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市場調査レポート
商品コード
1125294

サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場規模調査、オファリング別、組織規模別、エンドユース産業別、地域別予測2022-2028年

Global Contact Center as a Service Market Size study, By Offering, By Organization Size, By End Use Industry, and Regional Forecasts 2022-2028

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場規模調査、オファリング別、組織規模別、エンドユース産業別、地域別予測2022-2028年
出版日: 2022年08月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

CCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)とは、クラウドベースのカスタマーエクスペリエンス・ソリューションのことです。

CCaasは、企業がコンタクトセンター・ベンダーのソフトウェアを利用することを可能にします。CCaasモデルは、企業が必要な技術のみを購入することを可能にし、社内のITサポートの必要性を低減します。世界のクラウドサービス市場の拡大、APIベースのコンタクトセンター採用の増加、大手市場関係者の戦略的な取り組みなどが、世界市場の需要を加速させる要因となっています。例えば、Statista-によると、2019年、クラウドサービスの世界市場は1,521億1,000万米ドルと推定され、2021年には1,721億1,000万米ドルにさらに増加しました。さらに、主要な市場プレーヤーは、CCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)ソリューションの需要増加を活用するために、新しい革新的なソリューションを打ち出しています。例えば、2022年3月、グーグルは新しい「Google Cloud Contact Center AI Platform」を発表しました。この新しいプラットフォームは、コンタクトセンターのためのアウトオブボックス、エンドツーエンドのソリューションを提供し、AI、クラウドの拡張性、マルチエクスペリエンス機能、CRMの統合を実現するものです。さらに、2022年7月、マイクロソフトは、新しいDigital Contact Center Platformを発表しました。この新しいDigital Contact Center Platformは、Dynamics 365、Microsoft Teams、Azure、Nuance AIなど、さまざまな製品の音声、ビデオ、チャットサービスを組み合わせています。また、リモートワークのトレンドの高まりと、さまざまな業界におけるデジタル化の進展が、予測期間中の市場需要の促進要因として作用すると予想されます。しかし、データ漏洩に対する懸念の高まりや、CCASに関連する高い導入コストが、2022~2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。

世界のCCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域が含まれます。北米は、クラウドベースのサービスの採用が進んでいることと、大手企業が進出していることから、市場シェアでは世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、2022年から2028年の予測期間において、大きな成長率を示すと予想されています。工業オートメーションの盛んな成長、eコマース部門の成長などの要因は、アジア太平洋地域全体でサービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)世界市場の有利な成長の見通しを生み出します。

本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。

  • AT&T Inc.
  • Cisco Systems
  • Microsoft Corporation
  • Accenture LLP
  • Amazon.com Inc.(AWS)
  • IBM Corporation
  • Alphabet Inc.(Google Corporation)
  • Unify Inc.
  • Five9, Inc.
  • Avaya, Inc.

本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。

オファリング別

ソリューション

サービス

組織規模別

大企業

中小企業

エンドユーザー産業別

BFSI

IT・通信業

政府機関

メディア・エンターテインメント

ヘルスケア

地域別

北米

米国

カナダ

欧州

英国

ドイツ

フランス

スペイン

イタリア

その他欧州

アジア太平洋地域

中国

インド

日本

オーストラリア

韓国

その他アジア太平洋

ラテンアメリカ

ブラジル

メキシコ

世界のその他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。

過去年-2018年、2019年、2020年

基準年-2021年

予測期間-2022年~2028年

市場調査「世界のCCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)市場」の対象読者

主要なコンサルティング会社・アドバイザー

大企業、中堅企業、中小企業

ベンチャーキャピタル

付加価値再販業者(VAR)

サードパーティナレッジプロバイダー

投資銀行家

投資家

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界&セグメント別市場推定・予測、2020-2028年
    • CCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)世界市場、地域別、2020~2028年
    • サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場(CCaaS):、オファリング別、2020年~2028年
    • サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場(CCaaS):、組織規模別、2020年~2028年
    • サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場(CCaaS):、エンドユース産業別、2020~2028年
  • 主な動向
  • 調査手法
  • 調査前提条件

第2章 サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場(CCaaS):の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のサービス型コンタクトセンター(CCaaS)市場力学

  • CCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)市場のインパクト分析(2020年~2028年)
    • 市場促進要因
      • クラウドサービス市場の世界の成長
      • APIベースのコンタクトセンターの採用が増加。
      • 大手企業別戦略的な取り組み
    • 市場の課題
      • 情報漏えいに対する懸念の高まり
      • CCASに関連する高い導入コスト
    • 市場機会
      • リモートワークのトレンドの台頭。
      • 様々な産業におけるデジタル化の進展

第4章 世界のCCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)市場産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ(2018-2028年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • 投資採用モデル
  • アナリストの結論・提言
  • トップ投資機会
  • 勝利のためのトップ戦略

第5章 リスク評価:COVID-19のインパクト

    • COVID-19が業界に与える全体的な影響の評価
    • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 CCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)の世界市場、オファリング別

  • 市場スナップショット
  • サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場(CCaaS)::オファリング別、パフォーマンス-ポテンシャル分析
  • サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)の世界市場、オファリング別推定・予測2018-2028
  • サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場、サブセグメント分析
    • ソリューション
    • サービス

第7章:サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場(CCaaS)::組織規模別

  • 市場スナップショット
  • サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場(CCaaS)::組織規模別、実績-ポテンシャル分析
  • サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)の世界市場組織規模別推定・予測2018-2028
  • サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場、サブセグメント分析
    • 大企業
    • 中小企業

第8章 サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場(CCaaS)::エンドユース産業別

  • 市場スナップショット
  • サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場:エンドユース産業別、パフォーマンス-ポテンシャル分析
  • サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)の世界市場、エンドユース産業別推定・予測2018-2028
  • サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場、サブセグメント分析
    • BFSI
    • IT・通信分野
    • 政府機関
    • メディア・エンターテイメント
    • ヘルスケア

第9章 CCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)世界市場、地域別分析

  • サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国を対象とした
      • オファリングの推定・予測、2018年~2028年
      • 組織規模の推定・予測、2018年~2028年
      • エンドユース産業の推定・予測、2018年~2028年
    • カナダ
  • 欧州のCCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域のCCaaS(サービスとしてのコンタクトセンター)市場のスナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのCCaaS(コンタクトセンターサービス)市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 世界のその他の地域

第10章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • AT&T Inc.
      • 主な情報
      • 概要
      • 財務(データの入手が可能な場合)
      • 製品概要
      • 最近の開発状況
    • Cisco Systems
    • Microsoft Corporation
    • Accenture LLP
    • Amazon.com Inc.(AWS)
    • IBM Corporation
    • Alphabet Inc.(Google Corporation)
    • Unify Inc.
    • Five9, Inc.
    • Avaya, Inc.

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, report scope
  • TABLE 2. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by Region 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 3. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by Offering 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 4. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by Organization Size 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 5. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by End Use Industry 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 6. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 7. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 8. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 9. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 10. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 11. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 12. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 13. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 14. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 15. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by region, estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 16. U.S. Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 17. U.S. Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 18. U.S. Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 19. Canada Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 20. Canada Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 21. Canada Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 22. UK Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 23. UK Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 24. UK Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 25. Germany Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 26. Germany Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 27. Germany Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 28. RoE Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 29. RoE Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 30. RoE Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 31. China Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 32. China Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 33. China Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 34. India Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 35. India Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 36. India Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 37. Japan Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 38. Japan Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 39. Japan Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 40. RoAPAC Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 41. RoAPAC Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 42. RoAPAC Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 43. Brazil Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 44. Brazil Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 45. Brazil Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 46. Mexico Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 47. Mexico Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 48. Mexico Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 49. RoLA Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 50. RoLA Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 51. RoLA Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 52. Row Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts, 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 53. Row Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 54. Row Contact Center as a Service (CCaaS) Market estimates & forecasts by segment 2018-2028 (USD Million)
  • TABLE 55. List of secondary sources, used in the study of global Contact Center as a Service (CCaaS) Market
  • TABLE 56. List of primary sources, used in the study of global Contact Center as a Service (CCaaS) Market
  • TABLE 57. Years considered for the study
  • TABLE 58. Exchange rates considered

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, research methodology
  • FIG 2. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, growth prospects 2022-2028
  • FIG 6. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 10. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 11. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 12. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 13. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by segment, 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 14. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, regional snapshot 2018 & 2028
  • FIG 15. North America Contact Center as a Service (CCaaS) Market 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 16. Europe Contact Center as a Service (CCaaS) Market 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 17. Asia pacific Market 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 18. Latin America Contact Center as a Service (CCaaS) Market 2018 & 2028 (USD Million)
  • FIG 19. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, company Market share analysis (2021)
目次

Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.

The Contact Center as a Service (CCaaS) refers to Cloud based customer experience solutions. CCaas enables companies to utilize a contact center vendor's software. The CCaas model allows business to purchase only the technology they need, which reduces the need for internal IT support. The growing cloud services market worldwide, and rising adoption of API based contact centers as well as strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to Statista - in 2019, the global market for cloud services was estimated at USD 152.11 billion, and it further increased to USD 172.11 billion in 2021. Furthermore, leading market players are coming up with new innovative solutions to leverage the growing demand for Contact Center as a Service (CCaaS) solutions. For instance, in March 2022, Google launched its new Google Cloud Contact Center AI Platform. This new platform offers an out-of-box, end-to-end solution for the contact center and brings together AI, cloud scalability, multi-experience capabilities and CRM integrations. Moreover, in July 2022, Microsoft launched its new Digital Contact Center Platform. This new Digital Contact Center Platform combines audio, video, and chat services from a range of products, such as Dynamics 365, Microsoft Teams, Azure, and Nuance AI. Also, growing emergence of remote working trend coupled with rising digitalization across different industries are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, rising concern over data breaches and high deployment cost associated with CCAS impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.

The key regions considered for the global Contact Center as a Service (CCaaS) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing adoption of cloud-based services and presence of leading market players in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving growth of industrial automation as well as growing e-commerce sector, would create lucrative growth prospects for the global Contact Center as a Service (CCaaS) Market across the Asia Pacific region.

Major market players included in this report are:

AT&T Inc.

Cisco Systems

Microsoft Corporation

Accenture LLP

Amazon.com Inc. (AWS)

IBM Corporation

Alphabet Inc. (Google Corporation)

Unify Inc.

Five9, Inc.

Avaya, Inc.

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Offering

Solutions

Services

By Organization Size

Large Enterprise

SME's

By End Use Industry

BFSI

IT and Telecommunications

Government

Media and Entertainment

Healthcare

By Region:

North America

U.S.

Canada

Europe

UK

Germany

France

Spain

Italy

ROE

Asia Pacific

China

India

Japan

Australia

South Korea

RoAPAC

Latin America

Brazil

Mexico

Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year - 2018, 2019, 2020

Base year - 2021

Forecast period - 2022 to 2028

Target Audience of the Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors

Large, medium-sized, and small enterprises

Venture capitalists

Value-Added Resellers (VARs)

Third-party knowledge providers

Investment bankers

Investors

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
    • 1.2.1. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
    • 1.2.2. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by Offering, 2020-2028 (USD Million)
    • 1.2.3. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by Organization Size, 2020-2028 (USD Million)
    • 1.2.4. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by End Use Industry, 2020-2028 (USD Million)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market Dynamics

  • 3.1. Contact Center as a Service (CCaaS) Market Impact Analysis (2020-2028)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Growing cloud services market worldwide.
      • 3.1.1.2. Rising adoption of API based contact centres.
      • 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players.
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Rising concern over data breaches
      • 3.1.2.2. High deployment cost associated with CCAS.
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Growing emergence of remote working trend.
      • 3.1.3.2. Rising digitalization across different industries.

Chapter 4. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2018-2028)
  • 4.2. PEST Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
  • 4.3. Investment Adoption Model
  • 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
  • 4.5. Top investment opportunity
  • 4.6. Top winning strategies

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

    • 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
    • 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by Offering

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by Offering, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market Estimates & Forecasts by Offering 2018-2028 (USD Million)
  • 6.4. Contact Center as a Service (CCaaS) Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Solutions
    • 6.4.2. Services

Chapter 7. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by Organization Size

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by Organization Size, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market Estimates & Forecasts by Organization Size 2018-2028 (USD Million)
  • 7.4. Contact Center as a Service (CCaaS) Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Large Enterprise
    • 7.4.2. SME's

Chapter 8. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by End Use Industry

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market by End Use Industry, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market Estimates & Forecasts by End Use Industry 2018-2028 (USD Million)
  • 8.4. Contact Center as a Service (CCaaS) Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. BFSI
    • 8.4.2. IT and Telecommunications
    • 8.4.3. Government
    • 8.4.4. Media and Entertainment
    • 8.4.5. Healthcare

Chapter 9. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, Regional Analysis

  • 9.1. Contact Center as a Service (CCaaS) Market, Regional Market Snapshot
  • 9.2. North America Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.2.1. U.S. Contact Center as a Service (CCaaS) Market
      • 9.2.1.1. Offering estimates & forecasts, 2018-2028
      • 9.2.1.2. Organization Size estimates & forecasts, 2018-2028
      • 9.2.1.3. End Use Industry estimates & forecasts, 2018-2028
    • 9.2.2. Canada Contact Center as a Service (CCaaS) Market
  • 9.3. Europe Contact Center as a Service (CCaaS) Market Snapshot
    • 9.3.1. U.K. Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.3.2. Germany Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.3.3. France Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.3.4. Spain Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.3.5. Italy Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.3.6. Rest of Europe Contact Center as a Service (CCaaS) Market
  • 9.4. Asia-Pacific Contact Center as a Service (CCaaS) Market Snapshot
    • 9.4.1. China Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.4.2. India Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.4.3. Japan Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.4.4. Australia Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.4.5. South Korea Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.4.6. Rest of Asia Pacific Contact Center as a Service (CCaaS) Market
  • 9.5. Latin America Contact Center as a Service (CCaaS) Market Snapshot
    • 9.5.1. Brazil Contact Center as a Service (CCaaS) Market
    • 9.5.2. Mexico Contact Center as a Service (CCaaS) Market
  • 9.6. Rest of The World Contact Center as a Service (CCaaS) Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Top Market Strategies
  • 10.2. Company Profiles
    • 10.2.1. AT&T Inc.
      • 10.2.1.1. Key Information
      • 10.2.1.2. Overview
      • 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.2.1.4. Product Summary
      • 10.2.1.5. Recent Developments
    • 10.2.2. Cisco Systems
    • 10.2.3. Microsoft Corporation
    • 10.2.4. Accenture LLP
    • 10.2.5. Amazon.com Inc. (AWS)
    • 10.2.6. IBM Corporation
    • 10.2.7. Alphabet Inc. (Google Corporation)
    • 10.2.8. Unify Inc.
    • 10.2.9. Five9, Inc.
    • 10.2.10. Avaya, Inc.

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption