市場調査レポート
商品コード
1269675
冷凍食品包装の世界市場規模調査&予測、製品タイプ別、包装タイプ別、地域別分析、2022-2029年Global Frozen Food Packaging Market Size study & forecast, by Type of Food Product by Type of Packaging and Regional Analysis, 2022-2029 |
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冷凍食品包装の世界市場規模調査&予測、製品タイプ別、包装タイプ別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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冷凍食品包装は、調理されてから消費されるまで、冷凍食品を保存することを可能にします。
冷凍食品の包装は、製品本来の食感、色、風味、そして通常、他の手段よりも多くの栄養素を維持するのに役立ちます。一般に、肉類、魚介類、冷菓、アイスクリーム、果物、野菜、焼き菓子などの包装には、袋、包装紙、パウチ、箱、桶、カップ、トレイなどが使われます。市場成長の主な要因は、冷凍食品需要の増加、組織化された小売店の拡大、輸出入ビジネスの拡大であり、予測期間中に有利な需要を生み出すと予想されます。
冷凍食品の世界の需要の高まりは、予測期間中の市場成長を支えるパッケージの有利な需要を生み出すと予測されています。Statistaによると、2020年、ドイツにおける冷凍食品の売上は138億5,000万米ドル以上となり、2026年には194億6,400万米ドルに達すると予測されています。また、同資料によると、2012年のベルギーにおけるアイスクリーム製造の売上は4億5,112万米ドルで、2025年には5億8,273万米ドルに達すると予測されています。その結果、世界の冷凍食品需要の高まりが、市場の成長を後押しすると予想されています。さらに、eコマース分野の成長と冷凍食品パッケージに関連する技術の進歩は、予測期間中に市場に有利な機会を生み出すと予測されています。しかし、政府の規制や介入は、2022年から2029年の予測期間を通じて、市場の成長を阻害します。
冷凍食品包装の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。北米は、冷凍食品の需要および消費の増加、同地域におけるサパーストアやハイパーストアの増加により、市場シェアの面で世界的に支配的な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、食品・飲食品産業の成長、コンビニエンス食品への嗜好の高まりなどの要因により、予測期間中に最も高い成長率を示すと予測され、アジア太平洋地域の冷凍食品包装市場に有利な成長見通しを生み出すと思われます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
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List of figures
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Global Frozen Food Packaging Market is valued approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Frozen food packaging allows for the preservation of frozen food products from when it is prepared to the time it is consumed. The packaging for frozen food helps keep the product's original texture, color, flavor, and usually more nutrients maintained than by other means. In general, bags, wrappers, pouches, boxes, tubs and cups, and trays are used to package meat, seafood, frozen desserts, ice creams, fruits and vegetables, and baked products. The key factor driving the market growth is rising frozen food demand, increasing expansion of organized retail stores and growing import and export business that is anticipated to create a lucrative demand for the market during the forecast period.
The rising demand for frozen foods globally is anticipated to create a lucrative demand for packaging which supports the market growth during the forecast period. According to Statista, in 2020, frozen food sales in Germany were valued at over USD 13,850 million and are anticipated to reach USD 19,464 million by 2026. Also, according to the same source, in 2012 the revenue of manufacture of ice cream in Belgium was USD 451.12 million and the revenue is anticipated to reach USD 582.73 million by 2025. As a result, the rising frozen food demand globally is anticipated to support market growth. Additionally, the growing e-commerce sector and technological advancements associated with frozen food packaging are anticipated to create a lucrative opportunity for the market during the forecast period. However, government regulations and interventions stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Frozen Food Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the growing demand and consumption of frozen food products and rising supper and hyper stores in the region. Whereas, Asia Pacific is also anticipated to exhibit the highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as the growing food and beverages industry, and rising preferences towards convenience foods will further increase the growth of the market in the region would create lucrative growth prospects for the Frozen Food Packaging market across Asia Pacific region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.