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市場調査レポート

英国のチルド/デリ食品市場における消費者動向

Consumer Trends in the Chilled & Deli Foods Market in the UK

発行 Canadean 商品コード 228526
出版日 ページ情報 英文 108 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.39円で換算しております。
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英国のチルド/デリ食品市場における消費者動向 Consumer Trends in the Chilled & Deli Foods Market in the UK
出版日: 2012年04月02日 ページ情報: 英文 108 Pages
概要

人口の29%を占めているにもかかわらず、高年(55歳以上)消費者のチルド/デリ食品における販売額ベースのシェアは、22%にとどまっています。販売額ベースでは最大の消費者集団ということになりますが、高年層は他の年齢層に比べて消費量が少ないということに、マーケティング担当者は留意する必要があります。英国のチルド/デリ食品のプライベートブランド浸透率は比較的高く、一番低いパイおよびセイボリー系前菜のカテゴリーでも市場販売量の43%です。これは、英国のチルド/デリ市場ではブランディングがあまりうまくいかなかったことを示しています。それを裏づける事実として、プライベートブランド製品は概して割安であり、その傾向が消費活動にも影響を与えている、と英国の消費者の25%が回答しています。英国のチルド/デリ食品市場では、最大手の小売業者が販売量ベースで32%のシェアを占めます。他の3社はそれぞれ10%を超えるシェアを占めており、この市場が集約されていることを示しています。

当レポートでは、英国におけるチルド/デリ食品の消費者の動向を製品カテゴリー別に調査し、各種グループ(年齢・性別など)ごとの市場規模、年齢・性別ごとの消費行動・動向、製品選択行動、全体的な傾向が消費者行動に及ぼす影響、市場規模(販売量)と市場価値(販売額)、小売店舗の選択・切り替えの状況などの項目について詳細に分析し、その結果を概略以下の構成でお届けします。

目次

1 イントロダクション

  • 1.1 このレポートについて
  • 1.2 定義
    • 1.2.1 消費者動向
    • 1.2.2 消費者集団および法定飲酒年齢における消費 (アルコール飲料に関する調査の場合)
    • 1.2.3 最終消費者
    • 1.2.4 容積単位および集約単位
    • 1.2.5 為替相場
    • 1.2.6 集団プロファイル (図表解釈用)
  • 1.3 調査方法
    • 1.3.1 イントロダクション
    • 1.3.2 大規模かつ国際的な消費者オンライン調査プログラム
    • 1.3.3 信頼性ある国別(年齢層別、性別)の調査結果
    • 1.3.4 児童への質問には親が代理で回答
    • 1.3.5 アルコール飲料カテゴリーでは回答者を年齢により制限
    • 1.3.6 業界への調査および二次調査を加えた総合的調査

2 消費者区分、消費額および動向の影響

  • 2.1 コホート集団およびチルド/デリ食品の市場価値
    • 2.1.1 年齢集団
    • 2.1.2 性別集団
    • 2.1.3 地域別集団
    • 2.1.4 学歴別集団
    • 2.1.5 資産別集団
    • 2.1.6 生活パターン別集団
  • 2.2 コホート集団および市場価値 カテゴリー別
    • 2.2.1 塩漬肉
    • 2.2.2 発酵肉
    • 2.2.3 パテ
    • 2.2.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 2.2.5 包装済みサンドイッチ
    • 2.2.6 調理済みサラダ
    • 2.2.7 セイボリー系ベイクド製品
  • 2.3 行動の傾向と市場価値
    • 2.3.1 塩漬肉
    • 2.3.2 発酵肉
    • 2.3.3 パテ
    • 2.3.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 2.3.5 包装済みサンドイッチ
    • 2.3.6 調理済みサラダ
    • 2.3.7 セイボリー系ベイクド製品

3 消費分析

  • 3.1 年齢別・性別の消費頻度
    • 3.1.1 塩漬肉
    • 3.1.2 発酵肉
    • 3.1.3 パテ
    • 3.1.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 3.1.5 包装済みサンドイッチ
    • 3.1.6 調理済みサラダ
    • 3.1.7 セイボリー系ベイクド製品
  • 3.2 消費者プロファイル:製品カテゴリー別
    • 3.2.1 塩漬肉
    • 3.2.2 発酵肉
    • 3.2.3 パテ
    • 3.2.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 3.2.5 包装済みサンドイッチ
    • 3.2.6 調理済みサラダ
    • 3.2.7 セイボリー系ベイクド製品

4 ブランドかプライベートブランドかの選択

  • 4.1 ブランドとプライベートブランドの販売量シェア
    • 4.1.1 カテゴリー別
  • 4.2 チルド/デリ食品 ブランドの選択とプライベートブランドのシェア
    • 4.2.1 塩漬肉
    • 4.2.2 発酵肉
    • 4.2.3 パテ
    • 4.2.4 パイ & セイボリー系前菜
    • 4.2.5 包装済みサンドイッチ
    • 4.2.6 調理済みサラダ
    • 4.2.7 セイボリー系ベイクド製品

5 流行の影響を受ける消費者の割合

  • 5.1 消費者の製品選択における流行の促進要因
    • 5.1.1 チルド/デリ食品全般
    • 5.1.2 塩漬肉
    • 5.1.3 発酵肉
    • 5.1.4 パテ
    • 5.1.5 パイ & セイボリー系前菜
    • 5.1.6 包装済みサンドイッチ
    • 5.1.7 調理済みサラダ
    • 5.1.8 セイボリー系ベイクド製品

6 消費のインパクト: 市場評価

  • 6.1 チルド/デリ食品市場価値に対する消費活動の影響
    • 6.1.1 市場価値 カテゴリー別
    • 6.1.2 市場販売量 カテゴリー別
  • 6.2 チルド/デリ食品の市場価値分析 カテゴリー別
    • 6.2.1 シェア カテゴリー別
    • 6.2.2 1人あたり消費額 カテゴリー別
    • 6.2.3 1世帯あたり消費額 カテゴリー別
  • 6.3 チルド/デリ食品の市場価値に対する消費者行動の影響
    • 6.3.1 シェア カテゴリー別
    • 6.3.2 1人あたり消費量 カテゴリー別
    • 6.3.3 1世帯あたり消費量 カテゴリー別

7 小売業者の選択、切替およびカテゴリーシェア

  • 7.1 小売業者の販売量シェア
    • 7.1.1 チルド/デリ食品における小売業者の販売量シェア
  • 7.2 小売業者の販売量シェア カテゴリー別
    • 7.2.1 小売販売量シェア - 塩漬肉
    • 7.2.2 小売販売量シェア - 発酵肉
    • 7.2.3 小売販売量シェア - パテ
    • 7.2.4 小売販売量シェア - パイ & セイボリー系前菜
    • 7.2.5 小売販売量シェア - 包装済みサンドイッチ
    • 7.2.6 小売販売量シェア - 調理済みサラダ
    • 7.2.7 小売販売量シェア - セイボリー系ベイクド製品
  • 7.3 過去6ヶ月間の小売業者切り替えの水準
    • 7.3.1 過去6ヶ月間の切り替え行動のマトリックス
    • 7.3.2 Aldi 切り替え分析
    • 7.3.3 Asda 切り替え分析
    • 7.3.4 Co-Op/Somerfield 切り替え分析
    • 7.3.5 Iceland 切り替え分析
    • 7.3.6 Lidl 切り替え分析
    • 7.3.7 M&S 切り替え分析
    • 7.3.8 Morrisons 切り替え分析
    • 7.3.9 Sainsbury's 切り替え分析
    • 7.3.10 Tesco 切り替え分析
    • 7.3.11 Waitrose 切り替え分析
    • 7.3.12 その他の切り替え分析
  • 7.4 チルド/デリ食品の最終消費者プロファイル:利用した小売業者別
    • 7.4.1 Asda
    • 7.4.2 Co-Op/Somerfield
    • 7.4.3 Iceland

7.4.4 M&S

    • 7.4.5 Morrisons
    • 7.4.6 Sainsbury's
    • 7.4.7 Tesco
    • 7.4.8 Waitrose
    • 7.4.9 その他

8 付録

  • 8.1 Canadeanについて
  • 8.2 免責事項

表一覧

  • 表 1: チルド/デリ食品の容積単位
  • 表 2: 外国為替レート- GBP Vs. US$
  • 表 3: 英国の調査回答者のプロファイル (ウェイト調整)
  • 表 4: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 年代別
  • 表 5: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 性別
  • 表 6: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 表 7: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 表 8: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 資産別
  • 表 9: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 表 10: 英国の塩漬肉 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 11: 英国の発酵肉 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 12: 英国のパテ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 13: 英国のパイ & セイボリー系前菜 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 14: 英国の包装済みサンドイッチ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 15: 英国の調理済みサラダ 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 16: 英国のセイボリー系ベイクド製品 消費者集団シェア(販売額、%)
  • 表 17: 英国の塩漬肉の総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 18: 英国の発酵肉の総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 19: 英国のパテの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 20: 英国のパイ&セイボリー系前菜の総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 21: 英国の包装済みサンドイッチの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 22: 英国の調理済みサラダの総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 23: 英国のセイボリー系ベイクド製品の総販売額 (100万ポンド) および行動トレンドの影響下にある販売額のシェア
  • 表 24: 英国の塩漬肉 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 25: 英国の塩漬肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 26: 英国の発酵肉 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 27: 英国の発酵肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 28: 英国のパテ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 29: 英国のパテ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 30: 英国のパイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 31: 英国のパイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 32: 英国の包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 33: 英国の包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 34: 英国の調理済みサラダ 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 35: 英国の調理済みサラダ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 36: 英国のセイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(年代・消費集団別、%)
  • 表 37: 英国のセイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 表 38: 英国の塩漬肉 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 39: 英国の発酵肉 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 40: 英国のパテ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 41: 英国のパイ & セイボリー系前菜 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 42: 英国の包装済みサンドイッチ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 43: 英国の調理済みサラダ 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 44: 英国のセイボリー系ベイクド製品 消費者プロファイル (消費者サブグループ別、%)
  • 表 45: 英国のチルド/デリ食品 PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 表 46: 英国の塩漬肉 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 47: 英国の発酵肉 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 48: 英国のパテ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 49: 英国のパイ & セイボリー系前菜 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 50: 英国の包装済みサンドイッチ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 51: 英国の調理済みサラダ ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 52: 英国のセイボリー系ベイクド製品 ブランドシェア (販売量) (% Vol)
  • 表 53: 英国のチルド/デリ食品全般: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 54: 英国の塩漬肉: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 55: 英国の発酵肉: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 56: 英国のパテ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 57: 英国のパイ & セイボリー系前菜: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 58: 英国の包装済みサンドイッチ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 59: 英国の調理済みサラダ: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 60: 英国のセイボリー系ベイクド製品: 流行の影響を受けると回答した消費者の割合
  • 表 61: 英国のチルド/デリ食品の市場価値 (100万ポンド), カテゴリー別
  • 表 62: 英国のチルド/デリ食品の市場価値 (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 63: 英国のチルド/デリ食品 市場販売量 (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 64: 英国のチルド/デリ食品 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 表 65: 英国のチルド/デリ食品 1人あたり消費額 (ポンド), カテゴリー別
  • 表 66: 英国のチルド/デリ食品 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 67: 英国のチルド/デリ食品 1世帯あたり消費額 (ポンド), カテゴリー別
  • 表 68: 英国のチルド/デリ食品 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 表 69: 英国のチルド/デリ食品 市場販売量 シェア (100万Kg), カテゴリー別
  • 表 70: 英国のチルド/デリ食品 1人あたり消費量 (100万Kg / 100万人), カテゴリー別
  • 表 71: 英国のチルド/デリ食品 1世帯あたり消費量 (100万Kg / 100万世帯), カテゴリー別
  • 表 72: 英国のチルド/デリ食品 小売業者シェア (販売量) (% of 100万Kg)
  • 表 73: 英国の塩漬肉 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 表 74: 英国の発酵肉 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 表 75: 英国のパテ 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 表 76: 英国のパイ & セイボリー系前菜 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 表 77: 英国の包装済みサンドイッチ 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 表 78: 英国の調理済みサラダ 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 表 79: 英国のセイボリー系ベイクド製品 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 表 80: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をAldiに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 81: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をAldiから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 82: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をAsdaに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 83: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をAsdaから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 84: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をCo-Op/Somerfieldから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 85: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をIcelandに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 86: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をIcelandから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 87: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をLidlに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 88: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をLidlから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 89: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をM&Sに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 90: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をM&Sから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 91: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をMorrisonsに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 92: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をMorrisonsから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 93: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をSainsbury'sに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 94: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をSainsbury'sから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 95: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をTescoに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 96: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をTescoから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 97: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWaitroseに切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 98: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をWaitroseから切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 99: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店に切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 100: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先をその他の小売店から切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)
  • 表 101: 英国の: チルド/デリ食品 主にAsdaで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループ、%)
  • 表 102: 英国の: チルド/デリ食品 主にCo-Op/Somerfieldで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループ、%)
  • 表 103: 英国の: チルド/デリ食品 主にIcelandで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループ、%)
  • 表 104: 英国の: チルド/デリ食品 主にM&Sで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループ、%)
  • 表 105: 英国の: チルド/デリ食品 主にMorrisonsで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループ、%)
  • 表 106: 英国の: チルド/デリ食品 主にSainsbury'sで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループ、%)
  • 表 107: 英国の: チルド/デリ食品 主にTescoで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループ、%)
  • 表 108: 英国の: チルド/デリ食品 主にWaitroseで商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループ、%)
  • 表 109: 英国の: チルド/デリ食品 主にその他の小売店で商品を購入している消費者のプロファイル (サブグループ、%)

図一覧

  • 図 1: 消費者パネルレポート 調査方法
  • 図 2: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 年代別
  • 図 3: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 性別
  • 図 4: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%), 居住地域別(都市部/非都市部)
  • 図 5: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 学歴別
  • 図 6: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 資産別
  • 図 7: 英国のチルド/デリ食品 販売額 シェア (%) 生活パターン別
  • 図 8: 英国の塩漬肉 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 9: 英国の塩漬肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 10: 英国の発酵肉 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 11: 英国の発酵肉 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 12: 英国のパテ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 13: 英国のパテ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 14: 英国のパイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 15: 英国のパイ & セイボリー系前菜 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 16: 英国の包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 17: 英国の包装済みサンドイッチ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 18: 英国の調理済みサラダ 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 19: 英国の調理済みサラダ 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 20: 英国のセイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(年齢・消費集団別、%)
  • 図 21: 英国のセイボリー系ベイクド製品 消費頻度分析(性別・消費集団別、%)
  • 図 22: 英国のチルド/デリ食品 PB浸透率(% Vol), カテゴリー別
  • 図 23: 英国のチルド/デリ食品 市場シェア (100万US$ ), カテゴリー別
  • 図 24: 英国のチルド/デリ食品 1人あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 25: 英国のチルド/デリ食品 1世帯あたり消費額 (US$), カテゴリー別
  • 図 26: 英国のチルド/デリ食品 小売業者シェア (販売量) (% of 100万Kg)
  • 図 27: 英国の塩漬肉 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 図 28: 英国の発酵肉 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 図 29: 英国のパテ 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 図 30: 英国のパイ & セイボリー系前菜 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 図 31: 英国の包装済みサンドイッチ 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 図 32: 英国の調理済みサラダ 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 図 33: 英国のセイボリー系ベイクド製品 小売業者シェア (販売量) (100万Kg)
  • 図 34: 英国のチルド/デリ食品 :過去6ヶ月以内に購入先を切り替えた回答者 (調整済み調査結果、千人)

目次
Product Code: CS0007IS

Summary

Why was the report written?

Marketers in the Chilled & Deli Foods market face a major challenge. Understanding market size and segmentation is valuable, but the keys to effective targeting is knowing just how valuable specific consumer groups are, and being able to quantify the impact of consumer trends.This report solves these problems by providing integrated survey-based data on consumer trends, consumer groups and market data which show exactly the size of consumer groups, how much of the Chilled & Deli Foods market they account for and which consumer trends drive their behavior.

What is the current market landscape and what is changing?

Low consumer confidence in the UK has affected consumption of most CPG products, including Chilled & Deli Foods. Since the global financial crisis of 2008-2009 the retail market has been characterized by an increased amount of discount and own-brand products. Chilled & Deli Foods are not considered essential items and therefore consumption patterns have been comparatively affected. However, the improving economy may tempt back consumers who reduced their consumption while times were tough. This makes it essential to know where the pockets of growth may be and the trends which shape its consumption patterns.

What are the key drivers behind recent market changes?

Consumers' uptake of products and the influence of consumer trends are fundamental causes of change in markets - making knowing what these trends are and the extent of their influence crucial.The survey-based data provided in this report examines over 20 consumer trends that affect the market and examines the share of sales across 26 consumer groups - providing through the data a detailed insight into exactly who the consumer is and just how much impact the latest consumer trends are having.

What makes this report unique and essential to read?

The data provided is unique in the market as it tracks consumer behavior through to its actual value impact on a product market. This provides readers with a unique data analysis of the market allowing marketing tactics and strategy to be updated in line with the very latest consumer behaviors.

Scope

Consumer survey data for the following specific categories: the Cured Meats, Fermented Meats, Pates, Pies & Savory Appetizers, Pre-Packed Sandwiches, Prepared Salads and Savory Baked Goods markets.

Detailed consumer segmentation based on survey data covering over 26 consumer groups, 20 consumer trends and consumption frequency for each product category.

Volume shares in 2011 for brands and private label sales tracked by the survey.

Unique retailer choice and switching data as tracked by the survey are provided at the product category level for 2011.

Reasons To Buy

Unique proprietary data that sizes and segments consumers, tracks their behavior and shows the impact of this on their markets

Results also cover over 20 consumer trends, showing exactly to what extent these trends have a direct influence on a market. As this impact assessment is based not only on how many consumers act on these trends, but also how often they act on this it provides unique insight into the "size of the prize" when targeting these consumer trends in each category covered.

Key Highlights

Despite accounting for 29% of the population, Older Consumers only have a 22% share of the Chilled & Deli Foods market by value. Whilst this makes them the largest consumer group by value, marketers should beware their below-average consumption.

Private label penetration is relatively high in the Chilled & Deli Foods market in the UK, with the Pies & Savory Appetizers recording the lowest penetration at 43% of the volume of products distributed in the market. This indicates that branding has not been very successful in the Chilled & Deli foods market in UK. This is supported by the fact that private label products tend to offer better value for money, a trend 25% of consumers in the UK quoted as influencing their consumption.

The top retailer in the UK dominates the Chilled & Deli Foods market with a 32% volume share of the market in the UK. Three other retailers have a market share in excess of 10%, indicating a concentrated market.

Table of Contents

1 Introduction

  • 1.1 What is this Report About?
  • 1.2 Definitions
    • 1.2.1 Consumer Trends
    • 1.2.2 Consumer Groups and Legal Drinking Age Consumption (for Alcoholic Drinks coverage)
    • 1.2.3 End Consumers
    • 1.2.4 Volume Units and Aggregations
    • 1.2.5 Exchange Rates
    • 1.2.6 Population Profiles (for interpretation of tables and charts)
  • 1.3 Methodology
    • 1.3.1 Introduction
    • 1.3.2 Large scale, international, program of online consumer surveys
    • 1.3.3 Nationally Representative results (age, gender)
    • 1.3.4 Parents answered on their children's behalf
    • 1.3.5 Legal Drinking Age exclusions for alcoholic drinks categories
    • 1.3.6 Integrated with industry calling and secondary research

2 Consumer Segmentation, Group Value and Trend Influence

  • 2.1 Cohort Groups and Chilled & Deli Foods Market Value
    • 2.1.1 Age Groups
    • 2.1.2 Gender Groups
    • 2.1.3 Location Groups
    • 2.1.4 Education Achieved Groups
    • 2.1.5 Wealth Groups
    • 2.1.6 Busy Lives Groups
  • 2.2 Cohort Groups and Market Value by Category
    • 2.2.1 Cured Meats
    • 2.2.2 Fermented Meats
    • 2.2.3 Pates
    • 2.2.4 Pies & Savory Appetizers
    • 2.2.5 Pre-packed Sandwiches
    • 2.2.6 Prepared Salads
    • 2.2.7 Savory Baked Goods
  • 2.3 Behavioral Trends and Market Value
    • 2.3.1 Cured Meats
    • 2.3.2 Fermented Meats
    • 2.3.3 Pates
    • 2.3.4 Pies & Savory Appetizers
    • 2.3.5 Pre-packed Sandwiches
    • 2.3.6 Prepared Salads
    • 2.3.7 Savory Baked Goods

3 Consumption Analysis

  • 3.1 Consumption Frequencies by Age and Gender
    • 3.1.1 Cured Meats
    • 3.1.2 Fermented Meats
    • 3.1.3 Pates
    • 3.1.4 Pies & Savory Appetizers
    • 3.1.5 Pre-packed Sandwiches
    • 3.1.6 Prepared Salads
    • 3.1.7 Savory Baked Goods
  • 3.2 Consumer Profiles by Product Category
    • 3.2.1 Cured Meats
    • 3.2.2 Fermented Meats
    • 3.2.3 Pates
    • 3.2.4 Pies & Savory Appetizers
    • 3.2.5 Pre-packed Sandwiches
    • 3.2.6 Prepared Salads
    • 3.2.7 Savory Baked Goods

4 Brand vs. Private Label Choices

  • 4.1 Brand vs. Private Label Volume Share
    • 4.1.1 By Category
  • 4.2 Chilled & Deli Foods Brand Choice and Private Label Shares
    • 4.2.1 Cured Meats
    • 4.2.2 Fermented Meats
    • 4.2.3 Pates
    • 4.2.4 Pies & Savory Appetizers
    • 4.2.5 Pre-packed Sandwiches
    • 4.2.6 Prepared Salads
    • 4.2.7 Savory Baked Goods

5 The Share of Consumers Influenced by Trends

  • 5.1 Trend Drivers of Consumers' Product Choices
    • 5.1.1 Overall Chilled & Deli Foods
    • 5.1.2 Cured Meats
    • 5.1.3 Fermented Meats
    • 5.1.4 Pates
    • 5.1.5 Pies & Savory Appetizers
    • 5.1.6 Pre-packed Sandwiches
    • 5.1.7 Prepared Salads
    • 5.1.8 Savory Baked Goods

6 Consumption Impact: Market Valuation

  • 6.1 Chilled & Deli Foods Value Impact of Consumer Consumption Behavior
    • 6.1.1 Market Value by Category
    • 6.1.2 Market Volume by Category
  • 6.2 Chilled & Deli Foods Value Analysis by Category
    • 6.2.1 Share by Category
    • 6.2.2 Expenditure per Capita by Category
    • 6.2.3 Expenditure per Household by Category
  • 6.3 Chilled & Deli Foods Volume Impact of Consumer Behavior Trends
    • 6.3.1 Share by Category
    • 6.3.2 Consumption per Capita by Category
    • 6.3.3 Consumption per Household by Category

7 Retailer Choice, Switching and Category Share

  • 7.1 Retailer Volume Share
    • 7.1.1 Retailer Volume Share in Chilled & Deli Foods
  • 7.2 Retailer Volume Share by Category
    • 7.2.1 Retail Share by Volume - Cured Meats
    • 7.2.2 Retail Share by Volume - Fermented Meats
    • 7.2.3 Retail Share by Volume - Pates
    • 7.2.4 Retail Share by Volume - Pies & Savory Appetizers
    • 7.2.5 Retail Share by Volume - Pre-packed Sandwiches
    • 7.2.6 Retail Share by Volume - Prepared Salads
    • 7.2.7 Retail Share by Volume - Savory Baked Goods
  • 7.3 Levels of Retailer Switching in the Last Six Months
    • 7.3.1 Matrix of Switching Behavior in Last Six Months of 2011
    • 7.3.2 Aldi Switching Analysis
    • 7.3.3 Asda Switching Analysis
    • 7.3.4 Co-Op/Somerfield Switching Analysis
    • 7.3.5 Iceland Switching Analysis
    • 7.3.6 Lidl Switching Analysis
    • 7.3.7 M&S Switching Analysis
    • 7.3.8 Morrisons Switching Analysis
    • 7.3.9 Sainsbury's Switching Analysis
    • 7.3.10 Tesco Switching Analysis
    • 7.3.11 Waitrose Switching Analysis
    • 7.3.12 Other Switching Analysis
  • 7.4 Profiles of End-Consumers of Chilled & Deli Foods, by Retailer Used
    • 7.4.1 Asda
    • 7.4.2 Co-Op/Somerfield
    • 7.4.3 Iceland

7.4.4 M&S

    • 7.4.5 Morrisons
    • 7.4.6 Sainsbury's
    • 7.4.7 Tesco
    • 7.4.8 Waitrose
    • 7.4.9 Other

8 Appendix

  • 8.1 About Canadean
  • 8.2 Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Volume Units for the Chilled & Deli Foods
  • Table 2: Foreign Exchange Rate - GBP Vs. US$, 2011
  • Table 3: United Kingdom Survey Respondent Profile (weighted), 2011
  • Table 4: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Table 5: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Gender, 2011
  • Table 6: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Table 7: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Table 8: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Table 9: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Table 10: United Kingdom Cured Meats Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 11: United Kingdom Fermented Meats Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 12: United Kingdom Pates Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 13: United Kingdom Pies & Savory Appetizers Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 14: United Kingdom Pre-packed Sandwiches Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 15: United Kingdom Prepared Salads Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 16: United Kingdom Savory Baked Goods Consumer Group Share (% market value), 2011
  • Table 17: United Kingdom Total Cured Meats Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 18: United Kingdom Total Fermented Meats Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 19: United Kingdom Total Pates Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 20: United Kingdom Total Pies & Savory Appetizers Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 21: United Kingdom Total Pre-packed Sandwiches Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 22: United Kingdom Total Prepared Salads Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 23: United Kingdom Total Savory Baked Goods Value (Pound Sterling millions) and Value Share Influenced by Behavioral Trends, 2011
  • Table 24: United Kingdom Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 25: United Kingdom Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 26: United Kingdom Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 27: United Kingdom Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 28: United Kingdom Pates Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 29: United Kingdom Pates Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 30: United Kingdom Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 31: United Kingdom Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 32: United Kingdom Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 33: United Kingdom Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 34: United Kingdom Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 35: United Kingdom Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 36: United Kingdom Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group, by Consumption Group), 2011
  • Table 37: United Kingdom Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Table 38: United Kingdom Cured Meats Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 39: United Kingdom Fermented Meats Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 40: United Kingdom Pates Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 41: United Kingdom Pies & Savory Appetizers Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 42: United Kingdom Pre-packed Sandwiches Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 43: United Kingdom Prepared Salads Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 44: United Kingdom Savory Baked Goods Consumer Profiles (% consumers by sub-group), 2011
  • Table 45: United Kingdom Chilled & Deli Foods Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Table 46: United Kingdom Cured Meats Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 47: United Kingdom Fermented Meats Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 48: United Kingdom Pates Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 49: United Kingdom Pies & Savory Appetizers Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 50: United Kingdom Pre-packed Sandwiches Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 51: United Kingdom Prepared Salads Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 52: United Kingdom Savory Baked Goods Survey-tracked Brand Shares by Volume (% Vol), 2011
  • Table 53: United Kingdom, Overall Chilled & Deli Foods: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 54: United Kingdom, Cured Meats: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 55: United Kingdom, Fermented Meats: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 56: United Kingdom, Pates: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 57: United Kingdom, Pies & Savory Appetizers: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 58: United Kingdom, Pre-packed Sandwiches: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 59: United Kingdom, Prepared Salads: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 60: United Kingdom, Savory Baked Goods: Percentage of Consumers Stating that Specific Trends Influence their Consumption, 2011
  • Table 61: United Kingdom Chilled & Deli Foods Market Value (Pound Sterling million), by Category, 2011
  • Table 62: United Kingdom Chilled & Deli Foods Market Value (US$ million), by Category, 2011
  • Table 63: United Kingdom Chilled & Deli Foods Market Volume (Kg m), by Category, 2011
  • Table 64: United Kingdom Chilled & Deli Foods Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Table 65: United Kingdom Chilled & Deli Foods Expenditure Per Capita (Pound Sterling), by Category, 2011
  • Table 66: United Kingdom Chilled & Deli Foods Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Table 67: United Kingdom Chilled & Deli Foods Expenditure Per Household (Pound Sterling), by Category
  • Table 68: United Kingdom Chilled & Deli Foods Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Table 69: United Kingdom Chilled & Deli Foods Market Volume Share (Kg m), by Category, 2011
  • Table 70: United Kingdom Chilled & Deli Foods Consumption Per Capita (Kg m / Population m), by Category, 2011
  • Table 71: United Kingdom Chilled & Deli Foods Consumption Per Household (Kg m / Households m), by Category, 2011
  • Table 72: United Kingdom Chilled & Deli Foods Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Table 73: United Kingdom Cured Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 74: United Kingdom Fermented Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 75: United Kingdom Pates Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 76: United Kingdom Pies & Savory Appetizers Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 77: United Kingdom Pre-packed Sandwiches Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 78: United Kingdom Prepared Salads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 79: United Kingdom Savory Baked Goods Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Table 80: United Kingdom: Switchers to Aldi for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 81: United Kingdom: Switchers From Aldi for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 82: United Kingdom: Switchers to Asda for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 83: United Kingdom: Switchers From Asda for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 84: United Kingdom: Switchers From Co-Op/Somerfield for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 85: United Kingdom: Switchers to Iceland for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 86: United Kingdom: Switchers From Iceland for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 87: United Kingdom: Switchers to Lidl for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 88: United Kingdom: Switchers From Lidl for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 89: United Kingdom: Switchers to M&S for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 90: United Kingdom: Switchers From M&S for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 91: United Kingdom: Switchers to Morrisons for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 92: United Kingdom: Switchers From Morrisons for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 93: United Kingdom: Switchers to Sainsbury's for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 94: United Kingdom: Switchers From Sainsbury's for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 95: United Kingdom: Switchers to Tesco for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 96: United Kingdom: Switchers From Tesco for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 97: United Kingdom: Switchers to Waitrose for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 98: United Kingdom: Switchers From Waitrose for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 99: United Kingdom: Switchers to Other for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 100: United Kingdom: Switchers From Other for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
  • Table 101: United Kingdom: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Asda (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 102: United Kingdom: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Co-Op/Somerfield (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 103: United Kingdom: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Iceland (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 104: United Kingdom: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From M&S (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 105: United Kingdom: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Morrisons (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 106: United Kingdom: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Sainsbury's (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 107: United Kingdom: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Tesco (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 108: United Kingdom: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Waitrose (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011
  • Table 109: United Kingdom: Profile of Chilled & Deli Foods Consumers Whose Goods Mainly Come From Other (% by Subgroup, as tracked by the Survey), 2011

List of Figures

  • Figure 1: Consumer Panel Report Methodology
  • Figure 2: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Age Groups, 2011
  • Figure 3: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Gender, 2011
  • Figure 4: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%), by Urban and Rural Dwellers, 2011
  • Figure 5: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Education Level Achieved Groups, 2011
  • Figure 6: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Wealth Groups, 2011
  • Figure 7: United Kingdom Chilled & Deli Foods Value Share (%) by Busy Lives Groups, 2011
  • Figure 8: United Kingdom Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 9: United Kingdom Cured Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 10: United Kingdom Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 11: United Kingdom Fermented Meats Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 12: United Kingdom Pates Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 13: United Kingdom Pates Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 14: United Kingdom Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 15: United Kingdom Pies & Savory Appetizers Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 16: United Kingdom Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 17: United Kingdom Pre-packed Sandwiches Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 18: United Kingdom Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 19: United Kingdom Prepared Salads Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 20: United Kingdom Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Age Group by Consumption Group), 2011
  • Figure 21: United Kingdom Savory Baked Goods Consumption Frequency Analysis (% by Gender by Consumption Group), 2011
  • Figure 22: United Kingdom Chilled & Deli Foods Private Label Penetration of Survey-tracked Sales (% Vol), by Category, 2011
  • Figure 23: United Kingdom Chilled & Deli Foods Market Share (US$ million), by Category, 2011
  • Figure 24: United Kingdom Chilled & Deli Foods Expenditure Per Capita (US$), by Category, 2011
  • Figure 25: United Kingdom Chilled & Deli Foods Expenditure Per Household (US$), by Category
  • Figure 26: United Kingdom Chilled & Deli Foods Survey-tracked Retailer Shares by Volume (% of Kg m), 2011
  • Figure 27: United Kingdom Cured Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 28: United Kingdom Fermented Meats Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 29: United Kingdom Pates Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 30: United Kingdom Pies & Savory Appetizers Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 31: United Kingdom Pre-packed Sandwiches Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 32: United Kingdom Prepared Salads Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 33: United Kingdom Savory Baked Goods Survey-tracked Retailer Shares by Volume (Kg m), 2011
  • Figure 34: United Kingdom: People Who Have Switched Retailer for their Chilled & Deli Foods Purchases in the Last Six Months (Scaled Survey Results in Thousands), 2011
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