株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

インドネシアの消費者および小売市場

Indonesia Consumer & Retail Q1 2020

発行 Fitch Solutions, Inc. 商品コード 223092
出版日 ページ情報 英文 41 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.50円で換算しております。
インドネシアの消費者および小売市場 Indonesia Consumer & Retail Q1 2020
出版日: 2020年01月21日 ページ情報: 英文 41 Pages
概要

インドネシアの好調な消費者見通しは維持され、2018年および2019年には予測される経済成長と並行して消費が加速する見通しです。この前向きな市場見通しは、中央銀行の目標範囲内に収まる低水準のインフレ、家計債務の低比率などによって支えられています。一方、一部の指標は堅調な消費者信頼水準を示しており、小売売上高も同様の水準に上昇しています。若者の失業率に対する関心は依然高く、他の地域と比較しても失業率は高いままを維持しています。

当レポートでは、インドネシアの消費者および小売市場を調査し、市場の概要、市場構造、予測シナリオ、SWOT分析、小売および消費者支出の動向、競合情勢などについてまとめています。

目次

  • キービュー
  • 消費者見通し
  • SWOT分析
  • 消費者および小売市場のSWOT分析
  • 産業予測
  • 消費者支出
  • 世帯の特徴
  • 消費者層
  • 市場概況
  • 小売トレンド
  • 用語集
  • 調査手法
目次
Product Code: SSID25_20200101

Key View:

Indonesia's consumer outlook remains positive for 2020, with private consumption to underpin economic performance, with GDP growth forecast at 5.4% in 2020. Favourable conditions include low inflation, rising incomes and increasing urbanisation which will all support the positive consumer outlook. We highlight a downside risk of the US-China trade war could weigh on investment sentiment and could also leave the rupiah vulnerable to a currency sell-off.

Table of Contents

  • Key View
  • SWOT
  • Consumer & Retail SWOT
  • Industry Forecast
  • Consumer Spending
  • Household Characteristics
  • Consumer Demographics
  • Market Overview
  • Retail Trends
  • Consumer & Retail Glossary
  • Consumer & Retail Methodology