表紙
市場調査レポート

英国のアイスクリーム市場における消費者動向

Consumer Trends in the Ice Cream Market in the UK

発行 Canadean 商品コード 228528
出版日 ページ情報 英文 68 Pages
即納可能
価格
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英国のアイスクリーム市場における消費者動向 Consumer Trends in the Ice Cream Market in the UK
出版日: 2012年04月02日 ページ情報: 英文 68 Pages
概要

英国のテイクアウト用アイスクリームおよびインパルスアイスクリーム分類において、プライベートブランド製品は5分の1から4分の1を占めています。(アルチザンアイスクリームは、小規模の地元企業が生産しているため、プライベートブランドおよびブランド製品の定義から除外しています。)市場の大部分は大手メーカーが独占しているため、プライベートブランドがさらに成長するための余地はほとんど残っていません。 英国の乳製品市場では、小売業の主要4社が小売り流通額の80%以上のシェアを占めています。ネットワークの残された部分は断片化していますが、このことはメーカーへ市場のアイスクリーム分類における交渉力をわずかに残しています。 アイスクリームは英国市場で甘いごちそうだと見られています。消費者の50%以上が、このことはアイスクリーム消費に影響を与えていると述べており、またこのことは、同様に市場から直接の影響を受ける実価にかなりの割合で転化されています。マーケッターは成功を確実にするため、このトレンドをターゲットにする必要があります。

当レポートでは、英国におけるアイスクリームの消費者の動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびアイスクリームの市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団およびカテゴリー別市場価値
    • 2.2.1 アルチザン・アイスクリーム
    • 2.2.2 インパルス・アイスクリーム
    • 2.2.3 テイクアウト用アイスクリーム
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 アルチザン・アイスクリーム
    • 2.3.2 インパルス・アイスクリーム
    • 2.3.3 テイクアウト用アイスクリーム

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 アルチザン・アイスクリーム
    • 3.1.2 インパルス・アイスクリーム
    • 3.1.3 テイクアウト用アイスクリーム
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 アルチザン・アイスクリーム
    • 3.2.2 インパルス・アイスクリーム
    • 3.2.3 テイクアウト用アイスクリーム

4 ブランドか、プライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 アイスクリーム ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 インパルス・アイスクリーム
    • 4.2.2 テイクアウト用アイスクリーム

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 アイスクリーム全般
    • 5.1.2 アルチザン・アイスクリーム
    • 5.1.3 インパルス・アイスクリーム
    • 5.1.4 テイクアウト用アイスクリーム

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 アイスクリーム市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値 カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量 カテゴリー別
  • 6.2 アイスクリーム 市場価値分析 カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額 カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額 カテゴリー別
  • 6.3 アイスクリーム 市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量 カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量 カテゴリー別

7 小売業者の選択、切替およびカテゴリーシェア

  • 7.1 小売業者の販売量シェア
    • 7.1.1 アイスクリームにおける小売業者の販売量シェア
  • 7.2 小売業者の販売量シェア カテゴリー別
    • 7.2.1 小売 販売量シェア - インパルス・アイスクリーム
    • 7.2.2 小売 販売量シェア - テイクアウト用アイスクリーム
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス of
    • 7.3.2 Asda 切り替え分析
    • 7.3.3 Co-Op/Somerfield 切り替え分析
    • 7.3.4 Iceland 切り替え分析
    • 7.3.5 Morrisons 切り替え分析
    • 7.3.6 Sainsbury's 切り替え分析
    • 7.3.7 Tesco 切り替え分析
    • 7.3.8 その他の切り替え分析
  • 7.4 アイスクリームの最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Asda
    • 7.4.2 Co-Op/Somerfield
    • 7.4.3 Iceland
    • 7.4.4 Morrisons
    • 7.4.5 Sainsbury's
    • 7.4.6 Tesco
    • 7.4.7 その他

8 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: アイスクリーム市場の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- GBP Vs. US$
  • 表 3: 英国の調査回答者のプロファイル (ウェイト調整)
  • 表 4: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%), 年代別
  • 表 5: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%), 性別
  • 表 6: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%) 学歴別
  • 表 8: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%) 資産別
  • 表 9: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: 英国のアルチザン・アイスクリーム 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 11: 英国のインパルス・アイスクリーム 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 12: 英国のテイクアウト用アイスクリーム 消費者集団シェア(% 市場価値)
  • 表 13: 英国のアルチザン・アイスクリーム全般 販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 14: 英国のインパルス・アイスクリーム全般 販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 15: 英国のテイクアウト用アイスクリーム全般 販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 16: 英国のアルチザン・アイスクリーム 消費頻度分析(% 年齢集団別, 消費集団別)
  • 表 17: 英国のアルチザン・アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 18: 英国のインパルス・アイスクリーム 消費頻度分析(% 年齢集団別, 消費集団別)
  • 表 19: 英国のインパルス・アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 20: 英国のテイクアウト用アイスクリーム 消費頻度分析(% 年齢集団別, 消費集団別)
  • 表 21: 英国のテイクアウト用アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 22: 英国のアルチザン・アイスクリーム 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 23: 英国のインパルス・アイスクリーム 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 24: 英国のテイクアウト用アイスクリーム 消費者プロファイル (消費者サブグループ、%)
  • 表 25: 英国のアイスクリーム 本調査におけるPB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 表 26: 英国のインパルス・アイスクリーム 本調査によるブランドシェア (販売量による) (% Vol)
  • 表 27: 英国のテイクアウト用アイスクリーム 本調査によるブランドシェア (販売量による) (% Vol)
  • 表 28: 英国のアイスクリーム全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 29: 英国のアルチザン・アイスクリーム: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 30: 英国のインパルス・アイスクリーム: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 31: 英国のテイクアウト用アイスクリーム: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 32: 英国のアイスクリーム 市場価値 (100万ポンド), カテゴリー別
  • 表 33: 英国のアイスクリーム 市場価値 (100万US$), カテゴリー別
  • 表 34: 英国のアイスクリーム 市場販売量 (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 35: 英国のアイスクリーム 市場シェア (100万US$), カテゴリー別
  • 表 36: 英国のアイスクリーム 1人あたり消費額 (ポンド), カテゴリー別
  • 表 37: 英国のアイスクリーム 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 38: 英国のアイスクリーム 1世帯あたり消費額 (ポンド), カテゴリー別
  • 表 39: 英国のアイスクリーム 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 40: 英国のアイスクリーム 市場販売量 シェア (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 41: 英国のアイスクリーム 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人), カテゴリー別
  • 表 42: 英国のアイスクリーム 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯), カテゴリー別
  • 表 43: 英国のアイスクリーム 本調査による小売業者シェア (販売量による) (% of 100万Kg)
  • 表 44: 英国のインパルス・アイスクリーム 本調査による小売業者シェア (販売量による) (100万Kg)
  • 表 45: 英国のテイクアウト用アイスクリーム 本調査による小売業者シェア (販売量による) (100万Kg)
  • 表 46: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をAsdaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 47: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をAsdaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 48: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をCo-Op/Somerfieldに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 49: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をCo-Op/Somerfieldから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 50: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をIcelandに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 51: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をMorrisonsに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 52: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をMorrisonsから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 53: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をSainsbury'sに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 54: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をSainsbury'sから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 55: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をTescoに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 56: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をTescoから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 57: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 58: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内その他の小売店から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 59: 英国のアイスクリーム 主にAsdaで商品を購入すると答えた回答者 (サブグループの割合、%)
  • 表 60: 英国のアイスクリーム 主にCo-Op/Somerfieldで商品を購入すると答えた回答者 (サブグループの割合、%)
  • 表 61: 英国のアイスクリーム 主にIcelandで商品を購入すると答えた回答者 (サブグループの割合、%)
  • 表 62: 英国のアイスクリーム 主にMorrisonsで商品を購入すると答えた回答者 (サブグループの割合、%)
  • 表 63: 英国のアイスクリーム 主にSainsbury'sで商品を購入すると答えた回答者 (サブグループの割合、%)
  • 表 64: 英国のアイスクリーム 主にTescoで商品を購入すると答えた回答者(サブグループの割合、%)
  • 表 65: 英国のアイスクリーム 主にその他の小売店で商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループの割合、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート調査方法
  • 図 2: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%), 年代別
  • 図 3: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%), 性別
  • 図 4: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%) 資産別
  • 図 7: 英国のアイスクリーム 販売額シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 英国のアルチザン・アイスクリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 9: 英国のアルチザン・アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 英国のインパルス・アイスクリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 11: 英国のインパルス・アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 英国のテイクアウト用アイスクリーム 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 13: 英国のテイクアウト用アイスクリーム 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 英国のアイスクリーム 本調査におけるPB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 図 15: 英国のアイスクリーム 市場シェア (100万US$), カテゴリー別
  • 図 16: 英国のアイスクリーム 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 17: 英国のアイスクリーム 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 18: 英国のアイスクリーム 本調査による小売業者シェア (販売量による) (% of 100万Kg)
  • 図 19: 英国のインパルス・アイスクリーム 本調査による小売業者シェア (販売量による) (100万Kg)
  • 図 20: 英国のテイクアウト用アイスクリーム 本調査による小売業者シェア (販売量による) (100万Kg)
  • 図 21: 英国のアイスクリーム :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0010IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Ice Cream market in the UK face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is to know just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Ice cream market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

As consumer confidence increases proportionally to economic recovery, consumer trends will be directly affected. Since the global financial crisis of 2008-2009 the retail market has been characterized by an increased amount of discount and own-brand products. Ice Cream is not considered an essential item and therefore consumption patterns have been comparatively affected. The Ice Cream market in the UK is unlikely to record any major change in the volumes market in the future as consumption pattern is mostly confined to the light user category.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: Artisanal Ice Cream, Impulse Ice Cream and Take-home Ice Cream.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

Private Label products account for between a fifth and a quarter of the Take-home and Impulse Ice Cream categories in the UK; Artisanal Ice Cream is produced by small, local business so is excluded from Private Label and Branded products by definition. The majority of the market is dominated by large national brands so there is little room for further Private Label growth.

There are four main retailers with over 80% value share of retail distribution in the Dairy market in the UK. The remainder of the network is fragmented; however this leaves producers with little bargaining power for this section of the market.

Ice Cream is seen as an Indulgent treat in the UK market. Over 50% of consumers state this as an influence over their Ice Cream consumption and this translates into a significant proportion of the actual value of this market being directly influenced as well. Marketers need to target this trend in order to ensure success.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Ice Cream Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Artisanal Ice Cream
    • 2.2.2 Impulse Ice Cream
    • 2.2.3 Take-home Ice Cream
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Artisanal Ice Cream
    • 2.3.2 Impulse Ice Cream
    • 2.3.3 Take-home Ice Cream

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Artisanal Ice Cream
    • 3.1.2 Impulse Ice Cream
    • 3.1.3 Take-home Ice Cream
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Artisanal Ice Cream
    • 3.2.2 Impulse Ice Cream
    • 3.2.3 Take-home Ice Cream

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Ice Cream Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Impulse Ice Cream
    • 4.2.2 Take-home Ice Cream

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Ice Cream
    • 5.1.2 Artisanal Ice Cream
    • 5.1.3 Impulse Ice Cream
    • 5.1.4 Take-home Ice Cream

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Ice Cream Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Ice Cream Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Ice Cream Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Retailer Choice, Switching and Category Share

  • 7.1 Retailer Volume Share
    • 7.1.1 Retailer Volume Share in Ice Cream
  • 7.2 Retailer Volume Share by Category
    • 7.2.1 Retail Share by Volume - Impulse Ice Cream
    • 7.2.2 Retail Share by Volume - Take-home Ice Cream
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 Asda Switching Analysis
    • 7.3.3 Co-Op/Somerfield Switching Analysis
    • 7.3.4 Iceland Switching Analysis
    • 7.3.5 Morrisons Switching Analysis
    • 7.3.6 Sainsbury's Switching Analysis
    • 7.3.7 Tesco Switching Analysis
    • 7.3.8 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Ice Cream, by Retailer Used
    • 7.4.1 Asda
    • 7.4.2 Co-Op/Somerfield
    • 7.4.3 Iceland
    • 7.4.4 Morrisons
    • 7.4.5 Sainsbury's
    • 7.4.6 Tesco
    • 7.4.7 Other

8 Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Ice Cream Market
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - GBP Vs. US$, 2011
  • Table 3: United Kingdom Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: United Kingdom Ice Cream Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: United Kingdom Ice Cream Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: United Kingdom Ice Cream Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: United Kingdom Ice Cream Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: United Kingdom Ice Cream Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: United Kingdom Ice Cream Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: United Kingdom Artisanal Ice Cream Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: United Kingdom Impulse Ice Cream Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: United Kingdom Take-home Ice Cream Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: United Kingdom Total Artisanal Ice Cream Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 14: United Kingdom Total Impulse Ice Cream Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 15: United Kingdom Total Take-home Ice Cream Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 16: United Kingdom Artisanal Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 17: United Kingdom Artisanal Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 18: United Kingdom Impulse Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 19: United Kingdom Impulse Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 20: United Kingdom Take-home Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 21: United Kingdom Take-home Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 22: United Kingdom Artisanal Ice Cream Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 23: United Kingdom Impulse Ice Cream Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 24: United Kingdom Take-home Ice Cream Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 25: United Kingdom Ice Cream Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 26: United Kingdom Impulse Ice Cream Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 27: United Kingdom Take-home Ice Cream Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 28: United Kingdom, Overall Ice Cream: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 29: United Kingdom, Artisanal Ice Cream: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 30: United Kingdom, Impulse Ice Cream: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 31: United Kingdom, Take-home Ice Cream: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 32: United Kingdom Ice Cream Market Value (Pound Sterling million), by Category, 2011
  • Table 33: United Kingdom Ice Cream Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 34: United Kingdom Ice Cream Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 35: United Kingdom Ice Cream Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 36: United Kingdom Ice Cream Expenditure Per Capita (Pound Sterling), by Category, 2011
  • Table 37: United Kingdom Ice Cream Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 38: United Kingdom Ice Cream Expenditure Per Household (Pound Sterling), by Category
  • Table 39: United Kingdom Ice Cream Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 40: United Kingdom Ice Cream Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 41: United Kingdom Ice Cream Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 42: United Kingdom Ice Cream Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 43: United Kingdom Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Table 44: United Kingdom Impulse Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 45: United Kingdom Take-home Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 46: United Kingdom: Switchers to Asda for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 47: United Kingdom: Switchers From Asda for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 48: United Kingdom: Switchers to Co-Op/Somerfield for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 49: United Kingdom: Switchers From Co-Op/Somerfield for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 50: United Kingdom: Switchers to Iceland for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 51: United Kingdom: Switchers to Morrisons for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 52: United Kingdom: Switchers From Morrisons for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 53: United Kingdom: Switchers to Sainsbury's for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 54: United Kingdom: Switchers From Sainsbury's for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 55: United Kingdom: Switchers to Tesco for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 56: United Kingdom: Switchers From Tesco for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 57: United Kingdom: Switchers to Other for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 58: United Kingdom: Switchers From Other for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 59: United Kingdom: Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Asda (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 60: United Kingdom: Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Co-Op/Somerfield (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 61: United Kingdom: Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Iceland (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 62: United Kingdom: Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Morrisons (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 63: United Kingdom: Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Sainsbury's (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 64: United Kingdom: Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Tesco (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 65: United Kingdom: Profile of Ice Cream Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: United Kingdom Ice Cream Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: United Kingdom Ice Cream Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: United Kingdom Ice Cream Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: United Kingdom Ice Cream Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: United Kingdom Ice Cream Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: United Kingdom Ice Cream Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: United Kingdom Artisanal Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: United Kingdom Artisanal Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: United Kingdom Impulse Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: United Kingdom Impulse Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: United Kingdom Take-home Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: United Kingdom Take-home Ice Cream Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: United Kingdom Ice Cream Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 15: United Kingdom Ice Cream Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 16: United Kingdom Ice Cream Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 17: United Kingdom Ice Cream Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 18: United Kingdom Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Figure 19: United Kingdom Impulse Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 20: United Kingdom Take-home Ice Cream Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 21: United Kingdom: People Who Have Switched Retailer for their Ice Cream Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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