株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

保険市場 - 香港

Hong Kong Insurance Q1 2020

発行 Fitch Solutions, Inc. 商品コード 177838
出版日 ページ情報 英文 47 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.81円で換算しております。
Back to Top
保険市場 - 香港 Hong Kong Insurance Q1 2020
出版日: 2019年11月19日 ページ情報: 英文 47 Pages
概要

普及率(保険料対GDP比)や保険密度(一人当たりの保険料)などの主要な指標で、香港は世界で最大かつ先進的で、洗練された保険市場の1つです。損害保険のサブセクターは、おそらく中華圏の経済の継続的な成長から恩恵を受けるでしょう。生命保険は、特別行政区(SAR)の組織化された貯蓄環境において中心的な役割を果たしています。裕福な中国本土の居住者への貯蓄商品の販売は、依然として生命保険会社にとって大きな成長の機会です。

当レポートでは、香港の保険市場を調査し、国および市場の概要、市場構造、SWOT分析、市場の予測シナリオ、リスク評価、競合情勢、企業概要などについてまとめています。

目次

  • キービュー
  • SWOT分析
  • 業界予測
  • 生命保険料の予測
  • 損害保険料の予測
  • 損害保険サブセクター予測
  • 業界リスク/報酬指数
  • アジア太平洋地域の保険リスク/報酬指数
  • 市場概況
  • 生命保険市場の概要
  • 損害保険市場の概要
  • 企業概要
  • AIA Group
  • AXA
  • Manulife Financial
  • Prudential Corporation Asia
  • Sun Life Financial
  • 調査手法
目次
Product Code: SSHK16_20200101

Key View:

We retain a bright outlook for the Hong Kong insurance industry that is already well developed and continues to present

organic growth opportunities. Insurance providers will innovate their product offerings and deepen their relationships with existing

clients by upselling premium services. The market is very well positioned due to its close relationship with mainland China and

access to foreign capital. Underlying growth dynamics will be driven by rising demand from both domestic and mainland Chinese

clients in the life segment. In the smaller non-life sector, high incomes and product innovation will continue to support growth in

premium lines such as health, accident and liability cover.

Table of Contents

  • Key View
  • SWOT
  • Industry Forecast
  • Life Premiums Forecast
  • Non-Life Premiums Forecast
  • Non-Life Sub-Sector Forecast
  • Industry Risk/Reward Index
  • Asia Pacific Insurance Risk/Reward Index
  • Market Overview
  • Life Market Overview
  • Non-Life Market Overview
  • Company Profile
  • AIA Group
  • AXA
  • Manulife Financial
  • Prudential Corporation Asia
  • Sun Life Financial
  • Insurance Methodology
Back to Top