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表紙
市場調査レポート

米国の大豆製品市場における消費者動向

Consumer Trends in the Soy Products Market in The US

発行 Canadean 商品コード 228586
出版日 ページ情報 英文 47 Pages
即納可能
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米国の大豆製品市場における消費者動向 Consumer Trends in the Soy Products Market in The US
出版日: 2012年04月05日 ページ情報: 英文 47 Pages
概要

ブランド分析によると、大豆製品市場におけるプライベートブランドのプレゼンスは、全カテゴリーを通して売上高の15%以下となっています。割合は豆乳カテゴリーで最も高く、大豆飲料カテゴリーで最も低くなっています。 豆乳は、大豆製品市場全体の売上額の半分近くのシェアを持つ、最大の市場セグメントです。大豆飲料も大きなシェアを持っていますが、大豆デザートは遅れを取っており、大規模なシェアを達成していません。 大豆製品の全体的なシェアを人口と比較すると、女性による大豆飲料、そして特に大豆デザートの消費に大きなゆがみがあります。このことは、すなわち市場のこれらのカテゴリーにおいて、女性に可能性があることを示しています。

当レポートでは、米国における大豆製品の消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団および 大豆製品の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値、カテゴリー別
    • 2.2.1 大豆デザート
    • 2.2.2 大豆飲料
    • 2.2.3 豆乳
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 大豆デザート
    • 2.3.2 大豆飲料
    • 2.3.3 豆乳

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 大豆デザート
    • 3.1.2 大豆飲料
    • 3.1.3 豆乳
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 大豆デザート
    • 3.2.2 大豆飲料
    • 3.2.3 豆乳

4 ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 大豆製品 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 大豆デザート
    • 4.2.2 大豆飲料
    • 4.2.3 豆乳

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 大豆製品全般
    • 5.1.2 大豆デザート
    • 5.1.3 大豆飲料
    • 5.1.4 豆乳

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 大豆製品の市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 大豆製品の市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 大豆製品の市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7 付録

  • 7.1 Canadeanについて
  • 7.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 大豆製品市場の容積単位
  • 表 2: 米国 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 3: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 4: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 性別
  • 表 5: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 6: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 7: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 8: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 9: 米国 大豆デザート 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 10: 米国 大豆飲料 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: 米国 豆乳 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: 米国 大豆デザートの総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 13: 米国 大豆飲料の総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 14: 米国 豆乳の総販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 15: 米国 大豆デザート 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 16: 米国 大豆デザート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 17: 米国 大豆飲料 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 18: 米国 大豆飲料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 19: 米国 豆乳 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 20: 米国 豆乳 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 21: 米国 大豆デザート 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 22: 米国 大豆飲料 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 23: 米国 豆乳 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 24: 米国 大豆製品 PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 25: 米国 大豆デザート ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 26: 米国 大豆飲料 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 27: 米国 豆乳 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 28: 米国 大豆製品全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 29: 米国 大豆デザート: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 30: 米国 大豆飲料: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 31: 米国 豆乳: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 32: 米国 大豆製品の市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 33: 米国 大豆製品 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 34: 米国 大豆製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 35: 米国 大豆製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 36: 米国 大豆製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 37: 米国 大豆製品 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 38: 米国 大豆製品 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 39: 米国 大豆製品 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: 米国 大豆製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 米国 大豆デザート 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 9: 米国 大豆デザート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 米国 大豆飲料 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 11: 米国 大豆飲料 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 米国 豆乳 消費頻度分析(年齢集団別 消費集団別、%)
  • 図 13: 米国 豆乳 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 米国 大豆製品 PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 15: 米国 大豆製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 16: 米国 大豆製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 17: 米国 大豆製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別

目次
Product Code: CS0279IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Soy Products market in the US face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting are to know just how valuable specific consumer groups are, and to be able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the soy products market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

At present, while Soy Products in general have managed to reach a greater share of consumers in the US than in other countries, the market still stands at a crossroads. Should marketers target expanding the consumer audience, or seek to increase the frequency of use amongst existing consumers? The best approach will depend on understanding which consumers are driving sales and where the potential areas of latent demand are.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: soy desserts, soy drinks and soy milk.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

Brand analysis shows that the presence of private labels in the Soy Products market is less than 15% by volume across all categories. It is highest in the Soy Milk category and lowest in the Soy Drinks category.

Soy Milk, with a value share approaching half of the overall Soy Products market is easily the largest market segment. Soy Drinks also have significant share, but Soy Desserts are lagging behind and have failed to achieve significant scale.

Compared to their overall share of the population there is a significant skew towards female consumption of Soy Drinks and, in particular, of Soy Desserts. This indicates a potential to market more specifically to women in these categories.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Soy Products Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Soy Desserts
    • 2.2.2 Soy Drinks
    • 2.2.3 Soy Milk
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Soy Desserts
    • 2.3.2 Soy Drinks
    • 2.3.3 Soy Milk

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Soy Desserts
    • 3.1.2 Soy Drinks
    • 3.1.3 Soy Milk
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Soy Desserts
    • 3.2.2 Soy Drinks
    • 3.2.3 Soy Milk

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Soy Products Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Soy Desserts
    • 4.2.2 Soy Drinks
    • 4.2.3 Soy Milk

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Soy Products
    • 5.1.2 Soy Desserts
    • 5.1.3 Soy Drinks
    • 5.1.4 Soy Milk

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Soy Products Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Soy Products Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Soy Products Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Appendix

  • 7.1 About Canadean
  • 7.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Soy Products Market
  • Table 2: United States Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 3: United States Soy Products Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 4: United States Soy Products Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 5: United States Soy Products Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 6: United States Soy Products Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 7: United States Soy Products Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 8: United States Soy Products Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 9: United States Soy Desserts Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 10: United States Soy Drinks Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: United States Soy Milk Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: United States Total Soy Desserts Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 13: United States Total Soy Drinks Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 14: United States Total Soy Milk Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 15: United States Soy Desserts Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 16: United States Soy Desserts Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 17: United States Soy Drinks Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 18: United States Soy Drinks Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 19: United States Soy Milk Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 20: United States Soy Milk Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 21: United States Soy Desserts Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 22: United States Soy Drinks Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 23: United States Soy Milk Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 24: United States Soy Products Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 25: United States Soy Desserts Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 26: United States Soy Drinks Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 27: United States Soy Milk Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 28: United States, Overall Soy Products: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 29: United States, Soy Desserts: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 30: United States, Soy Drinks: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 31: United States, Soy Milk: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 32: United States Soy Products Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 33: United States Soy Products Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 34: United States Soy Products Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 35: United States Soy Products Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 36: United States Soy Products Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 37: United States Soy Products Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 38: United States Soy Products Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 39: United States Soy Products Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: United States Soy Products Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: United States Soy Products Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: United States Soy Products Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: United States Soy Products Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: United States Soy Products Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: United States Soy Products Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: United States Soy Desserts Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: United States Soy Desserts Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: United States Soy Drinks Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: United States Soy Drinks Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: United States Soy Milk Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: United States Soy Milk Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: United States Soy Products Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 15: United States Soy Products Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 16: United States Soy Products Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 17: United States Soy Products Expenditure Per Household (US$), by Category
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