表紙
市場調査レポート

中国のバスルーム市場の分析

China Bathrooms 2015

発行 BRG Building Solutions 商品コード 306341
出版日 ページ情報 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
中国のバスルーム市場の分析 China Bathrooms 2015
出版日: 2015年06月30日 ページ情報: 英文 150 Pages
概要

中国が計画経済から開放経済に移行する際に、バスルーム用品の流通網も開放されました。メーカー各社はバスルーム用品を建設・建築業者に直接販売する傾向にありますが、その際に、顧客に接近してよりよいサービスを提供するために、大手流通業者の経験と情報とを活用しています。外資系企業も建設市場への直接販売を積極的に進めた企業は成功を収めています。結果として、バスルーム用品の流通市場では激しい競争が展開されています。今後は、民間消費額の拡大や、バスルーム用品の更新・新規需要などに伴い、バスルーム用品市場は拡大し続けるものと思われます。また、都市化の進展、インフラ整備などの影響で、さまざまな分野でバスルーム用品の需要が拡大する見込みです。

当レポートでは、中国におけるバスルーム関連用品市場について分析し、市場全体およびカテゴリーごとに、市場傾向の実績値・予測値(過去12年間・今後5年間分)や、主な市場促進要因とその影響度、価格動向、エンドユーザー別(新築用・改築用・非住宅用)・技術方式別の詳細動向、主要企業・ブランドの市場シェア、流通構造などの情報をお届けします。

中国のバスルーム市場の背景事情

  • 概要
  • 人口構造・世帯プロファイル
  • マクロ経済動向とその予測
  • 住宅の新規着工件数:動向と予測
  • 種類別・家賃別の住宅ストック量

中国のバスルーム市場の流通部門

  • 流通市場の構造:概要

中国の浴槽・シャワートレイ市場

  • 市場概要
  • 浴槽市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
    • 鋳鉄製浴槽
    • 鋼鉄製浴槽
    • 合成樹脂性浴槽
    • 陶製シャワートレイ
    • 鋳鉄・鋼鉄製シャワートレイ
    • 合成樹脂性シャワートレイ
  • 輸出入動向
  • 流通の流れ

中国の衛生陶器市場

  • 衛生陶器市場の概要
  • 市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
    • 陶製の衛生陶器(CSW)全体
    • 水栓便器(WC)
    • 洗面台
    • 他の陶製の衛生陶器
    • 遮蔽型プラスチック製水槽
    • 露出型プラスチック製水槽
  • 貿易動向
  • 流通の流れ

中国の水栓・ミキサー市場

  • 水栓・ミキサー市場の概要
  • 市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
  • 流通の流れ

中国のシャワーウォール市場

  • シャワーウォール市場の概要
  • 市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別・素材別・種類別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
    • バススクリーン
    • 従来型のシャワーキュービクル
    • シャワーエンクロージャー
  • 流通の流れ

中国の水治療法(ハイドロセラピー)市場

  • 水治療法市場の概要
  • 市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
    • 複合型製品
    • 水中マッサージ浴槽
    • 水治療用キュービクル
    • シャワーパネル
  • 流通の流れ

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Report Overview

This report provides an in-depth analysis of the Chinese bathroom products market including the monitoring of recent trend patterns and demand drivers, plus substantiated volume forecasts for the next five years.

Market Overview

Chinese economic growth slowed down slightly in 2013 due to the government's economic control measures, insufficient domestic demand and unfavourable overseas demand for Chinese exports due to the European debt crisis and slow recovery of the North American economy. The purchasing power of Chinese people has largely been improving for the last ten years. The annual disposable income of urban residents reached RMB 26,955 in 2013, up by 9.7% compared to 2012, while the annual income of the rural population reached RMB 8,896 in 2013, up by 12.4%, reflecting both the rising labour costs for both production and logistics, as well as the improving ability to purchase medium to high end bathroom products.

After China was transferred from the previous planned economy to a free economy, the distribution of bathroom products opened up to the market. Manufacturers tend to sell bathroom products directly to developers and contractors with the experiences and resources from their key distributors in order to be close to the customers and provide better services. The successful foreign companies tend to localise their presence in China and have also started to be active in direct sales in the contract market. This has largely increased the current competition in the distribution of bathroom products.

The market outlook for bathroom products remainspositive, influenced mainly by growing privateconsumption, upgrading of bathrooms and newconstruction. The acceleration of urbanisation andimproved infrastructure will further stimulate the demandfor bathroom products across wider areas.

Product Coverage

This report focuses on the following product categories:

  • Baths and shower trays
  • Ceramic sanitary ware and plastic cisterns
  • Taps and mixers
  • Shower walls
  • Hydrotherapy products

Key Data Points

  • Historical volume trends (2006-2013) and forecasts (2014-2018)
  • Analysis of key market drivers and an understanding of the main influences affecting the future market outlook
  • Market values and average prices (2012 and 2013) at manufacturer selling price (MSP) level
  • End use sector segmentation (new housing, RMI, non housing)
  • Technical segmentation and product category breakdowns
  • Volume market shares per brand/company
  • Distribution analysis including routes to market flow diagrams

Table of Contents

CN - Background - Report

Background : Chinese Bathroom - Report

  • A.1. CN - Background : Overview
  • A.2. Demographic & Household Profile
  • A.3. Macroeconomic Trends and Forecasts
  • A.4. Dwelling Construction - Trends and Forecasts
  • A.5. Dwelling Stock by Type & Tenure

CN - Distribution - Report

The Chinese Distribution Sector - Bathroom

  • 2.1. CN - Distribution : Structural Overview

CN - Baths - Report

The Chinese Baths and Shower Trays Market - Report

  • 1.1. CN - Market Sector Overview
  • 1.2. Historical Trends and Forecasts : Baths
    • 1.3.1. Prices and Market Values
    • 1.3.2. Price Segmentation : Cast Iron Baths
    • 1.3.3. Price Segmentation : Steel Baths
    • 1.3.4. Price Segmentation : Synthetic Baths
    • 1.3.5. Price Segmentation : Ceramic Shower Trays
    • 1.3.6. Price Segmentation : Steel/Cast Iron Shower Trays
    • 1.3.7. Price Segmentation : Synthetic Shower Trays
    • 1.4.1. End Use Segmentation : Base Year
    • 1.4.2. End Use Segmentation : Historical and Forecasts
    • 1.5.1. Market Shares: Cast Iron Baths
    • 1.5.2. Market Shares: Steel Baths
    • 1.5.3. Market Shares: Synthetic Baths
    • 1.5.4. Market Shares : Ceramic Shower Trays
    • 1.5.5. Market Shares : Steel / Cast Iron Shower Trays
    • 1.5.6. Market Shares : Synthetic Shower Trays
    • 1.6.1/2. Imports & Exports : Cast Iron Baths / Shower Trays
    • 1.6.3/4. Imports & Exports : Steel Baths / Shower Trays
    • 1.6.5/6. Imports & Exports : Synthetic Baths / Shower Trays
    • 1.7.1/2. Distribution Flow : Baths
    • 1.7.3/4. Distribution Flow : Shower Trays

CN - Sanitary Ware - Report

The Chinese Sanitary Ware Market - Report

  • 2.1. CN - Market Sector Overview : Sanitary Ware
    • 2.2.1. Historical Trends and Forecasts : Sanitary Ware
    • 2.2.2. Historical Trends and Forecasts : Non CSW
    • 2.3.1. Prices and Market Values : Sanitary Ware
    • 2.3.2. Detailed Prices and Market Values : CSW
    • 2.3.3. Price Segmentation : WCs
    • 2.3.4. Price Segmentation : Washbasins
    • 2.4.1. End Use Segmentation : Base Year
    • 2.4.2. End Use Segmentation : Historical and Forecasts
    • 2.4.3. Sales by Product Type : Ceramic Sanitary Ware
    • 2.5.1. Market Shares : All Ceramic Sanitary Ware
    • 2.5.2. Market Shares : WCs
    • 2.5.3. Market Shares : Washbasins
    • 2.5.4. Market Shares : Other Ceramic Sanitary Ware
    • 2.5.5. Market Shares : Concealed Plastic Cisterns
    • 2.5.6. Market Shares : Exposed Plastic Cisterns
    • 2.6.1. Imports : CSW Porcelain
    • 2.6.2. Exports : CSW Porcelain
    • 2.6.3/4. Imports & Exports : CSW Other Than Porcelain
    • 2.6.5. Imports : CSW All
    • 2.6.6. Exports : CSW All
    • 2.6.7. Imports : Plastic Cisterns
    • 2.6.8. Exports : Plastic Cisterns
    • 2.7.1/2. Distribution Flow : Sanitary Ware

CN - Taps & Mixers - Report

The Chinese Taps & Mixers Market - Report

  • 3.1. IT - Market Sector Overview : Taps & Mixers
  • 3.2. Historical Trends and Forecasts : Taps & Mixers
    • 3.3.1. Prices and Market Values : Taps & Mixers
    • 3.3.2. Price Segmentation : Taps & Mixers
    • 3.4.1. End Use Segmentation : Base Year
    • 3.4.2. End Use Segmentation : Historical and Forecasts
    • 3.4.3. Sales by Type & Application : Taps & Mixers
  • 3.5. Market Shares : Taps & Mixers
    • 3.6.1/2. Distribution Flow : Taps & Mixers

CN - Shower Wall - Report

The Chinese Shower Wall Market - Report

  • 4.1. CN - Market Sector Overview : Shower Wall
  • 4.2. Historical Trends and Forecasts : Shower Wall
    • 4.3.1. Prices and Market Values : Shower Wall
    • 4.3.2. Price Segmentation : Bath Screens
    • 4.3.3. Price Segmentation : Conventional Shower Cubicles
    • 4.3.4. Price Segmentation : Shower Enclosures
    • 4.4.1. End Use Segmentation : Base Year
    • 4.4.2. End Use Segmentation : Historical and Forecasts
    • 4.4.3. Segmentation by Material : Shower Wall
    • 4.4.4. Segmentation by Type : Shower Enclosures
    • 4.4.5. Segmentation by Door Type : Shower Enclosures
    • 4.5.1. Market Shares : Bath Screens
    • 4.5.2. Market Shares : Conventional Shower Cubicles
    • 4.5.3. Market Shares : Shower Enclosures
    • 4.6.1/2. Distribution Flow : Shower Wall

CN - Hydrotherapy - Report

The Chinese Hydrotherapy Market - Report

  • 5.1. CN - Market Sector Overview : Hydrotherapy
  • 5.2. Historical Trends and Forecasts : Hydrotherapy
    • 5.3.1. Prices and Market Values : Hydrotherapy
    • 5.3.2. Price Segmentation : Combined Products
    • 5.3.3. Price Segmentation : Hydromassage Baths
    • 5.3.4. Price Segmentation : Hydrotherapy Cubicles
    • 5.3.5. Price Segmentation : Shower Panels
    • 5.4.1. End Use Segmentation : Base Year
    • 5.4.2. End Use Segmentation : Historical and Forecasts
    • 5.5.1. Market Shares : Combined Products
    • 5.5.2. Market Shares : Hydromassage Baths
    • 5.5.3. Market Shares : Hydrotherapy Cubicles
    • 5.5.4. Market Shares : Shower Panels
    • 5.6.1/2. Distribution Flow : Hydrotherapy
Back to Top