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市場調査レポート

家電市場 - 中国

China Consumer Electronics Q3 2019

発行 Fitch Solutions, Inc. 商品コード 225063
出版日 ページ情報 英文 52 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.55円で換算しております。
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家電市場 - 中国 China Consumer Electronics Q3 2019
出版日: 2019年06月11日 ページ情報: 英文 52 Pages
概要

中国の家電製品セグメントは、需要水準の上昇、裁量購買力の拡大、堅調な経済成長に牽引されて、中長期的な見通しをなっています。世帯収入の持続的な拡大は、イノベーション、ICTの普及、技術の普及を促進し、ITおよび家電分野の成長を他の多くの業界とともに支えるための政府の第13次5カ年計画(2016-2020)を補完するものです。ただ、主要なデバイスカテゴリは、市場の成熟と進展するフォームファクタのトレンドの圧力を受け始めています。スマートフォンの普及が拡大すれば、新規を上回る買い替え売上の増加を支えますが、スマートフォンによるPC利用のカニバリゼーションを急増させると考えられます。

当レポートでは、中国の家電市場を調査し、国および市場の概要、市場構造、SWOT分析、市場の予測シナリオ、リスク評価、競合情勢などについてまとめています。

目次

  • キービュー
  • SWOT分析
  • 家電SWOT分析
  • 業界予測
  • 業界予測
  • 業界リスク/報酬指数
  • マクロ経済の逆風がアジアの家電リスク/報酬指数を圧迫
  • 市場概況
  • 業界動向

競合情勢

  • 中国の人口統計
  • 調査手法
目次
Product Code: SSCN20_20190701

Key View:

We have made modest revisions to the latest China consumer electronics outlook to account for the uncertainty relating

to the protracted trade conflict with the United States and the spillover into a potential tech-war. That said, the five-year outlook is

slowing but in positive territory owing to rising demand levels, greater discretionary spending powers and steady headline economic

growth in the country. The sustained expansion of the household income will complement the 13th Five Year Plan (2016-2020) of

the government to support innovation, ICT penetration and foster technological uptake, supporting growth in the IT and consumer

electronics segments along with a number of other industries and economic verticals. Nevertheless, key device categories are

beginning to feel the pressures of market maturity and evolving form-factor trends.

Table of Contents

  • Key View
  • SWOT
  • Consumer Electronics SWOT
  • Industry Forecast
  • Industry Risk/Reward Index
  • Vietnam Loses Ground In Asia Consumer Electronics Risk/Reward Index
  • Market Overview
  • Industry Trends And Developments

Competitive Landscape

  • 13th Five-Year plan
  • 13th Five-Year Plan: Key Points
  • China Demographic Outlook
  • Consumer Electronics Methodology
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