株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

トルコのバスルーム市場

Turkey Bathrooms 2018

発行 BRG Building Solutions 商品コード 260898
出版日 ページ情報 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.55円で換算しております。
Back to Top
トルコのバスルーム市場 Turkey Bathrooms 2018
出版日: 2018年04月30日 ページ情報: 英文 139 Pages
概要

当レポートでは、トルコにおけるバスルーム関連市場(浴槽・シャワールーム部品・衛生陶器など)について分析し、最新の市場構造・動向や、市場規模・価格の変動(今後5年間分)、製品種類別の詳細動向、流通構造、主要企業のプロファイルなどを調査しています。

トルコ市場の背景事情

  • 概要
  • 人口・家計構成の概要
  • マクロ経済の傾向と予測
  • 住宅建設の傾向と予測
  • 住宅在庫:種類・保有条件別

バスルーム関連の流通部門

  • 流通構造:概要
  • 主な流通業者:サマリー

トルコの浴槽市場

  • 市場概要
  • 価格動向と市場規模
  • 価格の分類
  • 市場シェア:鋼鉄製浴槽
  • 市場シェア:合成樹脂製浴槽
  • 輸出入:鋳鉄製浴槽/シャワートレイ
  • 輸出入:鋼鉄製浴槽/シャワートレイ
  • 輸出入:合成樹脂製浴槽/シャワートレイ
  • 流通の流れ

トルコのシャワートレイ市場

  • 市場概要
  • 過去の傾向と今後の予測
  • 価格動向と市場規模
  • 価格の分類
  • 市場シェア:陶器製シャワートレイ
  • 市場シェア:鋼鉄/鋳鉄製シャワートレイ
  • 市場シェア:合成樹脂性シャワートレイ
  • 流通の流れ

トルコの衛生陶器市場

  • 市場概要
  • 過去の傾向と今後の予測
  • 製品種類別の売上高:陶器製製品
  • 製品種類別の売上高:陶器製以外の製品
  • 市場動向と予測:設置モジュール
  • 価格動向と市場規模
  • 価格の分類:陶器製製品
  • 製品種類別の市場規模:陶器製製品
  • 製品種類別の市場規模:遮蔽型プラスチック水槽
  • 市場シェア:陶器製製品
  • 市場シェア:遮蔽型プラスチック水槽
  • 市場シェア:設置モジュール
  • 輸出入:磁器製の衛生陶器
  • 輸出入:磁器製以外の衛生陶器
  • 輸出入:衛生陶器全体
  • 輸出入:プラスチック製水槽
  • 流通の流れ
  • エンドユースの詳細

トルコの水栓・ミキサー市場

  • 市場概要
  • 過去の傾向と今後の予測
  • 種類・用途別の売上高
  • 設置方式別の分類
  • 過去の売上高:製品種類別
  • 価格動向と市場規模
  • 価格の分類
  • 市場シェア
  • 輸出入:ミキサー
  • 輸出入:水栓
  • 輸出入:水栓・ミキサー
  • 流通の流れ:サニタリー用水栓・ミキサー
  • 流通の流れ:キッチン用水栓・ミキサー
  • エンドユースの詳細
  • 自閉式水栓・ミキサーおよび洗浄弁(フラッシュバルブ)の概要

トルコのシャワーウォール市場

  • 市場概要
  • 過去の傾向と今後の予測
  • 素材別の内訳
  • 種類別の内訳(シャワーエンクロージャー)
  • ドアの種類別の内訳(シャワーエンクロージャー)
  • 価格動向と市場規模
  • 価格の分類
  • 市場シェア(シャワーエンクロージャー)
  • 市場シェア(バススクリーン)
  • 流通の流れ(シャワーエンクロージャー)
  • 流通の流れ(シャワーキュービクル)
  • 流通の流れ(バススクリーン)

トルコの水治療法市場

  • 市場概要
  • 過去の傾向と今後の予測
  • 価格動向と市場規模
  • 価格の分類
  • 市場シェア(水中マッサージ浴槽)
  • 市場シェア(水治療法キュービクル)
  • 市場シェア(シャワーパネル)
  • 市場シェア(複合型製品)
  • 流通の流れ(水治療法)
  • 流通の流れ(水治療法キュービクル)
  • 流通の流れ(シャワーパネル)

付録A:企業プロファイル

付録B:流通業者のプロファイル

目次

Report Overview:

This report provides an in-depth analysis of the Turkish bathroom market including the monitoring of recent trend patterns and demand drivers, plus substantiated volume forecasts for the next 5 years.

Market Overview:

The European bathroom market is considered a mature market, which experienced solid growth rates during the early to mid-2000s. However, demand for almost all bathroom products declined strongly in Europe following the effects of the economic crisis of 2008/2009. The bathroom market recovered significantly faster in Eastern Europe than in Western Europe, with the latter continuing to show drop in sales demand up to 2015.Indeed, the Eastern European market never suffered the dramatic decline in sales compared to Western Europe.

Throughout 2017, demand for bathroom and kitchen equipment continued to increase further, but overall growth slowed down due a number of important countries witnessing reduced growth rates, including the UK, Germany, Russia and Poland. That being said, growth rates accelerated in Spain and Italy, following the dramatic declines seen during the height of the crisis. Housing RMI demand continued to be the main market drivers, although new build demand positively affected growth rates in Spain, Netherlands and the UK. Indeed, demand for bathroom equipment is nowadays mostly driven by replacement demand, although this is different per product group as well as per country. The housing RMI sector developed favorably across both regions, Eastern and Western Europe, during 2017.

Product Coverage:

This report focuses on the following product categories:

Bathroom Products:

  • Baths & Shower Trays
  • Sanitary Ware and Alternatives
  • Taps & Mixers (Faucets)
  • Shower Walls

Key Data Points:

  • Historical volume trends (2005-2017) and forecasts (2018-2022)
  • Analysis of key market drivers and an understanding of the main influences affecting the future market outlook
  • Market values and average prices (2016 and 2017) at manufacturer selling price (MSP) level
  • End use sector segmentation (e.g. new housing, RMI, non housing)
  • Technical segmentation and product category breakdowns
  • Volume market shares per brand/company
  • Distribution analysis including routes to market flow diagrams

Table of Contents

The Turkish Bathroom Market

  • 1.5.5. Market Shares: Steel / Cast Iron Shower Trays
  • 1.5.4. Market Shares: Ceramic Shower Trays
  • 1.5.3. Market Shares: Hydromassage Baths
  • 1.5.2. Market Shares: Synthetic Baths
  • 1.5.1. Market Shares: Steel Baths
  • 1.4.2. End Use: Historical and Forecasts
  • 1.4.1. End Use: Base Year
  • 1.3.8. Price Segmentation: Synthetic Shower Trays
  • 1.3.7. Price Segmentation: Steel/Cast Iron Shower Trays
  • 1.3.6. Price Segmentation: Ceramic Shower Trays
  • 1.3.5. Price Segmentation: Hydromassage Baths
  • 1.3.4. Price Segmentation: Synthetic Baths
  • 1.3.3. Price Segmentation: Steel Baths
  • 1.3.2. Price Segmentation: Cast Iron Baths
  • 1.3.1. Prices and Market Values: Baths and Shower Trays
  • 1.2. Historical Trends and Forecasts
  • 1.1. Market Overview: Baths and Shower Trays
  • 1.0. TR - Baths and Shower Trays

Baths and Shower Trays - Turkey

  • III.2. Summary of Leading Distributors
  • III.1. Distribution: Bathroom
  • III.0. TR - Distribution

Distribution: Turkey - Bathroom

  • II.6. Dwelling Stock by Type and Tenure
  • II.5. New Dwelling Construction
  • II.4. Historical and Current Exchange Rates
  • II.3. Macroeconomic Trends and Forecasts
  • II.2. Key Figures
  • II.1. Background: Overview
  • II.0. TR - Background

Background: Turkey - Bathroom

  • I. Introduction: Bathroom & Kitchen
    • 1.5.6. Market Shares: Synthetic Shower Trays
      • 1.6.1/2. Imports & Exports: Cast Iron Baths
      • 1.6.3/4. Imports & Exports: Steel Baths
      • 1.6.5/6. Imports & Exports: Synthetic Baths / Shower Trays
      • 1.7.1/2. Route to Market: Baths
      • 1.7.3/4. Route to Market: Shower Trays

Sanitary Ware - Turkey

  • 2.0. TR - Sanitary Ware
  • 2.1. Market Sector Overview: Sanitary Ware
    • 2.2.1. Historical Trends and Forecasts: Sanitary Ware
    • 2.2.2. Historical Trends and Forecasts: Non CSW
    • 2.2.3. Historical Trend & Forecasts: Installation Modules
    • 2.3.1. Prices and Market Values: Sanitary Ware
    • 2.3.2. Detailed Prices and Market Values (EUR): CSW
    • 2.3.3. Detailed Prices and Market Values (TRY): CSW
    • 2.3.4. Detailed Prices and Market Values: Conc. Cisterns
    • 2.3.5. Price Segmentation: WCs
    • 2.3.6. Price Segmentation: Washbasins
    • 2.4.1. End Use: Base Year
    • 2.4.2. End Use: Historical and Forecasts
    • 2.5.1. Market Shares: All Ceramic Sanitary Ware
    • 2.5.2. Market Shares: WCs
    • 2.5.3. Market Shares: Washbasins
    • 2.5.4. Market Shares: Other Ceramic Sanitary Ware
    • 2.5.5. Market Shares: Concealed Plastic Cisterns
    • 2.6.1/2. Imports & Exports: CSW All
    • 2.6.3/4. Imports & Exports: Plastic Cisterns
    • 2.7.1/2. Route to Market: Ceramic Sanitary Ware
    • 2.7.3/4. Route to Market: Plastic Cisterns

Taps and Mixers - Turkey

  • 3.0. TR - Taps and Mixers
  • 3.1. Market Sector Overview: Taps and Mixers
  • 3.2. Historical Trends and Forecasts: Taps and Mixers
    • 3.3.1. Prices and Market Values: Taps and Mixers
    • 3.3.2. Price Segmentation: Taps and Mixers
    • 3.4.1. End Use: Base Year
    • 3.4.2. End Use: Historical and Forecasts
    • 3.4.3. Sales by Type & Application: Taps & Mixers
    • 3.4.4. Sales by Type of Application & Draw-Off Point
  • 3.5. Market Shares: Taps and Mixers
    • 3.6.1/2. Imports & Exports: Taps and Mixers
    • 3.7.1/2. Route to Market: Taps and Mixers
    • 3.9.1. Historical Trends and Forecasts: Flushing Valves
    • 3.9.2. Prices and Market Values: Flushing Valves
    • 3.9.3. Market Shares: Urinal Flushing Valves
    • 3.9.4. Market Shares: WC Flushing Valves

Shower Wall - Turkey

  • 4.0. TR - Shower Wall
  • 4.1. Market Sector Overview: Shower Wall
  • 4.2. Historical Trends and Forecasts: Shower Wall
    • 4.3.1. Prices and Market Values: Shower Wall
    • 4.3.2. Price Segmentation: Bath Screens
    • 4.3.3. Price Segmentation: Conventional Shower Cubicles
    • 4.3.4. Price Segmentation: Hydrotherapy Shower Cubicles
    • 4.3.5. Price Segmentation: Shower Enclosures
    • 4.4.1. End Use: Base Year
    • 4.4.2. End Use: Historical and Forecasts
    • 4.4.3. Sales by Type of Material: Shower Wall
    • 4.4.4. Sales by Type: Shower Enclosures
    • 4.4.5. Sales by Type of Door: Shower Enclosures
    • 4.5.1. Market Shares: Bath Screens
    • 4.5.2. Market Shares: Hydrotherapy Shower Cubicles
    • 4.5.3. Market Shares: Shower Enclosures
      • 4.6.1/2. Route to Market: Shower Wall
Back to Top