市場調査レポート
商品コード
1119143
遺産観光の世界市場規模調査、タイプ別(文化遺産、自然遺産、無形遺産)、エンドユーザー別(30歳以下、31~50歳、51~70歳、71歳以上)、予約チャネル(オンライン、オフライン)、地域予測2022~2028年Global Heritage Tourism Market Size study, by Type (Cultural Heritage, Natural Heritage, Intangible Heritage) by End-user (30 & Under, 31 to 50, 51 to 70, 71 and Above) by Booking Channel (Online, Offline) and Regional Forecasts 2022-2028 |
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遺産観光の世界市場規模調査、タイプ別(文化遺産、自然遺産、無形遺産)、エンドユーザー別(30歳以下、31~50歳、51~70歳、71歳以上)、予約チャネル(オンライン、オフライン)、地域予測2022~2028年 |
出版日: 2022年08月14日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の遺産観光市場は、2021年に約5569億6000万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には3.80%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
観光分野における文化を奨励する政府の施策は、拡大を大きく後押ししています。例えば、国連は2018年を欧州文化遺産年に指定し、文化観光を開発・促進するための格別な機会を提供しました。海外旅行における文化の関連性が高まっていることも、拡大の原動力となっています。休暇中、旅行者は具体的な文化や無形の文化を探すことが多くなっています。これらの観光地は、その地域に関するユニークな物質的、精神的、知的知識を提供してくれます。さらに、世界中の政府が地域の遺産旅行産業を促進するために大規模な施策を打ち出しており、これが世界の文化観光市場の成長に大きな影響を与えると予測されます。文化旅行への関心の高まりは、世界の遺産観光ビジネスの興隆を加速させています。国連世界観光機関(WTO)によると、文化・歴史旅行は全世界の年間観光総額の約40%を占めています。この分野は、消費者のライフスタイルの変化、文化の新しい形態、デジタル技術の革新の増加などによって、常に変化し続けています。さらに、旅行・観光分野におけるデジタル化・デジタルイノベーションの動向の高まりは、文化観光だけでなく、旅行ビジネス全体の拡大に寄与すると予測されます。また、図書館情報資源協議会とスタンフォード図書館は、2020年7月にパブリックプラットフォームである中東デジタルライブラリーを設立することを発表しました。この図書館では、中東・北アフリカの文化遺産にアクセスでき、文化観光への観光客の関心を喚起すると予測されています。例えばアマゾンは、2020年9月にバーチャルツアーと体験のプラットフォーム「Amazon Explore」を開始する予定です。このVRアプリケーションでは、遠方の観光地へのツアーや、寺院や宮殿などの文化的・自然的な観光スポットへの小旅行が楽しめる。このサービスは現在、米国で利用可能です。2021年9月には、1グループ最大7人の消費者が参加できるグループ体験を発表しました。一方、ヘリテージツーリズムの高コストが、2022年~2028年の予測期間における市場拡大を抑制しています。
世界のヘリテージツーリズム市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域です。アジア太平洋地域は最大の市場シェアを持っています。これは、この地域の豊富な文化的財産(主に中国、インド、日本が提供する)に起因するものです。国内外からの観光客の増加や、この地域の滞在期間の長期化は、所得の創出と収益の分配を増加させる要因となっています。予測期間中、中東とアフリカは急速に上昇すると予測されています。この地域では、観光と文化を促進するための政府活動が活発化しており、予測期間を通じてこの分野の成長を後押しするものと思われます。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
エース・カルチュラル・ツアーズ(ACE Cultural Tours Ltd.
エクソダス・トラベルズ
エクスペディアグループ(Expedia Group, Inc.
BCDトラベル
TUI AG
ATGトラベル
ケーサリ・ツアーズ・プヴァート・リミテッド
カールソンワゴンリートトラベル
マーティン・ランドール・トラベル
トラベル・リーダーズ・グループ
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象地域と国ごとに、業界の質的・量的な側面を盛り込むよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
タイプ別
文化遺産
自然遺産
無形遺産
エンドユーザー別
30歳以下
31~50才
51~70才
71歳以上
ブッキングチャネル別
オンライン
オフライン
地域別で見る
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界のヘリテージツーリズム市場の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Heritage Tourism Market is valued approximately USD 556.96 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 3.80% over the forecast period 2022-2028. Government measures to encourage culture in the tourist sector have significantly fueled expansion. For example, the United Nations designated 2018 as the European Year of Cultural Heritage, providing an exceptional chance to develop and promote cultural tourism. The rising relevance of culture in foreign travel is also driving expansion. While on vacation, travelers are increasingly searching for concrete and intangible cultures. These attractions offer unique material, spiritual, and intellectual knowledge about the area. Furthermore, governments throughout the world are launching large measures to promote the regional heritage travel industry, which is projected to have a significant influence on the growth of the Global Cultural Tourism Market. The growing interest in cultural travel is accelerating the rise of the global heritage tourism business. According to the United Nations World Tourism Organization, cultural and historical travel accounts for around 40% of all tourism worldwide per year. The sector is constantly changing, driven by changing consumer lifestyles, emerging forms of culture, and increased digital innovation. Furthermore, the growing trend of digitization and digital innovation in the travel and tourism sector is predicted to help the entire travel business as well as cultural tourism expand. In addition, The Council on Library and Information Resources and Stanford Libraries announced the creation of the Digital Library of the Middle East, a public platform, in July 2020. The library provides access to the Middle Eastern and North African cultural legacies, which is projected to stimulate tourist interest in cultural tourism. Amazon, for example, will launch Amazon Explore, a virtual tour and experience platform, in September 2020. The VR application offers tours to distant destinations as well as excursions to cultural and natural attractions such as temples and palaces. This service is currently accessible in the United States. The firm announced group experiences, with up to seven consumers in a group, in September 2021. The high cost of Heritage Tourism, on the other hand, stifles market expansion over the projection period of 2022-2028.
The key regions considered for the Global Heritage Tourism Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific has the biggest market share. This is due to the region's abundant cultural endowments, which are mostly given by China, India, and Japan. Higher domestic and international visitor arrivals, as well as longer durations of stay in the region, provide for increased income creation and revenue sharing. During the projection period, the Middle East and Africa are predicted to rise rapidly. Increasing government activities to promote tourism and culture in the region are likely to fuel sector growth throughout the forecast period.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: