市場調査レポート
商品コード
1215428
バーチャルイベント業界の世界市場規模調査・予測:タイプ別、ソース別、年齢層別、プラットフォーム別、地域別分析、2022-2029年Global Virtual Events Industry Market Size study & Forecast, by Type, by Source, by Age group, by Platform and Regional Analysis, 2022-2029 |
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バーチャルイベント業界の世界市場規模調査・予測:タイプ別、ソース別、年齢層別、プラットフォーム別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のバーチャルイベント業界市場は、2021年に約3,063億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
バーチャルイベントとは、オンラインで行われ、参加者が物理的に会うのではなく、バーチャルな環境で交流するイベントのことです。バーチャルイベントは通常、ウェビナーやウェブキャスト、会議、基調講演、ワークショップ、パートナーイベントなど、複数のセッションを持つオンライン会議です。バーチャルイベントを実施するためのプラットフォームには、モバイルベースのアプリケーションやWebサイトなど、さまざまな種類があります。UCaaS(Unified Communication as a Service)ベースのソリューションの採用が進み、業界全体でコラボレーションやコミュニケーションツールの利用が拡大していることや、大手企業による戦略的取り組みが、市場の成長を加速させる主な要因となっています。
UCaaS(Unified Communication as a Service)ベースのソリューションの採用が増加していることが、世界の仮想イベント産業市場の成長に寄与しています。例えば、Statistaによると-2019年、世界のユニファイド・コミュニケーション&コラボレーション市場は388億米ドルと評価され、2023年には483億米ドルに成長すると予測されています。さらに、Statistaによると-2020年、ロシアのサービスとしてのユニファイド・コミュニケーション(UCaaS)市場は1億6000万米ドルとなり、2025年には2億1500万米ドルに成長すると予測されています。また、IoT技術の浸透が進み、ポスト共産主義時代におけるハイブリッドワーク文化の台頭が高まり、予測期間中に市場の有利な成長見通しを生み出すと思われます。しかし、データセキュリティとプライバシーに対する懸念の高まりは、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
世界の仮想イベント産業市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。北米は収益面で市場を独占しており、これは同地域におけるハイブリッドおよびリモートワーク文化の採用の高まりと相まって、大手市場プレイヤーの優位性と高度なネットワークインフラの利用可能性に起因しています。一方、アジア太平洋地域は、ネットワーク技術の進歩、業界全体におけるバーチャルイベントの採用拡大、同地域における中小企業の増加といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的側面と量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
タイプ別
ウェビナー
バーチャル展示会・フェスティバル
エンターテインメント
会議
その他
提供元別
チケット販売
スポンサーシップ
その他
年齢別
20代以下
21歳~40歳
40代以上
プラットフォーム別
ウェブベースソフトウェア
XRプラットフォーム
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Virtual Events Industry Market is valued approximately USD 306.3 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13% over the forecast period 2022-2029. Virtual Event is one that takes place online and involves participants interacting in a virtual setting rather than physically meeting. Virtual events are typically online conferences with multiple sessions that frequently include webinars and webcasts, conferences, keynote speech, workshops, and partner events among others. There are different types of platforms through which virtual events can be conducted Mobile based applications, and websites etc. The increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions and growing use of collaboration and communication tools across the industries as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.
The increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions is contributing to the growth of the Global Virtual Events Industry Market. For instance, according to Statista - in 2019, the global unified communications & collaboration market was valued at USD 38.8 billion, and the market is projected to grow to USD 48.3 billion by 2023. Moreover, as per Statista - in 2020, the Russia's unified communications as a service (UCaaS) market was valued at USD 160 million, and the market is projected to grow to USD 215 million by 2025. Also, growing penetration of IoT technologies and rising emergence of hybrid work culture in post covid era would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, rising concern over data security and privacy stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Virtual Events Industry Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading market players and availability of advanced networking infrastructure, coupled with rising adoption of hybrid and remote work culture in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising advancements of networking technologies, and increasing adoption of virtual events across the industries, and growing number of small and medium sized organizations in the region.
Major market players included in this report are:
Pace Digital
Revolution Cmes
Showcase Events
Target Exhibitions
Tcj Management Co. Ltd
The Collaborative Exchange
Vietapps Co., Ltd.
Morph Digital Solutions Private Limited
London Filmed
American Program Bureau, Inc.
Recent Developments in the Market:
Global Virtual Events Industry Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Type, Source, Age Group, Platform, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Type
Webinar
Virtual expo fairs and festivals
Entertainment
Conference
Others
By Source
Ticket Sale
Sponsorship
Others
By Age group
Below 20 years
21 to 40 years
Above 40 years
By Platform
Web based software
XR Platform
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World