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市場調査レポート

ブラジルのチルド/デリ食品市場における消費者動向

Consumer Trends in the Chilled & Deli Food Market in Brazil

発行 Canadean 商品コード 228561
出版日 ページ情報 英文 110 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
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ブラジルのチルド/デリ食品市場における消費者動向 Consumer Trends in the Chilled & Deli Food Market in Brazil
出版日: 2012年03月29日 ページ情報: 英文 110 Pages
概要

すべてのカテゴリーではないものの、いくつかにおいては、 初期若年層に属するユーザーのシェアが目立って減少しています。これは、初めて実家を出て暮らし始める際に生じる生活習慣の変化を反映しているようです。そのため、この変化の時期は販売業者にとって、機会と脅威の両方をもたらすのです。総販売量でいえば、主要小売業者のシェアが大きいのですが、それらを除けば、実態ははるかに断片化しています。そのため、勢力拡大を狙う業者にとっては、大手小売業者と効果的な関係を築くことが重要でしょう。消費活動が流行に左右されていると答えた消費者のシェアと、流行の影響下にある市場販売額の実際のシェアの間には、「意見-行動」のギャップが存在します。なぜなら、消費者の行動は必ずしも流行に左右されないからです。つまり、流行の全体的影響には限りがあるものの、影響の拡大は起こりえるということです。

当レポートでは、ブラジルにおけるチルド/デリ食品の消費者の動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびチルド/デリ食品の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値 カテゴリー別
    • 2.2.1 塩漬肉
    • 2.2.2 発酵肉
    • 2.2.3 パテ
    • 2.2.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 2.2.5 包装済みサンドイッチ
    • 2.2.6 調理済みサラダ
    • 2.2.7 セイボリー系ベイクド製品
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 塩漬肉
    • 2.3.2 発酵肉
    • 2.3.3 パテ
    • 2.3.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 2.3.5 包装済みサンドイッチ
    • 2.3.6 調理済みサラダ
    • 2.3.7 セイボリー系ベイクド製品

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 塩漬肉
    • 3.1.2 発酵肉
    • 3.1.3 パテ
    • 3.1.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 3.1.5 包装済みサンドイッチ
    • 3.1.6 調理済みサラダ
    • 3.1.7 セイボリー系ベイクド製品
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 塩漬肉
    • 3.2.2 発酵肉
    • 3.2.3 パテ
    • 3.2.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 3.2.5 包装済みサンドイッチ
    • 3.2.6 調理済みサラダ
    • 3.2.7 セイボリー系ベイクド製品

4 ブランドかプライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 チルド/デリ食品 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 塩漬肉
    • 4.2.2 発酵肉
    • 4.2.3 パテ
    • 4.2.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 4.2.5 包装済みサンドイッチ
    • 4.2.6 調理済みサラダ
    • 4.2.7 セイボリー系ベイクド製品

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 全ての チルド/デリ食品
    • 5.1.2 塩漬肉
    • 5.1.3 発酵肉
    • 5.1.4 パテ
    • 5.1.5 パイ & セイボリー系前菜
    • 5.1.6 包装済みサンドイッチ
    • 5.1.7 調理済みサラダ
    • 5.1.8 セイボリー系ベイクド製品

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 チルド/デリ食品市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値 カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量 カテゴリー別
  • 6.2 チルド/デリ食品の市場価値分析 カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額 カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額 カテゴリー別
  • 6.3 チルド/デリ食品の市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量 カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量 カテゴリー別

7 小売業者の選択、切替および組織小売のカテゴリーシェア

  • 7.1 組織小売における販売量シェア
    • 7.1.1 チルド/デリ食品における組織小売の販売量シェア
  • 7.2 組織小売の販売量シェア カテゴリー別
    • 7.2.1 組織小売の販売量シェア - 塩漬肉
    • 7.2.2 組織小売の販売量シェア - 発酵肉
    • 7.2.3 組織小売の販売量シェア - パテ
    • 7.2.4 組織小売の販売量シェア - パイ & セイボリー系前菜
    • 7.2.5 組織小売の販売量シェア - 包装済みサンドイッチ
    • 7.2.6 組織小売の販売量シェア - 調理済みサラダ
    • 7.2.7 組織小売の販売量シェア - セイボリー系ベイクド製品
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 A. Angeloni 切り替え分析
    • 7.3.3 Carrefour 切り替え分析
    • 7.3.4 Companhia Brasileira de Distribuicao 切り替え分析
    • 7.3.5 Drogasil S.A. 切り替え分析
    • 7.3.6 G.Barbosa 切り替え分析
    • 7.3.7 Irmaos Bretas 切り替え分析
    • 7.3.8 Irmaos Muffato 切り替え分析
    • 7.3.9 Lojas Americanas 切り替え分析
    • 7.3.10 Prezunic 切り替え分析
    • 7.3.11 Wal-Mart 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 チルド/デリ食品の最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Carrefour
    • 7.4.2 Cia Zaffari
    • 7.4.3 Companhia Brasileira de Distribuicaoに
    • 7.4.4 Coop Cooperativa de Consumo
    • 7.4.5 G.Barbosa
    • 7.4.6 Irmaos Bretas
    • 7.4.7 Irmaos Muffato
    • 7.4.8 Lojas Americanas
    • 7.4.9 Prezunic
    • 7.4.10 Wal-Mart
    • 7.4.11 Other

8 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: チルド/デリ食品市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- BRL Vs. US$
  • 表 3: ブラジル 調査回答者のプロファイル (ウェイト調整)
  • 表 4: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 年代別
  • 表 5: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 性別
  • 表 6: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 表 8: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 資産別
  • 表 9: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: ブラジル 塩漬肉 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 11: ブラジル 発酵肉 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 12: ブラジル パテ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 13: ブラジル パイ & セイボリー系前菜 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 14: ブラジル 包装済みサンドイッチ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 15: ブラジル 調理済みサラダ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 16: ブラジル セイボリー系ベイクド製品 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 17: ブラジル 塩漬肉の総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: ブラジル 発酵肉の総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: ブラジル パテの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: ブラジル パイ&セイボリー系前菜の総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 21: ブラジル 包装済みサンドイッチの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 22: ブラジル 調理済みサラダの総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 23: ブラジル セイボリー系ベイクド製品の総販売額 (100万ブラジルレアル) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 24: ブラジル 塩漬肉 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 25: ブラジル 塩漬肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: ブラジル 発酵肉 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 27: ブラジル 発酵肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 28: ブラジル パテ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 29: ブラジル パテ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 30: ブラジル パイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 31: ブラジル パイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 32: ブラジル 包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 33: ブラジル 包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 34: ブラジル 調理済みサラダ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 35: ブラジル 調理済みサラダ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 36: ブラジル セイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 37: ブラジル セイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 38: ブラジル 塩漬肉 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 39: ブラジル 発酵肉 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 40: ブラジル パテ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 41: ブラジル パイ & セイボリー系前菜 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 42: ブラジル 包装済みサンドイッチ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 43: ブラジル 調理済みサラダ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 44: ブラジル セイボリー系ベイクド製品 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 45: ブラジル チルド/デリ食品 PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 表 46: ブラジル 塩漬肉 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 47: ブラジル 発酵肉 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 48: ブラジル パテ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 49: ブラジル パイ & セイボリー系前菜 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 50: ブラジル 包装済みサンドイッチ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 51: ブラジル 調理済みサラダ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 52: ブラジル セイボリー系ベイクド製品 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 53: ブラジル, 全ての チルド/デリ食品: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 54: ブラジル, 塩漬肉: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 55: ブラジル, 発酵肉: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 56: ブラジル, パテ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 57: ブラジル, パイ & セイボリー系前菜: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 58: ブラジル, 包装済みサンドイッチ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 59: ブラジル, 調理済みサラダ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 60: ブラジル, セイボリー系ベイクド製品: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 61: ブラジル チルド/デリ食品の市場価値 (100万ブラジルレアル), カテゴリー別
  • 表 62: ブラジル チルド/デリ食品の市場価値 (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 63: ブラジル チルド/デリ食品 市場販売量 (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 64: ブラジル チルド/デリ食品 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 65: ブラジル チルド/デリ食品 1人あたり消費額 (ブラジルレアル), カテゴリー別
  • 表 66: ブラジル チルド/デリ食品 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 67: ブラジル チルド/デリ食品 1世帯あたり消費額 (ブラジルレアル), カテゴリー別
  • 表 68: ブラジル チルド/デリ食品 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 69: ブラジル チルド/デリ食品 市場販売量 シェア (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 70: ブラジル チルド/デリ食品 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人), カテゴリー別
  • 表 71: ブラジル チルド/デリ食品 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯), カテゴリー別
  • 表 72: ブラジル チルド/デリ食品 小売業者シェア (販売量) (% of 100万Kg)
  • 表 73: ブラジル 塩漬肉 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 74: ブラジル 発酵肉 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 75: ブラジル パテ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 76: ブラジル パイ & セイボリー系前菜 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 77: ブラジル 包装済みサンドイッチ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 78: ブラジル 調理済みサラダ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 79: ブラジル セイボリー系ベイクド製品 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 表 80: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をA. Angeloniに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 81: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をA. Angeloniから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 82: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をCarrefourに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 83: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をCarrefourから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 84: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をCompanhia Brasileira de Distribuicaoに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 85: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をCompanhia Brasileira de Distribuicaoから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 86: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をDrogasil S.A.に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 87: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をDrogasil S.A.から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 88: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をG.Barbosaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 89: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をG.Barbosaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 90: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をIrmaos Bretasに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 91: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をIrmaos Bretasから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 92: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をIrmaos Muffatoに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 93: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をIrmaos Muffatoから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 94: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をLojas Americanasに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 95: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をLojas Americanasから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 96: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をPrezunicに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 97: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をPrezunicから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 98: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWal-Martに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 99: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWal-Martから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 100: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 101: ブラジル: チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 102: ブラジル: チルド/デリ食品 主にCarrefourで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 103: ブラジル: チルド/デリ食品 主にCia Zaffariで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 104: ブラジル: チルド/デリ食品 主にCompanhia Brasileira de Distribuicaoで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 105: ブラジル: チルド/デリ食品 主にCoop Cooperativa de Consumoで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 106: ブラジル: チルド/デリ食品 主にG.Barbosaで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 107: ブラジル: チルド/デリ食品 主にIrmaos Bretasで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 108: ブラジル: チルド/デリ食品 主にIrmaos Muffatoで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 109: ブラジル: チルド/デリ食品 主にLojas Americanasで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 110: ブラジル: チルド/デリ食品 主にPrezunicで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 111: ブラジル: チルド/デリ食品 主にWal-Martで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)
  • 表 112: ブラジル: チルド/デリ食品 主にその他の小売店で商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの%割合、)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート 調査方法
  • 図 2: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 年代別
  • 図 3: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 性別
  • 図 4: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 図 6: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 資産別
  • 図 7: ブラジル チルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: ブラジル 塩漬肉 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 9: ブラジル 塩漬肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: ブラジル 発酵肉 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 11: ブラジル 発酵肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: ブラジル パテ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 13: ブラジル パテ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: ブラジル パイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 15: ブラジル パイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: ブラジル 包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 17: ブラジル 包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: ブラジル 調理済みサラダ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 19: ブラジル 調理済みサラダ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: ブラジル セイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 21: ブラジル セイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 22: ブラジル チルド/デリ食品 PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 図 23: ブラジル チルド/デリ食品 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 図 24: ブラジル チルド/デリ食品 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 25: ブラジル チルド/デリ食品 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 26: ブラジル チルド/デリ食品 小売業者シェア (販売量) (% of 100万Kg)
  • 図 27: ブラジル 塩漬肉 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 28: ブラジル 発酵肉 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 29: ブラジル パテ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 30: ブラジル パイ & セイボリー系前菜 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 31: ブラジル 包装済みサンドイッチ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 32: ブラジル 調理済みサラダ 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 33: ブラジル セイボリー系ベイクド製品 組織小売の販売量シェア (100万Kg)
  • 図 34: ブラジル チルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0181IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Chilled & Deli Food market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Chilled & Deli Food market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As the country undergoes rapid development and population dynamics start to take effect, being able to capitalize early on the new emerging consumer behaviors will be fundamental to future growth. This makes early identification of the consumer groups and trends driving market behavior essential.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: Cured Meats, Fermented Meats, Pates, Pies & Savory Appetizers, Pre-packed Sandwiches, Prepared Salads and Savory Baked Goods.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

In several, but not all, categories there is a marked decline in the share of users for the Early Young Adults group. This is likely a reflection of altering habits of people as they move out of the family home for the first time. As such this period of change offers both opportunities and threats to marketers.

In terms of total volumes leading retailers have significant share, but outside these leading players the picture is much more fragmented. For those seeking to build major presence building effective relationships with the leader retailers will therefore most likely be vital.

A significant "attitude-behavior" gaps exist between the share of consumers citing that a trend affects their consumption and the actual share of the market value these trends influence. This is because consumers don't always act on these trends - the result is that overall trend influence is limited, but has the potential to grow.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Chilled & Deli Foods Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Cured Meats
    • 2.2.2 Fermented Meats
    • 2.2.3 Pates
    • 2.2.4 Pies & Savory Appetizers
    • 2.2.5 Pre-packed Sandwiches
    • 2.2.6 Prepared Salads
    • 2.2.7 Savory Baked Goods
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Cured Meats
    • 2.3.2 Fermented Meats
    • 2.3.3 Pates
    • 2.3.4 Pies & Savory Appetizers
    • 2.3.5 Pre-packed Sandwiches
    • 2.3.6 Prepared Salads
    • 2.3.7 Savory Baked Goods

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Cured Meats
    • 3.1.2 Fermented Meats
    • 3.1.3 Pates
    • 3.1.4 Pies & Savory Appetizers
    • 3.1.5 Pre-packed Sandwiches
    • 3.1.6 Prepared Salads
    • 3.1.7 Savory Baked Goods
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Cured Meats
    • 3.2.2 Fermented Meats
    • 3.2.3 Pates
    • 3.2.4 Pies & Savory Appetizers
    • 3.2.5 Pre-packed Sandwiches
    • 3.2.6 Prepared Salads
    • 3.2.7 Savory Baked Goods

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Chilled & Deli Foods Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Cured Meats
    • 4.2.2 Fermented Meats
    • 4.2.3 Pates
    • 4.2.4 Pies & Savory Appetizers
    • 4.2.5 Pre-packed Sandwiches
    • 4.2.6 Prepared Salads
    • 4.2.7 Savory Baked Goods

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Chilled & Deli Foods
    • 5.1.2 Cured Meats
    • 5.1.3 Fermented Meats
    • 5.1.4 Pates
    • 5.1.5 Pies & Savory Appetizers
    • 5.1.6 Pre-packed Sandwiches
    • 5.1.7 Prepared Salads
    • 5.1.8 Savory Baked Goods

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Chilled & Deli Foods Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Chilled & Deli Foods Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Chilled & Deli Foods Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Retailer Choice, Switching and Category Share of Organized Retail

  • 7.1 Retailer Volume Share of Organized Retail
    • 7.1.1 Retailer Share by Volume of Organized Retail in Chilled & Deli Foods
  • 7.2 Retailer Volume of Organized Retail Share by Category
    • 7.2.1 Retail Share by Volume of Organized Retail - Cured Meats
    • 7.2.2 Retail Share by Volume of Organized Retail - Fermented Meats
    • 7.2.3 Retail Share by Volume of Organized Retail - Pates
    • 7.2.4 Retail Share by Volume of Organized Retail - Pies & Savory Appetizers
    • 7.2.5 Retail Share by Volume of Organized Retail - Pre-packed Sandwiches
    • 7.2.6 Retail Share by Volume of Organized Retail - Prepared Salads
    • 7.2.7 Retail Share by Volume of Organized Retail - Savory Baked Goods
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 A. Angeloni Switching Analysis
    • 7.3.3 Carrefour Switching Analysis
    • 7.3.4 Companhia Brasileira de Distribuicao Switching Analysis
    • 7.3.5 Drogasil S.A. Switching Analysis
    • 7.3.6 G.Barbosa Switching Analysis
    • 7.3.7 Irmaos Bretas Switching Analysis
    • 7.3.8 Irmaos Muffato Switching Analysis
    • 7.3.9 Lojas Americanas Switching Analysis
    • 7.3.10 Prezunic Switching Analysis
    • 7.3.11 Wal-Mart Switching Analysis
    • 7.3.12 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Chilled & Deli Foods, by Retailer Used
    • 7.4.1 Carrefour
    • 7.4.2 Cia Zaffari
    • 7.4.3 Companhia Brasileira de Distribuicao
    • 7.4.4 Coop Cooperativa de Consumo
    • 7.4.5 G.Barbosa
    • 7.4.6 Irmaos Bretas
    • 7.4.7 Irmaos Muffato
    • 7.4.8 Lojas Americanas
    • 7.4.9 Prezunic
    • 7.4.10 Wal-Mart
    • 7.4.11 Other

8 Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Chilled & Deli Foods Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - BRL Vs. US$, 2011
  • Table 3: Brazil Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: Brazil Cured Meats Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: Brazil Fermented Meats Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: Brazil Pates Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: Brazil Pies & Savory Appetizers Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: Brazil Pre-packed Sandwiches Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: Brazil Prepared Salads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 16: Brazil Savory Baked Goods Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 17: Brazil Total Cured Meats Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: Brazil Total Fermented Meats Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: Brazil Total Pates Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: Brazil Total Pies & Savory Appetizers Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 21: Brazil Total Pre-packed Sandwiches Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 22: Brazil Total Prepared Salads Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 23: Brazil Total Savory Baked Goods Value (Brazilian Real millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 24: Brazil Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: Brazil Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: Brazil Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 27: Brazil Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 28: Brazil Pates Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 29: Brazil Pates Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 30: Brazil Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 31: Brazil Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 32: Brazil Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 33: Brazil Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 34: Brazil Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 35: Brazil Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 36: Brazil Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 37: Brazil Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 38: Brazil Cured Meats Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 39: Brazil Fermented Meats Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 40: Brazil Pates Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 41: Brazil Pies & Savory Appetizers Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 42: Brazil Pre-packed Sandwiches Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 43: Brazil Prepared Salads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 44: Brazil Savory Baked Goods Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 45: Brazil Chilled & Deli Foods Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 46: Brazil Cured Meats Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 47: Brazil Fermented Meats Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 48: Brazil Pates Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 49: Brazil Pies & Savory Appetizers Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 50: Brazil Pre-packed Sandwiches Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 51: Brazil Prepared Salads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 52: Brazil Savory Baked Goods Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 53: Brazil, Overall Chilled & Deli Foods: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 54: Brazil, Cured Meats: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 55: Brazil, Fermented Meats: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 56: Brazil, Pates: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 57: Brazil, Pies & Savory Appetizers: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 58: Brazil, Pre-packed Sandwiches: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 59: Brazil, Prepared Salads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 60: Brazil, Savory Baked Goods: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 61: Brazil Chilled & Deli Foods Market Value (Brazilian Real million), by Category, 2011
  • Table 62: Brazil Chilled & Deli Foods Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 63: Brazil Chilled & Deli Foods Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 64: Brazil Chilled & Deli Foods Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 65: Brazil Chilled & Deli Foods Expenditure Per Capita (Brazilian Real), by Category, 2011
  • Table 66: Brazil Chilled & Deli Foods Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 67: Brazil Chilled & Deli Foods Expenditure Per Household (Brazilian Real), by Category
  • Table 68: Brazil Chilled & Deli Foods Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 69: Brazil Chilled & Deli Foods Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 70: Brazil Chilled & Deli Foods Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 71: Brazil Chilled & Deli Foods Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 72: Brazil Chilled & Deli Foods Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Table 73: Brazil Cured Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 74: Brazil Fermented Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 75: Brazil Pates Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 76: Brazil Pies & Savory Appetizers Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 77: Brazil Pre-packed Sandwiches Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 78: Brazil Prepared Salads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 79: Brazil Savory Baked Goods Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Table 80: Brazil: Switchers to A. Angeloni for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 81: Brazil: Switchers From A. Angeloni for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 82: Brazil: Switchers to Carrefour for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 83: Brazil: Switchers From Carrefour for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 84: Brazil: Switchers to Companhia Brasileira de Distribuicao for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 85: Brazil: Switchers From Companhia Brasileira de Distribuicao for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 86: Brazil: Switchers to Drogasil S.A. for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 87: Brazil: Switchers From Drogasil S.A. for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 88: Brazil: Switchers to G.Barbosa for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 89: Brazil: Switchers From G.Barbosa for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 90: Brazil: Switchers to Irmaos Bretas for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 91: Brazil: Switchers From Irmaos Bretas for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 92: Brazil: Switchers to Irmaos Muffato for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 93: Brazil: Switchers From Irmaos Muffato for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 94: Brazil: Switchers to Lojas Americanas for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 95: Brazil: Switchers From Lojas Americanas for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 96: Brazil: Switchers to Prezunic for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 97: Brazil: Switchers From Prezunic for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 98: Brazil: Switchers to Wal-Mart for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 99: Brazil: Switchers From Wal-Mart for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 100: Brazil: Switchers to Other for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 101: Brazil: Switchers From Other for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 102: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Carrefour (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 103: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Cia Zaffari (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 104: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Companhia Brasileira de Distribuicao (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 105: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Coop Cooperativa de Consumo (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 106: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From G.Barbosa (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 107: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Irmaos Bretas (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 108: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Irmaos Muffato (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 109: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Lojas Americanas (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 110: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Prezunic (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 111: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Wal-Mart (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 112: Brazil: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: Brazil Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: Brazil Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: Brazil Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: Brazil Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: Brazil Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: Brazil Pates Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: Brazil Pates Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: Brazil Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: Brazil Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: Brazil Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: Brazil Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: Brazil Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: Brazil Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: Brazil Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 21: Brazil Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 22: Brazil Chilled & Deli Foods Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 23: Brazil Chilled & Deli Foods Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 24: Brazil Chilled & Deli Foods Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 25: Brazil Chilled & Deli Foods Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 26: Brazil Chilled & Deli Foods Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Figure 27: Brazil Cured Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 28: Brazil Fermented Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 29: Brazil Pates Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 30: Brazil Pies & Savory Appetizers Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 31: Brazil Pre-packed Sandwiches Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 32: Brazil Prepared Salads Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 33: Brazil Savory Baked Goods Survey-tracked Retailer Shares by Volume of Organized Retail (Kg m), 2011
  • Figure 34: Brazil: People Who Have Switched Retailer for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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