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表紙
市場調査レポート

欧州の食品・飲料産業 (四半期更新)

Europe Food & Drink Q2 2018

発行 BMI Research 商品コード 362181
出版日 ページ情報 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.61円で換算しております。
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欧州の食品・飲料産業 (四半期更新) Europe Food & Drink Q2 2018
出版日: 2018年05月01日 ページ情報: 英文 80 Pages
概要

当レポートでは、欧州の食品・飲料産業について調査分析し、2020年までの5ヶ年予測に焦点を当てて、産業分析、産業予測、産業リスク/リワード指数 (RRI) 、市場概要、企業プロファイルなど、体系的な情報を提供しています。

BMIの産業分析

  • 主要動向と産業の発展

産業予測

  • 最新の動向
  • 構造的傾向

産業リスク/リワード指数 (RRI)

  • 西欧のRRI
  • 中欧・東欧のRRI

市場概要

  • ディスカウント食品小売店は不安定
  • 西欧のハラール産業が有望な見通し
  • 西欧におけるコーヒーチェーンの成功
  • 英国のEU離脱問題 (Brexit) の影響

企業プロファイル

  • Unilever
  • Nestle
  • Pernod Ricard
  • Lidl Group

用語集

調査手法

目次
Product Code: SSOE05_20180401

BMI View:

Food and drink sales in Europe will rise at a relatively steady pace ranging between 4-5% in USD terms across our forecast period to 2022. In general, Central and Eastern European (CEE) countries will experience stronger expansion compared to the more developed and saturated Western European markets. Health consciousness will remain a key trend shaping consumer food and drink preferences, while a positive outlook for private consumption suggests opportunities for premiumisation, particularly in the alcoholic drinks sector. Mass grocery retailers will continue to expand rapidly, especially in CEE markets, thus further intensifying competition across Europe.

Table of Contents

BMI View

  • BMI Industry View

Industry Forecast

  • Consumer Outlook

Industry Risk/Reward Index

  • CEE Food & Drink (Alcoholic Drinks) Risk/Reward Index
  • CEE Food & Drink (Food & Non-Alcoholic Drinks) Risk/Reward Index
  • NAWE Food & Drink (Food & Non-Alcoholic Drinks) Risk/Reward Index
  • NAWE Food & Drink (Alcoholic Drinks) Risk/Reward Index

Market Overview

  • Few Opportunities In Canada For EU Meat Producers
  • A Risky Move For Tesco To Take On Discounters
  • UK Dietary Shifts: Consumers Cutting Back On Meat
  • Carrefour Tapping Into French Meal-Kit Demand
  • Premium European Spirits To Capitalise On CETA

Company Profile

  • Carrefour
  • Diageo
  • Lidl Group
  • Pernod Ricard
  • Unilever

Food & Drink Glossary

Methodology

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