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市場調査レポート

中国のチルド/デリ食品市場における消費者動向

Consumer Trends in the Chilled & Deli Food Market in China

発行 Canadean 商品コード 228568
出版日 ページ情報 英文 109 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
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中国のチルド/デリ食品市場における消費者動向 Consumer Trends in the Chilled & Deli Food Market in China
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 109 Pages
概要

概して、小売業者の独自製品は市場にかなり進出しており、プライベートブランドのシェアは20%〜50%超と様々です。ですから、売上へのさらなる食い込みを避けるためにも、(ナショナル?)ブランドは市場における自らの立場を固めておく必要があります。中国のチルド/デリ食品市場において、パイ&セイボリー系前菜は販売額ベースで50%以上を占めています。次に続くのがセイボリー系ベイクド製品や包装済みサンドイッチですが、調理済みサラダ、パテ、塩漬け肉および発酵肉といった残りのカテゴリーの市場シェアはわずか5%しかありません。市場の全般を通じて、売上高の大部分を支えるのは都市部の住人や知識層であることから、これらのグループのニーズや要望を理解するのはきわめて重要なことになっています。

当レポートでは、中国におけるチルド/デリ食品の消費者の動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびチルド/デリ食品の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値 カテゴリー別
    • 2.2.1 塩漬肉
    • 2.2.2 発酵肉
    • 2.2.3 パテ
    • 2.2.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 2.2.5 包装済みサンドイッチ
    • 2.2.6 調理済みサラダ
    • 2.2.7 セイボリー系ベイクド製品
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 塩漬肉
    • 2.3.2 発酵肉
    • 2.3.3 パテ
    • 2.3.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 2.3.5 包装済みサンドイッチ
    • 2.3.6 調理済みサラダ
    • 2.3.7 セイボリー系ベイクド製品

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 塩漬肉
    • 3.1.2 発酵肉
    • 3.1.3 パテ
    • 3.1.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 3.1.5 包装済みサンドイッチ
    • 3.1.6 調理済みサラダ
    • 3.1.7 セイボリー系ベイクド製品
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 塩漬肉
    • 3.2.2 発酵肉
    • 3.2.3 パテ
    • 3.2.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 3.2.5 包装済みサンドイッチ
    • 3.2.6 調理済みサラダ
    • 3.2.7 セイボリー系ベイクド製品

4 ブランドかプライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 チルド/デリ食品 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 塩漬肉
    • 4.2.2 発酵肉
    • 4.2.3 パテ
    • 4.2.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 4.2.5 包装済みサンドイッチ
    • 4.2.6 調理済みサラダ
    • 4.2.7 セイボリー系ベイクド製品

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 全ての チルド/デリ食品
    • 5.1.2 塩漬肉
    • 5.1.3 発酵肉
    • 5.1.4 パテ
    • 5.1.5 パイ & セイボリー系前菜
    • 5.1.6 包装済みサンドイッチ
    • 5.1.7 調理済みサラダ
    • 5.1.8 セイボリー系ベイクド製品

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 チルド/デリ食品市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値 カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量 カテゴリー別
  • 6.2 チルド/デリ食品の市場価値分析 カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額 カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額 カテゴリー別
  • 6.3 チルド/デリ食品の市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量 カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量 カテゴリー別

7 小売業者の選択、切替および組織小売のカテゴリーシェア

  • 7.1 組織小売における販売量シェア
    • 7.1.1 チルド/デリ食品における組織小売の販売量シェア
  • 7.2 組織小売の販売量シェア カテゴリー別
    • 7.2.1 組織小売の販売量シェア - 塩漬肉
    • 7.2.2 組織小売の販売量シェア - 発酵肉
    • 7.2.3 組織小売の販売量シェア - パテ
    • 7.2.4 組織小売の販売量シェア - パイ & セイボリー系前菜
    • 7.2.5 組織小売の販売量シェア - 包装済みサンドイッチ
    • 7.2.6 組織小売の販売量シェア - 調理済みサラダ
    • 7.2.7 組織小売の販売量シェア - セイボリー系ベイクド製品
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 A-Best Supermarket Co., Ltd 切り替え分析
    • 7.3.3 Carrefour China 切り替え分析
    • 7.3.4 Dashang Group 切り替え分析
    • 7.3.5 Metro Cash & Carry 切り替え分析
    • 7.3.6 New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. 切り替え分析
    • 7.3.7 Tesco China 切り替え分析
    • 7.3.8 Trust Mart 切り替え分析
    • 7.3.9 Wal-Mart Super center, China 切り替え分析
    • 7.3.10 Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. 切り替え分析
    • 7.3.11 Wumart Stores. Group 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 チルド/デリ食品の最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 A-Best Supermarket Co., Ltd
    • 7.4.2 Carrefour China
    • 7.4.3 Dashang Group
    • 7.4.4 Metro Cash & Carry
    • 7.4.5 New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd.
    • 7.4.6 Tesco China
    • 7.4.7 Wal-Mart Super center, China
    • 7.4.8 Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd.
    • 7.4.9 Wumart Stores. Group
    • 7.4.10 Other

8 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: チルド/デリ食品市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- CNY Vs. US$
  • 表 3: 中国 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整)
  • 表 4: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 年代別
  • 表 5: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 性別
  • 表 6: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 表 8: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 資産別
  • 表 9: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: 中国 塩漬肉 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 11: 中国 発酵肉 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 12: 中国 パテ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 13: 中国 パイ & セイボリー系前菜 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 14: 中国 包装済みサンドイッチ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 15: 中国 調理済みサラダ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 16: 中国 セイボリー系ベイクド製品 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 17: 中国 塩漬肉の総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: 中国 発酵肉の総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: 中国 パテの総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: 中国 パイ&セイボリー系前菜の総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 21: 中国 包装済みサンドイッチの総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 22: 中国 調理済みサラダの総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 23: 中国 セイボリー系ベイクド製品の総販売額 (100万人民元) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 24: 中国 塩漬肉 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 25: 中国 塩漬肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: 中国 発酵肉 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 27: 中国 発酵肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 28: 中国 パテ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 29: 中国 パテ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 30: 中国 パイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 31: 中国 パイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 32: 中国 包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 33: 中国 包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 34: 中国 調理済みサラダ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 35: 中国 調理済みサラダ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 36: 中国 セイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 37: 中国 セイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 38: 中国 塩漬肉 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 39: 中国 発酵肉 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 40: 中国 パテ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 41: 中国 パイ & セイボリー系前菜 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 42: 中国 包装済みサンドイッチ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 43: 中国 調理済みサラダ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 44: 中国 セイボリー系ベイクド製品 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 45: 中国 チルド/デリ食品 PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 表 46: 中国 塩漬肉 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 47: 中国 発酵肉 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 48: 中国 パテ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 49: 中国 パイ & セイボリー系前菜 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 50: 中国 包装済みサンドイッチ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 51: 中国 調理済みサラダ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 52: 中国 セイボリー系ベイクド製品 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 53: 中国, 全ての チルド/デリ食品: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 54: 中国, 塩漬肉: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 55: 中国, 発酵肉: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 56: 中国, パテ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 57: 中国, パイ & セイボリー系前菜: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 58: 中国, 包装済みサンドイッチ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 59: 中国, 調理済みサラダ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 60: 中国, セイボリー系ベイクド製品: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 61: 中国 チルド/デリ食品の市場価値 (100万人民元), カテゴリー別
  • 表 62: 中国 チルド/デリ食品の市場価値 (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 63: 中国 チルド/デリ食品 市場販売量 (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 64: 中国 チルド/デリ食品 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 65: 中国 チルド/デリ食品 1人あたり消費額 (人民元), カテゴリー別
  • 表 66: 中国 チルド/デリ食品 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 67: 中国 チルド/デリ食品 1世帯あたり消費額 (人民元), カテゴリー別
  • 表 68: 中国 チルド/デリ食品 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 69: 中国 チルド/デリ食品 市場販売量 シェア (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 70: 中国 チルド/デリ食品 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人), カテゴリー別
  • 表 71: 中国 チルド/デリ食品 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯), カテゴリー別
  • 表 72: 中国 チルド/デリ食品 組織小売の販売量シェア (% of 100万Kg)
  • 表 73: 中国 塩漬肉 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 74: 中国 発酵肉 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 75: 中国 パテ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 76: 中国 パイ & セイボリー系前菜 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 77: 中国 包装済みサンドイッチ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 78: 中国 調理済みサラダ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 79: 中国 セイボリー系ベイクド製品 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 80: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をA-Best Supermarket Co., Ltdに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 81: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をA-Best Supermarket Co., Ltdから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 82: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をCarrefour Chinaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 83: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をCarrefour Chinaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 84: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をDashang Groupに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 85: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をDashang Groupから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 86: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をMetro Cash & Carryに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 87: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をMetro Cash & Carryから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 88: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をNew Cooperatio Joint-stock trade chain CO., Ltd.に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 89: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をNew Cooperatio Joint-stock trade chain CO., Ltd.から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 90: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をTesco Chinaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 91: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をTesco Chinaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 92: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をTrust Martに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 93: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をTrust Martから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 94: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWal-Mart Super center, Chinaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 95: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWal-Mart Super center, Chinaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 96: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWuhan Zhongbai Group Co., Ltd.に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 97: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWuhan Zhongbai Group Co., Ltd.から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 98: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWumart Stores. Groupに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 99: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWumart Stores. Groupから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 100: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 101: 中国: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 102: 中国: チルド/デリ食品 主にA-Best Supermarket Co., Ltdで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 103: 中国: チルド/デリ食品 主にCarrefour Chinaで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 104: 中国: チルド/デリ食品 主にDashang Groupで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 105: 中国: チルド/デリ食品 主にMetro Cash & Carryで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 106: 中国: チルド/デリ食品 主にNew Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd.で商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 107: 中国: チルド/デリ食品 主にTesco Chinaで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 108: 中国: チルド/デリ食品 主にWal-Mart Super center, Chinaで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 109: 中国: チルド/デリ食品 主にWuhan Zhongbai Group Co., Ltd.で商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 110: 中国: チルド/デリ食品 主にWumart Stores. Groupで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 111: 中国: チルド/デリ食品 主にその他の小売店で商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート 調査方法
  • 図 2: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 年代別
  • 図 3: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 性別
  • 図 4: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 資産別
  • 図 7: 中国 チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 中国 塩漬肉 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 9: 中国 塩漬肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 中国 発酵肉 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 11: 中国 発酵肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 中国 パテ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 13: 中国 パテ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 中国 パイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 15: 中国 パイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: 中国 包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 17: 中国 包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: 中国 調理済みサラダ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 19: 中国 調理済みサラダ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: 中国 セイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 21: 中国 セイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 22: 中国 チルド/デリ食品 PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 図 23: 中国 チルド/デリ食品 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 図 24: 中国 チルド/デリ食品 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 25: 中国 チルド/デリ食品 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 26: 中国 チルド/デリ食品 組織小売の販売量シェア (% of 100万Kg)
  • 図 27: 中国 塩漬肉 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 28: 中国 発酵肉 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 29: 中国 パテ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 30: 中国 パイ & セイボリー系前菜 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 31: 中国 包装済みサンドイッチ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 32: 中国 調理済みサラダ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 33: 中国 セイボリー系ベイクド製品 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 34: 中国 チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0210IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Chilled & Deli Food market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Chilled & Deli Food market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

For those interested in expanding into China it is increasingly crucial not only to understand market sizes, but also exactly who the consumer is. This report provides a "map" of the consumer groups and their share of the market and the trends which influence their behavior to give a detailed understanding of the market and its consumers to allow effective market planning.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: Cured Meats, Fermented Meats, Pates, Pies & Savory Appetizers, Pre-packed Sandwiches, Prepared Salads, Savory Baked Goods markets.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

In general retailers' own products have made significant inroads into the market, and Private Label share varies between 20% and over 50%. For brand therefore there is a need to cement their position in the market to avoid further inroads into their sales.

Overall Pies & Savory Appetizers account for more than 50% of the Chilled & Deli Food market in China in value terms. Savory Baked Goods and Pre-Packed Sandwiches are the next big segments while rest of the categories such as prepared salads, pates, cured meats and fermented meats together have only 5% market share.

Across the whole market the majority of sales value at least is accounted for by educated, urban dwellers, making understanding the needs and wants of these groups crucial.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Chilled & Deli Foods Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Cured Meats
    • 2.2.2 Fermented Meats
    • 2.2.3 Pates
    • 2.2.4 Pies & Savory Appetizers
    • 2.2.5 Pre-packed Sandwiches
    • 2.2.6 Prepared Salads
    • 2.2.7 Savory Baked Goods
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Cured Meats
    • 2.3.2 Fermented Meats
    • 2.3.3 Pates
    • 2.3.4 Pies & Savory Appetizers
    • 2.3.5 Pre-packed Sandwiches
    • 2.3.6 Prepared Salads
    • 2.3.7 Savory Baked Goods

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Cured Meats
    • 3.1.2 Fermented Meats
    • 3.1.3 Pates
    • 3.1.4 Pies & Savory Appetizers
    • 3.1.5 Pre-packed Sandwiches
    • 3.1.6 Prepared Salads
    • 3.1.7 Savory Baked Goods
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Cured Meats
    • 3.2.2 Fermented Meats
    • 3.2.3 Pates
    • 3.2.4 Pies & Savory Appetizers
    • 3.2.5 Pre-packed Sandwiches
    • 3.2.6 Prepared Salads
    • 3.2.7 Savory Baked Goods

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Chilled & Deli Foods Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Cured Meats
    • 4.2.2 Fermented Meats
    • 4.2.3 Pates
    • 4.2.4 Pies & Savory Appetizers
    • 4.2.5 Pre-packed Sandwiches
    • 4.2.6 Prepared Salads
    • 4.2.7 Savory Baked Goods

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Chilled & Deli Foods
    • 5.1.2 Cured Meats
    • 5.1.3 Fermented Meats
    • 5.1.4 Pates
    • 5.1.5 Pies & Savory Appetizers
    • 5.1.6 Pre-packed Sandwiches
    • 5.1.7 Prepared Salads
    • 5.1.8 Savory Baked Goods

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Chilled & Deli Foods Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Chilled & Deli Foods Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Chilled & Deli Foods Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Retailer Choice, Switching and Category Share of Organized Retail

  • 7.1 Retailer Volume Share of Organized Retail
    • 7.1.1 Retailer Share by Volume of Organized Retail in Chilled & Deli Foods
  • 7.2 Retailer Volume of Organized Retail Share by Category
    • 7.2.1 Retail Share by Volume of Organized Retail - Cured Meats
    • 7.2.2 Retail Share by Volume of Organized Retail - Fermented Meats
    • 7.2.3 Retail Share by Volume of Organized Retail - Pates
    • 7.2.4 Retail Share by Volume of Organized Retail - Pies & Savory Appetizers
    • 7.2.5 Retail Share by Volume of Organized Retail - Pre-packed Sandwiches
    • 7.2.6 Retail Share by Volume of Organized Retail - Prepared Salads
    • 7.2.7 Retail Share by Volume of Organized Retail - Savory Baked Goods
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 A-Best Supermarket Co., Ltd Switching Analysis
    • 7.3.3 Carrefour China Switching Analysis
    • 7.3.4 Dashang Group Switching Analysis
    • 7.3.5 Metro Cash & Carry Switching Analysis
    • 7.3.6 New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. Switching Analysis
    • 7.3.7 Tesco China Switching Analysis
    • 7.3.8 Trust Mart Switching Analysis
    • 7.3.9 Wal-Mart Super center, China Switching Analysis
    • 7.3.10 Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. Switching Analysis
    • 7.3.11 Wumart Stores. Group Switching Analysis
    • 7.3.12 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Chilled & Deli Foods, by Retailer Used
    • 7.4.1 A-Best Supermarket Co., Ltd
    • 7.4.2 Carrefour China
    • 7.4.3 Dashang Group
    • 7.4.4 Metro Cash & Carry
    • 7.4.5 New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd.
    • 7.4.6 Tesco China
    • 7.4.7 Wal-Mart Super center, China
    • 7.4.8 Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd.
    • 7.4.9 Wumart Stores. Group
    • 7.4.10 Other

8 Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Food Volume Units Chilled & Deli Foods Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - CNY Vs. US$, 2011
  • Table 3: China Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: China Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: China Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: China Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: China Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: China Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: China Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: China Cured Meats Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: China Fermented Meats Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: China Pates Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: China Pies & Savory Appetizers Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: China Pre-packed Sandwiches Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: China Prepared Salads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 16: China Savory Baked Goods Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 17: China Total Cured Meats Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: China Total Fermented Meats Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: China Total Pates Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: China Total Pies & Savory Appetizers Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 21: China Total Pre-packed Sandwiches Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 22: China Total Prepared Salads Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 23: China Total Savory Baked Goods Value (Yuan Renminbi millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 24: China Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: China Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: China Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 27: China Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 28: China Pates Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 29: China Pates Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 30: China Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 31: China Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 32: China Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 33: China Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 34: China Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 35: China Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 36: China Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 37: China Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 38: China Cured Meats Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 39: China Fermented Meats Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 40: China Pates Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 41: China Pies & Savory Appetizers Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 42: China Pre-packed Sandwiches Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 43: China Prepared Salads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 44: China Savory Baked Goods Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 45: China Chilled & Deli Foods Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 46: China Cured Meats Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 47: China Fermented Meats Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 48: China Pates Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 49: China Pies & Savory Appetizers Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 50: China Pre-packed Sandwiches Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 51: China Prepared Salads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 52: China Savory Baked Goods Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 53: China, Overall Chilled & Deli Foods: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 54: China, Cured Meats: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 55: China, Fermented Meats: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 56: China, Pates: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 57: China, Pies & Savory Appetizers: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 58: China, Pre-packed Sandwiches: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 59: China, Prepared Salads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 60: China, Savory Baked Goods: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 61: China Chilled & Deli Foods Market Value (Yuan Renminbi million), by Category, 2011
  • Table 62: China Chilled & Deli Foods Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 63: China Chilled & Deli Foods Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 64: China Chilled & Deli Foods Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 65: China Chilled & Deli Foods Expenditure Per Capita (Yuan Renminbi), by Category, 2011
  • Table 66: China Chilled & Deli Foods Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 67: China Chilled & Deli Foods Expenditure Per Household (Yuan Renminbi), by Category
  • Table 68: China Chilled & Deli Foods Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 69: China Chilled & Deli Foods Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 70: China Chilled & Deli Foods Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 71: China Chilled & Deli Foods Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 72: China Chilled & Deli Foods Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Table 73: China Cured Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 74: China Fermented Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 75: China Pates Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 76: China Pies & Savory Appetizers Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 77: China Pre-packed Sandwiches Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 78: China Prepared Salads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 79: China Savory Baked Goods Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 80: China: Switchers to A-Best Supermarket Co., Ltd for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 81: China: Switchers From A-Best Supermarket Co., Ltd for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 82: China: Switchers to Carrefour China for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 83: China: Switchers From Carrefour China for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 84: China: Switchers to Dashang Group for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 85: China: Switchers From Dashang Group for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 86: China: Switchers to Metro Cash & Carry for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 87: China: Switchers From Metro Cash & Carry for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 88: China: Switchers to New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 89: China: Switchers From New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 90: China: Switchers to Tesco China for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 91: China: Switchers From Tesco China for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 92: China: Switchers to Trust Mart for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 93: China: Switchers From Trust Mart for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 94: China: Switchers to Wal-Mart Super center, China for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 95: China: Switchers From Wal-Mart Super center, China for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 96: China: Switchers to Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 97: China: Switchers From Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 98: China: Switchers to Wumart Stores. Group for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 99: China: Switchers From Wumart Stores. Group for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 100: China: Switchers to Other for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 101: China: Switchers From Other for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 102: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From A-Best Supermarket Co., Ltd (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 103: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Carrefour China (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 104: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Dashang Group (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 105: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Metro Cash & Carry (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 106: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From New Cooperation Joint-stock trade chain CO., Ltd. (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 107: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Tesco China (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 108: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart Super center, China (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 109: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Wuhan Zhongbai Group Co., Ltd. (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 110: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Wumart Stores. Group (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 111: China: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: China Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: China Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: China Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: China Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: China Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: China Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: China Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: China Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: China Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: China Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: China Pates Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: China Pates Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: China Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: China Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: China Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: China Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: China Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: China Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: China Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 21: China Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 22: China Chilled & Deli Foods Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 23: China Chilled & Deli Foods Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 24: China Chilled & Deli Foods Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 25: China Chilled & Deli Foods Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 26: China Chilled & Deli Foods Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (% of Kg m), 2011
  • Figure 27: China Cured Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 28: China Fermented Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 29: China Pates Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 30: China Pies & Savory Appetizers Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 31: China Pre-packed Sandwiches Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 32: China Prepared Salads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 33: China Savory Baked Goods Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 34: China: People Who Have Switched Retailer for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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