表紙:ゲームアプリケーションの世界市場規模調査・予測:マーケットプレイス別(Google Playストア、Apple iOSストア)、地域別分析、2022-2029年
市場調査レポート
商品コード
1215351

ゲームアプリケーションの世界市場規模調査・予測:マーケットプレイス別(Google Playストア、Apple iOSストア)、地域別分析、2022-2029年

Global Game Applications Market Size study & Forecast, by Marketplace (Google Play Store, Apple iOS Store) and Regional Analysis, 2022-2029

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.91円
ゲームアプリケーションの世界市場規模調査・予測:マーケットプレイス別(Google Playストア、Apple iOSストア)、地域別分析、2022-2029年
出版日: 2023年01月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ゲームアプリケーションの世界市場は、2021年に約1003億6000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13.3%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。

ゲームアプリケーションは、グラフィックゲームを通してユーザーを楽しませることを目的としたソフトウェアアプリケーションを指します。ゲームアプリケーションのユーザーは、ゲームの背景ストーリーの不可欠な部分である想像上のキャラクターをシミュレートするグラフィックオブジェクトと対話します。さらに、ゲームは娯楽目的だけでなく、教育、ビジネス、ヘルスケアなど、他の分野でも開発されています。世界のスマートフォンの普及や高速インターネットサービスの台頭、大手企業の戦略的な取り組みなどが、市場の成長を加速させる主な要因となっています。

モバイル技術の急速な発展によるスマートフォンの普及が、ゲームアプリの世界市場の成長に寄与しています。例えば、Statista-によると、2021年の世界のスマートフォン市場は4,812億米ドルで、2026年には5,000億米ドルに成長すると予測されています。また、India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2021年のインドのスマートフォン出荷台数は11%増の1億6900万台、市場売上は380億米ドルに達しています。また、スマートフォン技術の進歩やデジタルエンターテイメントの利用が増加していることも、予測期間中の市場の有利な成長見通しを生み出すと考えられます。しかし、データプライバシーに関する懸念の高まりは、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。

世界のゲームアプリケーション市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は収益面で市場を独占しており、これは同地域における主要な市場プレイヤーの存在と、ソーシャルメディア統合の採用が拡大していることに起因しています。一方、アジア太平洋地域は、低価格インターネットサービスの拡大や、低価格高速インターネットサービスを備えたスマートフォンの普及が進んでいることから、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。

マーケットプレース別

Google Playストア

Apple iOSストア

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界・セグメント別市場推定・予測、2019年~2029年
    • ゲームアプリケーション市場、地域別、2019年~2029年
    • ゲームアプリケーション市場、マーケットプレース別、2019年~2029年
  • 主な動向
  • 調査手法
  • 調査前提条件

第2章 ゲームアプリケーションの世界市場定義と範囲

  • 調査の目的
  • 市場の定義と範囲
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 ゲームアプリケーションの世界市場力学

  • ゲームアプリケーション市場のインパクト分析(2019年~2029年)
    • 市場促進要因
      • 世界のスマートフォンの普及率の上昇
      • 高速インターネットサービスの台頭
      • 市場の主要プレイヤー別戦略的な取り組み
    • 市場の課題
      • データプライバシーに関する懸念の高まり
    • 市場機会
      • スマートフォン技術の進化
      • デジタルエンターテイメントの利用拡大

第4章 ゲームアプリの世界市場産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ(2019-2029年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • トップ投資機会
  • 主要成功戦略
  • 業界専門家別展望
  • アナリストの結論・提言

第5章 リスクアセスメント:COVID-19のインパクト

  • COVID-19が業界に与える全体的な影響の評価
  • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 ゲームアプリケーションの世界市場、マーケットプレース別

  • 市場スナップショット
  • ゲームアプリケーションの世界市場:マーケットプレース別)、実績-ポテンシャル分析
  • ゲームアプリケーションの世界市場、マーケットプレース別推定・予測2019-2029
  • ゲームアプリケーション市場、サブセグメント分析
    • Google Playストア
    • Apple iOSストア

第7章:ゲームアプリケーションの世界市場:地域別分析

  • ゲームアプリ市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • マーケットプレース別の推定・予測、2019年~2029年
    • カナダ
  • 欧州ゲームアプリケーション市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域のゲームアプリケーション市場のスナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのゲームアプリケーション市場のスナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ地域
  • 世界のその他の地域

第8章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Tencent Holdings Ltd.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務情報(データの入手状況により異なります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Nintendo
    • Activision Blizzard
    • Ubisoft
    • Electronic Arts Inc.
    • Take-Two Interactive Software, Inc.
    • Bethesda Softworks LLC
    • Zynga Inc
    • Epic Games, Inc.
    • NetEase, Inc.

第9章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査の前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Game Applications Market, report scope
  • TABLE 2. Global Game Applications Market estimates & forecasts by Region 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Game Applications Market estimates & forecasts by Marketplace 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Game Applications Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Game Applications Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Game Applications Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Game Applications Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Game Applications Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Game Applications Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Game Applications Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Game Applications Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Game Applications Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Game Applications Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 14. U.S. Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 15. U.S. Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 17. Canada Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 18. Canada Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 20. UK Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 21. UK Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 23. Germany Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 24. Germany Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 26. France Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 27. France Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 29. Italy Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 30. Italy Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 32. Spain Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 33. Spain Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 35. RoE Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 36. RoE Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 38. China Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 39. China Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 41. India Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 42. India Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 44. Japan Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 45. Japan Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 47. South Korea Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 48. South Korea Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 50. Australia Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 51. Australia Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 53. RoAPAC Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 54. RoAPAC Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 56. Brazil Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 57. Brazil Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 59. Mexico Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 60. Mexico Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 62. RoLA Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 63. RoLA Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 65. Row Game Applications Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 66. Row Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 67. Row Game Applications Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 68. List of secondary sources, used in the study of global Game Applications Market
  • TABLE 69. List of primary sources, used in the study of global Game Applications Market
  • TABLE 70. Years considered for the study
  • TABLE 71. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Game Applications Market, research methodology
  • FIG 2. Global Game Applications Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Game Applications Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Game Applications Market, growth prospects 2022-2029
  • FIG 6. Global Game Applications Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Game Applications Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Game Applications Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Game Applications Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Game Applications Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Game Applications Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Game Applications Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Game Applications Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Game Applications Market, regional snapshot 2019 & 2029
  • FIG 15. North America Game Applications Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Game Applications Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia Pacific Game Applications Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Game Applications Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 19. Global Game Applications Market, company Market share analysis (2021)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Game Applications Market is valued at approximately USD 100.36 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.3% over the forecast period 2022-2029. Game Applications refers to software application, intended to entertain users through graphic games. The user of the gaming application interacts with graphical objects that simulate imaginary characters that are an integral part of the background story of the game. Moreover, apart from entertainment purposes games are also developed for other domains such as education, business, and healthcare applications. The penetration of smartphones worldwide and rising emergence of high-speed internet services as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.

The growing penetration of smartphones due to rapid growth in mobile technology is contributing to the growth of the Global Game Applications Market. For instance, according to Statista - in 2021, the global smartphone market was valued at USD 481.2 billion, and the market is projected to grow to USD 500 billion by 2026. In addition, as per the India Brand Equity Foundation (IBEF)- in 2021, India's smartphone shipments increased by 11% to 169 million units, and market revenue reached USD 38 billion. Also, rising advancements in smartphone technology and increasing usage of digital entertainment would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, rising concern over data privacy stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Game Applications Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the presence of leading market players as well as growing adoption of social media integrations in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising expansion of low-cost internet services, and increasing penetration of smartphones with low-cost high-speed internet services in the region.

Major market players included in this report are:

Tencent Holding Ltd

Nintendo

Activision Blizzard

Ubisoft

Electronic Arts Inc.

Take-Two Interactive Software, Inc.

Bethesda Softworks LLC

Zynga Inc.

Epic Games, Inc.

NetEase, Inc.

Recent Developments in the Market:

  • In January 2022, Chinese entertainment and tech group Tencent Holdings announced acquisition of UK based Sumo Group for a transaction value of USD 1.25 billion. This acquisition would enable Tencent to expand its presence in Europe region.
  • In August 2022, China based NetEase, Inc., a leader in internet and online game services announced that its games division, NetEase Games, acquired Quantic Dream S.A.

Global Game Applications Market Report Scope:

Historical Data: 2019-2020-2021

Base Year for Estimation: 2021

Forecast period: 2022-2029

Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends

Segments Covered: Marketplace, Region

Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World

Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Marketplace

Google Play Store

Apple iOS Store

By Region:

North America

U.S.

Canada

Europe

UK

Germany

France

Spain

Italy

ROE

Asia Pacific

China

India

Japan

Australia

South Korea

RoAPAC

Latin America

Brazil

Mexico

RoLA

Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Game Applications Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Game Applications Market, by Marketplace, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Game Applications Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Game Applications Market Dynamics

  • 3.1. Game Applications Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Growing penetration of smartphones worldwide
      • 3.1.1.2. Rising emergence of high-speed internet services
      • 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Rising concern over data privacy
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising advancement in smartphone technology
      • 3.1.3.2. Increasing usage of digital entertainment

Chapter 4. Global Game Applications Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Game Applications Market, by Marketplace

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Game Applications Market by Marketplace, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Game Applications Market Estimates & Forecasts by Marketplace 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Game Applications Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Google Play Store
    • 6.4.2. Apple iOS Store

Chapter 7. Global Game Applications Market, Regional Analysis

  • 7.1. Game Applications Market, Regional Market Snapshot
  • 7.2. North America Game Applications Market
    • 7.2.1. U.S. Game Applications Market
      • 7.2.1.1. Marketplace breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 7.2.2. Canada Game Applications Market
  • 7.3. Europe Game Applications Market Snapshot
    • 7.3.1. U.K. Game Applications Market
    • 7.3.2. Germany Game Applications Market
    • 7.3.3. France Game Applications Market
    • 7.3.4. Spain Game Applications Market
    • 7.3.5. Italy Game Applications Market
    • 7.3.6. Rest of Europe Game Applications Market
  • 7.4. Asia-Pacific Game Applications Market Snapshot
    • 7.4.1. China Game Applications Market
    • 7.4.2. India Game Applications Market
    • 7.4.3. Japan Game Applications Market
    • 7.4.4. Australia Game Applications Market
    • 7.4.5. South Korea Game Applications Market
    • 7.4.6. Rest of Asia Pacific Game Applications Market
  • 7.5. Latin America Game Applications Market Snapshot
    • 7.5.1. Brazil Game Applications Market
    • 7.5.2. Mexico Game Applications Market
    • 7.5.3. Rest of Latin America Game Applications Market
  • 7.6. Rest of The World Game Applications Market

Chapter 8. Competitive Intelligence

  • 8.1. Top Market Strategies
  • 8.2. Company Profiles
    • 8.2.1. Tencent Holdings Ltd.
      • 8.2.1.1. Key Information
      • 8.2.1.2. Overview
      • 8.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 8.2.1.4. Product Summary
      • 8.2.1.5. Recent Developments
    • 8.2.2. Nintendo
    • 8.2.3. Activision Blizzard
    • 8.2.4. Ubisoft
    • 8.2.5. Electronic Arts Inc.
    • 8.2.6. Take-Two Interactive Software, Inc.
    • 8.2.7. Bethesda Softworks LLC
    • 8.2.8. Zynga Inc
    • 8.2.9. Epic Games, Inc.
    • 8.2.10. NetEase, Inc.

Chapter 9. Research Process

  • 9.1. Research Process
    • 9.1.1. Data Mining
    • 9.1.2. Analysis
    • 9.1.3. Market Estimation
    • 9.1.4. Validation
    • 9.1.5. Publishing
  • 9.2. Research Attributes
  • 9.3. Research Assumption