市場調査レポート
商品コード
1258172
液体石鹸の世界市場規模の調査・予測、製品タイプ別用途別流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年Global Liquid Soap Market Size study & Forecast, by Product Type by Application by Distribution Channel, and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
液体石鹸の世界市場規模の調査・予測、製品タイプ別用途別流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
液体石鹸は、従来の入浴剤や洗顔剤の強力なライバルとなっています。
製品需要は、絞りやすい容器、広く入手可能な詰め替え用パック、さまざまな香りの利用が可能であることなどにより、後押しされています。固形石鹸よりも液体石鹸の方が手軽で便利であることと、世界のあらゆる地域でウイルスや細菌の感染拡大を抑えることに成功していることから、この製品に対する一般の人々の関心が広がっています。液体石鹸市場は、衛生・健康意識の向上による成長促進や、天然・オーガニック製品による市場拡大が期待されるなどの要因により拡大しています。
Statistaによると、2020年に液体ハンドソープを使用したアメリカ人は3億187万人でした。この数字は、2024年には3億961万人にまで増加すると予想されています。例えば、2017年、ユニリーバのセブンスジェネレーションブランドは、食器用石鹸の容器上部をすべて100%消費者再生プラスチック(PCR)で作りました。このようなプレイヤーの努力は、予測期間中の市場の成長に貢献します。国際石鹸・洗剤・メンテナンス製品協会が発表した「Activity &Sustainability Report 2017-18」によると、病院で仕事中に受けた病気の類は、適切な衛生状態が守られていれば25%回避可能です。ブラジルの公立病院レストランにおける医療従事者の不衛生行為」と題された報告書によると、ブラジルの公立病院レストランにおける医療従事者の不衛生行為:International Journal of Environmental Research and Public Healthが2019年4月に発表した「An Alert to Promote New Policies and Hygiene Practices in the Hospitals」によると、ブラジルの公立病院レストランの約77.8%がシンクで消毒用液体石鹸を客に提供しています。公開会社や一般市民によるこうした活動は、予測期間中の市場拡大を助けると予測されます。さらに、メーカーの革新的なアプローチと複数の政府の取り組みが、市場に有利な機会を生み出すと考えられます。しかし、有毒な成分が市場に害を及ぼし、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長を抑制する可能性があります。
液体石鹸の世界市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカを含みます。アジア太平洋地域は、インドや中国などの国々に影響を与えるウイルス性疾患により、収益面で市場を独占しています。インドや中国などの国々では、ウイルス性疾患が流行しており、人々は病気の原因を知っているため、より頻繁に手を洗うようになりました。また、政府も人々の衛生習慣や手洗いの習慣を高め、意識を向上させるための措置を講じています。予測期間中、北米が最も高いCAGRで成長すると予想されています。この地域は、裕福で質の高い生活スタイルで知られています。多くの裕福な家庭は、高品質の商品をできるだけ低価格で購入することを常に意識しています。各国のホテルやレストランが液体石鹸の最大の消費者であり、住宅や企業部門がそれに続いています。家庭は、ハンドソープやボディソープなど、特定のブランドや種類の液体石鹸を使用しています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Liquid Soap Market is valued at approximately USD XX Billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Liquid soap has been a powerful competitor to traditional bathing and washing bars. Product demand is being fueled by easy-to-squeeze containers, widely available refilling packs, and the availability of a range of fragrances. The ease and convenience of liquid form over solid bars, together with its success in reducing viral and bacterial disease spread across all regions of the world, has resulted in widespread interest in this product from the public. The Liquid Soap Market is expanding because of factors such as raising hygiene and health consciousness to promote growth as well as natural and organic products are expected to boost the market growth.
According to Statista, 301.87 million Americans used liquid hand soap in 2020. This figure is expected to rise to 309.61 million by 2024. For instance, in 2017, Unilever's Seventh Generation brand made all its dish soap container tops from 100% post-consumer recycled plastic (PCR). Such efforts by players help the market to grow during the forecast period. According to the 'Activity & Sustainability Report 2017-18' released by the International Association for Soaps, Detergents, and Maintenance Products, the sort of illnesses received in hospitals while working are 25% avoidable if appropriate hygienic conditions are followed. According to a report entitled 'Unhygienic Practices of Health Professionals in Brazilian Public Hospital Restaurants: An Alert to Promote New Policies and Hygiene Practices in the Hospitals,' released in April 2019 by the International Journal of Environmental Research and Public Health, approximately 77.8% of public hospital restaurants in Brazil provide antiseptic liquid soap to their customers at the sink. Such activities by the public and companies are projected to aid in market expansion during the forecast period. Moreover, the manufacturer's innovative approach and multiple government initiatives will create lucrative opportunities for the market. However, the toxic ingredients may harm the market and restrain the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Liquid Soap Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the viral diseases that impact countries such as India and China. People are washing their hands more frequently now that they are aware of the source of these diseases. The government is also taking steps to raise awareness and boost people's hygiene practices and hand-washing habits. North America is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period. The region is known for its affluent and high-quality style of living. Many wealthy families are constantly on the lookout for high-quality goods at the lowest possible price. The countries' hotels and restaurants are the largest consumers of liquid soap, followed by the residential and corporate sectors. Households use certain brands and types of liquid soaps, such as hand and body washes.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.