株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

観光市場 - タイ

Thailand Tourism Q4 2019

発行 Fitch Solutions, Inc. 商品コード 180605
出版日 ページ情報 英文 34 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.62円で換算しております。
Back to Top
観光市場 - タイ Thailand Tourism Q4 2019
出版日: 2019年08月20日 ページ情報: 英文 34 Pages
概要

タイは引き続き最も成長が著しい世界的な観光市場の1つであり、海外からの観光客と観光収入の両方で堅調な成長率を記録しています。活気に満ちた歴史、手付かずのビーチ、数多くのエンターテイメントオプションが、世界中のさまざまな場所からの来訪客を魅了しています。中期的には2022年まで、力強い成長見通しを予想しています。強気見通しの要因には、新規および確立されたタイの相手国市場における消費支出の拡大、主要なアジア太平洋地域における国際航空旅行の需要の高まり、および低コストの短距離および長距離便のネットワークの拡大が含まれます。加えて、高レベルの資本インフラ投資は、国内の輸送部門と宿泊施設部門をさらに支えることになるでしょう。政府の積極的な観光振興政策により、アジアと西洋両方から記録的な数で、22年まで観光客が着実に成長すると思われます。

当レポートでは、タイの観光市場を調査し、国および市場の概要、市場構造、SWOT分析、市場の予測シナリオ、リスク評価、競合情勢、企業概要などについてまとめています。

目次

  • キービュー
  • SWOT分析
  • 業界予測
  • 業界リスク/報酬指数
  • アジア太平洋地域の観光リスク/報酬指数
  • タイのリスク/報酬指数
  • 市場概況

競合情勢

  • 調査手法
目次
Product Code: SSTH12_20191001

Key View:

We retain a bullish outlook for the Thai tourism industry over the 2019-2023 period and forecast steady organic growth

over the medium-term horizon. Thailand will continue to benefit from a strong global reputation as a major tourist destination and

will retain its widespread appeal to a diverse yet growing spectrum of holidaymakers. Primary drivers supporting our outlook include

rising disposable incomes in a growing range of source markets, an increasing network of low-cost regional and international

airlines and aggressive tourism promotional policies. Furthermore, the sector will continue to benefit from robust infrastructure

investments at all levels in the country that will support accommodations, retail and transportation over the coming decade. While

we note that competition from challengers such as Vietnam and the Philippines continues to rise, our view is that Thailand is well

positioned to capitalise on the organic growth opportunities.

Table of Contents

  • Key View
  • SWOT
  • Industry Forecast
  • Industry Risk/Reward Index
  • Asia Pacific Tourism Risk/Reward Index
  • Thailand Tourism Risk/Reward Index
  • Market Overview

Competitive Landscape

  • Tourism Methodology
Back to Top