表紙
市場調査レポート

ロシアの乳製品市場における消費者動向

Consumer Trends in the Dairy Market in Russia

発行 Canadean 商品コード 228576
出版日 ページ情報 英文 102 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
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ロシアの乳製品市場における消費者動向 Consumer Trends in the Dairy Market in Russia
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 102 Pages
概要

高年消費者(55歳以上)はロシアの乳製品市場において、販売額ベースで23%のシェアを占めており、この数字は全年齢層の中で最高です。これは実際の人数に即した数字で、高年消費者が人口に占める率も23%なのです。乳製品を不釣り合いに消費している年齢集団はなく、市場シェアと人口構成はほぼ一致しています。ロシアの、とりわけチーズおよびバター/スプレッド用油脂のカテゴリーでは、消費者動向が自らの消費活動に影響を与えていると答えた消費者は多く、実際の販売量もそれを反映して、多くの部分が消費者動向の直接的影響を受けています。このことから確実なのは、適切なカテゴリーにおいて消費者動向をターゲットに置くことは、成功に不可欠だということです。プライベートブランドの浸透率は低く、ミルクで12.5%です。ロシアの小売市場が断片化されていることが原因のひとつです。プライベートブランドの成功率は成熟し、集約化された小売市場でより高くなるからです。

当レポートでは、ロシアにおける乳製品の消費者動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団および乳製品の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団およびカテゴリー別市場価値
    • 2.2.1 バター/スプレッド用油脂
    • 2.2.2 チーズ
    • 2.2.3 クリーム
    • 2.2.4 ミルク
    • 2.2.5 プディング/デザート
    • 2.2.6 ヨーグルト
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 バター/スプレッド用油脂
    • 2.3.2 チーズ
    • 2.3.3 クリーム
    • 2.3.4 ミルク
    • 2.3.5 プディング/デザート
    • 2.3.6 ヨーグルト

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 バター/スプレッド用油脂
    • 3.1.2 チーズ
    • 3.1.3 クリーム
    • 3.1.4 ミルク
    • 3.1.5 プディング/デザート
    • 3.1.6 ヨーグルト
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 バター/スプレッド用油脂
    • 3.2.2 チーズ
    • 3.2.3 クリーム
    • 3.2.4 ミルク
    • 3.2.5 プディング/デザート
    • 3.2.6 ヨーグルト

4 ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 乳製品 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 バター/スプレッド用油脂
    • 4.2.2 チーズ
    • 4.2.3 クリーム
    • 4.2.4 ミルク
    • 4.2.5 プディング/デザート
    • 4.2.6 ヨーグルト

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 乳製品全般
    • 5.1.2 バター/スプレッド用油脂
    • 5.1.3 チーズ
    • 5.1.4 クリーム
    • 5.1.5 ミルク
    • 5.1.6 プディング/デザート
    • 5.1.7 ヨーグルト

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 乳製品市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値、カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量、カテゴリー別
  • 6.2 乳製品 市場価値分析、カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額、カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額、カテゴリー別
  • 6.3 乳製品 市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア、カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量、カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量、カテゴリー別

7 小売業者の選択、切替および組織小売のカテゴリーシェア

  • 7.1 組織小売における業者シェア
    • 7.1.1 乳製品の組織小売における販売量シェア
  • 7.2 組織小売の販売量シェア、カテゴリー別
    • 7.2.1 組織小売の販売量シェア - バター/スプレッド用油脂
    • 7.2.2 組織小売の販売量シェア - チーズ
    • 7.2.3 組織小売の販売量シェア - クリーム
    • 7.2.4 組織小売の販売量シェア - ミルク
    • 7.2.5 組織小売の販売量シェア - プディング/デザート
    • 7.2.6 組織小売の販売量シェア - ヨーグルト
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 Auchan 切り替え分析
    • 7.3.3 Dixi 切り替え分析
    • 7.3.4 Lenta 切り替え分析
    • 7.3.5 Magnit 切り替え分析
    • 7.3.6 Metro Group 切り替え分析
    • 7.3.7 O'Key 切り替え分析
    • 7.3.8 Paterson 切り替え分析
    • 7.3.9 Sedmoi Kontinent 切り替え分析
    • 7.3.10 X5 Retail Group 切り替え分析
    • 7.3.11 その他の切り替え分析
  • 7.4 乳製品の最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Auchan
    • 7.4.2 Dixi
    • 7.4.3 Lenta
    • 7.4.4 Magnit
    • 7.4.5 Metro Group
    • 7.4.6 O'Key
    • 7.4.7 Paterson
    • 7.4.8 Sedmoi Kontinent
    • 7.4.9 X5 Retail Group
    • 7.4.10 その他

8 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: 乳製品市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- ルーブル Vs. US$
  • 表 3: ロシア 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整済)
  • 表 4: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 表 5: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 性別
  • 表 6: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: ロシア バター/スプレッド用油脂 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 11: ロシア チーズ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 12: ロシア クリーム 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 13: ロシア ミルク 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 14: ロシア プディング/デザート 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 15: ロシア ヨーグルト 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 16: ロシア バター/スプレッド用油脂全般 販売額 (100万ロシアルーブル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 17: ロシア チーズ全般 販売額 (100万ロシアルーブル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: ロシア クリーム全般 販売額 (100万ロシアルーブル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: ロシア ミルク全般 販売額 (100万ロシアルーブル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: ロシア プディング/デザート全般 販売額 (100万ロシアルーブル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 21: ロシア ヨーグルト全般 販売額 (100万ロシアルーブル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 22: ロシア バター/スプレッド用油脂 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 23: ロシア バター/スプレッド用油脂 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 24: ロシア チーズ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 25: ロシア チーズ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: ロシア クリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 27: ロシア クリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 28: ロシア ミルク 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 29: ロシア ミルク 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 30: ロシア プディング/デザート 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 31: ロシア プディング/デザート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 32: ロシア ヨーグルト 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 表 33: ロシア ヨーグルト 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 34: ロシア バター/スプレッド用油脂 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 35: ロシア チーズ 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 36: ロシア クリーム 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 37: ロシア ミルク 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 38: ロシア プディング/デザート 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 39: ロシア ヨーグルト 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 40: ロシア 乳製品 PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 表 41: ロシア バター/スプレッド用油脂 ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 42: ロシア チーズ ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 43: ロシア クリーム ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 44: ロシア ミルク ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 45: ロシア プディング/デザート ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 46: ロシア ヨーグルト ブランドシェア (販売量、%)
  • 表 47: ロシア 乳製品全般 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 48: ロシア バター/スプレッド用油脂 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 49: ロシア チーズ 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 50: ロシア クリーム 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 51: ロシア ミルク 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 52: ロシア プディング/デザート 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 53: ロシア ヨーグルト 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 54: ロシア 乳製品 市場価値 (100万ロシアルーブル)、カテゴリー別
  • 表 55: ロシア 乳製品 市場価値 (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 56: ロシア 乳製品 市場販売量 (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 57: ロシア 乳製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 表 58: ロシア 乳製品 1人あたり消費額 (ロシアルーブル)、カテゴリー別
  • 表 59: ロシア 乳製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 60: ロシア 乳製品 1世帯あたり消費額 (ロシアルーブル)、カテゴリー別
  • 表 61: ロシア 乳製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 表 62: ロシア 乳製品 市場販売量 シェア (100万Kg)、カテゴリー別
  • 表 63: ロシア 乳製品 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人)、カテゴリー別
  • 表 64: ロシア 乳製品 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯)、カテゴリー別
  • 表 65: ロシア 乳製品 組織小売による販売量シェア (%、100万Kg)
  • 表 66: ロシア バター/スプレッド用油脂 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 表 67: ロシア チーズ 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 表 68: ロシア クリーム 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 表 69: ロシア ミルク 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 表 70: ロシア プディング/デザート 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 表 71: ロシア ヨーグルト 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 表 72-91: ロシアの乳製品 :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、小売業者別、調整済み調査結果、千人)
  • 表 92-101: ロシアの乳製品 :購入者のプロファイル (小売業者別、サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 年代別
  • 図 3: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 性別
  • 図 4: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: ロシア 乳製品 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: ロシア バター/スプレッド用油脂 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 9: ロシア バター/スプレッド用油脂 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: ロシア チーズ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 11: ロシア チーズ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: ロシア クリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 13: ロシア クリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: ロシア ミルク 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 15: ロシア ミルク 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: ロシア プディング/デザート 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 17: ロシア プディング/デザート 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: ロシア ヨーグルト 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 19: ロシア ヨーグルト 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: ロシア 乳製品 PB浸透率(% Vol)、カテゴリー別
  • 図 21: ロシア 乳製品 市場シェア (100万US$)、カテゴリー別
  • 図 22: ロシア 乳製品 1人あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 23: ロシア 乳製品 1世帯あたり消費額 (US$)、カテゴリー別
  • 図 24: ロシア 乳製品 組織小売による販売量シェア (%、100万Kg)
  • 図 25: ロシア バター/スプレッド用油脂 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 図 26: ロシア チーズ 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 図 27: ロシア クリーム 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 図 28: ロシア ミルク 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 図 29: ロシア プディング/デザート 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 図 30: ロシア ヨーグルト 組織小売による販売量シェア (100万Kg)
  • 図 31: ロシア 乳製品 :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (小売業者別、調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0240IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Dairy market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Dairy market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As Russia undergoes rapid development and population dynamics start to take effect, being able to capitalize early on the new emerging consumer behaviors will be fundamental to future growth. This makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: the Butter & Spreadable Fats, Cheese, Cream, Milk, Puddings/Desserts and Yoghurt markets.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

Older Consumers account for 23% of the Russian Dairy market by value, the highest share of any age group. This is a result of their sheer numbers, with Older Consumers also accounting for 23% of the population. No age group consumes Dairy products disproportionally, with market shares closely matching the country's population profile.

Not only do a large proportion of Russian consumers, particularly in the Cheese and Butter & Spreadable Fats categories, highlight that specific consumer trends have an influence on their consumption; this translates into a significant proportion of actual value being directly influenced as well. Consumer are therefore acting on these trends enough to ensure that targeting them, in the right categories, is essential to success.

Private label penetration is low, reaching at 12.5% in Milk. One driver of this is the fragmented nature of the Russian retail market, with private labels typically more successful in mature, concentrated retail markets.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Dairy Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Butter & Spreadable Fats
    • 2.2.2 Cheese
    • 2.2.3 Cream
    • 2.2.4 Milk
    • 2.2.5 Puddings/desserts
    • 2.2.6 Yoghurt
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Butter & Spreadable Fats
    • 2.3.2 Cheese
    • 2.3.3 Cream
    • 2.3.4 Milk
    • 2.3.5 Puddings/desserts
    • 2.3.6 Yoghurt

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Butter & Spreadable Fats
    • 3.1.2 Cheese
    • 3.1.3 Cream
    • 3.1.4 Milk
    • 3.1.5 Puddings/desserts
    • 3.1.6 Yoghurt
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Butter & Spreadable Fats
    • 3.2.2 Cheese
    • 3.2.3 Cream
    • 3.2.4 Milk
    • 3.2.5 Puddings/desserts
    • 3.2.6 Yoghurt

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Dairy Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Butter & Spreadable Fats
    • 4.2.2 Cheese
    • 4.2.3 Cream
    • 4.2.4 Milk
    • 4.2.5 Puddings/desserts
    • 4.2.6 Yoghurt

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Dairy
    • 5.1.2 Butter & Spreadable Fats
    • 5.1.3 Cheese
    • 5.1.4 Cream
    • 5.1.5 Milk
    • 5.1.6 Puddings/desserts
    • 5.1.7 Yoghurt

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Dairy Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Dairy Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Dairy Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Retailer Choice, Switching and Category Share of Organized Retail

  • 7.1 Retailer Shares of Organized Retail
    • 7.1.1 Retailer Share by Volume of Organized Retail in Dairy
  • 7.2 Retailer Share by Volume of Organized by Category
    • 7.2.1 Retail Share by Volume of Organized Retail - Butter & Spreadable Fats
    • 7.2.2 Retail Share by Volume of Organized Retail - Cheese
    • 7.2.3 Retail Share by Volume of Organized Retail - Cream
    • 7.2.4 Retail Share by Volume of Organized Retail - Milk
    • 7.2.5 Retail Share by Volume of Organized Retail - Puddings/desserts
    • 7.2.6 Retail Share by Volume of Organized Retail - Yoghurt
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 Auchan Switching Analysis
    • 7.3.3 Dixi Switching Analysis
    • 7.3.4 Lenta Switching Analysis
    • 7.3.5 Magnit Switching Analysis
    • 7.3.6 Metro Group Switching Analysis
    • 7.3.7 O'Key Switching Analysis
    • 7.3.8 Paterson Switching Analysis
    • 7.3.9 Sedmoi Kontinent Switching Analysis
    • 7.3.10 X5 Retail Group Switching Analysis
    • 7.3.11 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Dairy, by Retailer Used
    • 7.4.1 Auchan
    • 7.4.2 Dixi
    • 7.4.3 Lenta
    • 7.4.4 Magnit
    • 7.4.5 Metro Group
    • 7.4.6 O'Key
    • 7.4.7 Paterson
    • 7.4.8 Sedmoi Kontinent
    • 7.4.9 X5 Retail Group
    • 7.4.10 Other

8 Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Dairy Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - RUBLE Vs. US$, 2011
  • Table 3: Russian Federation Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: Russian Federation Dairy Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: Russian Federation Dairy Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: Russian Federation Dairy Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: Russian Federation Dairy Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: Russian Federation Dairy Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: Russian Federation Dairy Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: Russian Federation Butter & Spreadable Fats Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: Russian Federation Cheese Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: Russian Federation Cream Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: Russian Federation Milk Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: Russian Federation Puddings/desserts Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: Russian Federation Yoghurt Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 16: Russian Federation Total Butter & Spreadable Fats Value (Russian Ruble millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 17: Russian Federation Total Cheese Value (Russian Ruble millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: Russian Federation Total Cream Value (Russian Ruble millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: Russian Federation Total Milk Value (Russian Ruble millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: Russian Federation Total Puddings/desserts Value (Russian Ruble millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 21: Russian Federation Total Yoghurt Value (Russian Ruble millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 22: Russian Federation Butter & Spreadable Fats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 23: Russian Federation Butter & Spreadable Fats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 24: Russian Federation Cheese Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: Russian Federation Cheese Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: Russian Federation Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 27: Russian Federation Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 28: Russian Federation Milk Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 29: Russian Federation Milk Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 30: Russian Federation Puddings/desserts Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 31: Russian Federation Puddings/desserts Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 32: Russian Federation Yoghurt Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 33: Russian Federation Yoghurt Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 34: Russian Federation Butter & Spreadable Fats Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 35: Russian Federation Cheese Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 36: Russian Federation Cream Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 37: Russian Federation Milk Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 38: Russian Federation Puddings/desserts Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 39: Russian Federation Yoghurt Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 40: Russian Federation Dairy Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 41: Russian Federation Butter & Spreadable Fats Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 42: Russian Federation Cheese Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 43: Russian Federation Cream Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 44: Russian Federation Milk Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 45: Russian Federation Puddings/desserts Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 46: Russian Federation Yoghurt Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 47: Russian Federation, Overall Dairy Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 48: Russian Federation, Butter & Spreadable Fats Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 49: Russian Federation, Cheese Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 50: Russian Federation, Cream Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 51: Russian Federation, Milk Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 52: Russian Federation, Puddings/desserts Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 53: Russian Federation, Yoghurt Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 54: Russian Federation Dairy Market Value (Russian Ruble million), by Category, 2011
  • Table 55: Russian Federation Dairy Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 56: Russian Federation Dairy Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 57: Russian Federation Dairy Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 58: Russian Federation Dairy Expenditure Per Capita (Russian Ruble), by Category, 2011
  • Table 59: Russian Federation Dairy Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 60: Russian Federation Dairy Expenditure Per Household (Russian Ruble), by Category
  • Table 61: Russian Federation Dairy Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 62: Russian Federation Dairy Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 63: Russian Federation Dairy Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 64: Russian Federation Dairy Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 65: Russian Federation Dairy Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Table 66: Russian Federation Butter & Spreadable Fats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 67: Russian Federation Cheese Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 68: Russian Federation Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 69: Russian Federation Milk Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 70: Russian Federation Puddings/desserts Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 71: Russian Federation Yoghurt Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 72: Russian Federation Switchers to Auchan for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 73: Russian Federation Switchers From Auchan for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 74: Russian Federation Switchers to Dixi for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 75: Russian Federation Switchers From Dixi for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 76: Russian Federation Switchers to Lenta for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 77: Russian Federation Switchers From Lenta for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 78: Russian Federation Switchers to Magnit for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 79: Russian Federation Switchers From Magnit for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 80: Russian Federation Switchers to Metro Group for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 81: Russian Federation Switchers From Metro Group for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 82: Russian Federation Switchers to O'Key for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 83: Russian Federation Switchers From O'Key for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 84: Russian Federation Switchers to Paterson for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 85: Russian Federation Switchers From Paterson for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 86: Russian Federation Switchers to Sedmoi Kontinent for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 87: Russian Federation Switchers From Sedmoi Kontinent for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 88: Russian Federation Switchers to X5 Retail Group for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 89: Russian Federation Switchers From X5 Retail Group for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 90: Russian Federation Switchers to Other for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 91: Russian Federation Switchers From Other for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 92: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Auchan (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 93: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Dixi (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 94: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Lenta (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 95: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Magnit (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 96: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Metro Group (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 97: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From O'Key (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 98: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Paterson (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 99: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Sedmoi Kontinent (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 100: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From X5 Retail Group (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 101: Russian Federation Profile of Dairy Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: Russian Federation Dairy Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: Russian Federation Dairy Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: Russian Federation Dairy Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: Russian Federation Dairy Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: Russian Federation Dairy Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: Russian Federation Dairy Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: Russian Federation Butter & Spreadable Fats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: Russian Federation Butter & Spreadable Fats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: Russian Federation Cheese Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: Russian Federation Cheese Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: Russian Federation Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: Russian Federation Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: Russian Federation Milk Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: Russian Federation Milk Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: Russian Federation Puddings/desserts Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: Russian Federation Puddings/desserts Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: Russian Federation Yoghurt Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: Russian Federation Yoghurt Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: Russian Federation Dairy Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 21: Russian Federation Dairy Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 22: Russian Federation Dairy Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 23: Russian Federation Dairy Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 24: Russian Federation Dairy Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Figure 25: Russian Federation Butter & Spreadable Fats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 26: Russian Federation Cheese Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 27: Russian Federation Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 28: Russian Federation Milk Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 29: Russian Federation Puddings/desserts Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 30: Russian Federation Yoghurt Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 31: Russian Federation People Who Have Switched Retailer for their Dairy Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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