市場調査レポート
商品コード
1151898
カテゴリーマネジメントソフトウェアの世界市場規模調査&予測:ソリューション別、サービス別、展開別、アプリケーション別、地域別分析、2022-2029年Global Category Management Software Market Size study & Forecast, by Solution, by Service, by Deployment, by Application and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カテゴリーマネジメントソフトウェアの世界市場規模調査&予測:ソリューション別、サービス別、展開別、アプリケーション別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2022年11月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のカテゴリーマネジメントソフトウェア市場は、2021年に約14億9000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には11.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
カテゴリーマネジメントソフトウェアは、企業のセグメントが組織内で提供する機能に基づいてすべての商品&サービスを入札する、調達のための計画的な手法です。オムニチャネル化への要求の高まり、店舗におけるコンプライアンスの必要性の高まり、大型小売店の増加などが、世界的に市場成長を促進している主な要因です。
Statistaのレポートによると、2021年の世界の小売売上高は260億3000万米ドルで、継続的に増加しており、2025年には312億7,000万米ドルに達すると予測されています。したがって、小売売上高の増加は、カテゴリーマネジメントソフトウェアの需要を促進し、その結果、推定年数中の市場の成長を加速させます。また、主要な市場参加者による戦略的イニシアチブの数の上昇と一緒に、カテゴリーマネジメントソフトウェアに高度な技術の増加普及は、今後数年間の市場の成長の見通しを作成しています。しかし、カテゴリーマネジメントソフトウェアに関する認知度の不足や研究開発活動に関連する高コストが、2022~2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害しています。
世界のカテゴリーマネジメントソフトウェア市場の調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。北米は、欧州の小売業者による管理ソフトウェアの高い採用率とともに、買い物客の洞察をサプライチェーンにつなげる小売業者の需要の増加により、収益の面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中、最も高いCAGRdで成長すると予想されています。コネクテッドシステムに対する需要の高まり、新興技術の採用拡大、在庫管理の重視などが、予測期間中の市場成長を後押ししています。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
市場における最近の開拓。
世界のカテゴリーマネジメントソフトウェア市場調査範囲。
過去データ:2019年~2020年~2021年
基本推定年:2021年
予測期間:2022年~2029年
レポート対象収益予測、企業ランキング、競合情勢、成長要因、動向
対象セグメントソリューション、サービス、デプロイメント、アプリケーション、地域
地域範囲北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他世界のその他の地域
調査範囲レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)です。国、地域、セグメント範囲*の追加または変更
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を定義する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、それはまた、主要な選手の競争環境や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのマイクロ市場での潜在的な機会が組み込まれています。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
ソリューション別
プラノグラムソフトウェア
フロアプランニングソフトウェア
アソートメントプランニング
その他
サービス別
マネージドサービス
プロフェッショナルサービス
デプロイメント別
クラウド
オンプレミス
アプリケーション別
小売
流通
消費財
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
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List of figures
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Global Category Management Software Market is valued at approximately USD 1.49 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 11.1% over the forecast period 2022-2029. Category management software is a planned method for procurement in which the company's segments bid all goods & services based on the function they offer in the organization. The increasing demand for omnichannel retailing, the growing need for compliance in stores, and the rise in the number of large retail stores are the primary factors that are propelling the market growth around the world.
According to a Statista report, in 2021, retail sales globally accounted for USD 26.03 billion, which is continuously increasing and projected to reach USD 31.27 billion by 2025. Therefore, the increasing retail sales are propelling the demand for Category Management Software, which, in turn, accelerates the growth of the market during the estimated years. In addition, the increasing proliferation of advanced technologies into category management software, along with the rising number of strategic initiatives by the key market players are creating growth prospects for the market over the forthcoming years. However, lack of awareness about category management software and high cost related to the R&D activities are hindering stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Category Management Software Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing demand from retailers to connect shopper insights to their supply chain, along with the higher adoption of management software by European retailers. Whereas the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGRduring the forecast period. Factors such as increasing demand for connected systems, growing adoption of emerging technologies, and rising emphasis on inventory management are bolstering the market growth in the forecasting years.
Major market players included in this report are:
Oracle Corp.
Aptos, LLC
Board International S.A.
INTERACTIVE EDGE
42 Technologies, Inc.
Epicor Software Corp.
Softvision
GEP
JAGGAER
DotActiv (Pty) Ltd.
Recent Developments in the Market:
Global Category Management Software Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Solution, Service, Deployment, Application, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define the market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within the countries involved in the study.
The report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Solution:
Planogram Software
Floor Planning Software
Assortment Planning
Others
By Service:
Managed Services
Professional Services
By Deployment:
Cloud
On-premise
By Application:
Retail
Distribution
Consumer Packaged Goods
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World