無料レポート プレゼントキャンペーン 実施中 : メールサービスに新規登録いただいた方にご用意した無料レポートをご提供

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

中東・北アフリカの食品・飲料産業 (四半期更新レポート)

Middle East And North Africa Food & Drink Q3 2018

発行 BMI Research 商品コード 363591
出版日 ページ情報 英文 44 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.03円で換算しております。
Back to Top
中東・北アフリカの食品・飲料産業 (四半期更新レポート) Middle East And North Africa Food & Drink Q3 2018
出版日: 2018年07月24日 ページ情報: 英文 44 Pages
概要

当レポートでは、中東・北アフリカ諸国の食品・飲料市場の最新情勢と将来展望について分析し、地域全体の今後5年間の産業規模の動きを推計すると共に、業界の抱える課題 (リスク) や将来的な収益機会 (リワード) に関する評価、近年の市場の主な動き、主要企業のプロファイルといった情報を盛り込んでお届けします。

BMIによる産業分析

  • 業界の主な傾向と発展

産業予測

  • 最新情勢
  • 構造変化

産業のリスク/リワード・レーティング

  • 中東・北アフリカ:リスク/リワード指標

市場概況

企業プロファイル

用語集

  • 食品・飲料
  • 大型食料品店

分析手法

  • 産業予測の手法
  • 産業ごとの予測手法
  • 情報源
  • リスク/リワード指標の分析手法
目次
Product Code: SSM05_20180701

BMI View:

The outlook for the food and drink sector will improve in 2018, as recovering oil prices support consumer confidence in oil-exporting economies and as structural reforms finally yield positive results in countries such as Egypt. In the medium to long term, we see diverging trends between developed Gulf markets and their North African counterparts. GCC markets, as well as Israel, will see rising demand for convenience and online retailing, while the health-consciousness trend, encouraged by governments across the region, will also remain at play. Consumer preferences across North Africa will be much less dynamic, with households mostly shifting towards more purchases of packaged food and gaining access to organised food retail, which is still in its infancy.

Table of Contents

BMI Industry View

Industry Forecast

Industry Risk/Reward Index

  • MENA Food & Drink (Food & Non-Alcoholic Drinks) Risk/Reward Index

Market Overview

  • Discount Chains To Thrive As Inflationary Pressures Build
  • Fast-Food Giant Eyes Middle East Expansion
  • Carrefour Doubles Down On Egypt MGR
  • Limited Changes From New Import Regulations
  • US Sanction Re-Imposition Further Clouds Iranian Consumer Outlook

Food & Drink Glossary

Food & Drink Methodology

Back to Top