表紙:バーチャルイベント業界の世界市場規模調査・予測:タイプ別、ソース別、年齢層別、プラットフォーム別、地域別分析、2022-2029年
市場調査レポート
商品コード
1215428

バーチャルイベント業界の世界市場規模調査・予測:タイプ別、ソース別、年齢層別、プラットフォーム別、地域別分析、2022-2029年

Global Virtual Events Industry Market Size study & Forecast, by Type, by Source, by Age group, by Platform and Regional Analysis, 2022-2029

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

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バーチャルイベント業界の世界市場規模調査・予測:タイプ別、ソース別、年齢層別、プラットフォーム別、地域別分析、2022-2029年
出版日: 2023年02月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のバーチャルイベント業界市場は、2021年に約3,063億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。

バーチャルイベントとは、オンラインで行われ、参加者が物理的に会うのではなく、バーチャルな環境で交流するイベントのことです。バーチャルイベントは通常、ウェビナーやウェブキャスト、会議、基調講演、ワークショップ、パートナーイベントなど、複数のセッションを持つオンライン会議です。バーチャルイベントを実施するためのプラットフォームには、モバイルベースのアプリケーションやWebサイトなど、さまざまな種類があります。UCaaS(Unified Communication as a Service)ベースのソリューションの採用が進み、業界全体でコラボレーションやコミュニケーションツールの利用が拡大していることや、大手企業による戦略的取り組みが、市場の成長を加速させる主な要因となっています。

UCaaS(Unified Communication as a Service)ベースのソリューションの採用が増加していることが、世界の仮想イベント産業市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると-2019年、世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション市場は388億米ドルと評価され、2023年には483億米ドルに成長すると予測されています。さらに、Statistaによると-2020年、ロシアのサービスとしてのユニファイド・コミュニケーション(UCaaS)市場は1億6000万米ドルとなり、2025年には2億1500万米ドルに成長すると予測されています。また、IoT技術の浸透が進み、ポスト共産主義時代におけるハイブリッドワーク文化の台頭が高まり、予測期間中に市場の有利な成長見通しを生み出すと思われます。しかし、データセキュリティとプライバシーに対する懸念の高まりは、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。

世界の仮想イベント産業市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。北米は収益面で市場を独占しており、これは同地域におけるハイブリッドおよびリモートワーク文化の採用の高まりと相まって、大手市場プレイヤーの優位性と高度なネットワークインフラの利用可能性に起因しています。一方、アジア太平洋地域は、ネットワーク技術の進歩、業界全体におけるバーチャルイベントの採用拡大、同地域における中小企業の増加といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的側面と量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。

タイプ別

ウェビナー

バーチャル展示会・フェスティバル

エンターテインメント

会議

その他

提供元別

チケット販売

スポンサーシップ

その他

年齢別

20代以下

21歳~40歳

40代以上

プラットフォーム別

ウェブベースソフトウェア

XRプラットフォーム

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界&セグメント別市場推定・予測、2019年~2029年
    • バーチャルイベント業界市場:地域別、2019年~2029年
    • バーチャルイベント業界市場:タイプ別、2019年~2029年
    • バーチャルイベント業界市場:ソース別、2019年~2029年
    • バーチャルイベント業界市場:年齢層別、2019年~2029年
    • バーチャルイベント業界市場:プラットフォーム別、2019年~2029年
  • 主な動向
  • 調査手法の概要
  • 調査前提条件

第2章 世界のバーチャルイベント業界市場の定義と範囲

  • 調査の目的
  • 市場の定義と範囲
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のバーチャルイベント業界市場力学

  • バーチャルイベント業界の市場インパクト分析(2019-2029年)
    • 市場促進要因
      • UCaaS(Unified Communication as a Service)ベースのソリューションの採用の増加
      • 業界全体におけるコラボレーションおよびコミュニケーションツールの使用の増加
      • 主要な市場プレイヤーの戦略的な取り組み
    • 市場の課題
      • データ漏洩やサイバーセキュリティに対する懸念の高まり
    • 市場機会
      • IoT技術の浸透
      • ポストCovid時代におけるハイブリッドなワークカルチャーの台頭

第4章 世界のバーチャルイベント業界市場産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ(2019-2029年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • トップ投資機会
  • 主要成功戦略
  • 業界専門家別展望
  • アナリストの結論・提言

第5章 リスクアセスメント:COVID-19のインパクト

  • COVID-19が業界に与える全体的な影響の評価
  • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 バーチャルイベント業界の世界市場、タイプ別

  • 市場スナップショット
  • バーチャルイベント業界の世界市場:タイプ別実績-ポテンシャル分析
  • バーチャルイベント業界の世界市場、タイプ別推定・予測2019-2029
  • バーチャルイベント業界の市場、サブセグメント分析
    • ウェビナー
    • バーチャル博覧会・フェスティバル
    • エンターテイメント
    • カンファレンス
    • その他

第7章 バーチャルイベント業界の世界市場:ソース別

  • 市場スナップショット
  • バーチャルイベント業界の世界市場:ソース別実績-ポテンシャル分析
  • バーチャルイベント業界の世界市場、ソース別推定・予測(2019-2029年
  • バーチャルイベント業界市場、サブセグメント別分析
    • チケット販売
    • スポンサーシップ
    • その他

第8章 バーチャルイベント業界の世界市場:年齢層別

  • 市場スナップショット
  • バーチャルイベント業界の世界市場:年齢層別)、実績-ポテンシャル分析
  • バーチャルイベント業界の世界市場、年齢層別推定・予測(2019年~2029年
  • バーチャルイベント業界市場、サブセグメント別分析
    • 20歳未満
    • 21歳~40歳
    • 40歳以上

第9章 バーチャルイベント業界の世界市場:プラットフォーム別

  • 市場スナップショット
  • バーチャルイベント業界の世界市場:プラットフォーム別実績-ポテンシャル分析
  • バーチャルイベント業界の世界市場、プラットフォーム別推定・予測(2019-2029年
  • バーチャルイベント業界の市場、サブセグメント分析
    • ウェブベースソフトウェア
    • XRプラットフォーム

第10章 バーチャルイベント業界の世界市場:地域別分析

  • バーチャルイベント業界の市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • タイプ別の推定・予測、2019-2029年
      • ソース別の推定・予測、2019年~2029年
      • 年齢層別の推定・予測(2019年~2029年
      • プラットフォーム別の推定・予測、2019年~2029年
    • カナダ
  • 欧州バーチャルイベント業界市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域のバーチャルイベント市場のスナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのバーチャルイベント業界市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ地域
  • 世界のその他の地域

第11章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Pace Digital
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務情報(データの入手状況により異なります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Revolution Cmes
    • Showcase Events
    • Target Exhibitions
    • Tcj Management Co. Ltd
    • The Collaborative Exchange
    • Vietapps Co., Ltd.
    • Morph Digital Solutions Private Limited
    • London Filmed
    • American Program Bureau, Inc.

第12章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査の前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Virtual Events Industry Market, report scope
  • TABLE 2. Global Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by Region 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by Source 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by Age Group 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Virtual Events Industry Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Virtual Events Industry Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Virtual Events Industry Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Virtual Events Industry Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Virtual Events Industry Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Virtual Events Industry Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Virtual Events Industry Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Virtual Events Industry Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Virtual Events Industry Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 16. Global Virtual Events Industry Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 19. U.S. Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 22. Canada Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 25. UK Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 28. Germany Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 31. France Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 34. Italy Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 37. Spain Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 40. RoE Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 43. China Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 46. India Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 49. Japan Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 52. South Korea Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 55. Australia Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 58. RoAPAC Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 61. Brazil Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 64. Mexico Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 67. RoLA Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 68. Row Virtual Events Industry Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 69. Row Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 70. Row Virtual Events Industry Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 71. List of secondary sources, used in the study of global Virtual Events Industry Market
  • TABLE 72. List of primary sources, used in the study of global Virtual Events Industry Market
  • TABLE 73. Years considered for the study
  • TABLE 74. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Virtual Events Industry Market, research methodology
  • FIG 2. Global Virtual Events Industry Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Virtual Events Industry Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Virtual Events Industry Market, growth prospects 2022-2029
  • FIG 6. Global Virtual Events Industry Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Virtual Events Industry Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Virtual Events Industry Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Virtual Events Industry Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Virtual Events Industry Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Virtual Events Industry Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Virtual Events Industry Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Virtual Events Industry Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Virtual Events Industry Market, regional snapshot 2019 & 2029
  • FIG 15. North America Virtual Events Industry Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Virtual Events Industry Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Virtual Events Industry Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Virtual Events Industry Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 19. Global Virtual Events Industry Market, company Market share analysis (2021)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Virtual Events Industry Market is valued approximately USD 306.3 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13% over the forecast period 2022-2029. Virtual Event is one that takes place online and involves participants interacting in a virtual setting rather than physically meeting. Virtual events are typically online conferences with multiple sessions that frequently include webinars and webcasts, conferences, keynote speech, workshops, and partner events among others. There are different types of platforms through which virtual events can be conducted Mobile based applications, and websites etc. The increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions and growing use of collaboration and communication tools across the industries as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.

The increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions is contributing to the growth of the Global Virtual Events Industry Market. For instance, according to Statista - in 2019, the global unified communications & collaboration market was valued at USD 38.8 billion, and the market is projected to grow to USD 48.3 billion by 2023. Moreover, as per Statista - in 2020, the Russia's unified communications as a service (UCaaS) market was valued at USD 160 million, and the market is projected to grow to USD 215 million by 2025. Also, growing penetration of IoT technologies and rising emergence of hybrid work culture in post covid era would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, rising concern over data security and privacy stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Virtual Events Industry Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading market players and availability of advanced networking infrastructure, coupled with rising adoption of hybrid and remote work culture in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising advancements of networking technologies, and increasing adoption of virtual events across the industries, and growing number of small and medium sized organizations in the region.

Major market players included in this report are:

Pace Digital

Revolution Cmes

Showcase Events

Target Exhibitions

Tcj Management Co. Ltd

The Collaborative Exchange

Vietapps Co., Ltd.

Morph Digital Solutions Private Limited

London Filmed

American Program Bureau, Inc.

Recent Developments in the Market:

  • In July 2021, US-based teleconferencing services provider Zoom Video Communications Inc has announced acquisition of cloud software provider Five9 Inc for a transaction value of USD 14.7 billion. This acquisition would enable Zoom to increase its enterprise presence.
  • In October 2022, London, UK based Nyoum Ltd. has announced launch of LOVE, its flagship video communication platform for Android and in Asia.

Global Virtual Events Industry Market Report Scope:

Historical Data: 2019-2020-2021

Base Year for Estimation: 2021

Forecast period: 2022-2029

Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends

Segments Covered: Type, Source, Age Group, Platform, Region

Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World

Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type

Webinar

Virtual expo fairs and festivals

Entertainment

Conference

Others

By Source

Ticket Sale

Sponsorship

Others

By Age group

Below 20 years

21 to 40 years

Above 40 years

By Platform

Web based software

XR Platform

By Region:

North America

U.S.

Canada

Europe

UK

Germany

France

Spain

Italy

ROE

Asia Pacific

China

India

Japan

Australia

South Korea

RoAPAC

Latin America

Brazil

Mexico

RoLA

Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Virtual Events Industry Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Virtual Events Industry Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Virtual Events Industry Market, by Source, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.4. Virtual Events Industry Market, by Age Group, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.5. Virtual Events Industry Market, by Platform, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Virtual Events Industry Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Virtual Events Industry Market Dynamics

  • 3.1. Virtual Events Industry Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions
      • 3.1.1.2. Growing use of collaboration and communication tools across the industries
      • 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Rising concern over data breaches and cyber security
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Growing penetration of IoT technologies
      • 3.1.3.2. Rising emergence of hybrid work culture in post covid era

Chapter 4. Global Virtual Events Industry Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Virtual Events Industry Market, by Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Virtual Events Industry Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Webinar
    • 6.4.2. Virtual expo fairs and festivals
    • 6.4.3. Entertainment
    • 6.4.4. Conference
    • 6.4.5. Others

Chapter 7. Global Virtual Events Industry Market, by Source

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Virtual Events Industry Market by Source, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Source 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Ticket Sale
    • 7.4.2. Sponsorship
    • 7.4.3. Others

Chapter 8. Global Virtual Events Industry Market, by Age Group

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Virtual Events Industry Market by Age Group, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Age Group 2019-2029 (USD Billion)
  • 8.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Below 20 years
    • 8.4.2. 21 to 40 years
    • 8.4.3. Above 40 years

Chapter 9. Global Virtual Events Industry Market, by Platform

  • 9.1. Market Snapshot
  • 9.2. Global Virtual Events Industry Market by Platform, Performance - Potential Analysis
  • 9.3. Global Virtual Events Industry Market Estimates & Forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
  • 9.4. Virtual Events Industry Market, Sub Segment Analysis
    • 9.4.1. Web based software
    • 9.4.2. XR Platform

Chapter 10. Global Virtual Events Industry Market, Regional Analysis

  • 10.1. Virtual Events Industry Market, Regional Market Snapshot
  • 10.2. North America Virtual Events Industry Market
    • 10.2.1. U.S. Virtual Events Industry Market
      • 10.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 10.2.1.2. Source breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 10.2.1.3. Age Group breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 10.2.1.4. Platform breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 10.2.2. Canada Virtual Events Industry Market
  • 10.3. Europe Virtual Events Industry Market Snapshot
    • 10.3.1. U.K. Virtual Events Industry Market
    • 10.3.2. Germany Virtual Events Industry Market
    • 10.3.3. France Virtual Events Industry Market
    • 10.3.4. Spain Virtual Events Industry Market
    • 10.3.5. Italy Virtual Events Industry Market
    • 10.3.6. Rest of Europe Virtual Events Industry Market
  • 10.4. Asia-Pacific Virtual Events Industry Market Snapshot
    • 10.4.1. China Virtual Events Industry Market
    • 10.4.2. India Virtual Events Industry Market
    • 10.4.3. Japan Virtual Events Industry Market
    • 10.4.4. Australia Virtual Events Industry Market
    • 10.4.5. South Korea Virtual Events Industry Market
    • 10.4.6. Rest of Asia Pacific Virtual Events Industry Market
  • 10.5. Latin America Virtual Events Industry Market Snapshot
    • 10.5.1. Brazil Virtual Events Industry Market
    • 10.5.2. Mexico Virtual Events Industry Market
    • 10.5.3. Rest of Latin America Virtual Events Industry Market
  • 10.6. Rest of The World Virtual Events Industry Market

Chapter 11. Competitive Intelligence

  • 11.1. Top Market Strategies
  • 11.2. Company Profiles
    • 11.2.1. Pace Digital
      • 11.2.1.1. Key Information
      • 11.2.1.2. Overview
      • 11.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 11.2.1.4. Product Summary
      • 11.2.1.5. Recent Developments
    • 11.2.2. Revolution Cmes
    • 11.2.3. Showcase Events
    • 11.2.4. Target Exhibitions
    • 11.2.5. Tcj Management Co. Ltd
    • 11.2.6. The Collaborative Exchange
    • 11.2.7. Vietapps Co., Ltd.
    • 11.2.8. Morph Digital Solutions Private Limited
    • 11.2.9. London Filmed
    • 11.2.10. American Program Bureau, Inc.

Chapter 12. Research Process

  • 12.1. Research Process
    • 12.1.1. Data Mining
    • 12.1.2. Analysis
    • 12.1.3. Market Estimation
    • 12.1.4. Validation
    • 12.1.5. Publishing
  • 12.2. Research Attributes
  • 12.3. Research Assumption