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市場調査レポート

中国のバスルーム市場の分析

China Bathrooms 2016

発行 BRG Building Solutions 商品コード 306341
出版日 ページ情報 英文 155 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.37円で換算しております。
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中国のバスルーム市場の分析 China Bathrooms 2016
出版日: 2016年06月30日 ページ情報: 英文 155 Pages
概要

中国が計画経済から開放経済に移行する際に、バスルーム用品の流通網も開放されました。メーカー各社はバスルーム用品を建設・建築業者に直接販売する傾向にありますが、その際に、顧客に接近してよりよいサービスを提供するために、大手流通業者の経験と情報とを活用しています。外資系企業も建設市場への直接販売を積極的に進めた企業は成功を収めています。結果として、バスルーム用品の流通市場では激しい競争が展開されています。今後は、民間消費額の拡大や、バスルーム用品の更新・新規需要などに伴い、バスルーム用品市場は拡大し続けるものと思われます。また、都市化の進展、インフラ整備などの影響で、さまざまな分野でバスルーム用品の需要が拡大する見込みです。

当レポートでは、中国におけるバスルーム関連用品市場について分析し、市場全体およびカテゴリーごとに、市場傾向の実績値・予測値(過去12年間・今後5年間分)や、主な市場促進要因とその影響度、価格動向、エンドユーザー別(新築用・改築用・非住宅用)・技術方式別の詳細動向、主要企業・ブランドの市場シェア、流通構造などの情報をお届けします。

中国のバスルーム市場の背景事情

  • 概要
  • 人口構造・世帯プロファイル
  • マクロ経済動向とその予測
  • 住宅の新規着工件数:動向と予測
  • 種類別・家賃別の住宅ストック量

中国のバスルーム市場の流通部門

  • 流通市場の構造:概要

中国の浴槽・シャワートレイ市場

  • 市場概要
  • 浴槽市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
    • 鋳鉄製浴槽
    • 鋼鉄製浴槽
    • 合成樹脂性浴槽
    • 陶製シャワートレイ
    • 鋳鉄・鋼鉄製シャワートレイ
    • 合成樹脂性シャワートレイ
  • 輸出入動向
  • 流通の流れ

中国の衛生陶器市場

  • 衛生陶器市場の概要
  • 市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
    • 陶製の衛生陶器(CSW)全体
    • 水栓便器(WC)
    • 洗面台
    • 他の陶製の衛生陶器
    • 遮蔽型プラスチック製水槽
    • 露出型プラスチック製水槽
  • 貿易動向
  • 流通の流れ

中国の水栓・ミキサー市場

  • 水栓・ミキサー市場の概要
  • 市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
  • 流通の流れ

中国のシャワーウォール市場

  • シャワーウォール市場の概要
  • 市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別・素材別・種類別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
    • バススクリーン
    • 従来型のシャワーキュービクル
    • シャワーエンクロージャー
  • 流通の流れ

中国の水治療法(ハイドロセラピー)市場

  • 水治療法市場の概要
  • 市場動向とその予測
  • 価格・市場規模の分析
  • 最終用途別の詳細動向
  • 市場シェア分析:製品別
    • 複合型製品
    • 水中マッサージ浴槽
    • 水治療用キュービクル
    • シャワーパネル
  • 流通の流れ

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This report provides an in-depth analysis of the Chinese bathroom products market including the monitoring of recent trend patterns and demand drivers, plus substantiated volume forecasts for the next five years.

Market Overview

Chinese economy has entered a "new normal" phase of relatively slower growth, following three decades of double-digit economic expansion, mainly because of slower construction growth and a challenging environment in the manufacturing sector, however, the speed of economic restructuring and upgrading increased. This reflected the transit of the Chinese bathroom market from a dramatic growth of basic functional products in the past to a rational demand for safe, environmental and quality products with growing pursuits for a quality lifestyle. The popularity of full bathroom installations helped the sales of branded products to grow quickly. The Chinese bathroom market also expanded from the mature tier 1 cities to tier 2 to 4 cities, and even rural areas, with growing sanitation levels and improved incomes.

Dealership still remained the main distribution model for bathroom product manufacturers, however, the distribution tended to be flat with fewer intermediates involved in order to reduce the costs of selling and bring better services to the customers. Retail sales grew more quickly than project sales due to the slowdown of new housing construction. Manufacturers prefer low costly retail channels and gradually moved away from DIY stores to building material malls and markets. The "offline experience and online purchasing" become popular for the majority of Chinese consumers with the online stores boom, and improved logistic and installation services. New platforms such as crowdfunding emerged, integrating resources of manufacturing, distribution, installation and finances, which helped the manufacturers to achieve competitiveness in the distribution of bathroom products in both retail and project markets.

The market outlook for bathroom products remains positive, influenced mainly by the "new normal" economic growth, recovery of housing construction, improved income, increasing housing RMI demands, growing non-housing investment, and bathroom product innovation. The acceleration of urbanisation, improved infrastructure and growing rural market will further stimulate the demand for bathroom products across wider areas.

Product Coverage

This report focuses on the following product categories:

  • Baths and shower trays
  • Ceramic sanitary ware and plastic cisterns
  • Taps and mixers
  • Shower walls
  • Hydrotherapy products

Key Data Points

  • Historical volume trends (2005-2015) and forecasts (2016-2020)
  • Analysis of key market drivers and an understanding of the main influences affecting the future market outlook
  • Market values and average prices (2014 and 2015) at manufacturer selling price (MSP) level
  • End use sector segmentation (new housing, RMI, non housing)
  • Technical segmentation and product category breakdowns
  • Volume market shares per brand/company
  • Distribution analysis including routes to market flow diagrams

Table of Contents

Background : Chinese Bathroom

  • A.0 Title Page
  • A.1 CN - Background : Overview
  • A.2 Demographic and Household Profile
  • A.3 Macroeconomic Trends and Forecasts
  • A.4 Historical and Current Exchange Rates
  • A.5 Dwelling Construction
  • A.6 Dwelling Stock by Type & Tenure

The Chinese Distribution Sector - Bathroom

  • 2.0 Title Page
  • 2.1 CN - Distribution : Structural Overview

The Chinese Bath and Shower Tray Market

  • 1.0 CN - Baths and Shower Trays
  • 1.1 Market Overview : Baths and Shower Trays
  • 1.2 Historical Trends and Forecasts
  • 1.3.1 Prices and Market Values
  • 1.3.2 Price Segmentation : Cast Iron Baths
  • 1.3.3 Price Segmentation : Steel Baths
  • 1.3.4 Price Segmentation : Synthetic Baths
  • 1.3.5 Price Segmentation : Ceramic Shower Trays
  • 1.3.6 Price Segmentation : Steel/Cast Iron Shower Trays
  • 1.3.7 Price Segmentation : Synthetic Shower Trays
  • 1.4.1 End Use : Base Year
  • 1.4.2 End Use : Historical and Forecasts
  • 1.5.1 Market Shares : Cast Iron Baths
  • 1.5.2 Market Shares : Steel Baths
  • 1.5.3 Market Shares : Synthetic Baths
  • 1.5.4 Market Shares : Ceramic Shower Trays
  • 1.5.5 Market Shares : Steel / Cast Iron Shower Trays
  • 1.5.6 Market Shares : Synthetic Shower Trays
  • 1.6.1/2 Imports & Exports : Cast Iron Baths / Shower Trays
  • 1.6.3/4 Imports & Exports : Steel Baths / Shower Trays

Background : Chinese Bathroom

  • 1.6.5/6 Imports & Exports : Synthetic Baths / Shower Trays
  • 1.7.1/2 Distribution Flow : Baths
  • 1.7.3/4 Distribution Flow : Shower Trays

The Chinese Sanitary Ware Market

  • 2.0 CN - Sanitary Ware
  • 2.1 Market Sector Overview : Sanitary Ware
  • 2.2.1 Historical Trends and Forecasts : Sanitary Ware
  • 2.2.2 Historical Trends and Forecasts : Non-CSW
  • 2.3.1 Prices and Market Values : Sanitary Ware
  • 2.3.2 Detailed Prices and Market Values : CSW
  • 2.3.3 Price Segmentation : WCs
  • 2.3.4 Price Segmentation : Washbasins
  • 2.4.1 End Use : Base Year
  • 2.4.2 End Use : Historical and Forecasts
  • 2.5.1 Market Shares : All Ceramic Sanitary Ware
  • 2.5.2 Market Shares : WCs
  • 2.5.3 Market Shares : Washbasins
  • 2.5.4 Market Shares : Other Ceramic Sanitary Ware
  • 2.5.5 Market Shares : Concealed Plastic Cisterns
  • 2.5.6 Market Shares : Exposed Plastic Cisterns
  • 2.6.1/2 Imports & Exports : CSW Porcelain
  • 2.6.3/4 Imports & Exports : CSW Other Than Porcelain
  • 2.6.5/6 Imports & Exports : CSW All
  • 2.6.7/8 Imports & Exports : Plastic Cisterns
  • 2.7.1/2 Distribution Flow : Ceramic Sanitary Ware
  • 2.7.3/4 Distribution Flow : Plastic Cisterns

The Chinese Faucet Market

  • 3.0 CN - Faucets
  • 3.1 Market Sector Overview : Faucets
  • 3.2 Historical Trends and Forecasts : Faucets
  • 3.3.1 Prices and Market Values : Faucets
  • 3.3.2 Price Segmentation : Faucets
  • 3.4.1 End Use : Base Year
  • 3.4.2 End Use : Historical and Forecasts
  • 3.4.3 Sales by Type & Application : Faucets
  • 3.5 Market Shares : Faucets
  • 3.6.1/2 Distribution Flow : Faucets

The Chinese Shower Wall Market

  • 4.0 CN - Shower Wall
  • 4.1 Market Sector Overview : Shower Wall
  • 4.2 Historical Trends and Forecasts : Shower Wall
  • 4.3.1 Prices and Market Values : Shower Wall
  • 4.3.2 Price Segmentation : Bath Screens
  • 4.3.3 Price Segmentation : Conventional Shower Cubicles
  • 4.3.4 Price Segmentation : Shower Enclosures
  • 4.4.1 End Use : Base Year
  • 4.4.2 End Use : Historical and Forecasts
  • 4.4.3 Sales by Type of Material : Shower Wall
  • 4.4.4 Sales by Type : Shower Enclosures
  • 4.4.5 Sales by Door Type : Shower Enclosures
  • 4.5.1 Market Shares : Bath Screens
  • 4.5.2 Market Shares : Conventional Shower Cubicles
  • 4.5.3 Market Shares : Shower Enclosures
  • 4.6.1/2 Distribution Flow : Shower Wall

The Chinese Hydrotherapy Market

  • 5.0 CN - Hydrotherapy
  • 5.1 Market Sector Overview : Hydrotherapy
  • 5.2 Historical Trends and Forecasts : Hydrotherapy
  • 5.3.1 Prices and Market Values : Hydrotherapy
  • 5.3.2 Price Segmentation : Combined Products
  • 5.3.3 Price Segmentation : Hydromassage Baths
  • 5.3.4 Price Segmentation : Hydrotherapy Cubicles
  • 5.3.5 Price Segmentation : Shower Panels
  • 5.4.1 End Use : Base Year
  • 5.4.2 End Use : Historical and Forecasts
  • 5.5.1 Market Shares : Combined Products
  • 5.5.2 Market Shares : Hydromassage Baths
  • 5.5.3 Market Shares : Hydrotherapy Cubicles
  • 5.5.4 Market Shares : Shower Panels
  • 5.6.1/2 Distribution Flow : Hydrotherapy
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