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市場調査レポート

米国の乳製品市場における消費者動向

Consumer Trends in the Dairy Market in the US

発行 Canadean 商品コード 228583
出版日 ページ情報 英文 92 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
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米国の乳製品市場における消費者動向 Consumer Trends in the Dairy Market in the US
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 92 Pages
概要

市場評価によると、乳製品市場における人口1人当たりの支出金額はチーズが最も高く、僅差で牛乳が続きます。最も支出金額が少なかった乳製品は、クリームです。米国における牛乳の流通量の半分近くがプライベートブランドです。その逆に、チーズにおけるプライベートブランド浸透率はわずか16%、ヨーグルトは11%で、付加価値のある乳製品カテゴリーでのシェア獲得が容易ではなかったことを示しています。しかし、米国経済の停滞が続く中でプライベートブランドが消費者に徐々に受け入れられるようになれば、市場シェアは伸びていくでしょう。米国の、すくなくとも特定のカテゴリーにおいては、消費者動向が自らの消費活動に影響を与えていると考える消費者は多く、実際の販売量もそれを反映して、多くの部分が消費者動向の直接的影響を受けています。このことから確実なのは、適切なカテゴリーにおいて、消費者動向をターゲットに置くことは成功に不可欠だということです。

当レポートでは、米国における乳製品の消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団および乳製品の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団およびカテゴリー別市場価値
    • 2.2.1 バター/スプレッド用油脂
    • 2.2.2 チーズ
    • 2.2.3 クリーム
    • 2.2.4 ミルク
    • 2.2.5 プディング/デザート
    • 2.2.6 ヨーグルト
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 バター/スプレッド用油脂
    • 2.3.2 チーズ
    • 2.3.3 クリーム
    • 2.3.4 ミルク
    • 2.3.5 プディング/デザート
    • 2.3.6 ヨーグルト

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 バター/スプレッド用油脂
    • 3.1.2 チーズ
    • 3.1.3 クリーム
    • 3.1.4 ミルク
    • 3.1.5 プディング/デザート
    • 3.1.6 ヨーグルト
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 バター/スプレッド用油脂
    • 3.2.2 チーズ
    • 3.2.3 クリーム
    • 3.2.4 ミルク
    • 3.2.5 プディング/デザート
    • 3.2.6 ヨーグルト

4 ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 乳製品 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 バター/スプレッド用油脂
    • 4.2.2 チーズ
    • 4.2.3 クリーム
    • 4.2.4 ミルク
    • 4.2.5 プディング/デザート
    • 4.2.6 ヨーグルト

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 乳製品全般
    • 5.1.2 バター/スプレッド用油脂
    • 5.1.3 チーズ
    • 5.1.4 クリーム
    • 5.1.5 ミルク
    • 5.1.6 プディング/デザート
    • 5.1.7 ヨーグルト

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 乳製品市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 乳製品 市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 乳製品 市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7 小売業者の選択、切替およびカテゴリーシェア

  • 7.1 小売業者の販売量シェア
    • 7.1.1 乳製品における小売業者の販売量シェア
  • 7.2 小売業者の販売量シェア、カテゴリー別
    • 7.2.1 小売販売量シェア - バター/スプレッド用油脂
    • 7.2.2 小売販売量シェア - チーズ
    • 7.2.3 小売販売量シェア - クリーム
    • 7.2.4 小売販売量シェア - ミルク
    • 7.2.5 小売販売量シェア - プディング/デザート
    • 7.2.6 小売販売量シェア - ヨーグルト
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 Ahold 切り替え分析
    • 7.3.3 C&S Wholesale Grocers 切り替え分析
    • 7.3.4 Costco 切り替え分析
    • 7.3.5 Kroger 切り替え分析
    • 7.3.6 Publix 切り替え分析
    • 7.3.7 Safeway 切り替え分析
    • 7.3.8 Supervalu 切り替え分析
    • 7.3.9 Wal-Mart 切り替え分析
    • 7.3.10 その他の切り替え分析
  • 7.4 乳製品の最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Costco
    • 7.4.2 Kroger
    • 7.4.3 Publix
    • 7.4.4 Safeway
    • 7.4.5 Supervalu
    • 7.4.6 Wal-Mart
    • 7.4.7 その他

8 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 乳製品市場の容積単位
  • 表 2: 米国 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 3: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 4: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 性別
  • 表 5: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 6: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 7: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 8: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 9: 米国 バター/スプレッド用油脂 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 10: 米国 チーズ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 11: 米国 クリーム 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 12: 米国 ミルク 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 13: 米国 プディング/デザート 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 14: 米国 ヨーグルト 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 15: 米国 バター/スプレッド用油脂全般 販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: 米国 チーズ全般 販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 17: 米国 クリーム全般 販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: 米国 ミルク全般 販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: 米国 プディング/デザート全般 販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: 米国 ヨーグルト全般 販売額 (100万US$) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 21: 米国 バター/スプレッド用油脂 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 22: 米国 バター/スプレッド用油脂 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 23: 米国 チーズ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 24: 米国 チーズ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 25: 米国 クリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 26: 米国 クリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 27: 米国 ミルク 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 28: 米国 ミルク 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 29: 米国 プディング/デザート 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 30: 米国 プディング/デザート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 31: 米国 ヨーグルト 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 32: 米国 ヨーグルト 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 33: 米国 バター/スプレッド用油脂 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 34: 米国 チーズ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 35: 米国 クリーム 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 36: 米国 ミルク 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 37: 米国 プディング/デザート 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 38: 米国 ヨーグルト 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 39: 米国 乳製品 PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 40: 米国 バター/スプレッド用油脂 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 41: 米国 チーズ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 42: 米国 クリーム ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 43: 米国 ミルク ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 44: 米国 プディング/デザート ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 45: 米国 ヨーグルト ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 46: 米国 乳製品全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 47: 米国 バター/スプレッド用油脂: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 48: 米国 チーズ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 49: 米国 クリーム: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 50: 米国 ミルク: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 51: 米国 プディング/デザート: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 52: 米国 ヨーグルト: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 53: 米国 乳製品 市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 54: 米国 乳製品 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 55: 米国 乳製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 56: 米国 乳製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 57: 米国 乳製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 58: 米国 乳製品 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 59: 米国 乳製品 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 60: 米国 乳製品 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別
  • 表 61: 米国 乳製品 小売業者シェア (販売量) (%、100万Kg)
  • 表 62: 米国 バター/スプレッド用油脂 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 63: 米国 チーズ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 64: 米国 クリーム 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 65: 米国 ミルク 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 66: 米国 プディング/デザート 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 67: 米国 ヨーグルト 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 表 68-84: 米国の乳製品 :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、小売業者別、調整済み調査結果、千人)
  • 表 85-91: 米国の乳製品 :購入者のプロファイル (小売業者別、サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: 米国 乳製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 米国 バター/スプレッド用油脂 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 9: 米国 バター/スプレッド用油脂 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 米国 チーズ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 11: 米国 チーズ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 米国 クリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 13: 米国 クリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 米国 ミルク 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 15: 米国 ミルク 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: 米国 プディング/デザート 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 17: 米国 プディング/デザート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: 米国 ヨーグルト 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 19: 米国 ヨーグルト 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: 米国 乳製品 PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 21: 米国 乳製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 22: 米国 乳製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 23: 米国 乳製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 24: 米国 乳製品 小売業者シェア (販売量) (%、100万Kg)
  • 図 25: 米国 バター/スプレッド用油脂 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 26: 米国 チーズ 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 27: 米国 クリーム 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 28: 米国 ミルク 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 29: 米国 プディング/デザート 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 30: 米国 ヨーグルト 小売業者シェア (販売量、100万Kg)
  • 図 31: 米国 乳製品 :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0269IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Dairy market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Dairy market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As consumer confidence increases proportionally to economic recovery, consumer trends will be directly affected. Since the global financial crisis of 2008-2009 the retail market has been characterized by an increased amount of discount and own-brand products. A majority of the Dairy products such as Milk, Yoghurt, Butter and Cheese are considered essential items and therefore the recession has affected their consumption patterns marginally relative to other Dairy products such as Puddings/Desserts.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: the Butter & Spreadable Fats, Cheese, Cream, Milk, Puddings/Desserts and Yoghurt markets.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

Market valuation indicates per capita expenditure on Cheese is the highest in the Dairy market, closely followed by Milk. Cream is the least purchased Dairy item in value terms.

Almost half of the volume of Milk distributed in the US is private label. In contrast private labels have a penetration of only 16% in Cheese and 11% in Yoghurt, indicating that they have struggled to gain market share in value-added Dairy product categories. However, these market shares may grow as private labels become increasingly accepted by US consumers and the country's economy remains relatively weak.

Not only do a large proportion of US consumers, in certain categories at least, highlight that specific consumer trends have an influence on their consumption, this translates into a significant proportion of actual value being directly influenced as well. Consumer are therefore acting on these trends enough to ensure that targeting them, in the right categories, is essential to success.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Dairy Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Butter & Spreadable Fats
    • 2.2.2 Cheese
    • 2.2.3 Cream
    • 2.2.4 Milk
    • 2.2.5 Puddings/desserts
    • 2.2.6 Yoghurt
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Butter & Spreadable Fats
    • 2.3.2 Cheese
    • 2.3.3 Cream
    • 2.3.4 Milk
    • 2.3.5 Puddings/desserts
    • 2.3.6 Yoghurt

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Butter & Spreadable Fats
    • 3.1.2 Cheese
    • 3.1.3 Cream
    • 3.1.4 Milk
    • 3.1.5 Puddings/desserts
    • 3.1.6 Yoghurt
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Butter & Spreadable Fats
    • 3.2.2 Cheese
    • 3.2.3 Cream
    • 3.2.4 Milk
    • 3.2.5 Puddings/desserts
    • 3.2.6 Yoghurt

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Dairy Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Butter & Spreadable Fats
    • 4.2.2 Cheese
    • 4.2.3 Cream
    • 4.2.4 Milk
    • 4.2.5 Puddings/desserts
    • 4.2.6 Yoghurt

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Dairy
    • 5.1.2 Butter & Spreadable Fats
    • 5.1.3 Cheese
    • 5.1.4 Cream
    • 5.1.5 Milk
    • 5.1.6 Puddings/desserts
    • 5.1.7 Yoghurt

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Dairy Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Dairy Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Dairy Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Retailer Choice, Switching and Category Share

  • 7.1 Retailer Volume Share
    • 7.1.1 Retailer Volume Share in Dairy
  • 7.2 Retailer Volume Share by Category
    • 7.2.1 Retail Share by Volume - Butter & Spreadable Fats
    • 7.2.2 Retail Share by Volume - Cheese
    • 7.2.3 Retail Share by Volume - Cream
    • 7.2.4 Retail Share by Volume - Milk
    • 7.2.5 Retail Share by Volume - Puddings/desserts
    • 7.2.6 Retail Share by Volume - Yoghurt
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 Ahold Switching Analysis
    • 7.3.3 C&S Wholesale Grocers Switching Analysis
    • 7.3.4 Costco Switching Analysis
    • 7.3.5 Kroger Switching Analysis
    • 7.3.6 Publix Switching Analysis
    • 7.3.7 Safeway Switching Analysis
    • 7.3.8 Supervalu Switching Analysis
    • 7.3.9 Wal-Mart Switching Analysis
    • 7.3.10 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Dairy, by Retailer Used
    • 7.4.1 Costco
    • 7.4.2 Kroger
    • 7.4.3 Publix
    • 7.4.4 Safeway
    • 7.4.5 Supervalu
    • 7.4.6 Wal-Mart
    • 7.4.7 Other

8 Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Dairy Market
  • Table 2: United States Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 3: United States Dairy Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 4: United States Dairy Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 5: United States Dairy Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 6: United States Dairy Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 7: United States Dairy Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 8: United States Dairy Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 9: United States Butter & Spreadable Fats Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 10: United States Cheese Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: United States Cream Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: United States Milk Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: United States Puddings/desserts Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: United States Yoghurt Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: United States Total Butter & Spreadable Fats Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: United States Total Cheese Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 17: United States Total Cream Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: United States Total Milk Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: United States Total Puddings/desserts Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: United States Total Yoghurt Value (US Dollar millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 21: United States Butter & Spreadable Fats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 22: United States Butter & Spreadable Fats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 23: United States Cheese Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 24: United States Cheese Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 25: United States Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 26: United States Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 27: United States Milk Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 28: United States Milk Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 29: United States Puddings/desserts Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 30: United States Puddings/desserts Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 31: United States Yoghurt Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 32: United States Yoghurt Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 33: United States Butter & Spreadable Fats Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 34: United States Cheese Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 35: United States Cream Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 36: United States Milk Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 37: United States Puddings/desserts Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 38: United States Yoghurt Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 39: United States Dairy Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 40: United States Butter & Spreadable Fats Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 41: United States Cheese Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 42: United States Cream Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 43: United States Milk Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 44: United States Puddings/desserts Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 45: United States Yoghurt Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 46: United States, Overall Dairy: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 47: United States, Butter & Spreadable Fats: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 48: United States, Cheese: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 49: United States, Cream: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 50: United States, Milk: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 51: United States, Puddings/desserts: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 52: United States, Yoghurt: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 53: United States Dairy Market Value (US Dollar million), by Category, 2011
  • Table 54: United States Dairy Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 55: United States Dairy Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 56: United States Dairy Expenditure Per Capita (US Dollar), by Category, 2011
  • Table 57: United States Dairy Expenditure Per Household (US Dollar), by Category
  • Table 58: United States Dairy Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 59: United States Dairy Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 60: United States Dairy Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 61: United States Dairy Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Table 62: United States Butter & Spreadable Fats Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 63: United States Cheese Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 64: United States Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 65: United States Milk Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 66: United States Puddings/desserts Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 67: United States Yoghurt Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 68: United States Switchers to Ahold for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 69: United States Switchers to C&S Wholesale Grocers for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 70: United States Switchers From C&S Wholesale Grocers for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 71: United States Switchers to Costco for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 72: United States Switchers From Costco for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 73: United States Switchers to Kroger for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 74: United States Switchers From Kroger for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 75: United States Switchers to Publix for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 76: United States Switchers From Publix for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 77: United States Switchers to Safeway for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 78: United States Switchers From Safeway for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 79: United States Switchers to Supervalu for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 80: United States Switchers From Supervalu for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 81: United States Switchers to Wal-Mart for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 82: United States Switchers From Wal-Mart for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 83: United States Switchers to Other for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 84: United States Switchers From Other for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 85: United States Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Costco (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 86: United States Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Kroger (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 87: United States Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Publix (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 88: United States Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Safeway (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 89: United States Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Supervalu (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 90: United States Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 91: United States Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: United States Dairy Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: United States Dairy Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: United States Dairy Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: United States Dairy Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: United States Dairy Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: United States Dairy Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: United States Butter & Spreadable Fats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: United States Butter & Spreadable Fats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: United States Cheese Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: United States Cheese Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: United States Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: United States Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: United States Milk Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: United States Milk Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: United States Puddings/desserts Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: United States Puddings/desserts Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: United States Yoghurt Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: United States Yoghurt Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: United States Dairy Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 21: United States Dairy Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 22: United States Dairy Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 23: United States Dairy Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 24: United States Dairy Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Figure 25: United States Butter & Spreadable Fats Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 26: United States Cheese Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 27: United States Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 28: United States Milk Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 29: United States Puddings/desserts Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 30: United States Yoghurt Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 31: United States People Who Have Switched Retailer for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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