市場調査レポート
商品コード
1215351
ゲームアプリケーションの世界市場規模調査・予測:マーケットプレイス別(Google Playストア、Apple iOSストア)、地域別分析、2022-2029年Global Game Applications Market Size study & Forecast, by Marketplace (Google Play Store, Apple iOS Store) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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ゲームアプリケーションの世界市場規模調査・予測:マーケットプレイス別(Google Playストア、Apple iOSストア)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ゲームアプリケーションの世界市場は、2021年に約1003億6000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13.3%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
ゲームアプリケーションは、グラフィックゲームを通してユーザーを楽しませることを目的としたソフトウェアアプリケーションを指します。ゲームアプリケーションのユーザーは、ゲームの背景ストーリーの不可欠な部分である想像上のキャラクターをシミュレートするグラフィックオブジェクトと対話します。さらに、ゲームは娯楽目的だけでなく、教育、ビジネス、ヘルスケアなど、他の分野でも開発されています。世界のスマートフォンの普及や高速インターネットサービスの台頭、大手企業の戦略的な取り組みなどが、市場の成長を加速させる主な要因となっています。
モバイル技術の急速な発展によるスマートフォンの普及が、ゲームアプリの世界市場の成長に寄与しています。例えば、Statista-によると、2021年の世界のスマートフォン市場は4,812億米ドルで、2026年には5,000億米ドルに成長すると予測されています。また、India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2021年のインドのスマートフォン出荷台数は11%増の1億6900万台、市場売上は380億米ドルに達しています。また、スマートフォン技術の進歩やデジタルエンターテイメントの利用が増加していることも、予測期間中の市場の有利な成長見通しを生み出すと考えられます。しかし、データプライバシーに関する懸念の高まりは、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
世界のゲームアプリケーション市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は収益面で市場を独占しており、これは同地域における主要な市場プレイヤーの存在と、ソーシャルメディア統合の採用が拡大していることに起因しています。一方、アジア太平洋地域は、低価格インターネットサービスの拡大や、低価格高速インターネットサービスを備えたスマートフォンの普及が進んでいることから、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
マーケットプレース別
Google Playストア
Apple iOSストア
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Game Applications Market is valued at approximately USD 100.36 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.3% over the forecast period 2022-2029. Game Applications refers to software application, intended to entertain users through graphic games. The user of the gaming application interacts with graphical objects that simulate imaginary characters that are an integral part of the background story of the game. Moreover, apart from entertainment purposes games are also developed for other domains such as education, business, and healthcare applications. The penetration of smartphones worldwide and rising emergence of high-speed internet services as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.
The growing penetration of smartphones due to rapid growth in mobile technology is contributing to the growth of the Global Game Applications Market. For instance, according to Statista - in 2021, the global smartphone market was valued at USD 481.2 billion, and the market is projected to grow to USD 500 billion by 2026. In addition, as per the India Brand Equity Foundation (IBEF)- in 2021, India's smartphone shipments increased by 11% to 169 million units, and market revenue reached USD 38 billion. Also, rising advancements in smartphone technology and increasing usage of digital entertainment would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, rising concern over data privacy stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Game Applications Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the presence of leading market players as well as growing adoption of social media integrations in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising expansion of low-cost internet services, and increasing penetration of smartphones with low-cost high-speed internet services in the region.
Major market players included in this report are:
Tencent Holding Ltd
Nintendo
Activision Blizzard
Ubisoft
Electronic Arts Inc.
Take-Two Interactive Software, Inc.
Bethesda Softworks LLC
Zynga Inc.
Epic Games, Inc.
NetEase, Inc.
Recent Developments in the Market:
Global Game Applications Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Marketplace, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Marketplace
Google Play Store
Apple iOS Store
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World