーラ/メスカル 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 38: ブラジル ウォッカ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 39: ブラジル ウォッカ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 40: ブラジル ウィスキー 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 41: ブラジル ウィスキー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 42: ブラジル ブランデー 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 43: ブラジル ジン/ジェネバ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 44: ブラジル リキュール 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 45: ブラジル ラム 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 46: ブラジル 特殊系スピリッツ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 47: ブラジル テキーラ/メスカル 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 48: ブラジル ウォッカ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 49: ブラジル ウィスキー 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 50: ブラジル スピリッツ PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 51: ブラジル ブランデー ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 52: ブラジル ジン/ジェネバ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 53: ブラジル リキュール ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 54: ブラジル ラム ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 55: ブラジル 特殊系スピリッツ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 56: ブラジル テキーラ/メスカル ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 57: ブラジル ウォッカ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 58: ブラジル ウィスキー ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 59: ブラジル スピリッツ全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 60: ブラジル ブランデー: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 61: ブラジル ジン/ジェネバ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 62: ブラジル リキュール: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 63: ブラジル ラム: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 64: ブラジル 特殊系スピリッツ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 65: ブラジル テキーラ/メスカル: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 66: ブラジル ウォッカ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 67: ブラジル ウィスキー: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 68: ブラジル スピリッツ 市場価値 (100万ブラジルレアル)、カテゴリー別
  • 表 69: ブラジル スピリッツ 市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 70: ブラジル スピリッツ 市場販売量 (100万リットル)、カテゴリー別
  • 表 71: ブラジル スピリッツ 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 72: ブラジル スピリッツ 1人あたり消費額 (ブラジルレアル)、カテゴリー別
  • 表 73: ブラジル スピリッツ 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 74: ブラジル スピリッツ 1世帯あたり消費額 (ブラジルレアル)、カテゴリー別
  • 表 75: ブラジル スピリッツ 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 76: ブラジル スピリッツ 市場販売量 シェア (100万リットル)、カテゴリー別
  • 表 77: ブラジル スピリッツ 1人あたり消費量 (100万リットル / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 78: ブラジル スピリッツ 1世帯あたり消費量 (100万リットル / 100万世帯)、カテゴリー別
  • 表 79: ブラジル スピリッツ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル、%)
  • 表 80: ブラジル ブランデー 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 表 81: ブラジル ジン/ジェネバ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 表 82: ブラジル リキュール 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 表 83: ブラジル ラム 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 表 84: ブラジル 特殊系スピリッツ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 表 85: ブラジル テキーラ/メスカル 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 表 86: ブラジル ウォッカ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 表 87: ブラジル ウィスキー 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 表 88-109: ブラジルのスピリッツ :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)
  • 表 110-126: ブラジルのスピリッツ :購入者のプロファイル (小売業者別、サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: ブラジル スピリッツ 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: ブラジル ブランデー 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: ブラジル ブランデー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: ブラジル ジン/ジェネバ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: ブラジル ジン/ジェネバ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: ブラジル リキュール 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: ブラジル リキュール 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: ブラジル ラム 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 15: ブラジル ラム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: ブラジル 特殊系スピリッツ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 17: ブラジル 特殊系スピリッツ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: ブラジル テキーラ/メスカル 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 19: ブラジル テキーラ/メスカル 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: ブラジル ウォッカ 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 21: ブラジル ウォッカ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 22: ブラジル ウィスキー 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 23: ブラジル ウィスキー 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 24: ブラジル スピリッツ PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 25: ブラジル スピリッツ 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 26: ブラジル スピリッツ 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 27: ブラジル スピリッツ 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 28: ブラジル スピリッツ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル、%)
  • 図 29: ブラジル ブランデー 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 図 30: ブラジル ジン/ジェネバ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 図 31: ブラジル リキュール 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 図 32: ブラジル ラム 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 図 33: ブラジル 特殊系スピリッツ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 図 34: ブラジル テキーラ/メスカル 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 図 35: ブラジル ウォッカ 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 図 36: ブラジル ウィスキー 組織小売における小売業者シェア(販売量)(100万リットル)
  • 図 37: ブラジル スピリッツ :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0178IS

Summary

  • Marketers in the Spirits market in Brazil face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.
  • This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Spirits market in Brazil they account for and which consumer trends drive their behaviour.

Scope

  • Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.
  • The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

Reasons To Buy

  • The data provided allows marketers to track consumer behaviour through to its actual value impact on a product market. Unique in the market, this provides readers with a highly detailed data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviours.

Key Highlights

  • Consumer survey data for the following specific categories: Brandy, Whiskey, Rum, Gin and Genever, Vodka, Tequila and Mezcal, Specialty Spirits, and Liqueurs.
  • Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.
  • Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.
  • Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Spirits Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Brandy
    • 2.2.2 Gin & Genever
    • 2.2.3 Liqueurs
    • 2.2.4 Rum
    • 2.2.5 Specialty Spirits
    • 2.2.6 Tequila & Mezcal
    • 2.2.7 Vodka
    • 2.2.8 Whiskey
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Brandy
    • 2.3.2 Gin & Genever
    • 2.3.3 Liqueurs
    • 2.3.4 Rum
    • 2.3.5 Specialty Spirits
    • 2.3.6 Tequila & Mezcal
    • 2.3.7 Vodka
    • 2.3.8 Whiskey

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Brandy
    • 3.1.2 Gin & Genever
    • 3.1.3 Liqueurs
    • 3.1.4 Rum
    • 3.1.5 Specialty Spirits
    • 3.1.6 Tequila & Mezcal
    • 3.1.7 Vodka
    • 3.1.8 Whiskey
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Brandy
    • 3.2.2 Gin & Genever
    • 3.2.3 Liqueurs
    • 3.2.4 Rum
    • 3.2.5 Specialty Spirits
    • 3.2.6 Tequila & Mezcal
    • 3.2.7 Vodka
    • 3.2.8 Whiskey

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Spirits Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Brandy
    • 4.2.2 Gin & Genever
    • 4.2.3 Liqueurs
    • 4.2.4 Rum
    • 4.2.5 Specialty Spirits
    • 4.2.6 Tequila & Mezcal
    • 4.2.7 Vodka
    • 4.2.8 Whiskey

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Spirits
    • 5.1.2 Brandy
    • 5.1.3 Gin & Genever
    • 5.1.4 Liqueurs
    • 5.1.5 Rum
    • 5.1.6 Specialty Spirits
    • 5.1.7 Tequila & Mezcal
    • 5.1.8 Vodka
    • 5.1.9 Whiskey

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Spirits Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Spirits Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Spirits Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share Growth by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Retailer Choice, Switching and Category Share of Organized Retail

  • 7.1 Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
    • 7.1.1 Brazil Spirits Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
  • 7.2 Survey-tracked Retailer Shares by Volume by Category of Organized Retail
    • 7.2.1 Brazil Brandy Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
    • 7.2.2 Brazil Gin & Genever Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
    • 7.2.3 Brazil Liqueurs Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
    • 7.2.4 Brazil Rum Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
    • 7.2.5 Brazil Specialty Spirits Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
    • 7.2.6 Brazil Tequila & Mezcal Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
    • 7.2.7 Brazil Vodka Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
    • 7.2.8 Brazil Whiskey Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 Carrefour Switching Analysis
    • 7.3.3 Casino Switching Analysis
    • 7.3.4 Cia Zaffari Switching Analysis
    • 7.3.5 Companhia Brasileira de Distribuicao Switching Analysis
    • 7.3.6 DMA Distribuidora Switching Analysis
    • 7.3.7 G.Barbosa Switching Analysis
    • 7.3.8 Irmaos Bretas Switching Analysis
    • 7.3.9 Prezunic Switching Analysis
    • 7.3.10 SHV Makro Switching Analysis
    • 7.3.11 Wal-Mart Switching Analysis
    • 7.3.12 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Spirits, by Retailer Used
    • 7.4.1 A. Angeloni
    • 7.4.2 Carrefour
    • 7.4.3 Casino
    • 7.4.4 Cencosud
    • 7.4.5 Cia Zaffari
    • 7.4.6 Companhia Brasileira de Distribuicao
    • 7.4.7 Coop Cooperativa de Consumo
    • 7.4.8 DMA Distribuidora
    • 7.4.9 Drogasil S.A.
    • 7.4.10 G.Barbosa
    • 7.4.11 Irmaos Bretas
    • 7.4.12 Irmaos Muffato
    • 7.4.13 Lojas Americanas
    • 7.4.14 Prezunic
    • 7.4.15 SHV Makro
    • 7.4.16 Wal-Mart
    • 7.4.17 Other

8 Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Spirits Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - BRL Vs. US$, 2011
  • Table 3: Brazil Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: Brazil Spirits Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: Brazil Spirits Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: Brazil Spirits Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: Brazil Spirits Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: Brazil Spirits Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: Brazil Spirits Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: Brazil Brandy Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: Brazil Gin & Genever Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: Brazil Liqueurs Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: Brazil Rum Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: Brazil Specialty Spirits Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: Brazil Tequila & Mezcal Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 16: Brazil Vodka Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 17: Brazil Whiskey Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 18: Brazil Total Brandy Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: Brazil Total Gin & Genever Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: Brazil Total Liqueurs Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 21: Brazil Total Rum Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 22: Brazil Total Specialty Spirits Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 23: Brazil Total Tequila & Mezcal Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 24: Brazil Total Vodka Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 25: Brazil Total Whiskey Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 26: Brazil Brandy Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 27: Brazil Brandy Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 28: Brazil Gin & Genever Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 29: Brazil Gin & Genever Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 30: Brazil Liqueurs Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 31: Brazil Liqueurs Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 32: Brazil Rum Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 33: Brazil Rum Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 34: Brazil Specialty Spirits Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 35: Brazil Specialty Spirits Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 36: Brazil Tequila & Mezcal Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 37: Brazil Tequila & Mezcal Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 38: Brazil Vodka Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 39: Brazil Vodka Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 40: Brazil Whiskey Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 41: Brazil Whiskey Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 42: Brazil Brandy Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 43: Brazil Gin & Genever Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 44: Brazil Liqueurs Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 45: Brazil Rum Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 46: Brazil Specialty Spirits Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 47: Brazil Tequila & Mezcal Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 48: Brazil Vodka Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 49: Brazil Whiskey Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 50: Brazil Spirits Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 51: Brazil Brandy Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 52: Brazil Gin & Genever Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 53: Brazil Liqueurs Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 54: Brazil Rum Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 55: Brazil Specialty Spirits Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 56: Brazil Tequila & Mezcal Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 57: Brazil Vodka Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 58: Brazil Whiskey Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 59: Brazil, Overall Spirits: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 60: Brazil, Brandy: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 61: Brazil, Gin & Genever: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 62: Brazil, Liqueurs: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 63: Brazil, Rum: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 64: Brazil, Specialty Spirits: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 65: Brazil, Tequila & Mezcal: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 66: Brazil, Vodka: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 67: Brazil, Whiskey: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 68: Brazil Spirits Market Value (Brazilian Real million), by Category, 2011
  • Table 69: Brazil Spirits Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 70: Brazil Spirits Market Volume (Ltrs m), by Category, 2011
  • Table 71: Brazil Spirits Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 72: Brazil Spirits Expenditure Per Capita (Brazilian Real), by Category, 2011
  • Table 73: Brazil Spirits Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 74: Brazil Spirits Expenditure Per Household (Brazilian Real), by Category
  • Table 75: Brazil Spirits Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 76: Brazil Spirits Market Volume Share (Ltrs m), by Category, 2011
  • Table 77: Brazil Spirits Consumption Per Capita (Ltrs m / Population m), by Category, 2011
  • Table 78: Brazil Spirits Consumption Per Household (Ltrs m / Households m), by Category, 2011
  • Table 79: Brazil Spirits Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Ltrs m), 2011
  • Table 80: Brazil Brandy Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Table 81: Brazil Gin & Genever Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Table 82: Brazil Liqueurs Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Table 83: Brazil Rum Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Table 84: Brazil Specialty Spirits Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Table 85: Brazil Tequila & Mezcal Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Table 86: Brazil Vodka Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Table 87: Brazil Whiskey Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Table 88: Brazil: Switchers to Carrefour for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 89: Brazil: Switchers From Carrefour for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 90: Brazil: Switchers to Casino for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 91: Brazil: Switchers From Casino for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 92: Brazil: Switchers to Cia Zaffari for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 93: Brazil: Switchers From Cia Zaffari for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 94: Brazil: Switchers to Companhia Brasileira de Distribuicao for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 95: Brazil: Switchers From Companhia Brasileira de Distribuicao for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 96: Brazil: Switchers to DMA Distribuidora for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 97: Brazil: Switchers From DMA Distribuidora for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 98: Brazil: Switchers to G.Barbosa for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 99: Brazil: Switchers From G.Barbosa for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 100: Brazil: Switchers to Irmaos Bretas for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 101: Brazil: Switchers From Irmaos Bretas for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 102: Brazil: Switchers to Prezunic for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 103: Brazil: Switchers From Prezunic for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 104: Brazil: Switchers to SHV Makro for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 105: Brazil: Switchers From SHV Makro for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 106: Brazil: Switchers to Wal-Mart for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 107: Brazil: Switchers From Wal-Mart for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 108: Brazil: Switchers to Other for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 109: Brazil: Switchers From Other for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 110: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From A. Angeloni (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 111: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Carrefour (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 112: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Casino (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 113: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Cencosud (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 114: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Cia Zaffari (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 115: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Companhia Brasileira de Distribuicao (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 116: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Coop Cooperativa de Consumo (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 117: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From DMA Distribuidora (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 118: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Drogasil S.A. (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 119: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From G.Barbosa (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 120: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Irmaos Bretas (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 121: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Irmaos Muffato (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 122: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Lojas Americanas (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 123: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Prezunic (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 124: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From SHV Makro (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 125: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 126: Brazil: Profile of Spirits Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: Brazil Spirits Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: Brazil Spirits Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: Brazil Spirits Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: Brazil Spirits Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: Brazil Spirits Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: Brazil Spirits Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: Brazil Brandy Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: Brazil Brandy Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: Brazil Gin & Genever Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: Brazil Gin & Genever Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: Brazil Liqueurs Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: Brazil Liqueurs Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: Brazil Rum Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: Brazil Rum Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: Brazil Specialty Spirits Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: Brazil Specialty Spirits Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: Brazil Tequila & Mezcal Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: Brazil Tequila & Mezcal Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: Brazil Vodka Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 21: Brazil Vodka Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 22: Brazil Whiskey Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 23: Brazil Whiskey Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 24: Brazil Spirits Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 25: Brazil Spirits Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 26: Brazil Spirits Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 27: Brazil Spirits Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 28: Brazil Spirits Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Ltrs m), 2011
  • Figure 29: Brazil Brandy Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Figure 30: Brazil Gin & Genever Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Figure 31: Brazil Liqueurs Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Figure 32: Brazil Rum Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Figure 33: Brazil Specialty Spirits Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Figure 34: Brazil Tequila & Mezcal Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Figure 35: Brazil Vodka Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Figure 36: Brazil Whiskey Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Ltrs m), 2011
  • Figure 37: Brazil: People Who Have Switched Retailer for their Spirits Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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