市場調査レポート
商品コード
1135040
小売業向けeコマースの世界市場規模調査、商品別(食料品、アパレル・アクセサリー、フットウェア、パーソナル・ビューティーケア、家具・室内装飾品、電子製品、その他)、地域別予測2022-2028Global Retail E-Commerce Market Size study, By Product (Groceries, Apparels and Accessories, Footwear, Personal and Beauty Care, Furniture and Household Decor, Electronic Goods, Others), and Regional Forecasts 2022-2028 |
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小売業向けeコマースの世界市場規模調査、商品別(食料品、アパレル・アクセサリー、フットウェア、パーソナル・ビューティーケア、家具・室内装飾品、電子製品、その他)、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年09月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の小売業向けeコマース市場は、2021年に約5兆900億米ドルとなり、予測期間2022-2028年には9.4%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
世界の小売eコマース市場は、eコマースの売上が開拓されるにつれて上昇しています。企業は流通チャネルを意識し、eコマースプラットフォームの導入により、履物、布、アクセサリーなどのファッション商品の生産と流通が簡素化されています。一方、このままの傾向が続けば、すでにショッピングが可能な状態になりつつあるソーシャルメディア・サイトが、ファッションeコマースの主役になる可能性もあります。Statistaによると、2022年にはFacebookユーザーの約3分の1が同サービスを通じて買い物をすると予想されており、ソーシャルコマースの売上は2025年までに3倍になると予測されています。これに伴い、H&M、バーバリー、フォーエバー21といった主要ファッションブランドは、Instagramを利用して商品を販売し、倫理的かつ持続可能な製造に関する意識を高めることで、ソーシャルコマースへの道を切り開いています。このように、eコマースの普及が市場を牽引しているのです。また、スタートアップ企業はeコマースサイトでのブランド構築に向けた取り組みを行っています。例えば、インド・プネ出身のシャブナとシャイバのサラム姉妹は、2019年にファッションとレジャーのECプラットフォーム「Maneraa」を立ち上げました。このスタートアップは、ノーブランドで知名度の低いファッションやレジャーの店舗に注目を集めたい考えです。また、顧客の可処分所得の増加、世界のファッション市場の上昇を目の当たりにしてきました。それに伴い、ソーシャルメディアの影響力が世界中で高まっており、市場にとって有利な成長機会を生み出しています。しかし、ブランドロイヤリティは低下しており、予測期間中の市場成長を抑制する要因となっています。
世界の小売業向けeコマース市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。アジア太平洋地域は、都市文化への移行、インターネット普及率の上昇、労働人口の増加により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、北米は2022年から2028年の予測期間において、最も高いCAGRを示すと予想されています。日用品を購入するための小売業向けeコマース利用の増加や、主要な市場プレイヤーの存在感の高まりなどの要因が、北米地域全体の小売業向けeコマース市場に有利な成長見通しを生み出すと思われます。
本レポートに含まれる主な市場参加者は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、レポートでは、市場の将来の成長を定義する駆動要因と課題などの重要な側面についての詳細を提供します。さらに、レポートはまた、主要な選手の競争環境や製品提供の詳細な分析とともに投資する利害関係者のためのマイクロ市場で利用可能な機会を組み込むものとします。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
製品別
食料品
衣料品およびアクセサリー
フットウェア
パーソナルケア、ビューティケア
家具・室内装飾品
電化製品
その他
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年から2028年まで
市場調査「世界の小売業向けeコマース市場」の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Retail E-Commerce Market is valued approximately USD 5.09 trillion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.4% over the forecast period 2022-2028.
The global retail e-commerce market is rising as e-commerce sales develop. Companies are aware of the distribution channel, and the introduction of e-commerce platforms has simplified the production and distribution of fashion goods such as footwear, cloths and accessories. Whereas if trend continues, social media sites, which are already progressively becoming shoppable, may end up becoming the main driver behind fashion e-commerce. With almost a third of Facebook users anticipating to make purchases through the service in 2022, social commerce sales are predicted to triple by 2025, according to Statista. Along with this, H&M, Burberry, and Forever 21 are mainstream fashion labels that are leading the way for social e-commerce by using Instagram to market their goods and raise awareness of ethical and sustainable manufacturing. Thus, the market is been driven by the extensive use of e-commerce. In addition, the start-ups are taking initiatives to build brand on e-commerce site. For instance, Shabna and Shaiba Salam, sisters from Pune, India, started the fashion and leisure ecommerce platform Maneraa in 2019. The startup wants to draw attention to unbranded, small-known fashion and leisure stores. In addition, rise in disposable income of customers the rise in the global fashion market has been witnessed. Along with this, growing influence of social media over the world is creating lucrative growth opportunity for the market. However, brand loyalty is declining which is restraining the market growth over the forecasted period.
The key regions considered for the global Retail E-Commerce Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. Asia-pacific is the leading region across the world in terms of market share owing to the shift of people towards urban culture, rising internet penetration and rising working population. Whereas, North America is anticipated to exhibit the highest CAGR over the forecast period 2022-2028. Factors such as the increasing use of Retail E-Commerce for purchasing day to day products, as well as the rising presence of the leading market players, would create lucrative growth prospects for the Retail E-Commerce Market across the North America region.
Major market players included in this report are:
Albertsons Companies, Inc.
Alibaba Group Holding Ltd
Amazon.com, Inc.
Coupang Corp.
Ebates Inc. dba Rakuten
eBay Inc.
Inter IKEA Systems B.V.
Otto (GmbH & Co KG)
Taobao
The Kroger Co.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed inProductation about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product
Groceries
Apparels and Accessories
Footwear
Personal and Beauty Care
Furniture and Household Decor
Electronic Goods
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period: - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Retail E-Commerce Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors