市場調査レポート
商品コード
1182190
スマートウォッチの世界市場規模調査&予測、OS別(Watch OS、Wear OS、その他OS)、ディスプレイタイプ別(AMOLED、PMOLED、TFT LCD)、エンドユーザー別(パーソナルアシスタント、医療、スポーツ)、地域分析、2022-2029年Global Smartwatch Market Size study & Forecast, by Operating System (Watch OS, Wear OS, Other Operating Systems) by Display Type (AMOLED, PMOLED, TFT LCD), by End User (Personal Assistance, Medical, Sports) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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スマートウォッチの世界市場規模調査&予測、OS別(Watch OS、Wear OS、その他OS)、ディスプレイタイプ別(AMOLED、PMOLED、TFT LCD)、エンドユーザー別(パーソナルアシスタント、医療、スポーツ)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2022年12月19日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のスマートウォッチ市場は、2021年に約304億3000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には8.2%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
スマートウォッチは、個人が日常的に使用するためのローカルタッチスクリーンインターフェースを可能にする様々なウェアラブルコンピュータで、ユーザーの位置情報や健康関連情報に対する独自の洞察を提示するものでもあります。消費者の健康意識の高まり、フィットネストラッキングや健康モニタリング機能への関心の高まり、消費者の消費意欲の高まりなどが、世界各地の市場需要に拍車をかけています。
ウェアラブルデバイスに対する消費者の需要の高まりは、市場成長の促進要因として作用すると思われます。Statistaによると、2018年の世界の接続型ウェアラブルデバイスの数は5億9300万台とされており、2022年末には11億500万台に達すると予測されています。したがって、スマートウォッチは、ユーザーが高い支持を得ている自分の健康状態を追跡することを可能にし、その結果、市場の成長を規定します。また、スマートウォッチの技術的進歩の高まりや、様々なeコマースプラットフォームでの製品入手の増加により、今後数年のうちに様々な機会が生まれると思われます。しかし、ウェアラブルデバイスの複雑化や代替品の入手可能性が、2022~2029年の予測期間を通じて市場の成長を妨げています。
スマートウォッチの世界市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。北米は、高い技術導入と老舗の市場プレイヤーの存在により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中、最も高いCAGRdで成長すると予想されています。スマートウェアラブルへの傾倒の高まりや可処分所得の増加などの要因が、予測期間中の市場成長を急拡大させています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することにあります。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
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Global Smartwatch Market is valued at approximately USD 30.43 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.2% over the forecast period 2022-2029.
A smartwatch is a variety of wearable computer that enables the individual a local touchscreen interface for daily use and it also present unique insights into users' location and health-related information. The growing health awareness among consumers, rising inclination for fitness tracking and health monitoring features, and increasing spending power of the population are the key factors that are spurring the market demand around the world.
The propelling demand for wearable devices among the population is likely to act as a catalyzing factor for market growth. According to Statista, the number of connected wearable devices worldwide was valued at 593 million in 2018, which is projected to reach 1,105 million devices by the end of 2022. Accordingly, the smartwatch enables users to keep track of their health status which is gaining high traction, thus, in turn, stipulating the growth of the market. Moreover, the rising technological advancements in the smartwatch, as well as the increasing availability of products on various e-commerce platforms are likely to create various opportunities in the foreseen years. However, the growing complexity of wearable devices and the availability of substitute products are hindering market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Smartwatch Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the high technology adoption and presence of well-established market players. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGRduring the forecast period. Factors such as a rising inclination toward smart wearables, as well as increasing disposable income, are burgeoning the market growth in the forecasting years.
Major market players included in this report are:
Apple Inc.
Samsung Electronics Co., Ltd
Garmin Ltd
Fitbit Inc.
Fossil Group Inc.
Huawei Technologies Co., Ltd
Sony Corporation
Lenovo Group Limited
Zepp Health Corporation
LG Electronics Inc.
Recent Developments in the Market:
Global Smartwatch Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Operating System, Display Type, End User, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Operating System:
Watch OS
Wear OS
Other Operating Systems
By Display Type:
AMOLED
PMOLED
TFT LCD e
By End User:
Personal Assistance
Medical
Sports
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World