市場調査レポート
商品コード
1125294
サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場規模調査、オファリング別、組織規模別、エンドユース産業別、地域別予測2022-2028年Global Contact Center as a Service Market Size study, By Offering, By Organization Size, By End Use Industry, and Regional Forecasts 2022-2028 |
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サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場規模調査、オファリング別、組織規模別、エンドユース産業別、地域別予測2022-2028年 |
出版日: 2022年08月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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CCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)とは、クラウドベースのカスタマーエクスペリエンス・ソリューションのことです。
CCaasは、企業がコンタクトセンター・ベンダーのソフトウェアを利用することを可能にします。CCaasモデルは、企業が必要な技術のみを購入することを可能にし、社内のITサポートの必要性を低減します。世界のクラウドサービス市場の拡大、APIベースのコンタクトセンター採用の増加、大手市場関係者の戦略的な取り組みなどが、世界市場の需要を加速させる要因となっています。例えば、Statista-によると、2019年、クラウドサービスの世界市場は1,521億1,000万米ドルと推定され、2021年には1,721億1,000万米ドルにさらに増加しました。さらに、主要な市場プレーヤーは、CCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)ソリューションの需要増加を活用するために、新しい革新的なソリューションを打ち出しています。例えば、2022年3月、グーグルは新しい「Google Cloud Contact Center AI Platform」を発表しました。この新しいプラットフォームは、コンタクトセンターのためのアウトオブボックス、エンドツーエンドのソリューションを提供し、AI、クラウドの拡張性、マルチエクスペリエンス機能、CRMの統合を実現するものです。さらに、2022年7月、マイクロソフトは、新しいDigital Contact Center Platformを発表しました。この新しいDigital Contact Center Platformは、Dynamics 365、Microsoft Teams、Azure、Nuance AIなど、さまざまな製品の音声、ビデオ、チャットサービスを組み合わせています。また、リモートワークのトレンドの高まりと、さまざまな業界におけるデジタル化の進展が、予測期間中の市場需要の促進要因として作用すると予想されます。しかし、データ漏洩に対する懸念の高まりや、CCASに関連する高い導入コストが、2022~2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。
世界のCCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域が含まれます。北米は、クラウドベースのサービスの採用が進んでいることと、大手企業が進出していることから、市場シェアでは世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、2022年から2028年の予測期間において、大きな成長率を示すと予想されています。工業オートメーションの盛んな成長、eコマース部門の成長などの要因は、アジア太平洋地域全体でサービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)世界市場の有利な成長の見通しを生み出します。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
オファリング別
ソリューション
サービス
組織規模別
大企業
中小企業
エンドユーザー産業別
BFSI
IT・通信業
政府機関
メディア・エンターテインメント
ヘルスケア
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
過去年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021年
予測期間-2022年~2028年
市場調査「世界のCCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)市場」の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.
The Contact Center as a Service (CCaaS) refers to Cloud based customer experience solutions. CCaas enables companies to utilize a contact center vendor's software. The CCaas model allows business to purchase only the technology they need, which reduces the need for internal IT support. The growing cloud services market worldwide, and rising adoption of API based contact centers as well as strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to Statista - in 2019, the global market for cloud services was estimated at USD 152.11 billion, and it further increased to USD 172.11 billion in 2021. Furthermore, leading market players are coming up with new innovative solutions to leverage the growing demand for Contact Center as a Service (CCaaS) solutions. For instance, in March 2022, Google launched its new Google Cloud Contact Center AI Platform. This new platform offers an out-of-box, end-to-end solution for the contact center and brings together AI, cloud scalability, multi-experience capabilities and CRM integrations. Moreover, in July 2022, Microsoft launched its new Digital Contact Center Platform. This new Digital Contact Center Platform combines audio, video, and chat services from a range of products, such as Dynamics 365, Microsoft Teams, Azure, and Nuance AI. Also, growing emergence of remote working trend coupled with rising digitalization across different industries are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, rising concern over data breaches and high deployment cost associated with CCAS impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the global Contact Center as a Service (CCaaS) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing adoption of cloud-based services and presence of leading market players in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving growth of industrial automation as well as growing e-commerce sector, would create lucrative growth prospects for the global Contact Center as a Service (CCaaS) Market across the Asia Pacific region.
Major market players included in this report are:
AT&T Inc.
Cisco Systems
Microsoft Corporation
Accenture LLP
Amazon.com Inc. (AWS)
IBM Corporation
Alphabet Inc. (Google Corporation)
Unify Inc.
Five9, Inc.
Avaya, Inc.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Offering
Solutions
Services
By Organization Size
Large Enterprise
SME's
By End Use Industry
BFSI
IT and Telecommunications
Government
Media and Entertainment
Healthcare
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors