市場調査レポート
商品コード
1182125
キャラバンの世界市場規模調査&予測、旅行者別(国内、海外)、キャラバン別(牽引式キャラバン、電動式)、旅行者年齢層別(30歳未満、30~54歳、55歳以上)、地域別分析、2022~2029年Global Caravanning Market Size study & Forecast, by Traveler (Domestic, International), by Caravan (Towable Caravan, Motorized), by Travelers' Age Group (Below 30, 30-54, 55 & Above), and Regional Analysis, 2022-2029 |
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キャラバンの世界市場規模調査&予測、旅行者別(国内、海外)、キャラバン別(牽引式キャラバン、電動式)、旅行者年齢層別(30歳未満、30~54歳、55歳以上)、地域別分析、2022~2029年 |
出版日: 2022年11月16日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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キャラバンの世界市場は、2021年に約212億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13.60%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
キャラバンで休暇を過ごすことは、キャラバニングとして知られています。一般的な休暇を取るよりもキャラバンを選ぶ人が増えている主な理由の1つは、キャラバンの費用対効果と利便性にあります。市場拡大の主な要因は、国内旅行の増加、個人旅行への嗜好の高まりです。また、海外旅行を楽しむ人の数も増えており、予測期間中にキャラバンの需要が高まると予想されます。COVID-19の流行は、旅行・観光業界に大きな経済的損失をもたらしましたが、市場への影響も同様です。旅行は禁止され、戸締まりと厳しいCOVID-19規制のため、個人は家の中にいることを余儀なくされました。航空便の欠航により、外国人観光客が大幅に減少し、キャラバンの需要も減少しました。
米国旅行協会によると、米国の国内旅行者数は2015年の21億8000万人から2019年には23億3000万人に上昇しました。これに伴い、RVIA(Recreation Vehicle Industry Association)によると、2021年時点の米国におけるRV所有家庭は1120万世帯で、2001年から62%増加しています。定期的にキャンプに出かける機会が多いため、RVの所有に興味を持つ個人が増え、業界は今後も成長すると予想されます。しかし、キャラバンはコストが高いため、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害します。
キャラバンの世界市場調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、および世界のその他の地域が含まれています。欧州諸国では可処分所得が高いため、旅行費用のかなりの部分が同大陸の住民によって負担されています。また、観光業が盛んであることから、自由度の高い個人旅行者が多く、キャラバンの顧客層が厚いです。また、他の地域と比較して、欧州は最もキャラバンの数が多いです。一方、北米は開発の進展とキャラバンに興味を持つ若者の増加により、最も早いCAGRで成長しています。この地域で最も一般的なキャラバンの形態は、牽引式モデルです。RVIAによると、米国で輸送される牽引式RVの数は、2015年の32万7,000台から2021年には54万4,000台に上昇し、年間出荷台数が66%以上増加しています。
本調査の目的は、近年の様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢やTraveler offeringsの詳細分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Caravanning Market is valued at approximately USD 21.2 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.60% over the forecast period 2022-2029. Vacationing in a caravan is known as caravanning. One of the key reasons why more people are choosing to caravan over take a typical holiday is the cost-effectiveness and convenience of caravanning. The major factors driving the growth of the market are rising number of domestic trips, growing preference for private tours. Along with this, the number of people enjoying overseas holidays is rising, which is anticipated to increase demand for caravanning over the forecast period. The COVID-19 epidemic caused significant financial losses for the travel and tourism sector, and its effects on the market were no different. Travel was prohibited and individuals were forced to stay inside their houses due to lockdowns and the severe COVID-19 regulations. Due to the cancellation of the flights, there were significantly fewer foreign visitors, which reduced the demand for caravans.
The number of domestic trips made in the United States climbed from 2.18 billion in 2015 to 2.33 billion in 2019, according to the U.S. Travel Association. Along with this, according to the Recreation Vehicle Industry Association (RVIA), there were 11.2 million RV-owning families in the United States as of 2021, a 62% increase from 2001. The industry is anticipated to continue to grow as more individuals get interested in owning RVs since they are more likely to go on regular camping vacations. However, the high cost of Caravanning stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Caravanning Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. The high levels of disposable income in European nations, a sizable portion of travel expenses are incurred by residents of the continent. There is a sizable client base for caravanning due to the great popularity of tourism in the area and the big number of individuals with high discretionary money. Also, compared to other regions, Europe has the most caravans. Along with this, North America is growing with the fastest CAGR, due to rising development and growing number of young people who are becoming interested in caravanning. The most common form of caravan in the area is the towable model. The number of towable RVs transported in the United States climbed from 327 thousand in 2015 to 544 thousand in 2021, representing an increase of more than 66% in yearly shipments, according to RVIA.
Major market players included in this report are:
Bourne Leisure Holdings Limited
Internacional Palamos
Kampgrounds Of America, Inc.
Selectcamp
Parkdean Resorts
Vacansoliel
Pierre & Vacances
HIPcamp
ACSI Holding BV
Hilton Worldwide Holdings Inc.
Recent Developments in the Market:
Global Caravanning Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Traveler, Caravan, Travelers' Age Group, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Traveler offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Traveler:
Domestic
International
By Caravan:
Towable Caravan
Motorized
By Travelers' Age Group:
Below 30
30-54
55 & Above
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World