市場調査レポート
商品コード
1182026
世界の音楽販売と音楽ストリーミングサービス市場規模調査&予測、サービス別(ライブストリーミング、オンデマンドストリーミング)、プラットフォーム別(ブラウザ、アプリ)、コンテンツタイプ別、エンドユーザー別、地域分析、2022年~2029年Global Music Market and Streaming Services Market Size study & Forecast, by Service (Live Streaming, On-demand Streaming), Platform (Browsers, Apps), Content Type (Video, Audio), End Use (Commercial, Individual) and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
世界の音楽販売と音楽ストリーミングサービス市場規模調査&予測、サービス別(ライブストリーミング、オンデマンドストリーミング)、プラットフォーム別(ブラウザ、アプリ)、コンテンツタイプ別、エンドユーザー別、地域分析、2022年~2029年 |
出版日: 2023年01月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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音楽販売と音楽ストリーミングサービスは、ユーザーがポッドキャストを聴いたり、オーディオをストリーミングしたり、音楽ビデオを見たりすることを可能にします。
これらのプラットフォームは、楽曲の推薦、ブラウザ、手間のかからないアクセシビリティ、プレイリストの自動カスタマイズなど、さまざまな機能を提供しています。
音楽販売と音楽ストリーミングサービス市場は、スマートデバイスや電子デバイスの普及率の上昇&デジタルプラットフォーム上の地域コンテンツの可用性などの要因により、予測期間内に拡大しています。
2020年のStatistaによると、米国における電子ドラムの売上は急速に増加しています。2018年、それは増加し、2019年に6890万米ドルに達し、約6600万米ドルでした。一方、2020年には、電子ドラムの販売額は約7400万米ドルに達しました。一方、2020年のエレクトリックギターの小売販売額は7億1,264万米ドル程度。一方、音楽ストリーミングプラットフォームへの最先端技術の統合が進み、国民の志向とインターネットの普及が進むことで、市場にとって有利な機会が生まれます。しかし、海賊版チャンネルの脅威は、2022年から2029年の予測期間を通じて、市場の成長を阻害します。
世界の音楽販売と音楽ストリーミングサービス市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、地域全体における市場プレイヤーの浸透率の上昇、固定無線インターネット、オンライン決済、スマートデバイスなどの高い普及率により、収益創出の面で市場を独占しています。一方、中東とアフリカは、予測期間中に様々な国際的および国内企業が地域全体で事業を拡張しているなどの要因から、最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年の様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Music Market and Streaming Services Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2029. Music Market and Streaming Services enable users to listen to podcasts, stream audio, and watch music videos. These platforms offer various features such as song recommendations, browsers, hassle-free accessibility, auto customization of the playlists, and so on.
The Music Market and Streaming Services market is expanding because of factors such as the rising penetration of smart and electronic devices & availability of regional content on digital platforms in the forecast period.
According to Statista in 2020, the sales of electronic drums in the United States are rising rapidly. In 2018, it was around USD 66 million which increases and reached USD 68.9 million in 2019. Whereas by 2020, the sales value of electronic drums reached around USD 74 million. On the flip side, in 2020, the retail sales value of electric guitars was around 712.64 million U.S. dollars. Whereas rising integration of state-of-the-art technologies into music streaming platforms and growing public inclination and internet proliferation create lucrative opportunities for the market. However, the threat of pirated channels hampers the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Music Market and Streaming Services Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue generation, owing to the rising penetration of market players across the region, and the high prevalence of fixed wireless internet, online payment, smart devices, and so on. Whereas the Middle East and Africa are expected to rise with the fastest growth rate in terms of the highest CAGR owing to the factors such as various international and domestic companies extending operations across the region in the forecast period.
Major market players included in this report are:
Tidal
SoundCloud Limited
Spotify AB
Google LLC
Tencent Music Entertainment Group
Apple, Inc.
Pandora Media, Inc.
Deezer
Amazon.com, Inc.
QTrax
Recent Developments in the Market:
Global Music Market and Streaming Services Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Service, Platform, Content, End-use, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define the market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the market's future growth. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Service:
Live Streaming
On-demand Streaming
By Platform:
Browsers
Apps
By Content:
Video
Audio
By End-use:
Commercial
Individual
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World